Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:29

Bedankt voor de informatie BigOne en irmaz!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:47

Rusland liet een mooi filmpje zien hoe ze razendsnel satellieten kunnen vernietigen. Ook lees je her en der, dat sommige landen, niet meer zo achter de sancties staan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:51

Ja, daarom zijn er nu helemaal geen satellieten meer in de ruimte, alleen die van Rusland.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:52

Vond het al zo vreemd, alle verbindingen weg. En wilde nog wel de GP kijken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:55

Jammer dan! Hoorde dat het westen net weer een nieuwe satelliet in de ruimte had gebracht, half uur geleden. Speciaal voor de GP. En wat denk je? Poef, na vijf minuten was ie weer vernietigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:31

Als je denkt dat satellieten niet kapot gemaakt kunnen worden in de ruimte dan heb je weinig kaas gegeten van het hele gebeuren. Google is je vriend.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:40

enzino schreef:
Als je denkt dat satellieten niet kapot gemaakt kunnen worden in de ruimte dan heb je weinig kaas gegeten van het hele gebeuren. Google is je vriend.

Kessler syndrome, niks actiefs meer voor nodig, vliegen inmiddels zoveel mini projectielen in de rondte, dat het een kwestie van nog even zo door gaan is voordat we en niet meer van de aarde af kunnen en beschermd zijn tegen eventuele aliens met ruimteschip.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kesslersyndroom

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:56

enzino schreef:

Heb je wel gezien op welk bericht ik reageerde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:09

Je zat onzin te vertellen dat helemaal niet klopt. Een aanval op een satelliet zou een escalatie zijn en heeft nog niet plaats gevonden. Het slaat dus nergens op.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:29

enzino schreef:
Je zat onzin te vertellen dat helemaal niet klopt. Een aanval op een satelliet zou een escalatie zijn en heeft nog niet plaats gevonden. Het slaat dus nergens op.

Heb jij een prehistorische blauwe vogel in de foei staan? In dat geval toch even dat bericht lezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:42

enzino schreef:

Vraag je dp toch om een link? Die beweert dat namelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:44

Lezen jullie wel goed?
Dinopino schreef:
Rusland liet een mooi filmpje zien hoe ze razendsnel satellieten kunnen vernietigen. Ook lees je her en der, dat sommige landen, niet meer zo achter de sancties staan.

En ik geloof best dat ze een mooi filmpje hebben, ik hoef daar geen link van.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:46

enzino schreef:
Lezen jullie wel goed?
Dinopino schreef:

En als zulke filmpjes enkel gelikte animaties zijn, mag je ze met een flinke klomp zout nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:50

enzino schreef:
Lezen jullie wel goed?
Dinopino schreef:

Op het moment dat iemand anders aankomt met de opmerking: Ik geloof , of ik lees her en der dan ben jij er als de kippen bij om dat niet te accepteren. Wat jij bent toch de “ feiten” man?
Maar prima dan ook geen commentaar meer op anderen, of je dat nu past of niet.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 28-08-22 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:51

enzino schreef:

Is je gevoel voor ironie vandaag een beetje zoek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 17:02

BigOne schreef:
Op het moment dat iemand anders aankomt met de opmerking: Ik geloof , of ik lees her en der dan ben jij er als de kippen bij om dat niet te accepteren. Wat jij bent toch de “ feiten” man?
Maar prima dan ook geen commentaar meer op anderen, of je dat nu past of niet.

Je had het dus niet goed gelezen. Ik laat me verder ook niet door jou voorschrijven op wie en hoe ik commentaar mag geven.

En wil jij nu dat dit een serieus topic is (blijft?) waar het over feiten gaat, of gaan we elkaars zinnen verkeerd lezen en dan samen (mysa & bigone) iemand belachelijk proberen te maken? Laat het dan eens met een goed voorbeeld zien hoe jij wilt dat het topic verloopt!

tamary schreef:
En als zulke filmpjes enkel gelikte animaties zijn, mag je ze met een flinke klomp zout nemen.

Klopt, vandaar dat ik er ook geen link van hoef te hebben. Het zal wss over de Nudol missile gaan; echte beelden van lancering kan je zo vinden (gaat wel heel snel).

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 17:36

Ik heb ook een mooi filmpje gezien hoe de aarde werd vernietigd 8-) Er trouwens ook een boek over gelezen, geldt dat ook?

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 17:54

irmaz schreef:
Ik heb ook een mooi filmpje gezien hoe de aarde werd vernietigd 8-) Er trouwens ook een boek over gelezen, geldt dat ook?

Alleen als ik er niet serieus op hoef te reageren..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:12

Ik heb gelezen dat er steeds meer russen het zinkende schip verlaten en voor de oekraine gaan vechten, net als een aantal wit russen, goede zaak. En vooral dat de onvrede onder russische peletons onderling soms zo slecht echt dat ze op elkaar gaan knallen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:13

Jullie zijn grappig !

BigOne je croix mes doigts (ik duim!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 01:55

BigOne schreef:
Ik heb gelezen dat er steeds meer russen het zinkende schip verlaten en voor de oekraine gaan vechten, net als een aantal wit russen, goede zaak. En vooral dat de onvrede onder russische peletons onderling soms zo slecht echt dat ze op elkaar gaan knallen.

Die Russen die voor Oekraïne gaan vechten, waarbij ik trouwens twijfel of de aantallen substantieel zijn, kunnen dan mooi de Oekraïense troepen vervangen die weigeren te vechten. Want het aantal filmpjes op social media met videoboodschappen dat ze weigeren zijn weer aan het toenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 07:36

Grote KABOEM van een Oekraïens munitiedepot in Nikolaev:
https://twitter.com/LogKa11/status/1563817448872312835

De embargo's op Russische grondstoffen wil ook nog steeds niet lukken, Oekraine roept handelshuizen nu op te stoppen met Russiche grondstoffen. De voornamelijk Zwitserse partijen (Vitol, Glencore en Gunvor) wijzen echter op Zwitserse neutraliteit:
https://www.ft.com/content/ff9208bd-182 ... 6bf2c89e8e

En ook Alrosa (diamanten) doet weer mee op internationaal niveau:
https://www.bloomberg.com/news/articles ... #xj4y7vzkg

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:22

irmaz schreef:
Dat was waar die 35 HiMARS uitgeschakeld waren toch? :')

Geen idee, ik denk dat het sowieso erg moeilijk is om er ooit achter te komen wat er precies lag want Oekraïne heeft geen enkel belang om met voorraadlijsten te komen :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:22