Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:51

Wat ook altijd erg grappig is, is dat als er positieve discriminatie in het leven wordt geroepen om gehandicapten meer kansen te bieden, of vrouwen, hoor je niet of nauwelijks een kip kraaien, gaat het om allochtonen dan is het hek van de dam! :)

Citaat:
Vader Staat doet ook totaal geen moeite deze discriminatie te verhullen en heeft ook weinig te vrezen van de door haar gefinancierde antidiscriminatiebureau's - een goede hond blaft niet naar z'n baas
.

En dit klopt dan weer niet.. :)
En als positieve discriminatie ongegrond is/ niet toegestaan maken zij hier net zo goed werk van als bij negatieve discriminatie.

RoodZonnetje

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:56

Misschien moeten we een keer een meeting organiseren waarbij we irl kunnen debatteren over dit soort zaken. Ben erg benieuwd hoe het er dán aan toe gaat ;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:02

Verafjord schreef:
Ok ik zal eens een voorbeeld geven, iets waar ik me dus echt dood aan kan ergeren. Mijn oom heeft een vriendin, een Iranese, hartstikke lief mens, niks mis mee, maar die weet wegen waar ik als autochtoon nog nooit van gehoord heb. Ze heeft een uitkering, heeft sinds kort een eigen huurwoning en krijgt gewoon van de sociale dienst 7000 euro voor inrichting van die woning. Ik ben ook pas verhuisd, maar ik heb geen cent gekregen hoor, terwijl ik en mijn vriend op dat moment ook werkeloos waren en een ww uitkering kregen. Het is haar aangeboden door de sociale dienst, nou bij ons is er niemand geweest die zei: "goh jullie gaan verhuizen, kom maar dan krijg je geld van ons"
En ik ben zelf ook gediscrimineerd, heb 6,5 jaar in Zuid Limburg gewoond en kon daar dus heel moeilijk aan werk komen, kreeg op een gegeven moment een afwijzing met de mededeling: "u spreekt geen limburgs" ehhh ik begrijp het toch? Nee ik moest het terug kunnen "kallen". Weet je wat ik heb gedaan? Ik ben verhuisd naar het westen, waar ik in notime wel een baan vond. Ik hou mijn hand liever niet op en kan ik daar geen werk vinden? Nou dan zoek ik het ergens anders wel.

En jij denkt dat mensen met mijn visie die mening niet delen. Ik vind het ook een ergenispunt dat sommige zaken voorgekauwd aangereikt worden, maar daar kun je de mensen die het zo aangereikt krijgen toch niet op afrekenen. Het betreft allemaal zaken waar jij ook recht op hebt en aanspraak op kunt maken.

Als een bedrijf in Zuid Limburg als eis stelt dat je Limburgs terug moet kunnen praten dan is hij daar vrij in. Je voldoet dan dus gewoon niet aan de eisen voor die baan. Als iemand de taal niet beheerst en en daardoor geen baan krijgt zeg ik ook "eigen schuld dikke bult".
Ik vind dat iedereen bijvoorbeeld zelf moet kunnen bepalen of er bijvoorbeeld een hoofddoek gedragen wordt, maar ik vind ook dat een kapper een meid met hoofdoek niet hoeft aan te nemen, want je haar tonen is in die branche wel een vereiste.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:16

Heino schreef:
Misschien moeten we een keer een meeting organiseren waarbij we irl kunnen debatteren over dit soort zaken. Ben erg benieuwd hoe het er dán aan toe gaat ;)

heb ik al vaker voorgesteld.

ik ben wel voor! :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:21

Tof!
Wie zou dat nog meer leuk vinden?
Ik wil er best voor naar de grens van Duitsland, zodat Jane en Jan ook mee kunnen doen!
En Fabersmid, weet niet waar jij woont en of je interesse hebt?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:29

het wordt steeds gekker!

duitsland is geen probleem trouwens, ben altijd wel in voor een reisje. maar als we een groepje kunnen vinden die wilt deelnemen.. en daarvan woont er 1 in duitsland en de rest in nederland. dan is het toch logischer dat die ene naar nederland komt?

ik vind trouwens ook, als we het doen, laten we het dan goed doen! dus met een goede organisatie

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:39

Wat gaat een debat van bokt helpen :?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:40

Nicolletje schreef:
Wat gaat een debat van bokt helpen :?

Op Bokt wordt er alleen maar naar elkaar geschreeuwd, en ik denk dat dat deels komt omdat je elkaar niet irl ziet. Ik verwacht dat een irl debat een stuk vreedzamer en constructiever zal verlopen. Daarnaast vind ik het ook wel leuk om te weten wie er achter de Boktnaam zit :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:43

en we missen de nonverbale communicatie terwijl dat de belangrijkste communicatie is. daarbij lijkt het mij ook leuk om degene eens in het echt te zien waar je dagelijks mee spreekt via internet. lijkt me alleen maar positief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:44

Het is maar internet hoor, niet iets waar je je echt iets van aan moet trekken.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:45

jameyskatje schreef:
janesmith schreef:

En of ik mijn taak goed uitvoer! _O- Ook hier op bokt blijkt uit de meerderheid van de reactie's en alle polls hoe de vlag hangt!
Steevast laten de polls een gunstige uitslag zien voor Wilders en de PVV.
Hoe jammer het ook voor je is, je hoort bij een minderheid. Niet dat je dat erg vindt, want daar schijn je je thuis te voelen in je politieke en maatschappelijke keuzes. _O-

je bent toch wel met me eens dat bokt.nl en die onderzoeken via internet geen afspiegeling is van de maatschappij? maar 2 afgebakende doelgroepen? niet iedereen zit op internet een grote doelgroep wordt dus niet vertegenwoordigd

ik sta overigens ook ingeschreven. maar krijg inderdaad zelden vragen

Misschien geen perfecte afspiegeling, maar ze zeggen wel degelijk iets.
De 24 zetels zeggen ook wat. Maar zolang links maar de andere kant op blijft kijken, zijn ze de compost voor de bloemen. Die blijven maar groeien, en groeien door die mentaliteit. Je ziet toch zelf wat al die jaren van ontkennen hebben gebracht?
Ik las van de week eens de voorspellingen van enkele tegenstanders van de PVV op bokter op na. Dat waren over het algemeen reacties van voor de laatste verkiezingen en steevast werd er gezegd dat Nederland wel verstandig zou zijn en de PVV nooit zoveel zetels zou halen als in de peilingen. Het zou wel meevallen. We hebben het gezien, 24 zetels, meer zelfs dan in de peilingen. En nu wordt weer hetzelfde gezegd, op weg naar maart 2011, en weer zullen ze teleurgesteld worden in het 'verstandige' Nederland. Ik weet zeker dat de PVV de grootste wordt en in de buurt van 40 zetels zal gaan komen.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 18-07-10 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:46

maar er zijn mensen die hier dagelijks (of gehele dagen) discusieren over best pittige onderwerpen. ik probeer daar altijd wel serieus aan bij te dragen en ik denk vele andere ook. het is wel internet, maar we zijn toch allemaal echte mensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:47

Jawel, maar je kunt niet op je discussiegenoten vertrouwen en daarom moet je het niet te serieus nemen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:49

Lovely schreef:

Heb je helemaal gelijk in!

Vind een meeting trouwens een beetje en raar idee
want je brengt 2 groepen bij elkaar die niet hetzelfde denken en dat kan wellis voor een negatief sfeertje zorgen ;)
Laatst bijgewerkt door shilady op 18-07-10 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:50

Lovely schreef:

Ben ik helemaal eens met je. Er wordt veel te zwaar aan getild.
Ik neem het luchtig en met een glimlach op , allemaal.
Het heeft een hoge amusementswaarde, maar niet meer dan dat.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:52

Moderatoropmerking:
Hoe moeilijk is het nou om het over het onderwerp en niet over de persoon achter een bokker te hebben. Er zijn weer een hele serie berichten weggehaald, die flauw waren, persoonlijk waren en die totaal niks met het onderwerp te maken hadden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:52

Lovely schreef:
Jawel, maar je kunt niet op je discussiegenoten vertrouwen en daarom moet je het niet te serieus nemen.

Ik neem discussies altijd serieus, of ze nu irl gevoerd worden of via het Internet. Enige wat ik niet serieus neem (of me aantrek) zijn persoonlijke aanvallen over en weer. Toch staan die een interessante discussie vaak wel in de weg.

En ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat degenen die hier zo actief mee doen zich buiten Internet om ook wel interesseren voor politiek en debat. Blijkbaar niet zo dus, jammer.

Shilady: ik wacht nog steeds op antwoord van jou, zal mijn vraag even voor je opzoeken :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:53

janesmith schreef:
Lovely schreef:

Inderdaad maar dat geld met meerdere topics op bokt
veel mensen kunnen zich ontzettend druk en boos maken om een topic :=
Vind ik wel weer leuk om te lezen dat soort dingetjes ruzie topics enzo . Op beestenboel is er nou ook een waarschuwings topic voor geopent dat de sfeer erg slecht is geworden daar

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:54

Heino schreef:
shilady schreef:
Omdat jij dit schreef en om aan jouw te laten zien dat er in die partij ook mensen met schandaaltjes zijn geweest.

Sinds wanneer is wat een familielid uitspookt relevant voor het functioneren van iemand in een partij? En sinds wanneer is het een schandaal om in kraken iets goeds te zien? En sinds wanneer is het een schandaal om de eerste kamer te schrappen? Dat wil de PVV immers ook.

Hierop dus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:57

Heino schreef:
En ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat degenen die hier zo actief mee doen zich buiten Internet om ook wel interesseren voor politiek en debat. Blijkbaar niet zo dus, jammer.

Jawel hoor, maar niet met bokkers :).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:58

Lovely schreef:
Jawel hoor, maar niet met bokkers :).

Ok, kan ik inkomen. Hoewel ik met sommige bokkers juist heel fijn kan discussiëren :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:07

Heino schreef:

uiteindelijk is het veel makkelijker om via internet te praten

hoewel op mijn vorige opleiding dat ook niet ging. het liep uit op ruzie. pvda en partijen zoals pvv staan recht tegen over elkaar.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:11

Heino schreef:

Ik zal je vertellen waarom. Ik denk dat ik een hele duidelijke mening heb, maar ik heb geen zin om 'rechts' te gaan zitten omdat mensen vinden dat dat mijn mening is, omdat deze namelijk ook niet 'links' is als je begrijpt wat ik bedoel?
Ik heb geen zin om in het hokjje pvv-stemmer te zitten omdat ik ondanks dat ik geen pvv stem, wel de standpunten probeer te begrijpen en mensen die die standpunten uitdragen, ook wil horen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:28

Heino schreef:
En sinds wanneer is het een schandaal om in kraken iets goeds te zien?

Sinds vorige maand, ongeveer. Toen is kraken strafbaar gesteld voor de wet en terecht want van andermans spullen moet je afblijven met je tengels. Hele normale regel is dat. Iets inpikken zonder te betalen heet stelen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:44

2 groepen bij elkaar brengen en dat is negatief?

ten 1e heeft niemand het over 2 groepen.. ik wist niet dat we hier aan groepjes deden??
ten 2e lijkt het me alleen maar mooi om mensen samen te brengen met uiteenlopende meningen maar toch 1 gemeenschappelijke liefde, namelijk de paarden.

janesmith schreef:
Lovely schreef:

zei de persoon welke 24/7 op bokt zit :D :+