Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fransje23 schreef:Elisa2 schreef:Bron: Vluchtelingen op de arbeidsmarkt: feiten en cijfers | SER https://share.google/5XaMgLh8U2O8SkisU
Dat van die taal weet ik van een asielzoeker die ik zelf ken. Prima kerel die een boel vrijwilligers werk doet, alleen daar kunnen ze hem niet aannemen omdat hij het Nederlands niet beheerst.
Als je op de link klikt zie je allemaal positieve ontwikkelingen.![]()
Het lijkt mij voor iedereen beter als asielzoeker snel aan het werk gaan. Als ze daar mentaal en fysiek toe in staat zijn.
Er zijn vluchtelingen met grote trauma's die eerst behandeling nodig hebben.
Sommige mensen zijn bijvoorbeeld gemarteld in hun thuisland en hebben daar de littekens van.
Werken is goed voor het integreren maar ook om een nuttige dagbesteding te hebben.
De meeste mensen willen namelijk echt wel aan de slag en zich nuttig en gewenst voelen.
Uiteraard is er een groep mensen die liever lui dan moe is. Daar hebben we ook Nederlandse varianten van.
Veronica2 schreef:Voor de VVD is de hypotheekrenteaftrek een breekpunt bij een te vormen coalitie/coalitieakkoord. CDA weigert om het er op die manier over te hebben, geen breekpunten voor het CDA.
MizzMontana schreef:Veronica2 schreef:Voor de VVD is de hypotheekrenteaftrek een breekpunt bij een te vormen coalitie/coalitieakkoord. CDA weigert om het er op die manier over te hebben, geen breekpunten voor het CDA.
Heel goed antwoord vond ik dat. Eerst de verkiezingen en dan met elkaar in gesprek waar je elkaar kan vinden voor het vormen van een kabinet.
Veronica2 schreef:Oke, als Timmermans premier wordt dan is de kans op een goede relatie met Israël wel tot een nulpunt gedaald. Te weinig diplomatiek voor dit moment.
Bontenbal vind dat de relatie met Israël bij Europa moet komen te liggen, maar het 'hoe' is niet zo helder.