Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Dat is altijd zo Nikass. Daarom kijk ik nooit naar die debatten. Die debatten zie ik als een soort wedstrijd, wie het beste kan debatteren of "à la minute" zijn feiten direct paraat heeft, wie het sterkste is met de andere aftroeven etc, maar veel zegt het niet over de vaardigheden heden van iemand en over zijn of haar partij. Althans dat vind ik.
Dus als iemand een uitglijder maakt, en dat gebeurt regelmatig, dan is de vreugde groot in het tegenkamp. Het lijkt wel een voetbalwedstrijd.
Maar het zegt weinig, althans voor mij, over iemands integriteit, kennis, kunde, goed partij programma, een team cq kabinet kunnen leiden etc etc.
Ik merk ook dat ik zoals elk jaar, opzien tegen komende week, waar het moddergooien en scoren weer zal beginnen en mensen volledig onderuit gaan of gehaald worden (vaak met hulp van journalisten, regisseur etc) waardoor de zwevende kiezer massaal de andere kant oprennen.
Als iemand op die manier onderuit gaat, maakt het voor mij niet uit of dat op links of rechts gebeurt. Ik vind het altijd zeer naar om getuige van te zijn en ongelooflijk oppervlakkig.
pien_2010 schreef:En hier een helder overzichtelijk bericht van de NOS over de standpunten van de partijen als het gaat om het inkrimpen van de veestapel om zo de stikstof te reduceren
https://nos.nl/collectie/13960/artikel/ ... tra-regels
Mars schreef:Ik vraag me dat af pien, gezien de woningcrisis. De vraag is nu zo buitensporig groot dat die prijzen niet erg onderuit gaan zolang het aanbod niet aanwezig is.
Mars schreef:Nog nooit zo moeilijk geweest om te besluiten wat ik ga stemmen….
Ik zie graag een partij die iets doet voor klimaat/natuur maar dat zijn dan ook meteen de partijen die hypotheekrenteaftrek af willen schaffen dus san snijd ik mezelf in de vingers.
Stem ik rechtser zijn het vaak de vrouwenrechten of medisch-ethische kwesties die de dupe zijn. Ben er nog steeds niet uit…
pmarena schreef:Die HRA gaat er sowieso af. Niet leuk als je een eigen huis hebt, maar wel nodig. Ik denkt dat het de kunst is om jezelf een beetje opzij te zetten en te kijken naar de belangen van de samenleving als een geheel, wat is eerlijk, wat is fair, wat is duurzaam. En ja dan heb je soms zelf ergens pech. Maar dan is het later ook voor jou een betere wereld, als je omstandigheden zouden veranderen.
prompter schreef:CU heeft volgens mij wel het best financieel onderbouwde partijprogramma, ik heb de radio serie daarover gevolgd. Het zijn puur de medisch ethische kwesties die mij tegen houden, verder vind ik het ook een goed programma.
Citaat:Er wordt toch al jaren geroepen dat we moeten gaan rekeningrijden en dat de HRA eraf gaat? vooralsnog gebeurt er niets.
Ik denk dat heeel veel mensen en bedrijven flink in de problemen zullen komen als de HRA wordt afgeschaft.
pien_2010 schreef:Het AD heeft een helder artikel over de erfbelasting, dat hier de gemoederen zo doet verhitten. Timmermans blijkt gezegd te hebben dat huizen onbelast zouden blijven. Dat is onhandig en niet correct en strijdig met het huidige partij programma.
Tevens legt de persoon in dit artikel uit, dat o.a deze (impopulaire,) maatregel voor velen, de doorberekende dekking vormt voor verlaging van belasting op arbeid.
https://www.ad.nl/politiek/factcheck-ge ... ~a0a0c1a0/