Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:27

Goed zo, het moet nu echt gaan kantelen. En hopelijk gebeurt dat ook.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:29

Nou ja :oo

Citaat:
Russische media zeggen dat de 65-jarige Elena Belova, die de auto van een Russische militaire functionaris in Moskou in brand stak, werd ontvoerd door Oekraïense speciale troepen, gehypnotiseerd en door hen werd geleerd hoe ze auto's moesten verbranden.
https://twitter.com/Euan_MacDonald/stat ... 0984509442
Afbeelding

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:30

enzino schreef:
irmaz schreef:
Dat was waar die 35 HiMARS uitgeschakeld waren toch? :')

Geen idee, ik denk dat het sowieso erg moeilijk is om er ooit achter te komen wat er precies lag want Oekraïne heeft geen enkel belang om met voorraadlijsten te komen :')

Dat zie je toch zo aan de manier hoe het depot ontploft }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:32

In Polen staan burgers momenteel in de rij bij kolenmijnen om brandstoffen in te slaan voor komende winter. Waar in het verleden nog geen 1% naar huishoudens ging, is er nu een file van voertuigen en moeten kopers dagen (en nachten) wachten. Voorheen kwam veel kolen uit Rusland.
https://www.reuters.com/world/europe/po ... 022-08-27/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:33

irmaz schreef:

Ik kan dat er niet vanaf zien.
Nog een speciale reden voor alle smileys die je gebruikt?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:36

enzino schreef:
irmaz schreef:

Ik kan dat er niet vanaf zien.
Nog een speciale reden voor alle smileys die je gebruikt?

Sorry ik was vergeten dat jij alleen Russisch georienteerde berichten kijkt en leest. Als je wat meer naar de filmpjes van Ukraïnse aanvallen op Russiche doelen kijkt dan weet je ondertussen vrij aardig hoe een exploderend munitiedepot eruit ziet :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:37

Maar hoe kan je dan zien wat er precies ontploft? }:0 :Y)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:44

Logisch dat bij schaarste mensen voorraden proberen aan te vullen, in Polen zijn nog bijna 4 miljoen huishoudens volledig afhankelijk van kolen.
Dezelfde toestanden zie je bij het tanken in Duitsland toen daar de prijzen naar beneden gingen of het hamsteren van toiletpapier.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:49

BigOne schreef:
Inmiddels draait Kazachstan Putin goed de rug toe ,

https://twitter.com/officejjsmart/statu ... w5EnEeJ9Tw

Ook Russische militairen die daar zijn gelegerd vertikken het om terug te komen om tegen Oekraïne te vechten.

https://twitter.com/TokayevKZ/status/15 ... 5062433795
Vandaag is het de internationale dag tegen kernproeven. Het is van het grootste belang voor de mensheid. Kernexplosies hebben ernstige schade aangericht aan het land van Kazachstan. Zo'n tragedie mag niet meer gebeuren. Ons land zal pal achter de principes van nucleaire veiligheid staan.

(Rusland heeft in Kazachstan zijn kernproeven gehouden)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 09:56

Hebben we ineens explosieven experts hier?
Ik zou de speculaties op basis van de grootte van het „vuurwerk“ gewoon niet doen, dat is net zo weinig zeggend als propaganda.

Het Atoom-team (IAEA) is in iedergeval onderweg. Ik hoop dat ze fatsoenlijk toegang krijgen en de boel onder controle komt.

https://mobile.twitter.com/rafaelmgross ... rsicht-1-1

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:59

Dat las ik vanochtend ook Sizzle, gemêleerd gezelschap , mensen uit landen die de Oekraïne steunen en een aantal die op de hand van Rusland zijn. Inderdaad hopen dat ze alles kunnen bekijken, ook dat ze het personeel daar kunnen spreken zonder dat er FSB mannetjes in hun nek hijgen .

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:17

irmaz schreef:
Nou ja :oo

Citaat:
Russische media zeggen dat de 65-jarige Elena Belova, die de auto van een Russische militaire functionaris in Moskou in brand stak, werd ontvoerd door Oekraïense speciale troepen, gehypnotiseerd en door hen werd geleerd hoe ze auto's moesten verbranden.
https://twitter.com/Euan_MacDonald/stat ... 0984509442
[ Afbeelding ]

:j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:15

BigOne schreef:
Dat las ik vanochtend ook Sizzle, gemêleerd gezelschap , mensen uit landen die de Oekraïne steunen en een aantal die op de hand van Rusland zijn. Inderdaad hopen dat ze alles kunnen bekijken, ook dat ze het personeel daar kunnen spreken zonder dat er FSB mannetjes in hun nek hijgen .

Rusland zal zijn munitieopslag (zo die daar is) dan ook wel moeten weghalen; maar die kunnen rustig weer binnengereden zodra IAEA weer is vertrokken. Tenzij er een neutrale bewaking bv via VN kan worden afgedwongen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:32

enzino schreef:
Maar hoe kan je dan zien wat er precies ontploft? }:0 :Y)

Geen idee, er wordt in het filmpje verteld dat er HiMARS zouden liggen opgeslagen. Ik zelf zie helemaal niks exploderen buiten de bommen die gedropt worden maar jij zegt dat het een Ukraïns munitiedepot was --> 1+1=2 :list:

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:33

Babootje schreef:
BigOne schreef:

Rusland zal zijn munitieopslag (zo die daar is) dan ook wel moeten weghalen; maar die kunnen rustig weer binnengereden zodra IAEA weer is vertrokken. Tenzij er een neutrale bewaking bv via VN kan worden afgedwongen.

Ik ben benieuwd, hoop dat ze alles veilig krijgen.
Het team:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:42

irmaz schreef:
Geen idee, er wordt in het filmpje verteld dat er HiMARS zouden liggen opgeslagen. Ik zelf zie helemaal niks exploderen buiten de bommen die gedropt worden maar jij zegt dat het een Ukraïns munitiedepot was --> 1+1=2 :list:

Mijn filmpje heeft echter geen geluid, of heb ik de instellingen verkeerd staan?
En er is meer soorten munitie dan HIMARS. Zo hebben pistolen en geweren ook munitie nodig, net zoals artillerie, vliegtuigen en tanks. In veel gevallen is het elke keer andere munitie (type, formaat, etc). Laat dat rekenen dus maar aan iemand anders over. }:0

Verder is het hopen dat Oekraïne even stopt met het beschieten van de kerncentrale anders zal het team daar een moeilijke tijd hebben. De VN zal er trouwens weinig "af te dwingen" hebben, ze kunnen hoogstens de onderhandelingen starten met als dreigement ronde 4593 met nieuwe sancties.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:56

Oekraine even stopt met beschieten? De omgeving misschien maar de centrale beschieten ze blijkbaar niet. Apart dat je een aantal maanden geleden nog verkondigde dat je absoluut onpartijdig was maar ons de beide kanten van het verhaal wilde tonen binnen zo'n korte tijd afglijdt naar het pro russische kamp.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:00

Volgens berichten op twitter is er vanochtend een groot offensief door Ukraïne in een aantal richtingen rondom Kherson begonnen.
Citaat:
Defense Forces "South" spokesperson Nataliya Humenyuk: "The Armed Forces of Ukraine have launched offensive actions in many directions in the south of Ukraine".

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:02

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:04

Reactie van de bevelhebber van het gebied waar de kerncentrale staat:

Het door Rusland aangestelde bestuur van de regio Zaporizja zegt dat het van tevoren niet is ingelicht over de details van het IAEA-bezoek. "We verwachten er niet veel van", zei hoofdbestuurder Yevgeny Balitsky op een Russische staatszender. "Maar we zullen in ieder geval zorgen dat de veiligheid wordt gegarandeerd."

Hoe kun je veiligheid garanderen wanneer je beweert dat de tegenpartij schuldig is aan alle beschietingen :+ :+

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:08

En zoals bovenstaande tekst al aangeeft, Shoigu is inderdaad opzij gezet:

Afbeelding
Citaat:
Recente onafhankelijke berichten in de Russische media hebben beweerd dat als gevolg van de problemen waarmee Rusland wordt geconfronteerd in zijn oorlog tegen Oekraïne, de Russische minister van Defensie Sergei Shoigu wordt nu buitenspel gezet binnen de Russische leiding, met operationele commandanten die president Poetin rechtstreeks informeren over het verloop van de oorlog.
https://twitter.com/DefenceHQ/status/15 ... 37/photo/1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:09

BigOne schreef:
Oekraine even stopt met beschieten? De omgeving misschien maar de centrale beschieten ze blijkbaar niet. Apart dat je een aantal maanden geleden nog verkondigde dat je absoluut onpartijdig was maar ons de beide kanten van het verhaal wilde tonen binnen zo'n korte tijd afglijdt naar het pro russische kamp.

Waar verkondigde ik de absolute onpartijdigheid precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:14

BigOne schreef:
Hoe kun je veiligheid garanderen wanneer je beweert dat de tegenpartij schuldig is aan alle beschietingen :+ :+

Het lijkt me niet zo heel moeilijk om de veiligheid te garanderen ondanks dat de andere partij de beschietingen uitvoert. Die zijn namelijk ook op de hoogte dat die mensen er aan komen en ze hebben weinig baat om ze allemaal aan stukken te blazen. Andere risico's kan de legerleiding minimaliseren door de troepen ter plekke in te lichten, ze slim te vervoeren, en ze bewaking mee te geven (iemand met een hoop sterren op zijn hoed plus wat soldaten met wapens).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:53

Wow, met een miljoen troepen!
Benieuwd hoe dat gaat verlopen.