Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:waarom zou ze daar niet bij aanschuiven als ze de kans heeft?
russel schreef:De leerplicht komt ze na door zelfstandig school te volgen,
Huertecilla schreef:1. omdat in NL wonen een pakket aan voordelen mét voorwaarden kent
2. omdat die maatschappij de keuze gemaakt heeft over een stukje gedeelde verantwoordelijkheid voor kinderen
3. omdat de leerplichtwet voorwaarden stelt die ook voor haar gelden
4. omdat haar ouders er vóóraf voor ´kiezen´ dat in geval van nood reddingswerkers extra druk hebben omdat het een kind betreft
hc
Citaat:2 Verplichtingen van de ouders
2.1. De ouders verplichten zich de Wereldschool volledig en naar waarheid te informeren over de situatie en de achtergronden van de leerling, voor zover dit betrekking heeft of invloed kan hebben op de leer- en ontwikkelingssituatie van de leerling. Onderwijskundige rapporten en andere hierop betrekking hebbende documenten worden ter beschikking gesteld van de Wereldschool.
2.2. De leerling wordt door de ouders in staat gesteld om wekelijks ten minste het aantal door de Wereldschool opgegeven studie-uren te besteden aan de opleiding en de leerling daarbij optimaal te faciliteren binnen de mogelijkheden die de woon- of verblijfsituatie biedt.
2.3. De ouders verplichten zich, in geval het basisonderwijs betreft, tot optimale inzet bij de begeleiding van de leerling. Zij verplichten zich voorts erop toe te zien dat voldaan wordt aan de in de handleiding gegeven aanwijzingen en opdrachten van de Wereldschool c.q. aan die aanwijzingen en opdrachten uitvoering wordt gegeven door de leerling. In geval van voortgezet onderwijs dienen de ouders zich te vergewissen van de voortgang van de studie door de leerling en bij twijfel en/of vragen daarover in contact te treden met de Wereldschool, alles met het oogmerk voortgang in de studie te realiseren.
2.4. Bij verhuizing en bij iedere andere ingrijpende wijziging van de situatie van de leerling informeren de ouders direct de Wereldschool.
2.5. Bij beëindiging of tijdelijk opschorting van de studie van de leerling stellen de ouders de Wereldschool direct in kennis.
Citaat:In geval van voortgezet onderwijs dienen de ouders zich te vergewissen van de voortgang van de studie door de leerling en bij twijfel en/of vragen daarover in contact te treden met de Wereldschool alles met het oogmerk voortgang in de studie te realiseren.
Frats schreef:Als die boot een automatische piloot heeft kan hij het ook alleen!![]()
Als er zoveel mensen mee en rond om varen is het volgens mij geen soloreis meer?
Karl66 schreef:Wat het vierde punt betreft, even heel bot gezegd, als je dat een probleem vindt, dan moet je geen reddingswerker worden. Om te beginnen is de kans al niet zo groot dat er reddingswerkers voor haar moeten uitrukken. En als ze al moeten uitrukken, dan is dat niet vanwege haar leeftijd en is het dus geen argument om haar niet te laten gaan.
Yinnar schreef:Morgen weten we wat de rechter beslist mbt tot het uit de ouderlijke macht ontzetten van de ouders. Ik denk persoonlijk dat dit wel los zal lopen maar toestemming om te gaan zal ze niet krijgen dus ze zal die "volwassen" en "goed ontwikkelde" 13 jarige hersentjes maar moeten gebruiken en kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar pa Dekker zal zich wel in alle bochten wringen om zijn droom te verwezenlijken over de rug van zijn 13 jarige dochter. Ik blijf erbij dat ze een klein verwend en drammerig snotneusje is die door pappie wordt gepusht en geïndoctrineerd. En of ze nu in alle luxe vaart (lijkt me moeilijk in zo'n kleine ruimte) of dat er 100.000 boten meevaren dat doet niets af aan haar leeftijd en het feit dat die ouders dat toestaan. Het is een onderneming die je je kind niet wil aandoen op die leeftijd. Als ze gaat denk ik dat de kans groot is dat ze voor hele nare situaties komt te staan die ze als 13 jarige niet kan handelen. Het is een klein kind en ik blijf het vreemd vinden dat mensen zich daar zo makkelijk overheen zetten. Als ze toch mocht gaan dan ben ik benieuwd hoeveel kinderen zich hierna, met behulp van hun ouders, ook aan de leerplichtwet gaan onttrekken om een droom waar te maken. Maar ja als ze allemaal in een ander land asiel gaan aanvragen dan wordt het wel lekker rustig hier en zitten de klassen niet meer zo vol.Ik denk echter dat 99% van de ouders het allemaal goed op een rijtje hebben en hun dat kind never nooit aan zullen doen.