Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarJon

Re: Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:03

Vreselijk voor die vader.

Er schijnt trouwens weer een schietpartij te zijn geweest. Maar deze keer Beverwaard?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:03

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:04

alsof het normaal is

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:05

Er gebeuren steeds vaker zulke erge dingen zeg! :n

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:05

Oh sorry, ik las op Twitter van een persoon die in Beverwaard woont er een schietpartij was geweest. Sorry dat ik dan onbewust ''paniek'' heb gezaaid.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:06

Jezus de wereld ontspoort....

UnderIlse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:08

Bellarose en Benangelique, heel veel sterkte.
Vandaag op school was wel zwaar. Er hing een hele heftige sfeer vond ik zelf. We hebben vandaag ook geen les gehad, voornamelijk gepraat.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:16

Er gebeuren volgens mij veel vaker schietpartijen waar we niets van horen omdat het veel in het criminele circuit plaatsvind. Afrekeningen e.d.

Maar.. eerlijk gezegd vind ik wel dat het tijd wordt om de regels wat te verscherpen wat beteft schietverenigingen enzo. Waarom mogen leden van een schietvereniging wapens mee naar huis nemen? Wat hebben ze daaraan? Thuis mogen ze toch niet schieten!
Bovendien vind ik dat iemand die zich als lid aanmeldt gewoon helemaal door de scan moet worden gehaald wat betreft verleden. Als iemand ook maar èèn spatje (incidentjes met een lichtbuks, bedreigingen, geweld, suicidale neigingen o.i.d) op z'n kerfstok heeft.. gewoon helemaal niet toelaten!

Dat lijkt me al een goed plan. Verder denk ik niet dat er veel is dat je kunt voorkomen. Gekken zijn er altijd en ik geloof ook wel dat er andere manieren zijn om aan wapens te komen..

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:17

MarJon schreef:
Oh sorry, ik las op Twitter van een persoon die in Beverwaard woont er een schietpartij was geweest. Sorry dat ik dan onbewust ''paniek'' heb gezaaid.

Ik heb net zelfs een foto gezien, met een mobiel gemaakt, foto van die gozer die daar ligt, neergeschoten. Heel bizar hoe dit allemaal gaat...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:18

Het zou me niet verbazen als er met een paar weken nog zoiets voorvalt, sommige gekken brengen anderen op ideeën, net als die gezinmoorden die een paar jaar geleden woedde.
Ik hou mn hart vast van niet natuurlijK!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:19

Martine_R schreef:
Er gebeuren volgens mij veel vaker schietpartijen waar we niets van horen omdat het veel in het criminele circuit plaatsvind. Afrekeningen e.d.

Maar.. eerlijk gezegd vind ik wel dat het tijd wordt om de regels wat te verscherpen wat beteft schietverenigingen enzo. Waarom mogen leden van een schietvereniging wapens mee naar huis nemen? Wat hebben ze daaraan? Thuis mogen ze toch niet schieten!
Bovendien vind ik dat iemand die zich als lid aanmeldt gewoon helemaal door de scan moet worden gehaald wat betreft verleden. Als iemand ook maar èèn spatje (incidentjes met een lichtbuks, bedreigingen, geweld, suicidale neigingen o.i.d) op z'n kerfstok heeft.. gewoon helemaal niet toelaten!

Dat lijkt me al een goed plan. Verder denk ik niet dat er veel is dat je kunt voorkomen. Gekken zijn er altijd en ik geloof ook wel dat er andere manieren zijn om aan wapens te komen..

Waarom mee naar huis? Om schoon te maken e.d. Thuis mag je inderdaad niet schieten (nogal wiedes :+ ) Maar voor je wapens in huis mag hebben moet je een heel traject door hoor ;) het is niet dat je zomaar een vergunning krijgt.
Waarom de dader hem wel heeft gekregen/mogen behouden gaan ze nu uitzoeken. Ook in het proces van het verstrekken van vergunningen/verloven zitten menselijke factoren.
Je weet blijkbaar niet hoe scherp de regels zijn wat betrefd de schietverenigingen en wapenvergunningen. Dat blijkt wel weer :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:21

De meeste schietpartijen (in nl) komen uit illegale wapens.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:22

Martine_R schreef:
Waarom mogen leden van een schietvereniging wapens mee naar huis nemen?
Stond er ook helemaal vertelt van dat dat wel mag. Z'n vader zat trouwens ook op de schietvereniging.
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 11-04-11 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:22

hoor steeds meer mensen die er bij zijn geweest.
Meester van basisschool hier is gewond. Medwerker van het groen hart college en haar man zijn doodgeschoten.
Kinderen uit de klas van mijn broertje moesten even het wagentje terug zeten bij de C1000 en toen kwam hij langs... Het is echt bizar.
Ook mensen die de kogels om de oren hebben horen fluiten. zo idioot.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:23

F_Orumster schreef:
De meeste schietpartijen (in nl) komen uit illegale wapens.

Klopt. Want degene met een verlof en dus legale wapens zijn daar errrug zuinig op. En écht niet blij met dit soort kwiebussen met debiele ideeën.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:29

Evelli schreef:
Martine_R schreef:

Waarom mee naar huis? Om schoon te maken e.d. Thuis mag je inderdaad niet schieten (nogal wiedes :+ ) Maar voor je wapens in huis mag hebben moet je een heel traject door hoor ;) het is niet dat je zomaar een vergunning krijgt.
Waarom de dader hem wel heeft gekregen/mogen behouden gaan ze nu uitzoeken. Ook in het proces van het verstrekken van vergunningen/verloven zitten menselijke factoren.
Je weet blijkbaar niet hoe scherp de regels zijn wat betrefd de schietverenigingen en wapenvergunningen. Dat blijkt wel weer :+

Schoon te maken? := Alsof je dat daar niet kunt doen. Als ze gewoon schieten met pistolen van de vereniging zelf zou zoiets ook niet gebeuren. En inderdaad, mensen maken fouten. Maar in dit geval, met zo'n figuur wat dan op de een of andere manier toch per ongeluk door de scan komt, was het voldoende geweest als hij zijn pistolen gewoon op de schietvereniging had moeten laten. Dat schoonmaken doet hij daar dan maar.. ;)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:30

Ik geloof best dat de meeste schietpartijen met illegale wapens gebeuren, maar daar gaat het niet om. Ik vind gewoon dat niemand een in wapen in huis zou moeten hebben liggen..
Laatst bijgewerkt door Monchou op 11-04-11 17:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:31

waarschijnlijk heeft hij dan gewoon zijn eigen wapens ingezet als automaat.
Wapens op de schietvereniging zijn gewoon (semi) automatisch. Maar dat wordt veranderd zodat het geen automaat meer is.
Een beetje handig iemand kan dit echter terugdraaien en zo wel met een automaat lopen.

Als je naar de afdeling bijzondere wetten van de politie gaat krijg je zo je wapens mee. Die vergunning aanvragen stelt niets voor. Vindt dat wel een slechte zaak.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:35

TinekeHorses schreef:
Martine_R schreef:
Stond er ook helemaal vertelt van dat dat wel mag. Z'n vader zat trouwens ook op de schietvereniging.

Gehoord op tv. Hij had een verlof of zoiets, wat Evelli ook al zegt.

Dat antwoord snap ik niet helemaal. :+

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:39

Sorry, verkeerd gelezen :o

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:43

Evelli schreef:

gekvanfleur schreef:
Als je naar de afdeling bijzondere wetten van de politie gaat krijg je zo je wapens mee. Die vergunning aanvragen stelt niets voor. Vindt dat wel een slechte zaak.

En wat is nu waar?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:04

UnderIlse schreef:
Bellarose en Benangelique, heel veel sterkte.
Vandaag op school was wel zwaar. Er hing een hele heftige sfeer vond ik zelf. We hebben vandaag ook geen les gehad, voornamelijk gepraat.

Wat fijn en mooi dat jullie er op school samen bij stil hebben gestaan. Ik kan me voorstellen dat er een heftige sfeer hing. Zit je op het scala?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:02

Diablo schreef:
Evelli schreef:

gekvanfleur schreef:

En wat is nu waar?

niemand controleert bijvoorbeeld ook of je daadwerkelijk een kluis hebt om je wapens in te stoppen. Het is verplicht, maar wordt niet gecontroleerd.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:12

Martine_R schreef:
Waarom mogen leden van een schietvereniging wapens mee naar huis nemen?

Op het moment dat de wapens op de schietvereniging blijven liggen, wordt dit een soort bunker vol wapens en munitie en dit wil men, volkomen begrijpelijk, niet hebben.
Desondanks is het toch vreselijk dat iemand een wapen met munitie thuis heeft liggen. Daar komen alleen maar problemen van, als je het mij vraagt.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:14

Ook ik zit net als Bellarose op die school.
Was echt vreselijk vanochtend.
Het was allemaal al zo dichtbij, maar vanochtend kreeg ik toch echt helemaal de kriebels.
Er zijn gewoon geen woorden voor..