Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

sarabande

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:39

Veel hoog opgeleide asielzoekers, doktoren etc, hebben gewone kantoorbaantjes waar ze via de sociale dienst aan geholpen worden.
Bedoel je dat met de overige buitenlanders.
Of bedoel je de 1000enden illigale chinezen die we helemaal niet kwijt willen anders wordt onze chinese afhaal te duur.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:43

sarabande schreef:
Veel hoog opgeleide asielzoekers, doktoren etc, hebben gewone kantoorbaantjes waar ze via de sociale dienst aan geholpen worden.
Bedoel je dat met de overige buitenlanders.
Of bedoel je de 1000enden illigale chinezen die we helemaal niet kwijt willen anders wordt onze chinese afhaal te duur.

waar slaat dat nou weer op?
ik ken genoeg buitenlandse mensen die EN hoog opgeleid zijn EN daar ook een baan naar hebben

chinezen, spanjaarden, en zelfs marokkaanse meisjes.. ja de meisjes.. want die willen WEL een toekomst

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:48

pharagirlke schreef:
Da's zo'n beetje gelijk onze snelbelgwet dan Heino? Wat jij wil?
(uit interesse om te kijken of ik het goed begrijp)

Wat houdt die precies in? Die ken ik niet :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:49

LimaMambo schreef:
want die willen WEL een toekomst

Waarop baseer je dat de allochtonen waar Wilders op doelt dat niet willen? Er is geen fatsoenlijk onderzoek naar gedaan, hoe kan je dan in vredesnaam zo'n felle uitspraak doen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:53

Heino schreef:
LimaMambo schreef:

Waarop baseer je dat de allochtonen waar Wilders op doelt dat niet willen? Er is geen fatsoenlijk onderzoek naar gedaan, hoe kan je dan in vredesnaam zo'n felle uitspraak doen?

omdat, als ze dat wel willen, niet dagenlang rond stuinen op straat en de crimineel uit gaan hangen terwijl ze ook op school kunnen zitten

2 ex collega's van me waren marokkaan.. 2 jongens die alle 2 HBO deden, en buiten school gewoon werkten
zo moei8lijk is het toch niet? als hun dat kunnen, kan de rest dat ook

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:56

Heino schreef:
LimaMambo schreef:

Dat is toch zo duidelijk als wat :roll: Wilders doelt op de criminele marokkanen jongeren die zich niet willen aanpassen in nederland en die toch hun eigen ding gaan doen (overigens niet alleen op de marokkanen maar ook op criminele nederlanders (alleen willen veel mensen die tegen Wilders zijn dit niet inzien) jij kijkt zeker niet genoeg tv Heino kijk eens wat meer opsporing verzocht enz en kom er dan maar eens op terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:01

LimaMambo schreef:
omdat, als ze dat wel willen, niet dagenlang rond stuinen op straat en de crimineel uit gaan hangen terwijl ze ook op school kunnen zitten

2 ex collega's van me waren marokkaan.. 2 jongens die alle 2 HBO deden, en buiten school gewoon werkten

Als jij gelooft dat je tóch nooit iets zult bereiken, omdat je ouders de stations schoonmaakten, en met goede opleidingen vieze klusjes kregen dan doe je er je best niet voor......
Als je in een winkel steeds achternagelopen wordt door verkopers omdat ze je ervan verdenken te jatten..... als je weet dat als je een naam als Mohammed of Samir onder een sollicitatiebrief zet, je toch niet aangenomen wordt, doe je je best ook neit meer.

Stigmatisering doet een hoop.....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:05

Yamcha schreef:
LimaMambo schreef:

Als jij gelooft dat je tóch nooit iets zult bereiken, omdat je ouders de stations schoonmaakten, en met goede opleidingen vieze klusjes kregen dan doe je er je best niet voor......
Als je in een winkel steeds achternagelopen wordt door verkopers omdat ze je ervan verdenken te jatten..... als je weet dat als je een naam als Mohammed of Samir onder een sollicitatiebrief zet, je toch niet aangenomen wordt, doe je je best ook neit meer.

Stigmatisering doet een hoop.....

dat is dan een stuk mentaliteit dat er word gemist
en de ouders hebben daar ook aan bij te dragen

de ouders zouden ze een schop onder hun hol moeten geven.. want zo'n schoonmaakbaantje als dat je moeder heeft, gun je je zoon toch niet?

gister toevallig knevel & vd brink gezien
daar zat een marokkaanse jongen.. die dacht er hetzelfde over als ik en anderen
dat zegt toch al genoeg? dat zelfs een gedeelte van de marokkaanse gemeenschap zegt dat het genoeg is..?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:06

haha nou Yamcha ik denk niet dat het daar aan ligt hoor ;)
Het grootste deel van die jongeren vind het allemaal wel best als ze een uitkering krijgen en lekker op straat kunnen rondhangen!
misschien moeten ze gewoon iets meer hun best doen? en eens fatsoenlijk nederlands leren? en zich een beetje aanpassen hier in Nederland? dan komen ze al een heel eind hoor

SecretLIN

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:07

Presies Limamambo!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:08

LimaMambo schreef:
dat zegt toch al genoeg? dat zelfs een gedeelte van de marokkaanse gemeenschap zegt dat het genoeg is..?

Het grootste deel van de Marokkaanse gemeenschap is hier niet blij mee. Maar Wilders heeft daar maling aan, hij maakt geen onderscheid maar plaatst ze allemaal onder een noemer en valt hun geloof aan, dat ook het geloof van de goedwillende en hardwerkende Marokkanen is.
Dat is juist het punt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:11

sarabande schreef:
LimaMambo schreef:

Het grootste deel van de Marokkaanse gemeenschap is hier niet blij mee. Maar Wilders heeft daar maling aan, hij maakt geen onderscheid maar plaatst ze allemaal onder een noemer en valt hun geloof aan, dat ook het geloof van de goedwillende en hardwerkende Marokkanen is.
Dat is juist het punt.

nee dat doet wilders niet
die heeft het, net zoals ik , alleen over de criminele marokkanen

hij heeft nog nooit een fout woord gezegd over de hard werkende en wel willende marokkanen en andere buitenlanders

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:12

Ik vind het wel grappig dat er steeds wordt gehamerd op dat 'fatsoenlijk Nederlands' leren. Als ik dergelijke uitspraken deed, zou ik in ieder geval zorgen dat mijn berichten vrij van fouten zouden zijn.. :=

LimaMambo; check nog even de citaten van Heino. Wilders scheert ALLE moslims over 1 kam. Ik wil ze nog wel even herhalen voor je..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:15

lies schreef:
Ik vind het wel grappig dat er steeds wordt gehamerd op dat 'fatsoenlijk Nederlands' leren. Als ik dergelijke uitspraken deed, zou ik in ieder geval zorgen dat mijn berichten vrij van fouten zouden zijn.. :=

LimaMambo; check nog even de citaten van Heino. Wilders scheert ALLE moslims over 1 kam. Ik wil ze nog wel even herhalen voor je..

flauw om mensen op hun spelling aan te spreken.. heel laag

en die citaten van heino.. daar heb ik al een dicsussie over gehad
citaten zijn geschreven door mensen van kranten etc, die er alles aan doen een sensatie verhaal te schrijven..
niet geloofwaardig dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:17

SecretLIN schreef:
Het grootste deel van die jongeren vind het allemaal wel best als ze een uitkering krijgen en lekker op straat kunnen rondhangen!
misschien moeten ze gewoon iets meer hun best doen? en eens fatsoenlijk nederlands leren? en zich een beetje aanpassen hier in Nederland? dan komen ze al een heel eind hoor

Jij hebt iig heel goed naar Wilders geluisterd!

Compliment, hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:19

LimaMambo schreef:
Heino schreef:
Wilders heeft die dingen toch zelf GEZEGD.

wie zegt dat wilders dat heeft gezegd?? juist ja.. diegene die dat stuk heeft geschreven

maar hee, het is niet 1 citaat uit alleen de Telegraaf ofzo hoor, die wellicht uit zijn verband is gerukt. Het zijn er een stuk of 30, en jij denkt toch niet dat al die 30 citaten onwaar zijn, uit zijn verband gerukt zijn en dat ze totaaaal niets zeggen over Wilders? Dat noem ik nou een tunnelvisie... Net alsof er nooit iets in de kranten staat wat waar is.

Ik denk niet dat je Wilder kan vergelijken met Hitler. Hitler heeft 1000'en moorden op zijn geweten idd en Wilders niet. Wel denk ik dat er bepaalde gelijkenissen zijn in de periodes dat Hitler aan de macht kwam (of eigenlijk nog iets daarvoor, toen Hitler aan populariteit won :) ) en nu Wilders zo immens populair lijkt te zijn/worden. Of Wilders ook daadwerkelijk tot het zelfde in staat is, weten we niet.. Maar gezien zijn uitspraken lijkt het daar wel af en toe wel op. Je kan onmogelijk de gelijkenis van die situaties ontkennen (het kan wel, maar dat getuigt van een tunnelvisie imo :) ) Ik zou persoonlijk niet iemand aan de macht willen hebben, die zoveel gelijkenis lijkt te tonen met een Hitler. Of Wilders daadwerkelijk tot hetzelfde in staat is, daar zullen we alleen achterkomen als het zover komt.. En dat lijkt me persoonlijk een beetje te laat. Maarja, ik denk dat degene die het zo absurd vinden dat Wilders met Hitler wordt vergeleken, in het achterhoofd moeten houden dat niemand doelt op de Hitler in een later stadium die honderdduizenden mensen heeft uitgemoord. Want dat is idd niet iets wat Wilders ook op zijn geweten heeft, dus denk dat de mensen die de vergelijking maken, ook helemaal niet op die daden doelen. Meer op de ideeen van beide personen, en overeenkomsten in de opkomst van beide personen. :)

De cijfers liegen er volgens mij niet om, als ik hier zo lees dat 50% van de Marokkanen in Rotterdam zich bezig houdt met criminele bezigheden. ik denk wel dat er hele grote problemen zijn in bepaalde allochtone gemeenschappen. Ik ken de feiten niet, maar gebaseerd op eigen ervaringen denk ik wel dat de problemen groter zijn dan binnen de autochtone gemeenschappen. De vraag is echter of dit te wijten valt aan de religieuze achtergrond. In de bijbel staan ook niet zulke lieve dingen, maar dat betekent toch ook niet dat alle christelijken/katholieken homo's uit gaan moorden, en de criminaliteit onder gelovigen omhoog schiet. Ik vind het in dat opzicht ook wel een beetje triest en onzinnig dat hij de koran zo demoniseert ..

Voor mij persoonlijk is het maar de vraag of de hoge misdaadcijfers (hoewel, nogmaals ik ken de feiten niet.. Dit baseer ik op eigen ervaringen :+ ) binnen deze groeperingen te wijten valt aan afkomst of religie, en niet aan sociale status en polarisatie. Persoonlijk denk ik namelijk wel dat laatste. Ik denk ook niet dat je er ook maar een cm mee opschiet als je de Koran gaat verbieden.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:20

Haha, wat een zwak verweer LimaMambo. En nu ben ik ook al laag. Ik zal me nog iets verder verlagen tot niveau Wilders;

Ik zal er wel een OW voor krijgen, maar zeg het toch; Het is jammer dat er zoveel domme mensen in Nederland wonen. 90% van de Wilders stemmers zijn gewoon ronduit oliedom. Ze hebben het niet begrepen.
Ik ken er een aantal persoonlijk (hoewel ik liever geen vrienden heb met dergelijke achterlijke ideeën) en de enige reden waarom ze op Wilders stemmen is omdat ze last hebben van die 'vieze buitenlanders'. Ontken zoveel als je wilt, als Wilders stemmer, dit is MIJN mening over de gemiddelde Wilders stemmer :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:23

lies schreef:
Haha, wat een zwak verweer LimaMambo. En nu ben ik ook al laag. Ik zal me nog iets verlagen tot niveau Wilders;

Ik zal er wel een OW voor krijgen, maar zeg het toch; Het is jammer dat er zoveel domme mensen in Nederland wonen. 90% van de Wilders stemmers zijn gewoon ronduit oliedom. Ze hebben het niet begrepen.
Ik ken er een aantal persoonlijk (hoewel ik liever geen vrienden heb met dergelijke achterlijke ideeën) en de enige reden waarom ze op Wilders stemmen is omdat ze last hebben van die 'vieze buitenlanders'. Ontken zoveel als je wilt, als Wilders stemmer, dit is MIJN mening over de gemiddelde Wilders stemmer :)

Ik ben het deels met je eens hoor. De mensen waarvan ik weet dat ze PVV gestemd hebben klagen ook altijd over die 'vieze buitenlanders' Dat ze er zo last van hebben, ze moeten het land uit gegooid worden, en alleen omdat ze het op dat vlak overeenkomen met Wilders wordt daar maar op gestemt. Ik vind het belachelijk aangezien de afgelopen verkiezingen grotendeelsover EUROPA gingen, en niet over de allochtonen hier in Nederland.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:24

Ik had vorige week ook zo iemand zoals je ze voortdurend op het nieuws ziet als ze hun keuze toelichten.

Nou hij doet teminste wat, die in Den Haag sitte maar te slape.
Op de vraag wat hij doet, krijg je geen antwoord en waar die kennis over die slapende politici vandaan komt blijft ook erg duister.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:25

lies schreef:
Haha, wat een zwak verweer LimaMambo. En nu ben ik ook al laag. Ik zal me nog iets verder verlagen tot niveau Wilders;

als dat jou mening is, ga ik niet meer met je in discussie

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:30

Ja, dat is mijn mening en je hoeft niet met mij in discussie te gaan hoor. Daar was ik niet op uit, een Wilders stemmer is er meestal eentje met een tunnelvisie die toch niet wil luisteren naar argumenten van anderen. "De citaten zijn van de krant".. Sure. Weet je eigenlijk wel wat een citaat is?
JouW mening is me compleet duidelijk. Is ook niet zo ingewikkeld.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:31

LimaMambo schreef:

Dat is juist het punt.[/quote]

nee dat doet wilders niet
die heeft het, net zoals ik , alleen over de criminele marokkanen

hij heeft nog nooit een fout woord gezegd over de hard werkende en wel willende marokkanen en andere buitenlanders[/quote]

Limamambo het feit dat wilders alleen doelt op de criminele marokkanen en nederlanders gaat er bij sommige mensen gewoon niet in ;) die willen het perse houden dat hij het over alle marokkanen heeft :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:32

lies schreef:
Ja, dat is mijn mening en je hoeft niet met mij in discussie te gaan hoor. Daar was ik niet op uit, een Wilders stemmer is er meestal eentje met een tunnelvisie die toch niet wil luisteren naar argumenten van anderen. "De citaten zijn van de krant".. Sure. Weet je eigenlijk wel wat een citaat is?
JouW mening is me compleet duidelijk. Is ook niet zo ingewikkeld.

ja want ik ben natuurlijk hartstikke dom.. :+ olie olie olie dom

heb een IQ van 136.. maar dat zegt natuurlijk niks.. ben natuurlijk hartstikke dom :+

kom op zeg.. wat een manier van discusieren zeg.. heb getemt op je opmerking!
Laatst bijgewerkt door Limanade op 09-06-09 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:32

Aangezien meneer wilders dit zelf gezegd heeft is het niet zo verwonderlijk dat mensen denken dat hij alle allochtonen hetzij de marrokanen over 1 kam scheert

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:33

Yamcha schreef:
SecretLIN schreef:

Jij hebt iig heel goed naar Wilders geluisterd!

Compliment, hoor!

Dank je ik als echte Wildersaanhang ben er reuze blij mee :D