Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarJon schreef:Vreselijk voor die vader.
Er schijnt trouwens weer een schietpartij te zijn geweest. Maar deze keer Beverwaard?
MarJon schreef:Oh sorry, ik las op Twitter van een persoon die in Beverwaard woont er een schietpartij was geweest. Sorry dat ik dan onbewust ''paniek'' heb gezaaid.
Martine_R schreef:Er gebeuren volgens mij veel vaker schietpartijen waar we niets van horen omdat het veel in het criminele circuit plaatsvind. Afrekeningen e.d.
Maar.. eerlijk gezegd vind ik wel dat het tijd wordt om de regels wat te verscherpen wat beteft schietverenigingen enzo. Waarom mogen leden van een schietvereniging wapens mee naar huis nemen? Wat hebben ze daaraan? Thuis mogen ze toch niet schieten!
Bovendien vind ik dat iemand die zich als lid aanmeldt gewoon helemaal door de scan moet worden gehaald wat betreft verleden. Als iemand ook maar èèn spatje (incidentjes met een lichtbuks, bedreigingen, geweld, suicidale neigingen o.i.d) op z'n kerfstok heeft.. gewoon helemaal niet toelaten!
Dat lijkt me al een goed plan. Verder denk ik niet dat er veel is dat je kunt voorkomen. Gekken zijn er altijd en ik geloof ook wel dat er andere manieren zijn om aan wapens te komen..
Evelli schreef:Martine_R schreef:Er gebeuren volgens mij veel vaker schietpartijen waar we niets van horen omdat het veel in het criminele circuit plaatsvind. Afrekeningen e.d.
Maar.. eerlijk gezegd vind ik wel dat het tijd wordt om de regels wat te verscherpen wat beteft schietverenigingen enzo. Waarom mogen leden van een schietvereniging wapens mee naar huis nemen? Wat hebben ze daaraan? Thuis mogen ze toch niet schieten!
Bovendien vind ik dat iemand die zich als lid aanmeldt gewoon helemaal door de scan moet worden gehaald wat betreft verleden. Als iemand ook maar èèn spatje (incidentjes met een lichtbuks, bedreigingen, geweld, suicidale neigingen o.i.d) op z'n kerfstok heeft.. gewoon helemaal niet toelaten!
Dat lijkt me al een goed plan. Verder denk ik niet dat er veel is dat je kunt voorkomen. Gekken zijn er altijd en ik geloof ook wel dat er andere manieren zijn om aan wapens te komen..
Waarom mee naar huis? Om schoon te maken e.d. Thuis mag je inderdaad niet schieten (nogal wiedes) Maar voor je wapens in huis mag hebben moet je een heel traject door hoor
het is niet dat je zomaar een vergunning krijgt.
Waarom de dader hem wel heeft gekregen/mogen behouden gaan ze nu uitzoeken. Ook in het proces van het verstrekken van vergunningen/verloven zitten menselijke factoren.
Je weet blijkbaar niet hoe scherp de regels zijn wat betrefd de schietverenigingen en wapenvergunningen. Dat blijkt wel weer
Evelli schreef:Waarom mee naar huis? Om schoon te maken e.d. Thuis mag je inderdaad niet schieten (nogal wiedes) Maar voor je wapens in huis mag hebben moet je een heel traject door hoor
gekvanfleur schreef:Als je naar de afdeling bijzondere wetten van de politie gaat krijg je zo je wapens mee. Die vergunning aanvragen stelt niets voor. Vindt dat wel een slechte zaak.
UnderIlse schreef:Bellarose en Benangelique, heel veel sterkte.
Vandaag op school was wel zwaar. Er hing een hele heftige sfeer vond ik zelf. We hebben vandaag ook geen les gehad, voornamelijk gepraat.
Diablo schreef:Evelli schreef:Waarom mee naar huis? Om schoon te maken e.d. Thuis mag je inderdaad niet schieten (nogal wiedes) Maar voor je wapens in huis mag hebben moet je een heel traject door hoor
gekvanfleur schreef:Als je naar de afdeling bijzondere wetten van de politie gaat krijg je zo je wapens mee. Die vergunning aanvragen stelt niets voor. Vindt dat wel een slechte zaak.
En wat is nu waar?
Martine_R schreef:Waarom mogen leden van een schietvereniging wapens mee naar huis nemen?