Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Off piste is ook niet raar!
Alleen dit gaat wel onder begeleiding van een speciale gids. (een aantal wintersportdekkingen van de verzekering stelt dit als eis, of je moet een speciale bergsport verzekering afsluiten)
Het probleem is alleen elk jaar die gekken die zonder enige voorbereiding, ervaring of benul van de piste af dwalen "doen we wel effe" je ziet ze vanuit de liften soms al kloten in onherbergzaam gebied.
Dat Friso en familie geld zat hebben om hem met de helikopter weg te dragen, veel gewone mensen hebben dat niét maar weten niet dat hun off piste avontuur mogelijk niet verzekerd is.
In een ander topic heb ik n.a.v. een foto die ik daar zag ook een reactie gegeven:Ik schreef:Sowieso, met off piste, denk eraan dat in Oostenrijk en Zwitserland de bossen tussen de pistes 'wildruhezones' of 'wildschutzgebiete' kunnen zijn, waar dieren kunnen schuilen tegen de massa's toeristen op de berg...
http://www.wildruhezonen.ch/wr201.php
Ook heb je grote kans dat je ongemerkt aanwas van jonge plantjes en boompjes (zo belangrijk!) kapotskiet.
Nikka schreef:Jolien87 schreef:Nee, ik heb ook niet gezegd dat het precies zo is. Maar het is wel waarschijnlijk dat hij lang genoeg zonder zuurstof heeft gezeten om een hartstilstand te veroorzaken.
Maargoed, als we er niks van kunnen zeggen, waarom hebben we het er dan nog over?
Je kan ook een hartstilstand krijgen door onderkoeling, dus het zegt helemaal niks.
Blue_Eyes schreef:Ik dénk zomaar dat die Florian Moosbrugger daar wel een klein beetje de weg wist, hoor.
vuurneon schreef:Eind van de week verwachten ze toch een voorlopige prognose? of is dat ook weer veranderd?
Citaat:vent m
een kerel, een man (wordt zowel positieve als in negatieve zin gebruikt)
Een toffe gozer, een jofele vent.
Nee, die man van mij, dat is een eitje, een vent van niks!
Citaat:U heeft gezocht op het woord: vent.
vent de; m kerel, man
Jolien87 schreef:Dus heel simpel uitgelegd Repelsteel, zou je kunnen zeggen dat de zuurstof in de lucht die je telkens opnieuw inademt steeds minder wordt. Of niet?
Het klinkt wel heel logisch maar je moet er inderdaad niet aan denken hoe zoiets zou voelen. Laten we hopen dat Friso hier zo min mogelijk van heeft gemerkt in zijn buitenbewustzijn.
stef schreef:Dat wellicht niet, maar zolang hij nederlander is, zal hij neem ik aan ook gewoon de verplichte verzekering moeten hebben? (goh... ik heb dat ooit geleerd.. maar ik weet het niet meer)