Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:11

Citaat:
Kortom wolfwerende rasters helpen geen moer!
1. Goede wolfwerende afrastering✅
2. Goed gezet wolf werend raster met stroom.✅
3. Prima gezet wolf werend raster.✅
4. Raster staat volgens de voorschriften.✅
#wolf #gelderland #veluwe

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Voor meer taxiatierapporten en foto’s van de afrasteringen zie bron; daar staan meer vergelijkbare gevallen genoemd.

Annemieke van Straaten.
https://www.facebook.com/share/p/19aTyf ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:43

6e grote geweidrager in Park Hoge Veluwe gedood door wolf.
Moeflons zijn op, nu de edelherten aan de beurt?
Citaat:
22 juli 2025/Park Hoge Veluwe/Gelderland
ingezonden
En dit is nr.6 in zeer korte tijd
Nog 2 foto's in de reacties

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1F4wXj ... tid=wwXIfr

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:06

Anne_GTI schreef:
Weer raak... ik moet ook onderhand bewapend de hond uitlaten.

In Laag Zuthem hebben ook al wolven rondgelopen, dus ja, ze kunnen in principe elk moment aan komen lopen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:32

Over de herten op de hoge Veluwe is het ook belangrijk om te weten dat de herten in eerste instantie worden meegenomen voor onderzoek naar de doodsoorzaak en daarna weer worden teruggelegd om het 'terug te geven'aan de natuur. Dit kan dus wel een hert zijn die is gedood door een wolf, maar misschien ook alweer teruggelegd is door het park zelf.

Mocht je dus een hert vinden is het zeker goed om denk ik het park te bellen en het door te geven. Zo kunnen ze denk ik ook beter monitoren en goed bijhouden hoeveel aanvallen er voorkomen.

En ook voor uitleg, want misvattingen moeten er niet ontstaan natuurlijk. Net als dat alle moeflons niet meer in leven zijn , ze zijn er nog wel maar ver buiten het zicht van de bezoeker.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:08

Zebrastreep schreef:
Over de herten op de hoge Veluwe is het ook belangrijk om te weten dat de herten in eerste instantie worden meegenomen voor onderzoek naar de doodsoorzaak en daarna weer worden teruggelegd om het 'terug te geven'aan de natuur. Dit kan dus wel een hert zijn die is gedood door een wolf, maar misschien ook alweer teruggelegd is door het park zelf.

Mocht je dus een hert vinden is het zeker goed om denk ik het park te bellen en het door te geven. Zo kunnen ze denk ik ook beter monitoren en goed bijhouden hoeveel aanvallen er voorkomen.

En ook voor uitleg, want misvattingen moeten er niet ontstaan natuurlijk. Net als dat alle moeflons niet meer in leven zijn , ze zijn er nog wel maar ver buiten het zicht van de bezoeker.

Dus hert is dood...mogelijk door wolf...hert wordt gevonden, meegenomen, onderzocht. Vol menselijke geuren daarna wordt het dood op een vaste plaats (waarschijnlijk) terug gegeven aan de natuur. Een dood hert, vol menselijke geuren waar wolven weer van kunnen snacken. Maar nee de burgers maken wolven tam met foto's maken en lokken ?????

1 miljoen voor 1 beer te 'redden' met erg agressief en gevaarlijk gedrag richting mensen wat dus kennelijk in hun beren familie zit. Dadelijk komt er een fok programma mee om de wilde beer te redden en hup daar komen de verdere problemen.

Kunnen veel mensen opeens niet meer realistisch nadenken ofzo??

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:18

tienus63 schreef:
Je kunt ook kaartjes kopen. Vanaf 13 euro.
Wolven- en Berenopvangcentrum Schwarzwald
https://www.baer.de/projekte/alternativ ... chwarzwald

Ik heb de indruk dat het een vrij nieuw park is
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En sukkels die hun handen door de tralies steken, via Google maps
[ Afbeelding ]

https://maps.app.goo.gl/dQbTF2wyUnRK5XnEA?g_st=ic

Oh haha ik werd een beetje in de war gemaakt doordat die lieve troetelbeer nu ergens in het geheim zat.
Maar die gaat straks dus voor het publiek te zien zijn?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:33

De specifieke wolvin zit vooralsnog in een speciaal voor haar aangelegd en ingericht gedeelte van het park en zal niet zichtbaar zijn voor het publiek.
Als ik artikel goed begrepen heb, kostte die uitbreiding € 1 miljoen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:42

tienus63 schreef:
De specifieke wolvin zit vooralsnog in een speciaal voor haar aangelegd en ingericht gedeelte van het park en zal niet zichtbaar zijn voor het publiek.
Als ik artikel goed begrepen heb, kostte die uitbreiding € 1 miljoen.

Ah zo, helder.
Misschien stond dat ook wel duidelijk in die tekst alleen kon ik dat er niet uithalen.
Wat een geld....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:47

Plus de kosten van opvang de afgelopen twee jaar in Italië en de transportkosten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:06

Ik vind weer dingen, maar daar heb ik wel vaker last van.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:05

dierenfan schreef:
Zebrastreep schreef:

Dus hert is dood...mogelijk door wolf...hert wordt gevonden, meegenomen, onderzocht. Vol menselijke geuren daarna wordt het dood op een vaste plaats (waarschijnlijk) terug gegeven aan de natuur. Een dood hert, vol menselijke geuren waar wolven weer van kunnen snacken. Maar nee de burgers maken wolven tam met foto's maken en lokken ?????

1 miljoen voor 1 beer te 'redden' met erg agressief en gevaarlijk gedrag richting mensen wat dus kennelijk in hun beren familie zit. Dadelijk komt er een fok programma mee om de wilde beer te redden en hup daar komen de verdere problemen.

En dan na te gaan dat wolven geen aaseters zijn. Fijn deskundig daar weer allemaal.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

Sanet schreef:
Ik vind weer dingen, maar daar heb ik wel vaker last van.

Dat is hier tegenwoordig ook meer regel dan uitzondering :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:48

Hond gegrepen en meegenomen door wolf Vierhouten Gld
Update hond zwaargewond op de operatie tafel
Citaat:
Vierhouten Gelderland
23-07-2025
08.00 uur

Rond 08.00 uur heeft een wolf een Friese stabij gegrepen en in zijn bek meegenomen, de hond is nog niet gevonden. Dit heeft plaatsgevonden in de buurt van de paasheuvel in Vierhouten.

Wij hopen uiteraard dat de hond snel gevonden gaat worden en mocht er meer nieuws zijn houden we jullie uiteraard op de hoogte.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Update!

Hond is nu op de operatietafel. Hond is zwaar beschadigd aan de achterkant. Hij is losgelaten na het achtervolgen van de eigenaar.

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1CDC7Y ... tid=wwXIfr

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Damn dat is ook geen klein ras...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:55

Ik zou niet weten of PHV valwild voor de dieren in het park achterlaat.
Ik lees de berichten als zodanig dat niet het normale beeld en beleid is van het park en dat heel opmerkelijk is dat zulke dieren gedood worden. En dat de dieren in dusdanig conditie waren dat sterfte door ouderdom of ziekte uitgesloten wordt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:01

Aanval Nunspeet Gld, een schaap gedood
Citaat:
Nunspeet Gelderland
23-07-2025

Aanval op schapen in Nunspeet, 1 schaap gedood

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/15vqFw ... tid=wwXIfr

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:10

Oef ook weer een hond gegrepen.
Ik heb geen fb meer dus fijn dat hier de meldingen worden geplaatst!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:27

tienus63 schreef:
Hond gegrepen en meegenomen door wolf Vierhouten Gld
Update hond zwaargewond op de operatie tafel
Citaat:
Vierhouten Gelderland
23-07-2025
08.00 uur

Rond 08.00 uur heeft een wolf een Friese stabij gegrepen en in zijn bek meegenomen, de hond is nog niet gevonden. Dit heeft plaatsgevonden in de buurt van de paasheuvel in Vierhouten.

Wij hopen uiteraard dat de hond snel gevonden gaat worden en mocht er meer nieuws zijn houden we jullie uiteraard op de hoogte.

#geenwolf
Geenwolf.com

Update!

Hond is nu op de operatietafel. Hond is zwaar beschadigd aan de achterkant. Hij is losgelaten na het achtervolgen van de eigenaar.

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1CDC7Y ... tid=wwXIfr

Wat heftig.... hopelijk gaat hij het redden.

En de poffertjes die zo pro wolf zijn zoals koffeman en aanhang, die betaald de rekening wel...toch?!! -:(-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:33

Ik las het op de app inderdaad. Weeer een hond. Hopelijk overleeft het dier het. En sterkte voor de eigenaar uiteraard

Maar waarom is de hond losgelaten?
Hoe moet je "van" interpreteren in "na het achtervolgen van de eigenaar"
"door": de eigenaar achtervolgde de wolf
"van": wolf achtervolgde de eigenaar
Kortom, is ook de eigenaar nog in gevaar geweest?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:35

Ik vermoed/lees het dat de eigenaar achter de wolf is aangegaan en dat deze niet snel genoeg weg kon komen vanwege het gewicht van de hond en die daardoor heeft achter gelaten.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:37

oef dat is wel schrikken; de Paasheuvel is ook niet ergens midden verlaten in het bos he.
Dat is aan de rand van het dorp, met veel groeps-accomodaties; veel mensen die richting de hei wandelen, dus best een druk bezocht stuk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:41

DubbelFun schreef:
Ik vermoed/lees het dat de eigenaar achter de wolf is aangegaan en dat deze niet snel genoeg weg kon komen vanwege het gewicht van de hond en die daardoor heeft achter gelaten.

Zo lees ik het ook :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:47

DubbelFun schreef:

Ja zo lees ik m ook. Blijkbaar een hond die goed in de buurt van de eigenaar bleef en daarom snap ik ook wel dat de eigenaar de hond niet aan de lijn had.
Duidelijk dat ook dat niet meer kan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:08

Volgens geen wolf in natuurlandschap was hij wel aangelijnd

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:08

dierenfan schreef:
Zebrastreep schreef:

Ze hebben in ieder geval op hun website staan dat ze het wel willen monitoren.

In het verleden werden ze onderzocht. Wat ik nu lees op de website is geteld en bekeken of het door een wolf komt. Dat lijkt mij zeker belangrijk om dit te monitoren. En niet zoals de schaapskudde in het dorp waar mijn paarden staat waar de herder ze doodleuk liet liggen en haar schouders ophaalde als je er wat van zei. Daar was 0 inzicht waardoor er veel schapen dood gingen. Dan heb ik toch liever dat ze het onderzoeken en het zeker weten en daardoor beter inzicht hebben in de populatie. Ook belangrijk om het aan te tonen lijkt mij zodat het afschieten van probleem wolven er straks wat gemakkelijker doorkomt.

Het kan zijn dat de Veluwe afhankelijk is van andere regels omdat het een particulier gebied is. Zij krijgen geen subsidie vanuit de overheid.