Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:21

Natuurlijk is het dat. Niets staat dichter bij jezelf dan je kind, dus daarvoor ga je door het vuur. En dat betekent soms ook dat je er geen commentaar op wilt horen.
Zoals gezegd, bij mij valt het volgens mij wel mee, maar goed, dat denkt waarschijnlijk iedereen :D

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:22

Jij bent een van de personen waarbij het me altijd juist opvalt BE :o.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:23

Maar wijs dat eens aan dan?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:46

BE, als dat op mij zo overkomt, hoeft het voor jou niet zo te voelen hè. Ik kan dus wel topics door gaan spitten naar posts van jou waardoor ik dat gevoel kreeg maar voor jouw gevoel zal dat anders uit te leggen en dus te weerleggen zijn ;). Daarbij heb jij ook een bepaald gevoel bij mij (dat heb je al duidelijk gemaakt in oa dit topic ;)) en dus zal wat ik aanhaal ook anders overkomen dan wanneer iemand anders het zegt. Beetje vaag maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Anyway, volgens mij zijn we er na 47 pagina's eindelijk redelijk uit. Discreet voeden in het openbaar lijkt voor de meesten, zowel 'pro's als con's' (gelukkig) geen probleem :).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:25

Teach me about how communication works :')
Ik was gewoon vooral benieuwd waarom je dat gevoel kreeg dan. Maar ook goed, never mind.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:00

BE, de reden dat ik niet precies iedere post op ga zoeken is omdat we dan in een welles-niettes discussie gaan verzanden. Als je ervaring hebt met communicatie, wat je met je vorige post wel impliceert, zul je dat met me eens moeten zijn ;). Anyway, we gaan ook veel te off topic nu.

Ik ben blij dat we uiteindelijk toch tot een gezamelijke 'oplossing' zijn gekomen :j.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:32

Gisteren een tof stel ouders gehad in het restaurant. Vader hield het oudere kind bezig (itt sommige ouders die hun kind gewoon overal laten rennen zonder zelf op te letten) terwijl de moeder netjes discreet voedde, niks te zien. Alleen die smakkende baby... :n en op een gegeven moment het in een pijnlijke grimas vertrokken gezicht van de moeder... Arm mens. Mja, dat het niks voor mij was wist ik al :D

Wat wel alleen een beetje jammer was is dat ze vervolgens op de (stoffen) bank kindlief gingen verschonen :o zonder zeiltje ofzo.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:34

Magrathea, dat verschonen a publiek ben ik ook niet van gedient, of hebben jullie geen optie op het toilet hiervoor.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:15

Helaas zijn er veel restaurants die geen verschoningsruimte voor baby's hebben op de wc. En als er dan ook te weinig ruimte is rond de wastafel heb je als ouder zijnde weinig keus. Ondanks dat ik het liever niet doe is het mij ook wel eens overkomen dat ik in het restaurant zelf moest verschonen ik probeerde dan wel een plek te zoeken waar er zo min mogelijk mensen last van zouden hebben.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:51

Sommige toiletjes zijn inderdaad maar érg klein. Daar is niet meer dan een hangend wastafeltje en dan is het onmogelijk om daar te verschonen. Ik vind dit echter wel een moeilijke kwestie want een vieze luier kan niet altijd wachten. Echter als ik aan het tafeltje ernaast zou zitten eten, zou ik toch écht niet zitten wachten op een poepluier van iemand aan het tafeltje ernaast :o.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:24

die is lastig idd, maar ik vind het not done om een poepluier te verschonen in een restaurant waar andere zitten te eten. gadverdamme ook die kleintjes stinken!!

magra: wat zegt jou baas hiervan? ik zou er zelf namelijk wel iets van zeggen.

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:26

Wie zegt dat het per se een poepluier is geweest? Ook luiers met plas moeten eens in de zoveel tijd verschoont worden. Je kunt een luier heel gemakkelijk zonder zeiltje of wat dan ook verschonen zonder dat er ook maar iets vies van wordt, elke ouder die een beetje geoefend is zal dat beamen.
Wat zouden jullie dan doen? Kind in de luier laten zitten? Dat stinkt alleen maar langer, zodra dat ding uit is en weggegooid heeft niemand er meer last van..
Om even op de originele discussie terug te komen: ik vind dat discreet voeden gewoon moet kunnen. Moeders die bv geven kunnen anders nooit meer t huis uit, totdat kindlief bv af is. Beetje raar, toch?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:49

Ik zeg ook niet dat het een poepluier is maar een plasluier zou ik persoonlijk minder 'last' van hebben (tenzij er gepiest wordt op het moment dat de luier uit gaat :D ).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:09

pebbles, ook al is het en plasluier het hoort niet zeker niet als iemand aan het eten is. en ook een kind kan ineens poepen/plassen als de luier open is. en ik kan dit makkelijk beamen werk in de kraamzorg

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:10

ik heb het een keer in een steegje gedaan in de kinderwagen. en eens op de grond van de wc met een matje en aan het personeel een handdoek gevragen zodat ik eerst de grond 'schoon' kon maken.