Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Bedoel je daarmee, dat je op 1 loon alleen een huis in een of andere ver weg gelegen oord kan kopen? Als je dat op die manier bedoeld, vind ik dat wel een wat vreemde kijk op de zaken.
Quellian schreef:Dus voor mij zijn de huizen die met 1 loon te betalen zijn inderdaad in een ver weg geleden oord.
Blue_Eyes schreef:Dat hangt puur en alleen van dat ene loon af, lijkt me
NatasjavE schreef:Ik ben meer voor het Scandinavische model. Moeder kan in het eerste jaar na de geboorte van het kind een jaar thuisblijven en vervolgens werken en vader en moeder. Hechting bij kinderen is het grootst met 8 maanden. Je kan lang borstvoeding geven. En daarna gewoon weer je baan oppakken.
De baas kan makkelijker vervanging zoeken voor iemand die een jaar weg is. De weerstand van je kind is al wat beter(dus niet om de minste verkoudheid ophalen)
Kinderopvang is er super geregeld en door al het onderzoek daar op dat vlak is ook duidelijk dat kinderen erg veel baat hebben bij kinderopvang
Ook hier zullen nog wel nadelen aan zitten. Dat is bij iedere oplossing.
HalloDan schreef:Of kindjes in de winter met sandaaltjes aan, oké wél met sokken...hebben geen geld voor fatsoenlijke schoenen. Moeder werkt niet, maar staat wel met een peuk in haar mond op het schoolplein....Tsja...Zo is er dus VAN ALLES over te zeggen en de waarheid ligt ongetwijfeld in het midden...
HalloDan schreef:Wat ik WEL kwalijk vind: kinderen in de winter op het schoolplein die om 8 uur al gedumpt worden (terwijl school om 8.45 begint) omdat PA en Ma moeten gaan werken!! Serieus, ik woon tegenover een basisschoolplein en dat is écht dagelijkse kost!! Die arme zieltjes met hun rugzakje, moederziel alleen in het donker en in de kou??? Wie is hier nu egoistisch dan???
Urielle schreef:HalloDan schreef:Of kindjes in de winter met sandaaltjes aan, oké wél met sokken...hebben geen geld voor fatsoenlijke schoenen. Moeder werkt niet, maar staat wel met een peuk in haar mond op het schoolplein....Tsja...Zo is er dus VAN ALLES over te zeggen en de waarheid ligt ongetwijfeld in het midden...
Heb je dat gevraagd?Mijn dochter wil ook wel eens haar sandalen aan in de winter, wil niet zeggen dat ze niks anders heeft, maar ze wil regelmatig 'prinses' zijn
Quellian schreef:Brainless schreef:Mijn man heeft dat opgelost door een ander huis te kopen met ruimte voor de paarden.....![]()
![]()
Heel nobel, maar ik zou niet in Munnekeburen of ergens anders willen wonen.
We zijn vorig jaar bij een huis wezen kijken 20 min verderop, in een zwarte kousen gemeenschap. Leuk hoor, de paarden zouden mee kunnen, maar ik zou me wel binnen de gemeenschap moeten aanpassen en dat weiger ik. Ik ben hier geboren en getogen, zal hier ook het loodje leggen.
Urielle schreef:Quellian schreef:Dus voor mij zijn de huizen die met 1 loon te betalen zijn inderdaad in een ver weg geleden oord.
Ver weg wil niet zeggen dat je in the middle of nowhere terecht komt hoor, ik zit een kwartiertje van Roosendaal, een half uur van Breda en Bergen op Zoom, 45 minuten van Antwerpen centrum, en ik woon op fietsafstand van drie verschillende dorpen waar je gewoon voor alles terecht kunt![]()
Desondanks is ons huis aangekocht op 1 salaris, ook heel bewust, dat het bij evt. verbreken van de relatie geen touwtrekkerij wordt om het huis maar duidelijk is dat ik moet verkassen. Mocht het zo ver komen dan kan ik met de kinderen terecht in een zeer ruime eensgezinswoning van een famlielid die dat niet meer bewoont
HalloDan schreef:Blue_Eyes schreef:Dat hangt puur en alleen van dat ene loon af, lijkt me
Ik weet niet, maar proef ik hier ergens een jaloersie? Het hangt van 'dat ene loon' af wáár je een huis kan kopen voor een bepaald bedrag? Natuurlijk krijg je in Friesland of Groningen veel meer huis en land voor je geld dan hier in het westen? Dus kan je je zo'n huis veroorloven in bijvoorbeeld Zuid Holland, tsja dan heb je een riant inkomen! Zou ik ook best willen hoor, maar helaas 'moet' ik het met een gewoon rijtjeshuis doen haha en krijg ik mijn man met geen stok naar Groningen of Friesland![]()
Maar jeetje mensen, waar bemoeien we ons mee??? Mag iedereen zélf beslissen hoe hij of zij hun leven indeeld? Wel of niet werken, er valt voor alles wat te zeggen. Ik vond het prettig om mijn kids in elk geval tot de middelbare school wat meer rust, steun en begeleiding te kunnen geven omdat ze dat in onze ogen nodig hadden, zeker gezien de baan van mijn man/hun vader. En het kon ook financieel, dus dat maakt de keus dan wat makkelijker.
Wat ik WEL kwalijk vind: kinderen in de winter op het schoolplein die om 8 uur al gedumpt worden (terwijl school om 8.45 begint) omdat PA en Ma moeten gaan werken!! Serieus, ik woon tegenover een basisschoolplein en dat is écht dagelijkse kost!! Die arme zieltjes met hun rugzakje, moederziel alleen in het donker en in de kou??? Wie is hier nu egoistisch dan???
Of kindjes in de winter met sandaaltjes aan, oké wél met sokken...hebben geen geld voor fatsoenlijke schoenen. Moeder werkt niet, maar staat wel met een peuk in haar mond op het schoolplein....Tsja...Zo is er dus VAN ALLES over te zeggen en de waarheid ligt ongetwijfeld in het midden...