Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 18:56

Benzz schreef:
heidy_wilco schreef:
Reactie van iemand: Nergens om, maar Trump heeft het huishoudboekje van Amerika wel op orde. Hoe aardig en charismatisch ik een man als Obama ook vond; die heeft er financieel eigenlijk een ellende van gemaakt. Over Joe Biden zullen we het maar helemaal niet hebben. Waar Europa maar wat staat te roepen en niks doet doet hij op dag één wèl wat. Je kunt het er niet mee eens zijn maar hij DOET tenminste iets waar vele leiders op deze wereld het laten liggen.

Mijn gedeeltelijke reactie daarop: Btw, Hitler heeft ook goede dingen gedaan, dat maakt hem geen goede führer, en zeker geen goed mens.

Het klopt ook niet, want Obama heeft de oliebol opgeruimd en daar heeft Trump van geprofiteerd, vervolgens kon Biden de oliebol van Trump weer oplossen.

Ja, mijn hele antwoord was:
Ik weet niet eens hoe tactisch antwoord op dit te geven. Allereerst: Obama had de zaken goed voor elkaar, Biden heeft troep van Trump I op moeten ruimen. Ten tweede: Trump is zijn land economisch in de vernieling aan het helpen, de rijden worden steeds rijker en de arme mensen steeds armer. Trump (Musk) heeft heel wat dingen erdoor gegooid wat doden onder zijn eigen volk gaat opleveren, en niets is in het belang van het hele land. Hij is mensen letterlijk de mond aan het snoeren. Weet je wie op de manier zoals Trump is begonnen? Hitler 1933. Toen had je nog de verdediging dat er zoiets nooit eerder gebeurd is en je geen voorbeeld had, met Trump heb je dat excuus niet. Misschien goed om met dodenherdenking (of liever eerder) er eens bij stil te staan...

Plus nog het bovenstaande apart.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 18:57

heidy_wilco schreef:
mylittlejoy schreef:
[ Afbeelding ]

Tot zover free speech. Overigens nog geen toelichting over wat illegale protesten zouden moeten zijn.

Ik deelde dit op facebook.

Reactie van iemand: Nergens om, maar Trump heeft het huishoudboekje van Amerika wel op orde. Hoe aardig en charismatisch ik een man als Obama ook vond; die heeft er financieel eigenlijk een ellende van gemaakt. Over Joe Biden zullen we het maar helemaal niet hebben. Waar Europa maar wat staat te roepen en niks doet doet hij op dag één wèl wat. Je kunt het er niet mee eens zijn maar hij DOET tenminste iets waar vele leiders op deze wereld het laten liggen.

Mijn gedeeltelijke reactie daarop: Btw, Hitler heeft ook goede dingen gedaan, dat maakt hem geen goede führer, en zeker geen goed mens.

Geen van allen waren bereid om eerlijk belasting te heffen, de rijken en grote bedrijven bleven consequent buiten schot. Koppel dat aan strak zo moet je denken en je blokkeerd creatieviteit in oplossingen en nieuwe uitvindingen die de basis zijn onder je welvaart. Dan kunnen de treinen op tijd rijden, maar niemand wil er in zitten.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 18:58

karuna schreef:
heidy_wilco schreef:

<3

Ik ga ook even kijken of ik aan (gratis) ruimte kan komen, ze heeft niet heel veel ruimte nodig om de studio op te zetten. Als iemand wat weet: suggesties zijn welkom!

Ik kan eens navraag doen bij een bekende die welzijnswerker is, wie weet dat hij een ruimte weet. Hoeveel en wat is er nodig?

Ik doe je even een pb :)

Babootje

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 19:10

Trudeau:
"Ik wil eerst rechtstreeks tot het Amerikaanse volk spreken. Wij willen dit niet. Wij willen met u samenwerken als vriend en bondgenoot. Wij willen ook niet dat u pijn wordt gedaan. Maar uw regering heeft ervoor gekozen u dit aan te doen. Vanaf vanochtend zijn de markten gedaald en de inflatie zal dramatisch stijgen."

Er is zelfs een nieuw woord voor "Trumpflatation"

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 19:23

Babootje schreef:
Trudeau:
"Ik wil eerst rechtstreeks tot het Amerikaanse volk spreken. Wij willen dit niet. Wij willen met u samenwerken als vriend en bondgenoot. Wij willen ook niet dat u pijn wordt gedaan. Maar uw regering heeft ervoor gekozen u dit aan te doen. Vanaf vanochtend zijn de markten gedaald en de inflatie zal dramatisch stijgen."

Maar de MAGA-stemmers zien waarschijnlijk die hele speech van Trudeau niet. Die kijken alleen naar de spotjes van Trump en Musk waarin andere landen de schuld krijgen van grofweg alles.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 20:03

Babootje schreef:
Trudeau:

Zo is het natuurlijk wel!

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 23:57

Het valt me op dat de goudprijs behoorlijk stabiel blijft, terwijl je zou verwachten dat die ook wel zou gaan fluctueren als een malle. Zeker met het vraagstuk of het Russisch goud wel/niet weer op de markt gelaten gaat worden... Iemand enig idee?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:19

Citaat:
De regering-Trump publiceert een lijst van meer dan 400 federale eigendommen, waaronder het FBI-hoofdkwartier en de hoofdgebouwen van het Ministerie van Justitie en het Ministerie van Volksgezondheid die mogelijk gesloten of verkocht kunnen worden omdat ze niet essentieel zouden zijn voor overheidsoperaties.

Citaat:
Het Census Bureau ontbindt de externe adviescommissies, waaronder de 2030 Census Advisory Committee, Census Scientific Advisory Committee en de National Advisory Committee on Racial, Ethnic, and Other Populations. Deze commissies, bestaande uit demografen, statistici en leiders van belangenorganisaties, bieden onbetaald technische expertise.
Die demografen ook altijd. :Y)
Citaat:
Robert F. Kennedy Jr., de minister van Gezondheid, roept op tot behandeling van mazelen met vitamine A en voeding, in plaats van het gebruik van het vaccin tegen mazelen.
Laatst bijgewerkt door Polar op 05-03-25 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:21

Ze zijn bezig de overheid te ontmantelen. Bizar...
Iemand de Trump speech gezien? Veel gebral en weinig inhoud imo.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:23

Nee, ik heb de speech niet gezien, zal straks even kijken of ik een samenvatting kan vinden zodat ik niet naar zijn kop hoef te kijken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:26

Citaat:
Robert F. Kennedy Jr., de minister van Gezondheid, roept op tot behandeling van mazelen met vitamine A en voeding, in plaats van het gebruik van het vaccin tegen mazelen.

Oh ik vond deze:
Citaat:
But in an essay published on Fox News on Sunday, he struck a different tone, calling the outbreak a "top priority". Kennedy encouraged parents to talk to their doctors about vaccinations against measles. He noted the vaccines "not only protect individual children from measles, but also contribute to community immunity, protecting those who are unable to be vaccinated due to medical reasons".

https://www.bbc.com/news/articles/c99n18zlzg3o

Is hij daarna weer van koers gewijzigd?

Oh, dit is het hele opiniestuk op fox
https://www.foxnews.com/opinion/robert- ... ion-all-us
waar dit in staat:
Citaat:
Good nutrition remains a best defense against most chronic and infectious illnesses. Vitamins A, C, and D, and foods rich in vitamins B12, C, and E should be part of a balanced diet.

en dit:
Citaat:
Parents play a pivotal role in safeguarding their children’s health. All parents should consult with their healthcare providers to understand their options to get the MMR vaccine. The decision to vaccinate is a personal one. Vaccines not only protect individual children from measles, but also contribute to community immunity, protecting those who are unable to be vaccinated due to medical reasons
.

Ik vind dat de quote van Kennedy een beetje uit context is gehaald..
Laatst bijgewerkt door Cer op 05-03-25 09:32, in het totaal 3 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:28

Jeetje die van Kennedy is echt wel terug in de tijd. Weet hij wel hoeveel kinderen daar vroeger aan stierven? Ik wel....wat een idioot....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:33

Het loopt uit de hand in de VS, er zijn al mensen overleden. Nu blijven zeggen dat er niet gevaccineerd hoeft te worden levert (terecht) teveel kritiek op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:34

pien_2010 schreef:
Jeetje die van Kennedy is echt wel terug in de tijd. Weet hij wel hoeveel kinderen daar vroeger aan stierven? Ik wel....wat een idioot....

blijkbaar weet hij het zelf ook:
Citaat:
Measles is a highly contagious respiratory illness with certain health risks, especially to unvaccinated individuals.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:35

Citaat:
Trump beveelt de houtkap van 113 miljoen hectare nationale bossen en andere openbare gronden, waarbij regels voor bedreigde diersoorten worden omzeild door de bewoordingen in de executive order over houtimport van 1 maart.

Citaat:
Karoline Leavitt, woordvoerder van het Witte Huis, zegt dat Corey Comperatore, die in het publiek zat tijdens de aanslag op Trump, geraakt werd door een kogel en overleed, aanwezig zal zijn bij de toespraak van Trump vanavond.
Ehhh...
Citaat:
Premier Albanese van Australië zegt dat zijn regering troepen naar Oekraïne kan sturen voor een vredesmissie, en steunt de strijd van Oekraïne voor soevereiniteit.
Netjes.
Citaat:
De Chinese ambassade in de VS verklaart dat, als de VS oorlog wil —of het nu gaat om een tarievenoorlog, een handelsoorlog of een ander soort oorlog— China bereid is om tot het einde te vechten.

Citaat:
Trump spreekt opperrechter John Roberts aan na zijn toespraak in het Congres, met de woorden: “Thank you again, I won’t forget,” terwijl hij hem op de rug klopte. Dit wordt gezien als reactie op een recente uitspraak van het Hooggerechtshof waarin Roberts het meerderheidsoordeel schreef dat een president immuun verklaart tegen strafrechtelijke vervolging voor officiële handelingen.

Citaat:
Trump zegt tijdens zijn toespraak voor het Congres dat DOGE “onder leiding staat van Elon Musk, die vanavond in de zaal zit.” Deze opmerking wordt direct na de toespraak als nieuw bewijs ingediend in een rechtszaak tegen DOGE.
:')

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:37

Het loopt echt heel erg uit de hand allemaal, met alles... ik denk dat bijna niemand correct had kunnen voorspellen hoe snel en zo erg zou worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:40

Polar schreef:
Het loopt echt heel erg uit de hand allemaal, met alles... ik denk dat bijna niemand correct had kunnen voorspellen hoe snel en zo erg zou worden.

Dit is inderdaad verbazingwekkend zo snel als alles gaat. Poetin heeft er jaren voor nodig gehad om Rusland om te vormen naar een dictactuur. De snelheid waarmee dit verloopt is ongekend. En wat mij ook verbaast is dat er nauwelijks veret is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:42

Cer schreef:
pien_2010 schreef:

blijkbaar weet hij het zelf ook:
Citaat:
Measles is a highly contagious respiratory illness with certain health risks, especially to unvaccinated individuals.

Ik denk dat dat gewoon naast elkaar speelt.

- normaal gesproken zijn de mazelen prima te doorlopen als je op de juiste manier begeleid
- er zijn natuurlijk wel veel doden door gevallen, maar relatief valt het mee, zeker met goede behandeling
(schatting zonder per-sé goede behandeling is 1 dode op de 10.000 besmettingen)
- de MMR beschermt op populatie-niveau heel goed tegen mazelen uitbraken
- op persoonlijk niveau is te verwachten beschermingskans ook meer dan 90%
- de vraag is op persoonlijk niveau wel: tegen welke prijs. Want elke vorm van medicatie kàn bij een individu slecht vallen
- we weten eigenlijk niet goed wat de potentiële nadelige gevolgen van vaccinatie op lange termijn zijn want dat is heel lastig te testen
- er zijn best veel "moderne welvaartsziektes" waarvan we niet goed weten wat de oorzaak precies is
- potentieel bestaat er ook "shedding" : dat iemand die de MMR heeft gehad, virusdeeltjes uit zou kunnen stoten en anderen kan besmetten

Kortom: het is niet zo zwart-wit. En ja dat is mijn persoonlijke mening. Als je het simpel wilt stellen dan is het aan te raden om de bescherming op populatie-niveau hoog te houden. En is het aan volwassenen ook aan te raden om een booster te halen omdat de bescherming tegen mazelen (van het vaccin) vaak niet levenslang is. Maar daar hoor je dan weer weinig over, al die onbeschermde volwassenen die rondlopen.... in de USA komt dat wel een beetje op heb ik het idee :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-03-25 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:42

Ben benieuwd hoe hij dat gaat doen met die national parks, de rangers zijn ook al flink aan het protesteren zag ik. Vnl over kennis wat wegvalt, als er zo rigoreus ontslagen wordt (niet alleen de vakantiewerkers, maar dus de vaste krachten)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:44

Echt super zonde al die goed ingewerkte mensen overal die wegvallen....en natuurlijk niet af gaan wachten of ze ooit weer teruggeroepen worden -O-

Ik vind dat wij als westerse landen actief goede mensen met kennis zouden moeten werven :j
Genoeg mensen met een beetje niveau die maar wat graag uit de USA-onder-Trump weg willen :(:)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:44

Het laatste wat ik daarover gelezen heb, was dat er plannen waren om die parken (ook) te verkopen aan particulieren. Hoe concreet die plannen zijn weet ik nog niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:48

Ja je moet maar hopen dat er dan initiatieven vanuit de bevolking ontstaan om zo'n park te kopen en te beschermen tegen "corporate greed".... laten beheren door de natives die wèl goed voor het land willen zorgen :+: Dan zou het nog positief uit kunnen pakken.

Maar ik vrees dat er weer rijke stinkerd met egoïstische bedoelingen mee aan de haal zullen gaan -O-

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:49

Amerika wordt letterlijk gesloopt en geplunderd door de Trump administratie vind ik. Als 't 4 jaar doorgaat in dit tempo, weet ik niet of zoveel nationale & internationale schade weer te herstellen is.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:57

En tegen de tijd dat de impact daarvan echt onomkeerbaar is, is die generatie al niet meer in leven.

Loretta schreef:
En wat mij ook verbaast is dat er nauwelijks verzet is.
Als je kijkt dat protesteren nu al verboden is en mogelijk gevangenisstraf of uitzetting oplevert op scholen, denk ik dat dit verder uitgebreid zal gaan worden en er straks helemaal niet meer geprotesteerd mag worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:01

Er is best wel verzet, maar te veel mensen zitten nog in de modus dat ze er nog in geloven / die nog de kat uit de boom aan het kijken zijn / dat ze nog niet genoeg geraakt zijn door "foutjes" en beleid dat henzelf of hun familie / vrienden / community treft.

Maar als je bvb. al kijkt naar de townhalls dat Republikeinen daar weggejoeld worden door hun eigen kiezers. En hoe Vance "ontvangen" en weggejaagd werd tijdens zijn ski-vakantie *\o/*

Dat is gewoon wat steeds meer moet gebeuren: dat die slappe dictatoriale zakken van een Republikeinse enablers heel goed merken dat het volk het hier NIET mee eens is en dat ze nog beter in opstand kunnen komen tegen Trump / Vance / Musk / agenda 2025 dan dat hun kiezers hun achter de vodden zitten :Y)

Dat is dan wel weer het voordeel van die volkse types die op Trump gestemd hebben: dat zijn wel vaak van die schreeuwers met wapens enzo en als die zich tegen Trump & co keren met de kracht waarmee ze zich vóór hem uitgesproken hebben.... en met de wetenschap dat hij ze een loer gedraaid heeft.... }:)