Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:49

Ehm grappenmakers, er is nog altijd een meisje vermoord hè

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:59

Heino schreef:

Je bent me net voor, ik vind dit onderwerp nu niet bepaald iets om grappen over te maken.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:01

Ik heb het al verwijderd... :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:11

het blijft natuurlijk een delicaat onderwerp. Maar ik snap dat sommige mensen er grapjes over maken, JUIST omdat het zo een gevoelig onderwerp is. Dit soort dingen zouden niet moeten gebeuren en klinken af en toe een beetje fictief. Wie had dit ooit kunnen bedenken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:14

LecyTinker schreef:
het blijft natuurlijk een delicaat onderwerp. Maar ik snap dat sommige mensen er grapjes over maken, JUIST omdat het zo een gevoelig onderwerp is. Dit soort dingen zouden niet moeten gebeuren en klinken af en toe een beetje fictief. Wie had dit ooit kunnen bedenken?

Ik snap dat soort geintjes dus niet...
Hoe zou je ze uitleggen aan de nabestaanden die net hun dochter hebben verloren?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:15

Heino schreef:

Ja sorry :o
Maar het is gewoon eigenlijk een beetje belachelijk (Niet dat meisje)
Maar gewoon lachwekkend hoe gek hij eigenlijk wel niet is :n
Het dringt hem nog steeds niet door na zijn vorige moord dat ie niet langer kan blijven liegen :n

Tsja zulke mensen hebben .

Ik wil die mensen die dit meisje kende echt veel sterkte wensen :(:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:18

xTinkertje schreef:
Heino schreef:

Ja sorry :o
Maar het is gewoon eigenlijk een beetje belachelijk (Niet dat meisje)
Maar gewoon lachwekkend hoe gek hij eigenlijk wel niet is :n
Het dringt hem nog steeds niet door na zijn vorige moord dat ie niet langer kan blijven liegen :n

Tsja zulke mensen hebben .

Ik wil die mensen die dit meisje kende echt veel sterkte wensen :(:)

Idd... ik vind het echt verschrikkelijk dat het gebeurd is. Dat vooropgesteld. Maar af en toe heeft dit verhaal meer weg van een slechte politieserie dan van de realiteit :=

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:22

LecyTinker schreef:

Grapjes kan ik er best ook zelf over maken hoor. Maar grapjes over hoe zo'n meisje vermoord is vind ik persoonlijk dan eigenlijk net weer te ver gaan.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:28

Ik heb niet nog alles terug gelezen, wel gehoord dat hij bloed op zijn t-shirt had van het meisje heb ik ook hier gelezen. terwijl er toch duidelijk is gesproken dat het meisje overleden is aan een schedelbreuk en inwendige bloeding ?? knap dat er dan bloed op zijn t-shirt kan komen.. beetje vreemd. ga nu even verder terug lezen weer :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:29

BE_GENTLE schreef:
Ik heb niet nog alles terug gelezen, wel gehoord dat hij bloed op zijn t-shirt had van het meisje heb ik ook hier gelezen. terwijl er toch duidelijk is gesproken dat het meisje overleden is aan een schedelbreuk en inwendige bloeding ?? knap dat er dan bloed op zijn t-shirt kan komen.. beetje vreemd. ga nu even verder terug lezen weer :P

Dan zal je in je verder lezen dat ze ook verwondingen had :)

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:33

lesilla schreef:
BE_GENTLE schreef:

Dan zal je in je verder lezen dat ze ook verwondingen had :)

Ja blauwe plekken, en kneuzingen meer heb ik niet gehoord op t.v

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:35

Gelukkig verlopen de meeste schedelbreuken dan ook zonder enig spettertje bloed :D

Bij een schedelbreuk komt echt wel bloed vrij hoor, lijkt mij in ieder geval...

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:38

Bij dit soort topic krijg ik altijd het idee dat sommigen die hier posten beter bij de politie kunnen gaan. Wat een scenario's en speculaties weer :)

Natuurlijk, hij stelt zich nogal verdacht op door de kamer op z'n naam, vluchten etc maar sommige scenario's die ik hier lees....
Dat het een complot zou zijn van familie van Natalee? Sorry maar denken jullie nu echt dat zij, terwijl ze een dochter hebben verloren een ander hetzelfde aandoen?
Vind het nogal krankzinnge uitgangspunten.
Hij is nooit berecht voor Natalee, misschien komt hij daar mooi mee weg, misschien ook niet.... Wie weet wat er zich heeft afgespeeld?
Er duiken iedere keer nieuwe verhalen op, wat er natuurlijk op wijst dat die Joran niet helemaal wijs is, en hij is betrokken bij tenminste 1 moordzaak en 1 verdwijningszaak. Maar in hoeverre hij betrokken is, weet nog niemand bij beide zaken.
Dus misschien dat sommige wijzen hier het peruaanse gerechtshof kunnen gaan versterken?
Laatst bijgewerkt door Toveren op 07-06-10 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:40

Mindfields schreef:
Gelukkig verlopen de meeste schedelbreuken dan ook zonder enig spettertje bloed :D

Lijkt mij dat dit niet hoeft; Het hoofd hoeft niet aan de buitenkant kapot te zijn.
Er zijn best wat mensen die eens een schedelbasisfractuur hebben gehad zonder aan de buitenkant te bloeden....

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:40

Scenario denken hoort bij het sporenonderzoek. Ik doe het op school alleen maar. Dus zo gek is het niet hoor.. De politie hoort hetzelfde te doen.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:48

xTamara schreef:
Scenario denken hoort bij het sporenonderzoek. Ik doe het op school alleen maar. Dus zo gek is het niet hoor.. De politie hoort hetzelfde te doen.

Ik weet natuurlijk niet wat voor opleiding je doet, maar mij lijkt het bedenken van scenario's niet helemaal tot de functies behoren van de politie in dit soort zaken? Correct me if Im wrong, maar dat hoort toch gewoon bij justitie thuis?
De politie voert het onderzoek mbt sporen en dat soort dergelijke dingen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:49

faye1995 schreef:
Mindfields schreef:

Lijkt mij dat dit niet hoeft; Het hoofd hoeft niet aan de buitenkant kapot te zijn.
Er zijn best wat mensen die eens een schedelbasisfractuur hebben gehad zonder aan de buitenkant te bloeden....

een schedelbasisfractuur is iets anders dan een schedelfractuur he ;) Bij een schedelbasisfractuur heb je idd weinig bloed buiten, maar meer inwendig. En een schedelfractuur is best lastig zonder dat er bloed naar buiten komt.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:50

faye1995 schreef:
xTamara schreef:

Ik weet natuurlijk niet wat voor opleiding je doet, maar mij lijkt het bedenken van scenario's niet helemaal tot de functies behoren van de politie in dit soort zaken? Correct me if Im wrong, maar dat hoort toch gewoon bij justitie thuis?

Ik doe forensisch onderzoek en dat houdt dus in: sporenonderzoek op de plaats delict.
Hierbij is scenario denken van groot belang. Dat is het eerste wat we moeten doen als we daar aankomen. Dat leren we de hele opleiding door.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:51

verootjoo schreef:
faye1995 schreef:

een schedelbasisfractuur is iets anders dan een schedelfractuur he ;) Bij een schedelbasisfractuur heb je idd weinig bloed buiten, maar meer inwendig. En een schedelfractuur is best lastig zonder dat er bloed naar buiten komt.

A excusez-moi :+
Niet helemaal goed gelezen.....

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:53

xTamara schreef:
faye1995 schreef:

Ik doe forensisch onderzoek en dat houdt dus in: sporenonderzoek op de plaats delict.
Hierbij is scenario denken van groot belang. Dat is het eerste wat we moeten doen als we daar aankomen. Dat leren we de hele opleiding door.

aaah, interessante opleiding :)
Maare, ik snap dat scenario bedenken nodig is om de nodige sporen bijvoorbeeld te verzamelen..
Maar hoort daar bijv ook een scenario bij dat familie van Natalee weleens Joran in het nauw wilden werken?
Ik dacht dat het meer inhield dat je bijvoorbeeld stappen na probeert te gaan van degene die 'verdacht' wordt nav feiten; Bijv een kamer die op Jorans naam staat?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:57

Het zit zo:

Als wij op een plaats delict komen dan blijven we eerst staan en gaan we alvast één of meerdere scenario bedenken.

Daarna gaan we een rondje door de pd. Hierbij zie je weer andere dingen waardoor je misschien je scenario aan moet passen.

Daarna gaan we alle sporen nauwkeurig na en fotograferen we die en die nemen we eventueel mee. Hierna kijken we weer wat er in het scenario thuis hoort en ook nu kan je misschien weer een ander scenario bedenken.

Familie van Nathalee gaat inderdaad wel erg ver. Maar we moeten niet altijd van het voor de hand liggende uitgaan. Daarom moeten wij altijd zo veel mogelijk scenario's maken.

Als ik hier sporenonderzoek had gedaan dan had ik zeker een scenario in gedachte waarbij hij erin geluisd is.

Aan de hand van de gevonden bewijzen ga je scenario's uitsluiten/aanpassen. Zo kom je uiteindelijk op één scenario uit.

edit: Zeer interessant ja ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:00

XTamara: dat klinkt wel heel simpel zo, en opzich is het wel zo, maar ik denk dat je daar in de zaken van Joran nog een hele kluif aan hebt :=

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:02

verootjoo schreef:
XTamara: dat klinkt wel heel simpel zo, en opzich is het wel zo, maar ik denk dat je daar in de zaken van Joran nog een hele kluif aan hebt :=

Haha ja dit is ook simpel gezegd.
In de zaak van Joran wel ja.. Maar wij mogen ons officieel niet laten beïnvloeden door de naam van de verdachte. Vaak is de verdachte nog niet eens bekend als wij langskomen. Forensische onderzoekers zijn er zo snel mogelijk bij.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:04

Ik sloeg er ff google op na, en die beste jongeman heeft wel een stuk op wikipedia waar je u tegen zegt...
Edit; Vraag me af of ie over deze zaak ook een boek uit gaat brengen, en welke sponsoren dit boeken gaan kopen :+

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:07

faye1995 schreef:
Ik sloeg er ff google op na, en die beste jongeman heeft wel een stuk op wikipedia waar je u tegen zegt...
Edit; Vraag me af of ie over deze zaak ook een boek uit gaat brengen, en welke sponsoren dit boeken gaan kopen :+

Misschien als hij ooit vrijkomt.

En de trouwe leden van zijn mooie hyves gaan dat boek natuurlijk kopen!