De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:11

russel schreef:
In dat geval moet de regering een statement maken en deze groep ook niet de Nederlandse nationaliteit geven....een kleine dissonant als je elders heen gaat.

Hoe is dat in andere landen geregeld met nationaliteiten?

Ik lees dat in 2014 de 2e nationaliteit niet meer wordt ingeschreven, dan zijn alle Ali's dus volgens de registers Nederlander. Dat zal een ander statje gaan geven met criteria invullen

Waarom? Dat is nationale wetgeving, daar heeft Nederland niets mee te maken. Vind het al gek dat je per sé je andere nationaliteit moet opgeven als je de Nederlandse wil.
Ik heb ook een dubbele nationaliteit, waarom zou ik mijn andere nationaliteit moeten opgeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:11

Blue Eyes het gaat mij er nl vooral om dat die groep helemaal niet blij is met Nederlanders, in Nederland wonen, Nederlandse mentaliteit, Nederlandse normen, waarden....alles wat er hier is...

Alleen de vrijheid, het slappe beleid, de positieve discriminaite, de de woningen met huirsubsidie, de uitkeringen, de slappe aanpak naar hun crimiminaliteit...dat houdt hun hier, niet Nederland, het klimaat, de mensen.......

Zo veel mensen die zonder slag of stoot hier gewoon fijn leven....die hoor je. Iet, want dat hoeft niet...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:12

niet opgeven houdt dus ook in NIET ouweh*eren als er wordt gezegd 'normaal doen, anders wordt je uitgezet'...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:13

Eulogy schreef:
russel schreef:
In dat geval moet de regering een statement maken en deze groep ook niet de Nederlandse nationaliteit geven....een kleine dissonant als je elders heen gaat.

Hoe is dat in andere landen geregeld met nationaliteiten?

Ik lees dat in 2014 de 2e nationaliteit niet meer wordt ingeschreven, dan zijn alle Ali's dus volgens de registers Nederlander. Dat zal een ander statje gaan geven met criteria invullen

Waarom? Dat is nationale wetgeving, daar heeft Nederland niets mee te maken. Vind het al gek dat je per sé je andere nationaliteit moet opgeven als je de Nederlandse wil.
Ik heb ook een dubbele nationaliteit, waarom zou ik mijn andere nationaliteit moeten opgeven?

Omdat de dubbele nationaliteit altijd voordeel heeft opgeleverd.
Maar wat ben je dan? Nederlander of die andere?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:15

russel schreef:
Omdat de dubbele nationaliteit altijd voordeel heeft opgeleverd.
Maar wat ben je dan? Nederlander of die andere?

Voordeel? Waarom? Ik kan me nog voorstellen dat een dubbele nationaliteit onwenselijk is omdat het getuigt van een dubbele loyaliteit, maar dat vind ik ook al redelijk vergezocht.
Ik heb zowel de Griekse als de Nederlandse nationaliteit, allebei Schengenlanden dus in principe maakt het voor mij niets uit. Voordeel heb ik er in elk geval niet van.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:16

herinnert me aan het gezever op de fb pagina Tatta's be like...ze noemden zichzelf hollanders maar als er iets tegen Marokkanen, Surinamers, Turken of wat ook werd gezegd doken ze erop...

Ik moet eerlijk zijn, als ik een fout zou maken en het risico zou lopen om uitgezet te worden, hou ik me echt wel mak. Ik mag blij zijn dat ik als gezonde werkwillende 27 jarige meid schoonmaak werk heb kunnen vinden hier...laat staan dat ik ook maar iets van een bijbaantje zou moeten vinden in Nieuw Zeeland...Kan ik net zo goed gelijk op straat gaan wonen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:16

russel schreef:
Blue Eyes het gaat mij er nl vooral om dat die groep helemaal niet blij is met Nederlanders, in Nederland wonen, Nederlandse mentaliteit, Nederlandse normen, waarden....alles wat er hier is...

Alleen de vrijheid, het slappe beleid, de positieve discriminaite, de de woningen met huirsubsidie, de uitkeringen, de slappe aanpak naar hun crimiminaliteit...dat houdt hun hier, niet Nederland, het klimaat, de mensen.......

Zo veel mensen die zonder slag of stoot hier gewoon fijn leven....die hoor je. Iet, want dat hoeft niet...

Klinkt wel leuk, maar als je al bij voorbaat zegt dat mensen geen tweede nationaliteit moeten krijgen als statement omdat de overheid uit hun land van herkomst niet wil dat ze hun (M/G) nationaliteit opgeven, dan pak je ze allemaal. Ook die groep welwillenden die er echt niets aan kunnen doen.

Anoniem

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:20

Ze zijn daar al lang mee bezig...feit is dat de 2 e nationaliteit al niet meer wordt ingeschreven...formeel je dus gewoon Nederlander bent en niet ook nog die andere...

Vraag mij trouwens af waarom je die andere nationaliteit wil houden...je woont en leeft hier.

Maar de basis is wil je je Nederlander voelen of Marokkaan...

Als elke hier wonende Marokkaan zich op en top Nederlander voelt en trots op Nederland is, dan zal die groep die crimineel is, heul errug klein zijn hoor....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:21

Ik vrees eigenlijk dat het weinig te maken heeft met je Nederlander voelen. Als dat zo zou zijn, dan ken ik nog wel een paar mensen die een stuk minder ongein uit zouden halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:22

Snap je tekst niet...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:24

er moet naar mijn idee wel een reden zijn om je 2e nationaliteit aan te vragen/nemen. Dus als je als Marokkaan of Turk nog naar je thuis land/familie gaat en het prettiger reizen is zo. Maar ken er zat die nog nooit een voet over de grens hebben gezet en toch die 2e nationaliteit moeten hebben en hem zowat opeisen om het feit dat ze toch Marokkaans zijn...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:24

Maar hoe voelt dat dan? Ik kan er ook niets aan doen dat ik hier geboren ben. Ik ga liever richting België dan richting t noorden, ben ik dan een fop Nederlander of hoe zit dat?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:26

draai je mee in de Nederlandse maatschappij? Gedraag je je conform Nederlandse normen en waarden? No problem :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:27

Woogy schreef:
er moet naar mijn idee wel een reden zijn om je 2e nationaliteit aan te vragen/nemen. Dus als je als Marokkaan of Turk nog naar je thuis land/familie gaat en het prettiger reizen is zo. Maar ken er zat die nog nooit een voet over de grens hebben gezet en toch die 2e nationaliteit moeten hebben en hem zowat opeisen om het feit dat ze toch Marokkaans zijn...

... Maar je kan hem dus niet opgeven. Of je nou wil of niet. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:28

Woogy schreef:
zolang ik dezelfde voorbeelden niet kan geven over Nederlanders...heb ik het dan echt zo bij het verkeerde eind?

Zag laatst iets komisch langs komen op internet over allerlei gekleurde mensen die zeiden trots te zijn op hun komaf 'i'm a proud black man, indian etc etc'...en dan het commentaar erbij 'oh goed voor hun, vrij gevochten mensen'...'i'm a proud white man' en het commentaar 'he's a racist!'...

Ja jij hebt het zeker bij het verkeerde eind! Dat zegt iets over jouw omgeving en jouw sociale netwerk.

Ik kan tientallen voorbeelden van Nederlanders opnoemen, in mijn omgeving, die onterecht een uitkering ontvangen en zwart bij klussen en allerlei toeslagen en/of vergoedingen ontvangen.
Ik kan tientallen voorbeelden opnoemen in mijn eigen omgeving van mensen met een dubbele of andere nationaliteit die gewoon werken. O.a. werk ik met 3 Marokkaanse mannen samen, van verschillende leeftijden, een boekhouder, een applicatiebeheerder en een stafmedewerker zorgadministratie. Dat is niet bijzonder. Ik werk bij een grote zorginstelling, daar werken honderden mensen met een ander kleurtje of van een andere afkomst. So what? De één is leuk, de ander niet.

Ik woon in Rotterdam, daar wordt 24/7 gewerkt in met name het havengebied. Mijn dochters en een schoonzoon werken ook onregelmatig. Die zijn dus regelmatig doordeweeks overdag vrij. :D Grappig dat mensen dan aannemen, dat mensen wel een uitkering genieten en niet werken.

Ik heb helemaal niets met het geloof, ook niet met de Islam. Ik geloof in vrijheid van meningsuiting en democratie. Ik haat racisten en helaas zit er een aantal op Bokt, dat geeft niet, dat is ieder zijn/haar goed recht, maar als men dan ontkent dat men discrimineert, dan is dat wel een lachertje. ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:28

Ik begrijp gewoon niet hoe je je Nederlands voelt en waarom een Marokkaan dat zou moeten voelen. Woon hier prima, zal hier ook nog wel blijven wonen, maar dat is gewoon omdat ik alles hier heb. Ging ik hier weg om wat voor reden dan ook dan maakt het mij echt geen klap uit welk land dat het dan ging worden, zo lang ik de taal maar een beetje begrijp vind ik het prima.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:29

Eulogy schreef:
Woogy schreef:

Je praat tegen een muur, ze snappen het niet of...... ze willen het niet snappen. Ik weet niet wat erger is. :D

Blue_Eyes

russel schreef:
Snap je tekst niet...

Simpel. Als crimineel gedrag afhankelijk zou zijn van het zich Nederlander voelen, waarom zijn er dan zoveel Nederlanders die crimineel gedrag vertonen?

Overigens kan ook ik verschillende voorbeelden geven van autochtone, blanke, zelfs blonde Nederlanders die allerlei frauduleuze zaken uithalen of dingen waar ik toch in ieder geval grote vraagtekens bij zet.

Woogy

Eulogy schreef:
Woogy schreef:

Nouhouhou! Dan moeten ze toch ergens die regels aan gaan passen? Bespeur een stukje humor he ;)

er zitten een hoop fouten in het gerechtsysteem en diverse andere systemen waar aanpassingen nodig zullen zijn, om draaideur criminaliteit te minderen en mensen zeker jongeren meer in het gareel te kunnen houden...
Laatst bijgewerkt door Woogy op 21-03-14 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:30

russel schreef:
Ze zijn daar al lang mee bezig...feit is dat de 2 e nationaliteit al niet meer wordt ingeschreven...formeel je dus gewoon Nederlander bent en niet ook nog die andere...

Vraag mij trouwens af waarom je die andere nationaliteit wil houden...je woont en leeft hier.

Als elke hier wonende Marokkaan zich op en top Nederlander voelt en trots op Nederland is, dan zal die groep die crimineel is, heul errug klein zijn hoor....

Met andere woorden: Nederlanders zijn niet crimineel.............. :D :D :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:31

Betekend het dan dat ze niet voor vakantie naar Marokko kunnen zonder hun Marokaanse paspoort? Dus dat Nederlandse paspoort laat ze niet toe? Want dat is toch de enige reden van dat tweede pasoort?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:33

Blue_Eyes schreef:
russel schreef:
Snap je tekst niet...

Simpel. Als crimineel gedrag afhankelijk zou zijn van het zich Nederlander voelen, waarom zijn er dan zoveel Nederlanders die crimineel gedrag vertonen?

Overigens kan ook ik verschillende voorbeelden geven van autochtone, blanke, zelfs blonde Nederlanders die allerlei frauduleuze zaken uithalen of dingen waar ik toch in ieder geval grote vraagtekens bij zet.

Niet alleen plegen Nederlanders fraude. Er zijn ook gewoon verkrachters, moordenaars, pedosexuelen, brandstichters, vandalen, dieven, overvallers onder de blanke Nederlanders.

Het lijkt erop, dat sommige Nederlanders zich toch wel superieur voelen, waar heb ik dat toch ooit eerder gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:33

Electra63 schreef:
russel schreef:

Met andere woorden: Nederlanders zijn niet crimineel.............. :D :D :D :D :D

Hebben we het dan daar over in deze discussie?

Of zullen we een nieuw topic gaan openen voor dit onderwerp.

De groepen hangjongeren in Adam west, zijn niet de hinkelende buitenspelende jeugd...om zo maar te zeggen...

En ja er zijn ook witte boefjes....die hangen niet in die portieken, die zitten ergens waar we ze niet zien....

Maar nogmaals we hebben het toch over Wilders en zijn visie?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:35

Mij lees je typen dat ik heel ander soort voorbeelden geef, niet alleen van beroeps-wwers helaas ken ik ook zat Nederlanders die dat doen, mij gaat het om de groepen die over straat lopen(want een stoep gebruiken doen ze niet) en iedere meid uitschelden voor kankerh*er. De groepen die zich niet aanpassen, geen normaal Nederlands kunnen spreken en zich volledig onaangepast en asociaal gedragen.
Eigenlijk ben ik geen racist, ik discrimineer nooit...ik heb een hekel aan iedereen die zich niet conform Nederlandse normen en waarden gedraagt...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:35

russel schreef:
Betekend het dan dat ze niet voor vakantie naar Marokko kunnen zonder hun Marokaanse paspoort? Dus dat Nederlandse paspoort laat ze niet toe? Want dat is toch de enige reden van dat tweede pasoort?

Wat boeit jou het nu of ze een 2e paspoort hebben? Wat is jouw probleem daarmee? Als ze dat niet meer zouden hebben, wat is dan voor jou de waarde? Het voordeel? Ik vind dat zo'n klein simpel dingetje, ik snap niet dat mensen zich om zoiets druk maken.