Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:En de angst voor een doodgewone vrouw met een doek over haar hoofd is wel reël? .
liedje89 schreef:Pittbulls zijn om die reden wel gewoon verboden
Snoevie schreef:ik vind het maar apart dat je wel respect dient te tonen als je in een moslimland bent(overigens ook terecht hoor,als ik een moskee bezoek in een vakantieland,dat ik dat zeker niet doe in een kort rokje)
maar dat er hier moord en brand geschreeuwd wordt door sommigen als je heel voorzichtig zegt moeite te hebben met bepaalde zaken?
je word meteen bestempeld als racist.
Snoevie schreef:liedje89 schreef:Pittbulls zijn om die reden wel gewoon verboden
dit is niet waar![]()
het zijn gewone dieren,alleen vaak misbruikt door sukkels in de samenleving.
Vjestagirl schreef:anshrop: we kunnen van haar leren dat je niet moet liegen als je hierheen komt. We hebben haar niet weggejaagd, maar gelijk behandeld...
anshrop schreef:Dat weet ik niet, was dat zo? Ligt eraan hoe ver jouw hang naar waar die burka voor staat gaat. Of jij vindt dat mensen die de waarheid vertellen over jouw godsdienst, die godsdienst beledigen en dus de dood verdienen. Of jij in staat bent tot allah roepend een mes in iemands strot te duwen omdat die iemand gelijke rechten wil voor de vrouw, en vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof.
Of jij behoort tot de gematigden, die het niet zo nauw nemen met wat er in de koran geeist wordt van gelovigen, of dat jij tot de personen behoort die het letterlijk nemen, en de heilige oorlog voeren op grond van een soevereine staat wiens wortels liggen in het christendom.
Ben jij een bedreiging voor een ex moslim vrouw?, vertel jij het maar.
Focussed schreef:Menino:
De eerste 2 dagen in Dubai rolden m'n ogen zowat bij elke boerka uit m'n kassen. Ook bij de mannen in traditioneel gewaad trouwens
Deze dus
Maar gek genoeg zag ik het na de eerstet twee dagen neit eens meer.
Vjestagirl schreef:Maar gaat het erom wat jij prettig vind, of om de andere persoon die het recht heeft om zichzelf te uitten zoals ze wil?
Vjestagirl schreef:En als ik als Nederlandse een burka aan wil trekken? Niet uit geloofs overwegingen, maar gewoon omdat ik het lekker vind zitten? Moet ik me dan ook maar aan ons aanpassen? Maar ik ben ons... En dan heeft het ook niets meer met vrouwen onderdrukking te maken, want ik doe het zelf. Ik verzeker jullie dat als ik op straat loop ik echt geen gesprekjes met mensen aan wil knopen dus omdat je niet met me zou kunnen comminuceren hoef ik het ook niet te laten.
Mag ik dan wel een burka dragen? Of mag een burka niet, maar een wijde jurk met poncho en grote zonnebril wel, hoewel ik daar net zo goed een wapen onder kan stoppen?
Vjestagirl schreef:anshrop: we kunnen van haar leren dat je niet moet liegen als je hierheen komt. We hebben haar niet weggejaagd, maar gelijk behandeld...
Vjestagirl schreef:En ik weet niet of deze mevrouw 'de waarheid' vertelde. Ze zal haar versie van de waarheid hebben verteld, zoals iedereen zijn of haar versie van de waarheid vertelt, omdat je in jouw versie van de waarheid leeft. Wat in haar omgeving doorging voor 'de regels van de godsdienst', kan ergens anders wel compleet anders zijn geweest.