Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:05

Een miljoen troepen kan niet, ten eerste is het geen goed Nederlands en ten tweede hebben ze geen miljoen manschappen, lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:10

Of het goed Nederlands is zal ze daar weinig kunnen schelen. Maar als ze niet zoveel manschappen hebben dan lijkt de eerste tweet me niet zo betrouwbaar meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:23

Afbeelding
Weet niet hoeveel er al gesneuveld zijn maar het kan dus wel, haha

Afbeelding

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:25

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:37

De Oekraïners zijn goed aan het afschieten. Kiew beschiet constant de kerncentrale in Saporoscheje. Ze hebben nu een gebouw geraakt, waar brandstof voor de kerncentrale ligt opgeslagen. Ze doen dit o.a. met M777. Herstel, het zijn natuurlijk niet de Oekraïners die dat doen. Natuurlijk schieten de Russen op hun zelf. Zij hebben ook het meeste belang erbij om het Oosten van Nucleaire straling te voorzien.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:39

Als de wind "goed" staat krijg Europa die rotzooi en gezien de propaganda zijn ze in "oorlog" met het gehele continent inmiddels.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:07

Deze vond ik ook de moeite waard om te lezen. Was volgens mij hier nog niet langs gekomen

Bron De Telegraaf
Experts: Oekraïne boekt successen met geïmproviseerde wapens

Het Oekraïense leger maakt in de strijd tegen Rusland niet alleen gebruik van nieuwe en geavanceerde wapensystemen uit het Westen, maar ook van eigen geïmproviseerde wapens. Experts zeggen tegen de Amerikaanse krant The New York Times dat het leger met combinaties van oude en nieuwe wapens al onverwachte successen heeft kunnen boeken, zoals de recente aanvallen op de Krim.

Volgens de deskundigen heeft het Oekraïense leger bijvoorbeeld raketten op trucks en speedboten geplaatst om daar mobieler mee te zijn, op land en op zee. Volgens een ambtenaar van het Amerikaanse ministerie van Defensie hebben de Oekraïners zelfs Amerikaanse raketten kunnen monteren op Sovjet-gevechtsvliegtuigen, iets wat geen enkel ander land eerder gedaan heeft. Daarmee zouden ze Russische luchtverdedigingssystemen beschieten, waardoor ook relatief langzamere vliegtuigen en drones niet gespot worden door de Russen.

De recente aanvallen op de Krim zouden volgens de experts een voorbeeld zijn van de mobiliteit van het leger en de improvisatie met nieuwe en oude wapens. Op die manier zou Oekraïne ook in staat zijn geweest om in april het Russische oorlogsschip de Moskva tot zinken te brengen. Het leger heeft oude antischeepsraketten uit de Sovjettijd verbeterd en die op trucks geplaatst. Waarschijnlijk hebben die het vlaggenschip van de Russische Zwarte Zeevloot geraakt op een afstand van zo'n 75 kilometer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:15

Volgens mij zitten die nu erg op de verkeerde plek...

Bron De Telegraaf.

Rusland stuurt meer dan 50.000 militairen naar legeroefening

Rusland doet deze week met meer dan 50.000 militairen mee aan een internationale legeroefening, meldt het ministerie van Defensie in Moskou. Er worden ook 5000 stuks wapens en militair materieel, 140 vliegtuigen en 60 oorlogsschepen ingezet.

De oefening met de naam Vostok 2022 begint donderdag en eindigt volgende week woensdag. De trainingen vinden plaats op militaire oefenterreinen in Oost-Siberië en het Russische Verre Oosten. Ook wordt er geoefend in de Japanse Zee.

Rusland kondigde de oefening in juli aan. De focus ligt volgens Defensie op het waarborgen van de militaire veiligheid van Rusland en zijn bondgenoten. Ook militairen uit onder meer China, India, Belarus en Mongolië doen mee aan de trainingen. De eerste deelnemers zijn naar verluidt inmiddels gearriveerd.

Volgens Rusland wordt zijn capaciteit om dergelijke oefeningen te houden niet aangetast door de invasie in buurland Oekraïne. De oorlog begon een halfjaar geleden en heeft duizenden Russische militairen het leven gekost. China benadrukte eerder deze maand dat de gezamenlijke oefeningen "niet gerelateerd zijn aan de huidige internationale en regionale situatie".

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:19

Babootje schreef:
Volgens mij zitten die nu erg op de verkeerde plek...

Bron De Telegraaf.

Rusland stuurt meer dan 50.000 militairen naar legeroefening

Rusland doet deze week met meer dan 50.000 militairen mee aan een internationale legeroefening, meldt het ministerie van Defensie in Moskou. Er worden ook 5000 stuks wapens en militair materieel, 140 vliegtuigen en 60 oorlogsschepen ingezet.

De oefening met de naam Vostok 2022 begint donderdag en eindigt volgende week woensdag. De trainingen vinden plaats op militaire oefenterreinen in Oost-Siberië en het Russische Verre Oosten. Ook wordt er geoefend in de Japanse Zee.

Rusland kondigde de oefening in juli aan. De focus ligt volgens Defensie op het waarborgen van de militaire veiligheid van Rusland en zijn bondgenoten. Ook militairen uit onder meer China, India, Belarus en Mongolië doen mee aan de trainingen. De eerste deelnemers zijn naar verluidt inmiddels gearriveerd.

Volgens Rusland wordt zijn capaciteit om dergelijke oefeningen te houden niet aangetast door de invasie in buurland Oekraïne. De oorlog begon een halfjaar geleden en heeft duizenden Russische militairen het leven gekost. China benadrukte eerder deze maand dat de gezamenlijke oefeningen "niet gerelateerd zijn aan de huidige internationale en regionale situatie".

De satellieten vertellen ons gauw genoeg of Russische troepen daar op oefening zijn. Eerst zien dan geloven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:21

UIteraard..

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 7432134657

Rusland weigert het gebied rond de kerncentrale van Zaporizja te demilitariseren.

Dmitry Peskov, de woordvoerder van de Russische president Vladimir Poetin, zei dat demilitarisering van de fabriek "nu niet wordt besproken". Russische troepen hebben de fabriek sinds begin maart bezet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:22

Cowboy55 schreef:
De satellieten vertellen ons gauw genoeg of Russische troepen daar op oefening zijn. Eerst zien dan geloven.

Uiteraard. Zo dom zullen ze toch niet zijn...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:23

Babootje schreef:
Cowboy55 schreef:

Uiteraard. Zo dom zullen ze toch niet zijn...

Is that a trick question? :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:24

Misschien dat juist om die oefening de Oekraïne vandaag de aanval heeft ingezet. De Russen zitten bij Kherson eigenlijk ook als ratten in de val, enigste weg eruit is een Ponton brug. Daar moet alles over, ook de aanvoer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:25

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:36

Volgens mij was het al een domme actie om deze "oorlog" te beginnen. Dus hoe dom zouden ze zijn. :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:46

Dit is ook waarom Oekraine zo hard vecht. Ze hebben geen keus.
Ze weten heel goed dat Rusland van plan is om heel Oekraine te vernietigen/te Russificeren.
De taal moet uitgeroeid worden. Oekrainse elite gedood, het volk gerussificeerd.
Dit draadje van Sergeij Sumlenny is schokkend om te lezen; de filmpjes idem om te zien.
https://twitter.com/sumlenny/status/1563866565979914241

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:11

Heb ik totaal andere informatie. In Donbass mochten ze juist geen Russisch meer spreken. Ze stonden dan ook in de rij om hun paspoort om te ruilen. Volgens meerdere experts had Rusland helemaal geen andere keus. Ze wilden helemaal geen oorlog. Maar wanneer je buurland, zijn troepen aan jouw grens aan het opschalen is, dan ga je niet zitten afwachten tot ze jou een keer aanvallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:29

Het is net Rusland, iemand zegt ja en Rusland zegt precies het tegenover gestelde :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:32

BigOne schreef:
Het is net Rusland, iemand zegt ja en Rusland zegt precies het tegenover gestelde :+

Niet. Zo, weer brownie points verdient bij Vlad.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:57

Babootje schreef:
Dit is ook waarom Oekraine zo hard vecht. Ze hebben geen keus.
Ze weten heel goed dat Rusland van plan is om heel Oekraine te vernietigen/te Russificeren.
De taal moet uitgeroeid worden. Oekrainse elite gedood, het volk gerussificeerd.
Dit draadje van Sergeij Sumlenny is schokkend om te lezen; de filmpjes idem om te zien.
https://twitter.com/sumlenny/status/1563866565979914241

Getsie... Ik heb 1 bericht half gelezen (over die Topaz) en maar weer weggeklikt, want mijn gevoelens trekken dit soort berichten slecht. Wat een *** figuur. Dat zoiets los rond loopt en een vuurwapen heeft gekregen :\ mijn hemel

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:05

Oh leuk ik lees de quote. Geinig dat je dat schrijft. Het is iets wat je zelf ook goed beheerst. Ik schrijf iets en daar kom je met het tegenovergestelde. Ik lever je bron en spontaan komt er een bron die het tegenovergestelde beweert.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:10

Dinopino schreef:
Oh leuk ik lees de quote. Geinig dat je dat schrijft. Het is iets wat je zelf ook goed beheerst. Ik schrijf iets en daar kom je met het tegenovergestelde. Ik lever je bron en spontaan komt er een bron die het tegenovergestelde beweert.

Sinds wanneer is "volgens meerdere experts" een bron?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:19

Babootje schreef:
Dinopino schreef:

Sinds wanneer is "volgens meerdere experts" een bron?

Oe, ik denk dat DP's bronnen niet door bokt worden gecensureerd, daarom zien wij ze denk ik nooit :oo

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:23

Even een sidestep: Hongarije vindt dat er teveel vrouwen doorleren en dat is een groot probleem; moeten vooral kinderen baren.
Bron De Telegraaf. Is een premium artikel dus ik moet t samenvatten.

Een rapport van de Hongaarse Rekenkamer is vernietigend voor het ’te vrouwelijke’ onderwijssysteem van het land. Dat benadeelt jongens, zorgt ervoor dat vrouwen te laat trouwen en bedreigt de economie, zo zegt het staatsorgaan. De uithaal past in het conservatieve beleid van premier Viktor Orbán. „Vrouwen mogen nog wel studeren, maar ze moeten vooral kinderen baren.”

Sinds 2010 starten namelijk ieder studiejaar meer meisjes dan jongens aan een studie aan de hogescholen en universiteiten (dit semester zelfs al 54,5 procent liggen) Daarbij vallen mannelijke studenten daarna nog eens vaker uit. Die hoogopgeleide vrouwen beginnen natuurlijk ook nog eens later of niet aan kinderen en krijgen er minder. Een bedreiging voor de demografie en de economie van het land. Verder denken ze ook dat hoogopgeleide vrouwen mannen afschrikt en de zoektocht naar een partner dus bemoeilijkt. Met als resultaat dus minder kinderen.
Het systeem is volgens het rapport te "vrouwelijk" 82% van de leerkrachten zijn vrouwelijk en vrouwelijke leerlingen worden daarom voorgetrokken of in ieder geval meer positief beoordeeld. Jongens lopen daardoor mentale problemen op, vinden ze. Een "bedreiging" voor de gelijke behandeling van mannen en vrouwen. Daar moet worden "ingegrepen".

(Aan de andere kant heeft Hongarije het kleinste aandeel vrouwen in het parlement (13 procent) en slechts één vrouw tussen 15 ministers)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:25

Wow…..laat dat effe op je inwerken……