Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:28

Rocamor schreef:
Nyaleti schreef:
Goed dat ze erbij vermelden dat ze binnen een wolfwerend raster stonden.
Mag je al helemaal van een wonder spreken dat ze er allemaal er zo goed vanaf komen. Niks vast in de draad oid.

Maar, ik vind die littekens er niet (allemaal) vers uitzien? :o
Misschien ligt het aan mij hoor maar vraag het gewoon.

Ligt niet aan jou. Ik vind de wonden en schrammen ook wat vreemd.

Mijn vorige stalhouder zou bij dit soort (diepere) lakschade zeggen: dat krijgen ze niet van weglopen.

Ik vind het vreemd dat geen enkel paard daar door de omheining is gevlogen, er krassen boven op / over de croupe zitten, dat 1 paard tig plekken rond de flanken heeft, maar geen enkel paard (gelukkig!!!) een hap mist.

En wellicht is de vader de wens van mijn gedachte (dat de paarden zichzelf te pakken hebben gehad, want): als wolven dit durven en kunnen bij een (relatief) grote kudde grote paarden, is het hek helemaal van de dam

Uiteraard sterkte voor de eigenaar, ik hoop dat hij ze binnen kan zetten in de nacht, zodat ze in de nacht veilig zijn

Paarden zijn van een bokker en zij acht het niet waarschijnlijk door de paarden zelf komt, zie post op voorpagina.

Vind het zorgelijk dat de aandacht wordt verlegd naar paarden hier in de buurt. Dit zijn 2 locaties niet te er van elkaar en er staan hier nogal wat paarden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:31

Er zijn toch echt wel beroep demonstranten die gewoon goed betaald krijgen voor het demonstreren en hun eigen mening niet verkondigen. Bij het programma 'de slimste mens' deed een vrouw mee die dat was. Overigens deed ze dat nog erg goed ook

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:32

Maar wat ik aan de Veluwe een beetje dubbel vind is dat als er anders teveel zijn ze worden afgeschoten. Dan denk ik wel wat is dan erger? Gepakt worden is ook niet leuk, maar afschieten vind ik net zo.
Als een Edelhert tevens buiten het aangewezen gebied komt wordt het ook afgeschoten. Nu lopen er bijv. in Drenthe waarschijnlijk ook wel wat Edelherten. Nu is er voor gekozen deze te laten lopen, maar normaal gebeurd dit ook niet.
Net als wilde zwijnen, zij mogen alleen in gebieden als De Veluwe en Limburg lopen. Daarbuiten worden ze ook afgeschoten.

Dan vind ik het het toch beter als de natuur het zelf regelt. Vroeger werden daar de dieren afgeschoten voor de plezierjacht en daarop ook gefokt en of aangekocht. Wat is dan erger?

Als er mensen nog eens naar de Hoge Veluwe gaan er is daar bij het museum een ruimte ingericht over de wolf en hoe die leeft op de Veluwe. Is wel een aanrader om eens te gaan kijken. Het wordt hierbij vanuit beide kanten bekeken.

Ik heb er behalve hele duidelijke sporen nog geen wolf gezien, maar dat is denk ik een kwestie van tijd. Wel eens een pad waar een roedel had gelopen, de sporen daarvan waren zeer duidelijk aanwezig ( afdrukken poten en krabsporen).

Misschien een idee voor mensen die zich onveilig voelen in het bos , is het niet een idee ( het mag niet maar goed) om een soort pepperspray/ berenspray aan te schaffen? Wij hebben het thuis ook. Officieel mag het volgens mij niet. Maar goed van mij mogen ze dat inmiddels wel gaan toestaan. In het buitenland is dat ook niet ongebruikelijk. Of iets van een fluitje of wat had geluid maakt?

Qua verwondingen van de paarden, zou ik het te heftig vinden als paarden dit bij elkaar veroorzaken in zo'n grote hoeveelheid. Dan zouden deze paarden misschien net bij elkaar ingeschaard moeten zijn, maar ook dan vind ik het wel heftige verwondingen

Rocamor

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:36

@Wintu, dank voor de aanvulling. Ik had de hoop, gezien de krassen, dat de paarden het zelf gedaan hadden, maar ik begrijp uit het bericht van de eigenaresse dat dit eigenlijk ondenkbaar is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:45

Zebrastreep schreef:
Maar wat ik aan de Veluwe een beetje dubbel vind is dat als er anders teveel zijn ze worden afgeschoten. Dan denk ik wel wat is dan erger? Gepakt worden is ook niet leuk, maar afschieten vind ik net zo.

Een goede jager schiet een dier in een keer dood. Van een afstand. Geen stress maar gewoon klaar. Een wolf achtervolgt eerst een hele tijd, en begint vaak met vreten als het dier nog leeft. Ik weet wel wat ik zou willen als prooidier.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:26

@captain: dat heb je mooi gezegd. De vergelijking gaat wat mij betreft ook niet op.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:27

Precies, denk dat ik liever met een schot er ben geweest, ipv de stress en doodsnood die een hert anders moet ondergaan.

Ik lees vaak dat mensen het vergelijken met de slacht ook, alsof het niet erg is dat je dier de angst heeft, de stress en met de ingewanden de hele nacht er uit te creperen, omdat het dier uiteindelijk naar de slacht gaat. Die mensen begrijpen het niet helemaal denk ik.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:59

Zichtmelding Hoogersmilde
Citaat:
Goedemiddag, zo net tijdens het wandelen met de honden hebben wij een wolf zien lopen. Hij liep richting Smilde tijd 12.15 uur
21-7-25

Afbeelding
Via app meldingen in Westerveld

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:59

Spoiler:
Afbeelding

Deze foto zegt imo genoeg.
Levend aangevreten.
Dan maar liever een kogel en in 1 keer weg.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:03

Als 'grote dierenvriend' heb ik geen problemen met afschieten. Oké, de reden erachter is soms wat twijfelachtig maar een mooi leven, kogel door je kop en lichtje uit. Niks geleden. 0 pijn. Pats boem dood.

"Gepakt worden is niet zo leuk" nee inderdaad niet zo leuk. Rennen voor je leven in pure doodsangst, levend opgegeten worden of 12 uur daar liggen terwijl je naar je eigen ingewanden kijkt. Vind ik toch iets minder leuk dan pats boem dood.
oké, vaak zijn de dieren in shock en krijgen ze er minder Evan mee dan een mens denkt maar toch iets minder chill

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:08

Het relaas van een man die ternauwernood aan aanval van beer is ontsnapt in de VS
Citaat:
“Fingere di essere morto è quasi impossibile… quando qualcosa ti sta masticando la faccia.”

“Ci ho provato, davvero. Mi sono rannicchiato, ho cercato di restare immobile come dicono i manuali, sperando che l’orso mi ignorasse.
Ma dimmi tu, come si fa a fingersi morto mentre qualcosa ti affonda i denti in faccia?
Mi ha staccato da un albero come se fossi carta, mi ha scosso come uno straccio vecchio e ha iniziato a masticarmi il lato sinistro del viso.
Sentivo ogni scricchiolio, ogni scoppio. È un suono che non si dimentica mai.”

“Giurai che sarebbe finita lì.
Ma poi si è attivato quell’istinto selvaggio che non ha niente a che vedere con la logica.
Gli infilai le dita nel naso, gli puntai all’occhio, gli tirai le orecchie… qualunque cosa pur di non farmi di nuovo infilzare dai suoi canini.
Il dolore era insopportabile, ma la paura era peggiore.”

“La cosa più strana è che non pensavo alla morte.
Pensavo a mia figlia.
Al fatto che non l’avevo ancora vista camminare.
Al fatto che non poteva finire così, da solo, buttato nel bosco, mentre un orso giocava con me come con un peluche distrutto.”

Jeremy Evans, sopravvissuto a un attacco di orso grizzly, raccontando cosa si prova davvero a essere divorati vivi.

"Het is bijna onmogelijk om te doen alsof je dood bent... wanneer iets op je gezicht kauwt. ”

"Ik heb het echt gedaan. Opgerold, geprobeerd stil te blijven zoals in de boeken staat, hopend dat de beer me zou negeren.
Maar vertel me, hoe kun je dood spelen terwijl iets je tanden in je gezicht zet?
Hij trok me van een boom alsof ik papier was, schudde me als een oud doek en begon aan de linkerkant van mijn gezicht te kauwen.
Ik voelde elk gepiep, elke scheur. Het is een geluid dat je nooit vergeet. ”

"Ik zweer dat het daar zou zijn afgelopen.
Maar toen werd dat wilde instinct dat niets met logica te maken heeft geactiveerd.
Je steekt je vingers in zijn neus, je steekt in zijn oog, je trekt zijn oren uit... alles om te voorkomen dat ik weer door zijn honden geïnfiltreerd word.
De pijn was ondraaglijk, maar de angst was erger. ”

“Het vreemdste is dat ik niet aan de dood dacht.
Ik dacht aan mijn dochter.
Op het feit dat ik haar nog steeds niet heb zien lopen.
Op het feit dat hij niet zo kon eindigen, alleen, in het bos gegooid, terwijl een beer met me speelde als een gebroken teddybeer. ”

Jeremy Evans, die een aanval van een grizzlybeer overleefde, vertelt over hoe het echt is om levend opgegeten te worden.

Foto’s via link naar bron

https://www.facebook.com/share/p/19RN7i ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:29

Aanval Ravenswoud Frl
Citaat:
Ravenswoud Fryslân
21-07-2025
Afgelopen nacht

Aanval op schapen.

2 schapen gedood.

Sterkte voor de eigenaar.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/19cjz9 ... tid=wwXIfr