Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 15:05

Florida ging toch ook al verliezen want die kunnen hun sinaasappels (?) niet meer kwijt..

het gaat nog best tegenvallen denk... En ik weet niet wie dat het hardst gaat voelen, maar ja, het moet ergens landen...

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 15:09

Het zal mij benieuwen hoeveel marktmanipulatie we nog te zien krijgen om de beurskoersen omhoog te helpen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 15:14

Citaat:
Ik las net iets over de Tariff Act van 1930.. dat bleek helemaal niet best, blijkbaar

Als we naar de cijfers kijken is het geen best teken nee. 1930 was het begin van de Great Depression. In het eerste jaar daarvan kromp de GDP met zo'n 9 a 10% (25% over de totale drie jaar dat die depressie duurde). De vooruitzichten op dit moment over alleen het eerste kwartaal van 2025 voor de GDP van de VS is -5,8% t.o.v. hoe het ervoor stond in januari (van +3 naar -2,8%). Het zijn prognoses, dus de tijd zal het leren, maar de voortekenen zijn slecht.

De Minister van Agriculture had overigens wel een oplossing voor de prijs van eieren: iedereen moest maar zelf kippen gaan houden.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 15:17

Cer schreef:
Skeptisch is altijd goed, (en dan altijd, zeg maar)

Alleen ontkennen wat hij nu schrijft, ja, dat wordt gewoon een beetje een lastige discussie (dat gebeurde op vorige pagina dacht ik).

Waar dan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 15:37

nps schreef:
Waar dan?

Zo interpreteerde ik deze regels:
"roept op tot behandeling van mazelen met vitamine A en voeding, in plaats van het gebruik van het vaccin"-
"Nu blijven zeggen dat er niet gevaccineerd hoeft te worden"-
"Kennedy gaat een stap verder en bepaalt dus ook voor mensen met mijn mening dat er niet meer gevaccineerd mag worden"-
"dat hygiëne en voeding veel belangrijker zijn dan vaccins"

Hij schrijft nu, althans, zoals ik het lees, dat vaccineren wel degelijk belangrijk is
"Vaccines not only protect individual children from measles, but also contribute to community immunity"
Enfin..

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 15:52

De eerste zin heb ik geplaatst en komt van ReportersOnline, dus ik ga er vanuit dat het een redelijk betrouwbare bron is.
Ik denk dat je het eerder moet lezen als:"In plaats van het gebruik van het vaccin te benadrukken, roept hij op tot behandeling met vitamine A en voeding."
Dat is namelijk wel hoe het in het Engelstalige artikel geschreven wordt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 15:54

ja daarom geef ik ook aan dat het is hoe ik het interpreteer .. maar dat is dan niet helemaal hoe het in "zijn eigen" (tussen aanhalingstekens want ik weet niet of hij dat echt zelf geschreven heeft) artikel staat, waar ik het uit haalde dan toch?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:03

Er wordt op het moment door meerdere bronnen zoveel geschreven, dat ik inderdaad ook niet meer weet wat nou waar is en wat niet of hoe hij iets bedoelt, zeg maar.
Mijn quote kwam uit een lijstje met andere Trump-acties die ik zelf interessant vond om te lezen.
Ik moet zeggen dat ik van Kennedy jr. sowieso erg weinig af weet verder, maar hetgeen dat ik mee krijg is niet heel positief.

Wat me wel opvalt is dat Musk aardig stil is? Niet meer zo op de voorgrond als eerder.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:06

Huh, eerlijk gezegd heb ik over dat stuk heengelezen van de link van Fox. Sorry, iets te snel doorgelezen, haha. Dan moet ik erop terugkomen, inhoudelijk vind ik het ten dele ook sketchy...

Kennedy schreef:
"It is also our responsibility to provide up-to-date guidance on available therapeutic medications. While there is no approved antiviral for those who may be infected, CDC has recently updated their recommendation supporting administration of vitamin A under the supervision of a physician for those with mild, moderate, and severe infection. Studies have found that vitamin A can dramatically reduce measles mortality."

> Dit is namelijk bewust verkeerd interpreteren van de resultaten. Vitamine A kan dat inderdaad doen maar alleen bij mensen die al een tekort hebben hiervan. Dat geldt niet voor de gemiddelde amerikaan. Sterker nog, bij het zomaar voorschrijven van vitamine A kan je blijkbaar het risico op een overdosis hebben. (note: de onderzoeken waar Kennedy op doelt zijn onderzoeken uitgevoerd in o.a. arme landen in afrika...)

Kennedy schreef:
Tens of thousands died with, or of, measles annually in 19th Century America. By 1960 -- before the vaccine’s introduction -- improvements in sanitation and nutrition had eliminated 98% of measles deaths. Good nutrition remains a best defense against most chronic and infectious illnesses. Vitamins A, C, and D, and foods rich in vitamins B12, C, and E should be part of a balanced diet.

Door dit toe te voegen lijkt het net of vaccinaties weinig doen. Wat is het nut van dit toevoegen, behalve als je eigenlijk van mening bent dat vaccins slecht zijn maar je even moet doen alsof je voor vaccins bent?

Nu ik meer meningen van experts lees over dit opiniestuk snap ik de controverse wel.

Citaat:
“It could lead to the impression of a false equivalency,” Dr Peter Hotez, the dean of the National School of Tropical Medicine at Baylor College of Medicine and the co-director of Texas Children’s Hospital Center for Vaccine Development, told the Post. “To make the best decision for your children, you can either vaccinate or give vitamin A … That would be highly misleading.”

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... s-outbreak

Citaat:
Some pediatricians and public health experts have balked at the editorial, saying it was nothing more than a thinly veiled attempt to comfort his anti-vaccine supporters amid backlash after he appeared to downplay the outbreak during a Cabinet meeting at the White House last week.

“While he kind of gives some lip service to the vaccines,” said Dr. Amesh Adalja, a senior scholar at the Johns Hopkins Center for Health Security, “the fact that he used phrases like ‘personal’ choice is a wink and a nod to the anti-vaccine movement. They know he’s their man.”

Dr. Molly O’Shea, a Michigan pediatrician and spokesperson for the American Academy of Pediatrics, said the fact that Kennedy didn’t fully back vaccines is “concerning.”

“He certainly did not disparage vaccination in the way he worded it, but he did not come out with a strong statement of support for vaccination,” O’Shea said. “Vaccination is by far the most effective strategy at reducing morbidity and mortality from measles. That was not his go-to message.”

https://www.nbcnews.com/health/health-n ... rcna194510

Deze actie van Kennedy is recent, en laat je toch fronsen als hij zo pro-vaccin zou zijn als het opiniestuk (zonder tussen de regels te lezen) doet denken?
Citaat:
As health secretary, Kennedy has also raised alarm for canceling meetings of influenza experts at the US Food and Drug Administration (FDA) and Centers for Disease Control and Prevention (CDC), issued a stop-work order on contracts meant to develop new vaccines, and is “re-evaluating” a $590m contract with the vaccine-maker Moderna to develop a bird flu vaccine.

The US is in the midst of the worst flu season in 15 years. Although not considered a threat to the general public, avian flu has also ravaged agriculture in the US, and provoked concerns about a new pandemic.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 05-03-25 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:07

Musk zit nog te kieskauwen op de opmerking van Trump dat het verdwijnen van de auto industrie in de VS vooral te wijten was aan de opkomst van EV's.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:09

Ik heb beeld. :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:11

Veronica2 schreef:
Musk zit nog te kieskauwen op de opmerking van Trump dat het verdwijnen van de auto industrie in de VS vooral te wijten was aan de opkomst van EV's.

:')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:13

Ik zie trouwens heel wat teslas met anti Elon sticker rondrijden hier in Denemarken.
Ik vraag me af wat dat toevoegt, het geld van die auto heeft hij al binnen.. :=

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:16

Niet iedereen die een Tesla heeft gekocht voordat bekend was dat Elon Musk een (vul maar in) is, kan het zich veroorloven om de auto te verkopen en iets soortgelijks terug te kopen.
D.m.v zo'n sticker maken ze duidelijk dat ze de acties van Musk veroordelen.
Er worden veel auto's beschadigd, in brand gestoken of op andere manieren 'lastig gevallen', terwijl de eigenaar van de auto er niets aan kan doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:17

pmarena schreef:
pien_2010 schreef:
Waar het omgaat is dat jij en ik onze meningen mogen hebben daarover.
Kennedy gaat een stap verder en bepaalt dus ook voor mensen met mijn mening dat er niet meer gevaccineerd mag worden. Dat is schandalig, want ik denk echt anders over vaccinaties en dat is mijn goed recht. Met zoals dat jouw goed recht is..En ik ben altijd tegen verplicht vaccineren geweest want gaat in tegen de individuele vrijheid.

Pien, hoe kom je aan de wetenschap dat RFK zegt dat er niet gevaccineerd mag worden...?
Want ik geloof niet dat hij zover wil gaan.

Ik sluit het niet uit in deze idiote regering en RFK heeft ook wel een steekje los. Maar ik geloof niet dat dat zijn insteek is. Volgens mij is hij juist heel sterk voor vrije keuze.

Heb het echt heel druk , dus ik ben niet blij met je vraag want heb eigenlijk geen tijd om dit allemaal weer terug te zoeken.

Mijn reactie was op de post quote van Cer hieronder. Daar heb ik op gereageerd, jij reageerde op mij en ik weet op jou.

Nogmaals laat iedereen zelf bepalen of hij wel of niet wil enten. Maar dit soort hoog geplaatste figuren horen zich niet in die discussiess te mengen met maatregelen die verplichtend zijn voor of tegen. Vind ik niet OK.

Iedereen mag er van vinden wat hij wil, maar niet verplicht keuzes ontnemen of verplicht laten onder gaan op dit gebied. Dit is tevens mijn laatste post hierover want ik heb nooit iets gehad met de gehele vaccinatie discussie daar het zo persoonlijk is die keuze imo.

Cer schreef:
Citaat:
Robert F. Kennedy Jr., de minister van Gezondheid, roept op tot behandeling van mazelen met vitamine A en voeding, in plaats van het gebruik van het vaccin tegen mazelen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:20

Polar schreef:
Niet iedereen die een Tesla heeft gekocht voordat bekend was dat Elon Musk een (vul maar in) is, kan het zich veroorloven om de auto te verkopen en iets soortgelijks terug te kopen.
Er worden veel auto's beschadigd, in brand gestoken of op andere manieren 'lastig gevallen', terwijl de eigenaar van de auto er niets aan kan doen.

De meeste Tesla's en hun laadpalen kunnen zichzelf prima in brand steken, hebben ze geen hulp bij nodig :') .

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:21

Die cijfers vallen gelukkig heel erg mee. :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:26

Polar schreef:

Mijn buurman heeft ook de sticker. Hij heeft wel geld om een andere auto te kopen, vermoed dat hij dat ook wel zal gaan doen. Maar voorlopig is het moreel en praktisch gedekt. ;)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:28

Nee het zijn voornamelijk ook bedrijfsautos, en als medewerker heb je daar niet altijd veel keuze in
(Soms wel, maar zeker niet altijd)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:29

En er zijn ook mensen die nu alsnog gewoon een Tesla kopen. :j
Niet iedereen heeft dezelfde waarden en er zijn ook mensen die vinden dat je persoon en product zeg maar los moet koppelen van elkaar.
Maar de cijfers spreken wel echt boekdelen natuurlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:30

pien_2010 schreef:
Iedereen mag er van vinden wat hij wil, maar niet verplicht keuzes ontnemen of verplicht laten onder gaan op dit gebied. Dit is tevens mijn laatste post hierover want ik heb nooit iets gehad met de gehele vaccinatie discussie daar het zo persoonlijk is die keuze imo.

Ik snap prima dat men niet op de vaccinatie discussie in wil gaan, maar hij bepaalt niet dat mensen niet meer gevaccineerd mogen worden, dat staat er simpelweg niet. Dan kan je niet blij zijn met een vraag, die kan je dan gewoon negeren, maar het lijkt mij wel prettig om helder te hebben wat er precies bedoelt wordt ergens mee.

Ons hele bedrijf heeft Tesla's, althans, de mensenop de hogere posities..
ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen (ik denk niks).. als ze ze nou voor weinig weg zouden doen.. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:34

Ik maak mij vooral zorgen om sociale media wat betreft vaccineren (en andere trump gedachten).

Zoals we met de Brexit gezien hebben, kan social media mensen echt dingen laten doen. Die eigenlijk (achteraf) onverstandig waren. Maar door een eenzijdig beeld dat ze via social media kregen doen mensen dat toch. Als iemand rondom Trump goed in gaat zetten op social media management dan gaan er heel veel mensen gewoon mee in zijn bizarre plannen. Dan komt er geen tegenstand, hoe bezar het idee dat hij deelt ook is.

Propaganda kan mensen heel ver laten gaan. Kijk maar naar bijvoorbeeld de Brexit en bijvoorbeeld hoe onze goede vriend Hitler het destijds aangepakt heeft.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 05-03-25 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:35

Inmiddels tuimelen de cijfers van Trump, voor het eerst zijn er meer republikeinen tegen zijn beleid dan voor, minimaal verschil maar toch.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:37

mylittlejoy schreef:
De Minister van Agriculture had overigens wel een oplossing voor de prijs van eieren: iedereen moest maar zelf kippen gaan houden.

Laat de kif met die eieren nu net de vogelgriep zijn. Dus hoe meer kippen en meer verspreiding van die beesten, hoe sneller het virus kan rondhupsen. En professionele pluimveelhouders weten goed hoe ze hun beesten in quarantaine moeten houden, maar de hobbyhouder niet, laat staan dat die kippen preventief laat ruimen (leuk is dat natuurlijk niet, maar in Amerika wordt de PETA daar rustig bijgesleurd etc.)

Wat jammer trouwens dat Trudeau ermee stopt.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:56

IMANDRA schreef:
Huh, eerlijk gezegd heb ik over dat stuk heengelezen van de link van Fox. Sorry, iets te snel doorgelezen, haha. Dan moet ik erop terugkomen, inhoudelijk vind ik het ten dele ook sketchy...

Kennedy schreef:
"It is also our responsibility to provide up-to-date guidance on available therapeutic medications. While there is no approved antiviral for those who may be infected, CDC has recently updated their recommendation supporting administration of vitamin A under the supervision of a physician for those with mild, moderate, and severe infection. Studies have found that vitamin A can dramatically reduce measles mortality."

> Dit is namelijk bewust verkeerd interpreteren van de resultaten. Vitamine A kan dat inderdaad doen maar alleen bij mensen die al een tekort hebben hiervan. Dat geldt niet voor de gemiddelde amerikaan. Sterker nog, bij het zomaar voorschrijven van vitamine A kan je blijkbaar het risico op een overdosis hebben. (note: de onderzoeken waar Kennedy op doelt zijn onderzoeken uitgevoerd in o.a. arme landen in afrika...)

Kennedy schreef:
Tens of thousands died with, or of, measles annually in 19th Century America. By 1960 -- before the vaccine’s introduction -- improvements in sanitation and nutrition had eliminated 98% of measles deaths. Good nutrition remains a best defense against most chronic and infectious illnesses. Vitamins A, C, and D, and foods rich in vitamins B12, C, and E should be part of a balanced diet.

Door dit toe te voegen lijkt het net of vaccinaties weinig doen. Wat is het nut van dit toevoegen, behalve als je eigenlijk van mening bent dat vaccins slecht zijn maar je even moet doen alsof je voor vaccins bent?

Nu ik meer meningen van experts lees over dit opiniestuk snap ik de controverse wel.

Citaat:
“It could lead to the impression of a false equivalency,” Dr Peter Hotez, the dean of the National School of Tropical Medicine at Baylor College of Medicine and the co-director of Texas Children’s Hospital Center for Vaccine Development, told the Post. “To make the best decision for your children, you can either vaccinate or give vitamin A … That would be highly misleading.”

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... s-outbreak

Citaat:
Some pediatricians and public health experts have balked at the editorial, saying it was nothing more than a thinly veiled attempt to comfort his anti-vaccine supporters amid backlash after he appeared to downplay the outbreak during a Cabinet meeting at the White House last week.

“While he kind of gives some lip service to the vaccines,” said Dr. Amesh Adalja, a senior scholar at the Johns Hopkins Center for Health Security, “the fact that he used phrases like ‘personal’ choice is a wink and a nod to the anti-vaccine movement. They know he’s their man.”

Dr. Molly O’Shea, a Michigan pediatrician and spokesperson for the American Academy of Pediatrics, said the fact that Kennedy didn’t fully back vaccines is “concerning.”

“He certainly did not disparage vaccination in the way he worded it, but he did not come out with a strong statement of support for vaccination,” O’Shea said. “Vaccination is by far the most effective strategy at reducing morbidity and mortality from measles. That was not his go-to message.”

https://www.nbcnews.com/health/health-n ... rcna194510

Deze actie van Kennedy is recent, en laat je toch fronsen als hij zo pro-vaccin zou zijn als het opiniestuk (zonder tussen de regels te lezen) doet denken?
Citaat:
As health secretary, Kennedy has also raised alarm for canceling meetings of influenza experts at the US Food and Drug Administration (FDA) and Centers for Disease Control and Prevention (CDC), issued a stop-work order on contracts meant to develop new vaccines, and is “re-evaluating” a $590m contract with the vaccine-maker Moderna to develop a bird flu vaccine.

The US is in the midst of the worst flu season in 15 years. Although not considered a threat to the general public, avian flu has also ravaged agriculture in the US, and provoked concerns about a new pandemic.

Ik begrijp de controverse dus niet. Alles wat Kennedy zegt wordt door anderen in stukjes geknipt, waarna men zijn eigen interpretatie eraan geeft. Hij heeft gezegt dat vitamines en goede voeding essentieel zijn in de strijd tegen infectie ziekte. Daar maakt men van dat hij voeding boven vaccins plaatst. Hij adviseert mensen alsnog te vaccineren, maar omdat hij erbij zegt dat het altijd een eigen keuze blijft, is dat niet acceptabel. Pas als hij het pro-vaccinatie programma volledig zou napraten en mensen zou opdringen, met klem vertellen dat ze moeten gaan vaccineren zou het misschien als acceptabel worden beschouwd.

Persoonlijk vind ik het goed dat hij wat dat betreft bij zichzelf blijft, anders komt iemand inderdaad heel ongeloofwaardig over.

Daarnaast vind ik het bijzonder dat men zich blijkbaar minder druk maakt om de huidige griepgolf? Daardoor zijn al meer doden dan tijdens de piek in de coronapandemie, waaronder 12 kinderen.

https://www.cidrap.umn.edu/influenza-general/us-flu-activity-still-high-11-new-deaths-kids

https://www.usatoday.com/story/news/health/2025/02/12/flu-season-deaths-covid-cdc/78456884007/

https://www.cbsnews.com/news/flu-deaths-surpass-covid-for-first-time-since-pandemic-started/