Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:51

sarabande schreef:
Rutte is een beetje verkrampt in het benoemen van links als de doem voor Nederland.
Maar eerlijk is eerlijk hij hield zich goed staande bij P&W (o wat is het verschil met k&b toch groot)

Dat vond ik dus helemaal niet. Ik heb hem alleen maar kritiek op de PvdA horen geven, geen één keer heeft hij iets uit het verkiezingsprogramma van de VVD gepakt/uitgelegd zonder te wijzen naar de PvdA. Zoals daar ook al werd gezegd: negative campaigning. Ik vind dat een teken van zwakte. En als zelfs de politiek redacteur van de Telegraaf (die hiervan leeft) je hierover kritische vragen stelt, moet je je afvragen of je een goede keuze hebt gemaakt. ;) Je moet straks wel samen verder.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 08-09-12 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:52

Rinske schreef:
Babsiej schreef:
De helft van wat hier verkondigd wordt is ook gewoon niet waar, de zogenaamde feitjes etc daar kan meneer Rutte niets aan doen...

hopen dat het niet nog socialer wordt hiero.

Sociaal zijn is verschrikkelijk ja, je kunt beter alleen naar jezelf en je eigen portemonnee kijken?

Ik heb al meerdere keren om bewijzen gevraagd dat het beleid van de VVD de afgelopen jaren wel voor banen en een betere woningmarkt heeft gezorgd. Dat geen VVD stemmer daar met een antwoord op komt is ons dan toch niet aan te rekenen? Ik vraag het netjes, ben ook oprecht geïnteresseerd in het antwoord. Maar dat komt maar niet? Dus ook aan jou dan: weerleg de zogenaamde onwaarheden. Graag zelfs!

-Minder ministers

-Minder ministeries

-Soberder wachtgeld

-Minder regels

-Minder papierwerk voor ondernemers

-Rechten voor slachtoffers

-Straffen van daders

-Je blijft met je handen af van politie en ambulancepersoneel

-Verpleegkundigen worden weer als vakmensen behandeld

-Strenger asielbeleid

-Aanpakken van illegaliteit

-Shocktherapie voor de culturele sector

-Slimmere ontwikkelingshulp voor fors minder geld

-Hardere Fraudebestrijding

-Meer Taal en rekenen

-Beter Technisch onderwijs

-Investering in Topsectoren

-Simpeler loonaangifte

-Minder subsidies

-Meer wegen

-Zorg dichterbij huis

-Werken voor je uitkering

En tot slot, …de begroting op orde.

Fred Teeven is behoorlijk bezig geweest meer voor slachtoffers op te komen dan voor daders.

Er zijn stuk minder ministers waar behoorlijk op is bezuinigd bijvoorbeeld

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Rutte

En vergeet niet dat ze dus uiteindelijk nog geen 2 jaar gezeten hebben.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:52

Rinske schreef:
Jij hebt het over een nieuweling Babsiej , dat is ie dus niet, vorige verkiezingen was hij ook lijsttrekker.

Maar ik ben benieuwd naar weerlegging van de onwaarheden die verkondigd zouden worden.

Nogmaals die 3 maanden kan je toch niet meenemen :+ Dat blijkt ook wel daarom was SP nergens vorige verkiezingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:53

De SP stemmers vergissen zich erg in die partij. Men denkt dat Roemer daar aan het roer staat, maar dat is niet waar, de echte baas is Marijnissen en die is niet voor de poes.

Zeg Rinske, jij was er zo druk mee om te beweren dat D66 vindt de ouderen hun zorg zelf moeten gaan bekostigen. Dat is dus niet waar omdat dat idee van D66 gaat over AWBZ en daar dus wel vrij duidelijk over is. Maar de SP wil net zo goed gaan snoeien in de AWBZ en misschien nog wel erger. Hoe ingrijpend is nog onduidelijk door de onduidelijke omschrijving, maar het belooft heel wat:
verkiezingsprogramma SP schreef:
In plaats van de AWBZ uit te kleden, gaan we de zorgzwaartepakketten omvormen tot betere betaalvormen, op basis van zorgvraag, personeelsbezetting en omgevingseisen. Gemeenten krijgen meer invloed op de organisatie van de zorg, zonder dat we zorgtaken overhevelen.

Die betere betaalvorm zou wel eens kunnen bestaan uit eigen geld. En vooral de laatste zin is behoorlijk beangstigend qua betekenis.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:55

Het enige dat afgelopen jaar bereikt is (door Charly Aptroot) is het optrekken van de maximum snelheid naar 130 km/u op sommige wegen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:58

Babsiej schreef:
Rinske schreef:
Jij hebt het over een nieuweling Babsiej , dat is ie dus niet, vorige verkiezingen was hij ook lijsttrekker.

Maar ik ben benieuwd naar weerlegging van de onwaarheden die verkondigd zouden worden.

Nogmaals die 3 maanden kan je toch niet meenemen :+ Dat blijkt ook wel daarom was SP nergens vorige verkiezingen.

De SP is toch al heel wat jaren een middelgrote partij. Dat zij buiten spel staan bij kabinetsformaties komt door het buitensluiten van andere partijen, niet omdat de SP nergens was de vorige keren.
Daarom verbaasd het mij, dat de CDA ondanks hun verliezen nog zo serieus worden genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:59

Uit: http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/23/rok ... tte-i-wel/
AOW-leeftijd naar 66
Strengere verlofregeling voor TBS’ers
Versoepeling rookverbod
Trainingsmissie Afghanistan
Bonnenquota politie afgeschaft
Kraakverbod
Bezuinigingen op kunst en cultuur (btw-verhoging)
Langstudeerdersboete
Maximum snelheid naar 130 km/uur
Budget ontwikkelingssamenwerking verlagen
Alarmnummer voor dieren in nood

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:59

Dank Lovely, daar ga ik me even in verdiepen.

Babsiej, leuk zo'n rijtje, maar dat vroeg ik niet. Ik vroeg wat ze hebben gedaan aan het stijgend aantal werklozen en de woningmarkt die in het slob zit. Aangezien ze nu in de campagne ook weer prediken dat we allemaal het beste af zijn bij de VVD, maar ik lees nergens HOE ze dat willen doen. Dat er hervormd moet worden is duidelijk, krampachtig vasthouden aan het verleden werkt niet, dat zie je nu aan de woningmarkt. Er wordt geen woning verkocht....

Anoniem

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:01

Rinske, had je het partijprogramma niet gelezen van de SP??

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:02

wat en hoe ze iets willen gaan aanpakken kun je gewoon lezen op de site van de vvd.

Nee omdat er nog altijd geen duidelijkheid is over de HRA.
En VVD wil die in ieder geval behouden.

Kabinet rutte heeft een ruime 1,5 jaar gezeten daar kan je geen wonderen in verwachten. Helaas voor jou.

Wat heeft het kabinet voor rutte eraan gedaan ? Want de crisis is al wat langer aan de gang als 2 jaartjes...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:03

Lovely schreef:
Uit: http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/23/rok ... tte-i-wel/
AOW-leeftijd naar 66
Strengere verlofregeling voor TBS’ers
Versoepeling rookverbod
Trainingsmissie Afghanistan
Bonnenquota politie afgeschaft
Kraakverbod
Bezuinigingen op kunst en cultuur (btw-verhoging)
Langstudeerdersboete
Maximum snelheid naar 130 km/uur
Budget ontwikkelingssamenwerking verlagen
Alarmnummer voor dieren in nood

Wow, dat heeft allemaal wel bijgedragen tot het oplossen van de economische crisis (huizenmarkt) en het gevoel van veiligheid op straat en meer handen aan het bed!

De speerpunten natuurlijk van VVD en PVV bij de vorige verkiezingen, de echte coalitie IMO van de afgelopen jaren. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:05

Ik zal zo mogelijk op ieder onderdeel commentaar geven, maar minder ministers is achteraf door de meesten als negatief ervaren omdat er teveel hooi op de vork kwam
Wachtgeld was in de vorige regering al geregeld
Minder papierwerk, hangt af van de sector sommige kregen nog meer
Rechten voor slachtoffers ja incidenteel werd dat beter en voornamelijk bij grote zaken zoals Robert M
Je blijft met etc leuke kreet maar weinig concreets
Verpleegpersoneel idem
Asielbeleid is niet strenger geworden was al tot strengste onder Cohen als staatssecretaris en daarna uitgevoerd door Rita
Culturele sector is kortzichtiger en spreekt van weinig beleid buiten blind korten
Ontwikkelingshulp alleen als we er zelf beter van worden zie ik niet als slim, alleen als hebberig
Hardere fraudebestrijding?????
Meer taal en rekenen integendeel er is alleen maar gekort
Idem
Investering topsectoren....voorbeelden en gevolg??
Simpele loonaangifte, wat is daar zo geweldig aan??
Minder subsidies... waarop??
Meer wegen zal wel
Zorg dichterbij, loze kreet
Werken voor je uitkering hoe bedoel je je werkt of je krijgt een uitkering toch
Nou met het verwerpen van veel punten uit het lente akkoord blijkt de begroting helemaal niet op orde
Laatst bijgewerkt door sarabande op 09-09-12 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Electra, je vroeg om de resultaten en dat waren deze nadat het kabinet gevallen was. Niet volgens mij, maar volgens NRC.

fransje23

Lovely schreef:
De SP stemmers vergissen zich erg in die partij. Men denkt dat Roemer daar aan het roer staat, maar dat is niet waar, de echte baas is Marijnissen en die is niet voor de poes.

Gezien het aantal zetels die de SP in de Marijnussen-tijd haalde is dat voor sommige kiezers misschien juist een pre!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:07

fransje23 schreef:
Lovely schreef:

Gezien het aantal zetels die de SP in de Marijnussen-tijd haalde is dat voor sommige kiezers misschien juist een pre!

Het is niet te hopen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:08

sarabande schreef:
Rechten voor slachtoffers ja incidenteel werd dat beter en voornamelijk bij grote zaken zoals Robert M

Maar het centrum dat een paar geleden was opgericht in Haarlem om slachtoffers zaken als o.a. die bewuste zedenzaak nauwelijks helpen want er is geen geld voor...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:11

Lovely schreef:
Electra, je vroeg om de resultaten en dat waren deze nadat het kabinet gevallen was. Niet volgens mij, maar volgens NRC.

Dat zijn toch geen resultaten waar rechtsstemmend Nederland hun vingers aan aflikt?

Het maakt mij niet uit, het was maar een korte kabinetsformatie, die ons stilstand heeft gebracht en Nederland veel geld heeft gekost. Maar doe dan nu je best om er wel wat van te maken. Ga niet wijzen naar de andere grote partij. Vorige keer scheelde het ook maar 1 zetel met de PvdA. De beste combinatie is dus VVD en PvdA en een derde partij. Dat is de beste afspiegeling van het stemgedrag van Nederland.
En als Rutte dan de PvdA een bedreiging noemt vind ik dat een hele domme zet van hem en hoop ik dat de PvdA de grootste wordt a.s. woensdag. :D Rutte mag wel even een toontje lager zingen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:15

Electra63 schreef:
Dat zijn toch geen resultaten waar rechtsstemmend Nederland hun vingers aan aflikt?

Het maakt mij niet uit, het was maar een korte kabinetsformatie, die ons stilstand heeft gebracht en Nederland veel geld heeft gekost. Maar doe dan nu je best om er wel wat van te maken. Ga niet wijzen naar de andere grote partij. Vorige keer scheelde het ook maar 1 zetel met de PvdA. De beste combinatie is dus VVD en PvdA en een derde partij. Dat is de beste afspiegeling van het stemgedrag van Nederland.
En als Rutte dan de PvdA een bedreiging noemt vind ik dat een hele domme zet van hem en hoop ik dat de PvdA de grootste wordt a.s. woensdag. :D Rutte mag wel even een toontje lager zingen.

Ja dat hoop ik ook en dan D66 erbij al katalysator, dan kan het land weer op orde komen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:18

Lovely schreef:

Ik quote jou maar even, want je doet nu waar ik van "beschuldigd" werd.

Lovely schreef:
Kanonnenvoer :).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:24

Rinske schreef:
Lovely schreef:

Ik quote jou maar even, want je doet nu waar ik van "beschuldigd" werd.

Lovely schreef:
Kanonnenvoer :).

Het is een vrij simpele vraag, maar het antwoord is inmiddels duidelijk.

En dus maar even waar het de plannen voor de AWBZ betreft doet de SP niet onder voor D66. Waar jij mis zat is dat je een maatregel op AWBZ betrok op De Zorg voor ouderen in het algemeen. Je beweert dat ouderen van D66 hun huis moeten opeten om zorg te betalen en dat is dus gewoon niet waar. Geeft niks hoor, vergissen is menselijk.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:31

Je moet geen conclusies trekken, doe ik ook niet bij jou Lovely.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:35

Rinske
Even off-topic, maar wat kan jij mooi schilderen +:)+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:37

Hahaha dank je :D , doe mijn best :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:38

Rinske schreef:
Je moet geen conclusies trekken, doe ik ook niet bij jou Lovely.

Je bedoelt dat je daarmee op gaat houden?