Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:42

Cer schreef:
Ohhh zo, ja zo vatte ik dat niet op. Een goede gezondheid helpt altijd mee, bij alles (en daar schort het nogal eens aan) Er staat ook “a best defense” en niet “the best defense” dus misschien lees ik het daarom anders

Daarom. Aanvulling op, niet vervanging van (of stellen dat die aanvulling op de gezondheid meer effect heeft dan een goed vaccin).

Een quote van kennedy overigens, vind ik ook al veelzeggend.
Kennedy schreef:
"We – our job is to resist and to talk about it to everybody. If you’re walking down the street – and I do this now myself, which is, you know, I don’t want to do – I’m not a busybody. I see somebody on a hiking trail carrying a little baby and I say to him, ‘Better not get him vaccinated.’ And he heard that from me. If he hears it from 10 other people, maybe he won’t do it, you know, maybe he will save that child."

Kennedy schreef:
“Every one of us has an obligation to do a civil disobedience every day. And that could just be walking up to another person – a mother who’s carrying a baby, like I did this morning – and saying, ‘Before you vaccinate that baby, do your independent research.’”

Dit impliceert toch een hoop wbt. zijn mening?

https://edition.cnn.com/2023/07/21/poli ... index.html

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:48

BigOne schreef:
Pmarena, vaccin is geen medicatie! En iemand die zijn kids of zichzelf niet tegen mazelen vaccineert neemt een “bewust” risico op een dodelijke bijwerking op latere leeftijd.

Ja precies. En misschien kan je je voorstellen dat ze dat dat besluit vaak helemaal niet licht genomen hebben...?
Niet iedereen die een afwijkende keuze maakt is 1 of andere achterlijke slecht geïnformeerde idioot he :(:)

Vaccins, allerlei soorten medicatie en behandelingen (preventief / tijdens / achteraf) zijn gewoon niet (nooit?) 100% zonder risico. Volgens mij hoeven we over dat feit geen hele discussie te houden toch...?

Wanneer mensen (inderdaad soms wel, soms niet, soms op basis van beperkte of eenzijdige informatie van de 1 of andere stroming) bewust het risico nemen om wel of geen vaccinaties (of medicatie / behandeling / wat dan ook) te nemen, dan is dat hun eigen al dan niet goed onderbouwde keuze :j

Er zijn mensen die spijt hebben van het nemen / laten geven van het 1 of andere vaccin (of medicatie, behandeling, enz).
Er zijn mensen die spijt hebben dat ze het NIET gedaan hebben.

Ik vind het niet fair om mensen die soms heel bewust kiezen om NIET voor een behandeling (vaccin / medicatie enz) te gaan, weg te zetten als domme idioten ofzo.
Want ja de risico's zijn op populatie-niveau vaak erg klein. MAAR: dat is een gemiddelde.

De risico's kunnen een heel stuk minder klein zijn op persoonlijk niveau.
En dat lampje wil bij veel mensen niet aan, dat ieders situatie anders is en de risico's dus ook anders kunnen liggen :)*

Er zijn bvb. individuen / families die raar reageren op medicatie (vaccins, behandelingen enz..... beetje veel om elke keer te zeggen maarja blijkbaar is het nodig....) en die weinig risico lopen om met bepaalde ziektes in aanraking te komen.

Het is toch logisch dat voor hen de overweging anders ligt, dat zij hùn persoonlijke risico anders inschatten dan gemiddeld...?

En ik heb dit al vaker gezegd, maar ik denk niet dat het helpend is om mensen met twijfels, die zich (terecht) dingen afvragen, heel autoritair omver te willen blazen met "je moet niet zeiken, het is veilig, je moet gewoon prikken". want dat werkt averechts als ze wel de verhalen kennen van die paar pechvogels waarbij vervelende bijwerkingen optraden. Ga daar gewoon op in dat het risico bestaat. Dat het heel klein is. En dat je voorzorgsmaatregelen kan nemen om dat risico te verkleinen. Maar doe niet net alsof er geen risico's bestaan en dat het allemaal lülkoek is want daarmee win je geen vertrouwen -O-

En volgens mij is / was dat in grote lijnen ook het standpunt van organisaties / types als RFK:
willen dat het ècht transparant door een onafhankelijke partij goed wordt uitgezocht en dat er eerlijke informatie wordt gegeven. Wel willen dat de vaccinatiegraad hoog genoeg blijft. Maar niet door mensen bewust zeer eenzijdig voor te lichten.

Hoewel ik eerlijk gezegd ook wel ergens begrip kan hebben voor het idee van we moeten zoveel mogelijk mensen laten vaccineren en het doel heiligt de middelen. Ik vind het absoluut onethisch, maar kan de gedachtengang (op populatie niveau) wel begrijpen.....

En ja de meeste ziektes waren al enorm veel lager qua incidentie en mortaliteit en de grafieken zaten in een nog steeds neerwaartse trend. Kan je gewoon opzoeken in de documentatie op de RIVM website :j
Maar vaccineren is wel de makkelijke oplossing natuurlijk, als je niet verder kijkt dan puur die ziekte willen tegengaan, daar werkt het super voor.

En algeheel je gezondheid (afweer) verbeteren en behandeling / begeleiding van ziekte verbeteren daarmee kom je ook een heel eind. Tegen alles vaccineren en nog 100 vaccins erbij hoeft niet de enige mogelijke oplossing te zijn toch :(:)

Maargoed, nogmaals ik heb geen behoefte aan een vaccinatie topic want dat heeft toch geen enkele zin als je voor alle standpunten van het spectrum veel begrip hebt, want dan ben je altijd de lül en word je door alle kampen in niet-passende hokjes gepropt, woorden in de mond gelegd en afgefakkeld, dus ik hoef niet zo nodig verder :=

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:50

Cer schreef:
“Dat er niet meer gevaccineerd mag worden” is dat wat hij zegt?
Ik kan je artikel helaas niet lezen want achter betaalmuur

Edit: ja volgens mij staat dat nu al 6x in dit topic :')

Als ik het zo lees is bij niet anti, maar verspreid hij wel valse informatie over vaccins - al heel lang, die twijfel zaaien over vaccinaties. Dus dan kan je zeggen dat je niet anti bent, maar als je hele track record wel blijkt dat je anti vaccin informatie verspreid en mensen actief oproept niet te vaccineren, is die claim niet zoveel waard. Dus simpelweg zeggen “hij is niet anti, dus waarom gaan we hier nog op door” is veel te kort door de bocht. Hij is wel degelijk zeer sceptisch over vaccins en door de informatie die hij eerder erover verspreidde zijn er mensen doodgegaan.

Zie oa:
time schreef:
Despite Kennedy’s efforts to distance himself from the anti-vaccine movement during the hearing, he has “made a career” out of “planting seeds of doubt about vaccines,” says James Hodge, director of the Center for Public Health Law and Policy at Arizona State University.

https://time.com/7210943/rfk-confirmati ... -vaccines/

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:55

IMANDRA schreef:
Daarom. Aanvulling op, niet vervanging van (of stellen dat die aanvulling op de gezondheid meer effect heeft dan een goed vaccin).

Een quote van kennedy overigens, vind ik ook al veelzeggend.
Kennedy schreef:
"We – our job is to resist and to talk about it to everybody. If you’re walking down the street – and I do this now myself, which is, you know, I don’t want to do – I’m not a busybody. I see somebody on a hiking trail carrying a little baby and I say to him, ‘Better not get him vaccinated.’ And he heard that from me. If he hears it from 10 other people, maybe he won’t do it, you know, maybe he will save that child."

Kennedy schreef:
“Every one of us has an obligation to do a civil disobedience every day. And that could just be walking up to another person – a mother who’s carrying a baby, like I did this morning – and saying, ‘Before you vaccinate that baby, do your independent research.’”

Dit is echt duidelijk, ik denk niet dat er mensen zijn die nu nog kunnen ontkennen dat hij aandringt op het niet laten vaccineren.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:06

Ik bedoel dit helemaal niet verkeerd, maar veel mensen begrijpen het ook gewoon echt niet

Ik werk in de zorg, en van de week was er ook een gesprek gaande tussen een aantal patiënten
Over Covid, de 1 zegt; ik heb het nooit gehad, maar heeft zich ook nooit laten testen
De ander zegt; ik heb mij wel gevaccineerd maar heb evengoed Covid gekregen

Je zou zeggen, na zoveel informatie die er gegeven is, dat mensen dit toch wel ondertussen zouden begrijpen...
Je hoeft geen klachten te hebben als je Covid doormaakt, en je kan gewoon Covid krijgen als je gevaccineerd bent

Maar ook, zo iets simpels als dit, zit er nog altijd niet in...
Ik ben voor eigen keuze hoor, maar vraag mij wel af of mensen echt begrijpen wat de eventuele gevolgen kunnen zijn
En, dat vraag ik mij al langer af, zouden we ook niet mensen kunnen gaan titeren?
Denk dat je dan een hele hoop angst en onzekerheid weg zou kunnen halen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:07

Ook de medische wereld raadt het bij bepaalde individuele gevallen af om te vaccineren, dat is volgens mij geen omstreden standpunt.
En dat is ook helemaal niet erg als verder de vaccinatie graad hoog genoeg is. Het is vooral een probleem dat er ook veel mensen zijn die beter af zijn met vaccinaties, maar die niet krijgen vanwege -ik noem het maar even emotie redenen- of beschikbaarheidsproblemen.

Maar goed, Kennedy lijkt zijn taal gelukkig wel wat bij te draaien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:18

IMANDRA schreef:

Nou, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben dat zijn mening van 2023 nu in 2025 toch anders is.
Dat is dan toch alleen maar goed?

Citaat:
Dit is echt duidelijk,

Het was duidelijk.. nu is het gelukkig anders, denk ik dan.

ik weet ook niet over welke vaccinaties het toen ging, maar er is hier in dit topic al voorbij gekomen dat er in de USA soms heel veel gevaccineerd wordt, meer dan hier. En dan kan je denk echt wel de vraag stellen of dat wel nodig is. Die vraag stellen is nooit verkeerd denk ik.

En daarnaast is het denk ik belangrijk dat gezondheid voorop gezet wordt, helemaal daar. Ik heb wel eens onderzoeken gezien van wat er in de USA allemaal in het eten zit, in vergelijk met hier. En dat was niet best :')
Dan denk ik dat de boodschap van 'leef gezond, dat scheelt al een hoop' geen verkeerde boodschap is?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:23

Sintara schreef:
Ook de medische wereld raadt het bij bepaalde individuele gevallen af om te vaccineren, dat is volgens mij geen omstreden standpunt.
En dat is ook helemaal niet erg als verder de vaccinatie graad hoog genoeg is. Het is vooral een probleem dat er ook veel mensen zijn die beter af zijn met vaccinaties, maar die niet krijgen vanwege -ik noem het maar even emotie redenen- of beschikbaarheidsproblemen.

Als je twijfels hebt of allergieen kan je die ook prima bespreken met je zorgprofessional. Je hoeft daar ook geen eigen onderzoek voor te doen. En niet vaccineren kan ook echt een optie zijn, maar doe dat dan inderdaad wel geinformeerd en neem dat medisch advies wel mee.

En inderdaad prettig voor de amerikanen dat de boodschap wat is bijgesteld.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:24

Cer schreef:
IMANDRA schreef:

Nou, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben dat zijn mening van 2023 nu in 2025 toch anders is.
Dat is dan toch alleen maar goed?

Citaat:
Dit is echt duidelijk,

Het was duidelijk.. nu is het gelukkig anders, denk ik dan.

ik weet ook niet over welke vaccinaties het toen ging, maar er is hier in dit topic al voorbij gekomen dat er in de USA soms heel veel gevaccineerd wordt, meer dan hier. En dan kan je denk echt wel de vraag stellen of dat wel nodig is. Die vraag stellen is nooit verkeerd denk ik.

En daarnaast is het denk ik belangrijk dat gezondheid voorop gezet wordt, helemaal daar. Ik heb wel eens onderzoeken gezien van wat er in de USA allemaal in het eten zit, in vergelijk met hier. En dat was niet best :')
Dan denk ik dat de boodschap van 'leef gezond, dat scheelt al een hoop' geen verkeerde boodschap is?

Helemaal mee eens! Het linkje wat ik deelde over Kennedy was zijn mening van eergisteren. En is dus pro mazelen vaccin. Lijkt me niet heel zinvol om nu nog over zijn standpunt uit 2023 te discussiëren, nu dat zo duidelijk niet meer aan de orde is. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:25

higgins schreef:
Ik bedoel dit helemaal niet verkeerd, maar veel mensen begrijpen het ook gewoon echt niet

Ik werk in de zorg, en van de week was er ook een gesprek gaande tussen een aantal patiënten
Over Covid, de 1 zegt; ik heb het nooit gehad, maar heeft zich ook nooit laten testen

Je zou zeggen, na zoveel informatie die er gegeven is, dat mensen dit toch wel ondertussen zouden begrijpen...
Je hoeft geen klachten te hebben als je Covid doormaakt, en je kan gewoon Covid krijgen als je gevaccineerd bent

Ik ben voor eigen keuze hoor, maar vraag mij wel af of mensen echt begrijpen wat de eventuele gevolgen kunnen zijn
En, dat vraag ik mij al langer af, zouden we ook niet mensen kunnen gaan titeren?

Higgins: tit(r)eren kan bij mensen ook gewoon en wordt ook wel gedaan :j

Ik zag een week of wat geleden ergens op Facebook ofzo voorbijkomen (niet aan vaccins gerelateerde groep uit de USA....) dat sommige Amerikanen zich zorgen maken over de mazelen en zich hadden laten titeren en toen bleek dat ze geen afdoende bescherming meer hadden, de MMR gehaald hebben. Daar reageerden meerdere mensen onder die dat gedaan hadden en nog wilden gaan doen.

Ik weet niet in hoeverre we dat in NL ook makkelijk doen maar zover ik weet wordt het bij kinderen soms ook wel gedaan, om te checken welke kinderziektes ze al (al dan niet opgemerkt) doorgemaakt hebben zodat ze die vaccinaties niet meer hoeven te krijgen. Het zou wel kunnen dat dat op eigen kosten moet, ik heb me daar verder niet in verdiept en weet het fijne er niet van.

Bij dieren wordt het natuurlijk wel steeds meer gedaan, om ze niet onnodig veel met vaccinaties te belasten. Goede zaak vind ik :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:38

nps schreef:
Sintara schreef:

Als je twijfels hebt of allergieen kan je die ook prima bespreken met je zorgprofessional. Je hoeft daar ook geen eigen onderzoek voor te doen. En niet vaccineren kan ook echt een optie zijn, maar doe dat dan inderdaad wel geinformeerd en neem dat medisch advies wel mee.

Dit. @pmarena zonder enige persoonlijke indicatie besluiten dat je de risicos van vaccineren te hoog vindt is gewoon, rationeel gezien, onverstandig en onverantwoord. Het kan je eigen keuze zijn, prima, maar dat wil niet zeggen dat die keuze slim is.

Als je weet dat je gek reageert op vaccins is het een ander verhaal, dan kan je altijd met je zorgprofessional overleggen wat de beste optie is. Daar gaat het ook niet om en niemand noemt die mensen onverstandig of dom vanwege hun (onderbouwde!) keuze.

Kortom: je mag prima die keuze maken maar je kan objectief ook gewoon een domme keuze maken.

@cer; jij denkt daadwerkelijk dat zijn mening veel is verandert van 2023 tot nu? Met sommige opmerkingen die hij nog maakt betwijfel ik het ten zeerste. Hooguit stelt hij zich neutraler op qua communicatie door zijn functie nu, maar dat wil niet zeggen dat zijn mening flink is omgeslagen tov 2023. Vind het persoonlijk niet terecht om mensen met zo’n mening het voordeel van de twijfel te geven, maar dat ben ik.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:39

Kennedy is dus, toen puntje bij paaltje kwam, 180 graden gedraaid. Net zoals Trump wanneer het hem uitkomt, dergelijke scherpe draaien maakt. Op de hele Amerikaanse leiding kun je geen staat maken. En dat is eigenlijk het meest zorgelijk wat mij betreft.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:45

pmarena schreef:
higgins schreef:

Higgins: tit(r)eren kan bij mensen ook gewoon en wordt ook wel gedaan :j

Ik zag een week of wat geleden ergens op Facebook ofzo voorbijkomen (niet aan vaccins gerelateerde groep uit de USA....) dat sommige Amerikanen zich zorgen maken over de mazelen en zich hadden laten titeren en toen bleek dat ze geen afdoende bescherming meer hadden, de MMR gehaald hebben. Daar reageerden meerdere mensen onder die dat gedaan hadden en nog wilden gaan doen.

Ik weet niet in hoeverre we dat in NL ook makkelijk doen maar zover ik weet wordt het bij kinderen soms ook wel gedaan, om te checken welke kinderziektes ze al (al dan niet opgemerkt) doorgemaakt hebben zodat ze die vaccinaties niet meer hoeven te krijgen. Het zou wel kunnen dat dat op eigen kosten moet, ik heb me daar verder niet in verdiept en weet het fijne er niet van.

Bij dieren wordt het natuurlijk wel steeds meer gedaan, om ze niet onnodig veel met vaccinaties te belasten. Goede zaak vind ik :j

Prima toch als je dit zelf zou moeten betalen, dan heb je in ieder geval wel die optie
Ik denk zelfs dat dit een gele goede invloed kan hebben

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:48

mysa schreef:
Kennedy is dus, toen puntje bij paaltje kwam, 180 graden gedraaid. Net zoals Trump wanneer het hem uitkomt, dergelijke scherpe draaien maakt. Op de hele Amerikaanse leiding kun je geen staat maken. En dat is eigenlijk het meest zorgelijk wat mij betreft.

Deze redenatie vind ik dan soms wel apart. Bij sommige mensen geldt eerst zien, dan geloven en de mazelen uitbraak heeft bij Kennedy blijkbaar de ogen geopend. Lijkt mij dat iedereen dan juist blij moet zijn dat hij nu pro vaccin is? Dat betekent namelijk dat bepaalde groepen die zonder duidelijke reden tegen een vaccin zijn alsnog van mening kunnen veranderen. Maar als men dat doet is het blijkbaar nog niet goed en worden ze daar op afgerekend? :')

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:53

Ik denk dat de twijfel vooral zit bij de eerdere door hem in de hand gewerkte mazelen uitbraak in Samoa in 2019, die 82 mensen/kinderen het leven kostte. Als dat je niet je mening doet bijstellen, is er gezonde twijfel over waarom nu dan wel.

Maar in ieder geval wel prettig dat gezien zijn functie hij in ieder geval z'n boodschap wat heeft bijgesteld nu.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:24

IMANDRA schreef:
nps schreef:

Dit. @pmarena zonder enige persoonlijke indicatie besluiten dat je de risicos van vaccineren te hoog vindt is gewoon, rationeel gezien, onverstandig en onverantwoord. Het kan je eigen keuze zijn, prima, maar dat wil niet zeggen dat die keuze slim is.

Als je weet dat je gek reageert op vaccins is het een ander verhaal, dan kan je altijd met je zorgprofessional overleggen wat de beste optie is. Daar gaat het ook niet om en niemand noemt die mensen onverstandig of dom vanwege hun (onderbouwde!) keuze.

Kortom: je mag prima die keuze maken maar je kan objectief ook gewoon een domme keuze maken.

Natuurlijk maken heel veel mensen objectief gezien domme, of slecht geïnformeerde keuzes :j
Maar dat kan zowel gebeuren als je wel meeloopt met de stroom, als wanneer je er tegenin gaat.

De rest van je post is niets anders dan wat ik al de hele tijd zeg dat dat gewoon realistisch is.
Ik ben blij dat je er nu geen rarigheid bij verzint maar mijn standpunt eindelijk gewoon lijkt te (willen) begrijpen :)

Want meestal zijn we het puntje bij paaltje helemaal niet zo oneens :=

Ik heb net de op-ed van Kennedy gelezen en vind hem wel okee eigenlijk.
Volgens mij is het heel eerlijk en rechtvaardig als je het brengt zoals hij brengt.

Aandacht vragen voor het probleem.
Informatie over het probleem, geschiedenis en de aanpak ervan.
Wat je zelf kan doen ter voorkoming / behandeling.

En hij geeft aan dat de MMR hele goede bescherming biedt en het verstandig is om naar je dokter te gaan voor die MMR, waarbij hij óók netjes aangeeft dat je zelf beslist, maar dat het verstandig is om hem te nemen. Dat is toch gewoon hele eerlijke, transparante info?

https://www.foxnews.com/opinion/robert- ... ion-all-us

Ik steek mijn hand verder ook niet voor hem in het vuur ofzo, maar dit doet hij zo keurig imo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:58

[code][/code]
IMANDRA schreef:
@cer; jij denkt daadwerkelijk dat zijn mening veel is verandert van 2023 tot nu? Met sommige opmerkingen die hij nog maakt betwijfel ik het ten zeerste. Hooguit stelt hij zich neutraler op qua communicatie door zijn functie nu, maar dat wil niet zeggen dat zijn mening flink is omgeslagen tov 2023. Vind het persoonlijk niet terecht om mensen met zo’n mening het voordeel van de twijfel te geven, maar dat ben ik.

Ik vind dat je mensen moet be/veroordelen op bewijs.
Zijn mening is blijkbaar nu anders dan toen, en dan kunnen mensen wel blijven zeggen “ja maar toen…” maar dat is niet nu. En als de mensen die toen naar hem luisterden dat nu ook doen, scheelt het weer

Ik vind het zelf lastig om iemand te veroordelen op iets waarvan je denkt dat ie het denkt, ofzo.. :)

Verder wat journee ook schrijft :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:02

Mwah als hij zo’n epiphany heeft gehad kan hij er ook voor uitkomen. Maar je zag in interviews en dergelijke dat hij dingen die hij gezegd heeft heel stellig ontkent.

Geen bewijs natuurlijk, maar dat riekt voor mij ernaar dat dit geen oprechte ommezwaai is (dat kan je namelijk gewoon erkennen, ben daar dan transparant over) maar puur het roepen van hetgeen waar hij nu het meeste persoonlijk voordeel uit kan halen.

Maar puur op de inhoud? Nee dan is er niks mis met die opinie die hier is gedeeld.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:14

IMANDRA schreef:
Mwah als hij zo’n epiphany heeft gehad kan hij er ook voor uitkomen. Maar je zag in interviews en dergelijke dat hij dingen die hij gezegd heeft heel stellig ontkent.

Geen bewijs natuurlijk, maar dat riekt voor mij ernaar dat dit geen oprechte ommezwaai is (dat kan je namelijk gewoon erkennen, ben daar dan transparant over) maar puur het roepen van hetgeen waar hij nu het meeste persoonlijk voordeel uit kan halen.

Maar puur op de inhoud? Nee dan is er niks mis met die opinie die hier is gedeeld.

Wat is het persoonlijke voordeel dat hij hieruit haalt? Tenzij hij onlangs aandelen in mazelen vaccins heeft aangekocht natuurlijk, maar dan zou ik wel nog meer aansporing verwachten om vooral te vaccineren?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:17

Als hij heel stellig was gebleven in de bevestiging etc had hij deze post wellicht niet gehad (in zijn huidige vorm kwam er al veel commentaar op). Misschien loopt hij het risico op een soort impeachment of ontslag als hij rigoureus dingen gaat veranderen. En dan raakt hij zijn salaris en aanzien kwijt. Het blijft gissen hoor, maar ik blijf skeptisch…

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:19

Trump probeert met tarieven en andere economische druk Canada te dwingen tot inlijving en de 51e Amerikaanse staat te worden.
Dat is overigens al eens eerder gebeurd in 1890 en was geen succes. Een interessant draadje.

https://x.com/CraigBaird/status/1896967412790276303
In 1890 werd de Tariff Act in de Verenigde Staten van kracht. Deze stelde importtarieven in van maximaal 50%.
Hoewel het werd aangeprezen als een manier om de Amerikaanse industrie op te bouwen, was er ook de hoop dat het een annexatie van Canada zou afdwingen. Het werkte averechts.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:21

Skeptisch is altijd goed, (en dan altijd, zeg maar)

Alleen ontkennen wat hij nu schrijft, ja, dat wordt gewoon een beetje een lastige discussie (dat gebeurde op vorige pagina dacht ik).

Ik las net iets over de Tariff Act van 1930.. dat bleek helemaal niet best, blijkbaar

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:24

@Babootje
Het gaat nu ook niet werken gezien de reactie van Trudeau en Ford.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:54

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:59