Verafjord schreef:Ok ik zal eens een voorbeeld geven, iets waar ik me dus echt dood aan kan ergeren. Mijn oom heeft een vriendin, een Iranese, hartstikke lief mens, niks mis mee, maar die weet wegen waar ik als autochtoon nog nooit van gehoord heb. Ze heeft een uitkering, heeft sinds kort een eigen huurwoning en krijgt gewoon van de sociale dienst 7000 euro voor inrichting van die woning. Ik ben ook pas verhuisd, maar ik heb geen cent gekregen hoor, terwijl ik en mijn vriend op dat moment ook werkeloos waren en een ww uitkering kregen. Het is haar aangeboden door de sociale dienst, nou bij ons is er niemand geweest die zei: "goh jullie gaan verhuizen, kom maar dan krijg je geld van ons"
En ik ben zelf ook gediscrimineerd, heb 6,5 jaar in Zuid Limburg gewoond en kon daar dus heel moeilijk aan werk komen, kreeg op een gegeven moment een afwijzing met de mededeling: "u spreekt geen limburgs" ehhh ik begrijp het toch? Nee ik moest het terug kunnen "kallen". Weet je wat ik heb gedaan? Ik ben verhuisd naar het westen, waar ik in notime wel een baan vond. Ik hou mijn hand liever niet op en kan ik daar geen werk vinden? Nou dan zoek ik het ergens anders wel.
En jij denkt dat mensen met mijn visie die mening niet delen. Ik vind het ook een ergenispunt dat sommige zaken voorgekauwd aangereikt worden, maar daar kun je de mensen die het zo aangereikt krijgen toch niet op afrekenen. Het betreft allemaal zaken waar jij ook recht op hebt en aanspraak op kunt maken.
Als een bedrijf in Zuid Limburg als eis stelt dat je Limburgs terug moet kunnen praten dan is hij daar vrij in. Je voldoet dan dus gewoon niet aan de eisen voor die baan. Als iemand de taal niet beheerst en en daardoor geen baan krijgt zeg ik ook "eigen schuld dikke bult".
Ik vind dat iedereen bijvoorbeeld zelf moet kunnen bepalen of er bijvoorbeeld een hoofddoek gedragen wordt, maar ik vind ook dat een kapper een meid met hoofdoek niet hoeft aan te nemen, want je haar tonen is in die branche wel een vereiste.