Snoevie schreef:ohh sorry merrylegs zo had ik m niet begrepen!
haha niet erg hoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
merrylegs schreef:en wat dachten jullie van dit liedje dan: "Daar wordt aan de deur geklopt, hard geklopt zacht geklopt [...] ook al ben ik zwart als roet 'k meen het wel goed
BelleFleur schreef:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... =1.1761260
Een rondje door de Brusselse "zwarte" wijk met zwarte piet.
Air schreef:Oh? Ik xie hier niemand die de tekst verkeerd begrijpt eigenlijk? Daarom snap ik je antwoord/uitleg ook niet, beetje dubbel zeg maar, gezien niemand het zo interpreteerde.
Iris82 schreef:Air schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat er hier een baas is die zijn werknemer Zwarte Piet noemt.. Dat wordt hier toch ook wel hard afgestraft.
Nog nooit op de bouw of in de keuken gewerkt?
Iris82 schreef:Air schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat er hier een baas is die zijn werknemer Zwarte Piet noemt.. Dat wordt hier toch ook wel hard afgestraft.
Nog nooit op de bouw of in de keuken gewerkt?
Boras schreef:Air schreef:Oh? Ik xie hier niemand die de tekst verkeerd begrijpt eigenlijk? Daarom snap ik je antwoord/uitleg ook niet, beetje dubbel zeg maar, gezien niemand het zo interpreteerde.
In de gehele discussie over dit onderwerp op het internet kom ik veelvuldig tegen dat mensen aan de woorden "als roet" de betekenis "van het roet" toekennen. Ook in dit topic is het langsgekomen. Het kan natuurlijk zijn dat jij dat niet hebt gezien. Ik hoop dat ik mijn antwoord nu duidelijker heb gemaakt. Ik snap jouw "een beetje dubbel" niet
Adamootje schreef:Sinterklaas is niet zo oerhollands hoor!
Hier is de Oostenrijkse variant op Sint Nicolaas en zijn Zwarte Piet(en), genaamd Krampus. Ook maar doen in Nederland?![]()
[ Afbeelding ]
verootjoo schreef:Adamootje schreef:Sinterklaas is niet zo oerhollands hoor!
Hier is de Oostenrijkse variant op Sint Nicolaas en zijn Zwarte Piet(en), genaamd Krampus. Ook maar doen in Nederland?![]()
[ Afbeelding ]zijn de kinderen daar niet bang voor sinterklaas? Dit ziet er echt creapy uit...kan zo in de film Sint
Citaat:Oorsprong
Zwarte Piet kan gezien worden als de personificatie van de duivel die door Sint is overwonnen en geknecht. Zwarte Peter of Zwarte Piet is een naam die vanaf de late Middeleeuwen wordt gebruikt voor de duivel.In Amsterdam in de 16de en 17de eeuw liepen in de aanloop tot 6 december (de oorspronkelijke dag waarop Sint Nicolaas wordt gevierd) Zwarte Klazen, ook wel Sunderklazen genoemd, door de straten en klopten bij mensen aan om te vragen of er nog stoute kinderen waren. Klaas was hier dus de boeman. De latere Zwarte Piet nam de rol van de Zwarte Klazen over.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]