Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Krips schreef:Maar de staat is toch verantwoordelijk voor zijn burgers? Als er wijken zijn waar veel criminaliteit is e.d. dan is het toch de overheid die ingrijpt in zo'n wijk. Ik ben helemaal niet tegen harder straffen. Maar zoals ik eerder al zei is het in mijn ogen niet de enige oplossing. Criminaliteit komt ergens vandaan. En dan zie ik liever voorkomen dan genezen. Harder straffen alleen is geen oplossing voor dieper gaande problemen. Bijvoorbeeld groepsgedrag.
jantergouw schreef:Al dat begrip en zoeken naar de kern van het probleem schijnt alleen voor 1 bepaalde groep te gelden. Waarom wordt niet op dezelfde manier met aanhangers van de pvv omgegaan? Waarom wordt ook niet bij hen de kern van het probleem gezocht? Waarom worden die wel op een harde manier benaderd?
faye schreef:Excuses zoeken is zeker geen oplossing! En dat gebeurt al jaren en daarom is een partij als PVV zo gegroeid. Met pamperen kom je er dus niet, dat mag duidelijk zijn.
Krips schreef:jantergouw schreef:Al dat begrip en zoeken naar de kern van het probleem schijnt alleen voor 1 bepaalde groep te gelden. Waarom wordt niet op dezelfde manier met aanhangers van de pvv omgegaan? Waarom wordt ook niet bij hen de kern van het probleem gezocht? Waarom worden die wel op een harde manier benaderd?
Ik snap niet helemaal goed wat je bedoelt. Ik zie deze manier voor elke bevolkingsgroep als hetzelfde. Ik zie namelijk geen verschil tussen een autochtone jongen die een bushokje ingooit als voor een allochtone jongen.
Rebeccatjuh schreef:Dan verschillen we daarin van mening.
Ik vind niet dat er op kosten van de WEL functionerende burger gezocht moet worden naar oplossingen voor andermans (criminele)problemen. En zeer zeker niet als bepaalde problemen voor blijven komen in een bepaalde bevolkingsgroep.. deze bevolkingsgroep heeft dezelfde kanzen gehad als ieder ander. (scholing, zorg, hulp bij dreiging in de criminaliteit te raken etc.)
Mocht men de keus maken toch voor een crimineel bestaan te kiezen, dan zijn de gevolgen daarvoor ook helemaal voor hem.
Krips schreef:Rebeccatjuh schreef:Dan verschillen we daarin van mening.
Ik vind niet dat er op kosten van de WEL functionerende burger gezocht moet worden naar oplossingen voor andermans (criminele)problemen. En zeer zeker niet als bepaalde problemen voor blijven komen in een bepaalde bevolkingsgroep.. deze bevolkingsgroep heeft dezelfde kanzen gehad als ieder ander. (scholing, zorg, hulp bij dreiging in de criminaliteit te raken etc.)
Mocht men de keus maken toch voor een crimineel bestaan te kiezen, dan zijn de gevolgen daarvoor ook helemaal voor hem.
Maar wel betalen voor hooligans? Wel betalen voor autochtone jongeren in de kleine criminaliteit? Het is gewoon weg duurder om alleen hard te gaan straffen en niet de kern aan te pakken. Dan is het alleen symptoom bestrijding maar blijft het probleem voortduren. Hellaas is het niet zo dat iedereen in Nederland de zelfde kansen krijgen. Dat lijkt zo, en het is in grote mate zo, toch blijft het in praktijk niet altijd zo. Waar komt veel criminaliteit voor? In achterstandswijken. In arme arbeiderswijken waar men het gewoon helemaal niet breed heeft en snel in de criminaliteit vervallen en vervolgens de volgende generaties daarin meesleuren. Dit gebeurd niet alleen in wijken waar veel allochtonen wonen maar in alle achterstandswijken.
Krips schreef:Rebeccatjuh schreef:Dan verschillen we daarin van mening.
Maar wel betalen voor hooligans? Wel betalen voor autochtone jongeren in de kleine criminaliteit? Het is gewoon weg duurder om alleen hard te gaan straffen en niet de kern aan te pakken. Dan is het alleen symptoom bestrijding maar blijft het probleem voortduren. Hellaas is het niet zo dat iedereen in Nederland de zelfde kansen krijgen. Dat lijkt zo, en het is in grote mate zo, toch blijft het in praktijk niet altijd zo. Waar komt veel criminaliteit voor? In achterstandswijken. In arme arbeiderswijken waar men het gewoon helemaal niet breed heeft en snel in de criminaliteit vervallen en vervolgens de volgende generaties daarin meesleuren. Dit gebeurd niet alleen in wijken waar veel allochtonen wonen maar in alle achterstandswijken.
CtjeLief schreef:Ik geloof ook erg in het empoweren van jongeren (en mensen in het algemeen) dat is ook de focus die ik in mijn werk toespits.. Als je op de link klikt kun je een filmpje bekijken waarin jongeren empowered worden. Dit is wat ik ook doe binnen mijn werk, alleen doen wij het nog uitvoeriger, namelijk in een traject van een week.. Jongeren stappen als herboren uit deze week, ik heb veel (lastige, problematische) jongeren zien veranderen als een blad aan een boom..
Sommigen zullen hier wellicht niet in geloven, ik wel in ieder geval, en ben ervan overtuigd dat ene aanpak als deze meer effect heeft dan een harde straf..
http://www.omroep.nl/artikelen/durf-jij ... ep-te-gaan
faye schreef:De problemen met bijvoorbeeld marrokaanse jongens is grotendeels een cultuur probleem. Die gozertjes mogen alles, zijn de baas over oudere zussen. En dat los je neit op door ze zielig te vinden omdat men ze negatief zou benaderen. Tegenwoodig discrimineer je al als je een allochtoon niet voor laat bij de kassa!
jameyskatje schreef:toen was janesmith weg en kwam jangetrouw ervoor in de plaats. ze hebben elkaar nog nooit gequote.. zijn er tenminste nog 2 mensen het met elkaar eens in dit topic haha
Krips schreef:Rebeccatjuh schreef:
Beide groepen die jij noemt niet voor betalen. Laat hen de schade maar vergoeden, niet het probleem van de wel functionerende burger.
Ik denk dat het tijd is om harder te straffen, want hoe het nu gaat werkt het niet en kost het geld.
Mensen uit achterstandswijken, die het niet breed hebben, hebben dan het recht om in de criminaliteit te verdwijnen?
Waarom kunnen mensen uit achterstandswijken niet een hoge opleiding en baan hebben? Heeft men toch echt zelf in de hand.
Als je niet breed heeft is een vrijbrief om in de criminaliteit te belanden? Ik mis hier iets geloof ik.........
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes en het succes wat daarvan afhangt.