Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 14:10

Elisa2 schreef:
En ik zeg nergens dat alle asielzoekers gezond zijn, ik zeg dat degenen die gezond zijn gewoon kunnen werken maar merendeel ook na integratie helaas in een uitkering blijft hangen.

Dat ligt aan meerdere dingen, wij nederlanders zijn ook niet zo goed in integreren. Veel mensen komen niet aan een baan en krijgen geen kansen tot een baan. Begeleiding vanuit het UWV is belabberd dramatisch.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 14:11

juval schreef:
hoezo groter probleem? als de waarde wordt verhoogd naar 1 mol kunnen de pas melders een vergunning aanvragen en krijgen.
als de waarde niet wordt verhoogd staat MOB klaar met handhavingsverzoeken die de gemeentes niet kunnen weigeren.

Ik vind het een mes in de rug door de vvd, vorige week nog stemden ze voor het voorstel, en dan nu terugkrabbelen. Ik vind het heel slecht.

En dan komt het voor de rechter en dan sneuvelt het. Weten ze weer de komende jaren niet waar ze aan toe zijn.

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 14:13

maar ben jij dan voor handhaven?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 14:14

Natuurlijk ligt het aan meerdere dingen. :-)

Maar wat de meeste mensen zien is: ze krijgen alles gratis, kosten veel geld, werken weinig, en nemen huizen in die Nederlanders hard nodig hebben. Daarnaast wordt alles voor Nederlanders al jaren alleen maar duurder en duurder omdat veel geld naar het buitenland gaat of dus naar asielzoekers. En voila..daarom is de PVV zo groot.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 14:15

juval schreef:

Ik ben voor een degelijk plan, wat juridisch haalbaar is, waardoor iedereen weet waar hij/zij aan toe is. En bij de PAS melders die geen vergunning krijgen een haalbaar plan om het bedrijf of te verhuizen of iets anders haalbaars.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 14:16

Elisa2 schreef:

Maar wat de meeste mensen zien is: ze krijgen alles gratis, kosten veel geld, werken weinig, en nemen huizen in die Nederlanders hard nodig hebben. Daarnaast wordt alles voor Nederlanders al jaren alleen maar duurder en duurder omdat veel geld naar het buitenland gaat of dus naar asielzoekers. En voila..daarom is de PVV zo groot.

En ondanks herhaaldelijk uitleggen dat dat allemaal niet waar is, blijven deze groep mensen het geloven en herhalen. Dat noem ik een "beetje dom".

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 14:16

nps schreef:
Prima, maar dan is er ook niks mis mee om te benoemen dat PVV qua handelen dicht tegen de extreemrechtse criteria aanschuren qua oproepen tot geweld en antidemocratisch handelen. Dat willen mensen gewoon niet zo graag voor mijn gevoel en dat schuurt.

Dat klopt en dat ontkent volgens mij ook niemand? Het is gewoon irritant dat men steeds opnieuw eigen definities hanteert. Andersom vinden mensen dat ook irritant met de asielcrisis, stikstofcrisis en andere definities.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 14:20

Benzz schreef:
juval schreef:

Ik ben voor een degelijk plan, wat juridisch haalbaar is, waardoor iedereen weet waar hij/zij aan toe is. En bij de PAS melders die geen vergunning krijgen een haalbaar plan om het bedrijf of te verhuizen of iets anders haalbaars.

juridisch haalbaar, of praktisch haalbaar. De kdw van 0,0005 mol is onhaalbaar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 14:23

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:

En ondanks herhaaldelijk uitleggen dat dat allemaal niet waar is, blijven deze groep mensen het geloven en herhalen. Dat noem ik een "beetje dom".

Omdat er tussen uitleggen en wat ze zien een groot verschil zit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 14:32

Ja want als je ergens op let dan blijf je het zien.

Ik zag nooit iemand met mijn type auto. Ik wist niet eens dat het type bestond. Nu ik er zelf een heb en er op let zie ik ze vaker!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 14:38

Bij WNL vanochtend zag je duidelijk waarom Wilders beter thuis kan blijven. Hij moet zich verantwoorden over zijn kabinetsdeelname. En hij kan niet meer schreeuwen zoals hij voorheen deed. Zijn tweede man werd geknipt en geschoren bij WNL door de andere partijen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 14:43

Kamerleden van de PVV waren racistische haatplaatjes aan het maken en verspreiden, terwijl Wilders al 20 jaar roept dat hij mensen wil deporteren. Ik heb werkelijk geen idee hoe je uitkomt bij 'aanschuren tegen' extreemrechts.

(En de definitie van de aivd is in dit opzicht weinig zinvol, omdat die vooral gaan om geweld en terrorisme, dat is hun domein. Niet het politiek beoordelen van het politiek handelen, dat is aan ons als maatschappij.)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 14:58

Ah maar dus wel selectief. Want als “de maatschappij” vindt dat er een asielcrisis is dan vinden wij in dit topic die definitie niet kloppend

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:09

996981 schreef:
nps schreef:
Prima, maar dan is er ook niks mis mee om te benoemen dat PVV qua handelen dicht tegen de extreemrechtse criteria aanschuren qua oproepen tot geweld en antidemocratisch handelen. Dat willen mensen gewoon niet zo graag voor mijn gevoel en dat schuurt.

Dat klopt en dat ontkent volgens mij ook niemand? Het is gewoon irritant dat men steeds opnieuw eigen definities hanteert. Andersom vinden mensen dat ook irritant met de asielcrisis, stikstofcrisis en andere definities.

Ik vind het niet irritant, we maken allemaal wel eens fout.

Ik moet eerlijk zijn dat jouw bron ook net weer een andere definitie gaat aan radicaal VS extremisme dan mijn bron. Jouw bron leek me legitiem, maar die van mij ook. Wellicht zat ik hier fout met mijn definitie ook wel, de discussie is dan toch wel interessant.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:22

We maken inderdaad allemaal fouten en dat is helemaal niet erg. Het zijn echter vaak dezelfde mensen die hun eigen definitie aanhouden, ondanks dat de discussie al vaak gevoerd is incl uitleg etc. Dan is het geen fout meer, maar je eigen waarheid aanhouden. In discussies is het gewoon handig als je dezelfde definities aanhoudt :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:31

Er zijn zeker leden van de PVV die extreem-rechts zijn, zoals Gidi Markuszoher.
En de (minimaal) 2 Kamerleden van de PVV die op FB o.a. AI- berichten verspreiden, zijn ook gewoon rechts-extremistisch. Kijk gewoon even op FB en je weet genoeg.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:34

Ja wat op fb staat is waar :j Behalve de feiten over Timmermans natuurlijk

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:36

996981 schreef:

Wat is er niet waar aan wat mensen op hun eigen social media zelf plaatsen?

En waarom Timmermans erbij halen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:38

996981 schreef:

Het zijn 2 FB-sites die deze PVV-leden beheren en zij via deze sites AI-opruiende-berichten verspreiden.

De links zijn eerder hier gedeeld.https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ka ... ~b64c1c06/
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 12-10-25 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:38

Vanwege het dubbele moraal. Over Wilders mag van alles geroepen worden. Kom je aan Timmermans is het topic te klein

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:40

996981 schreef:
Vanwege het dubbele moraal. Over Wilders mag van alles geroepen worden. Kom je aan Timmermans is het topic te klein

Maar je doet nu hetzelfde door zo te reageren. Dat polariseert ook.

Hoewel ik ook geen fan ben van Timmermans vind ik de uitspraken van PVV-ers wel echt heel anders dan uitspraken van Timmermans. Bevolkingsgroepen wegzetten vanuit racisme vind ik wel echt van een ander niveau.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:42

996981 schreef:

Echt onzin, dit heeft niets met Timmermans te maken.

Ga eens inhoudelijk in op het bericht.
Het was volop in het nieuws.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:47

996981 schreef:

Dat is toch geen vergelijking? Kom eens met een opsomming van extreme uitspraken die Timmermans heeft gedaan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:51

Oproep van Geert Wilders ;
Geert Wilders: ‘‘Maak de PVV de grootste partij van Nederland. Zodat ik als premier meteen een asielstop kan invoeren, criminele buitenlanders uit ons land kan verwijderen, onze zorg en boeren van de ondergang kan redden en de toepassing van de woke-ideologie in het onderwijs wettelijk kan verbieden.''

Dit kan dus alleen wanneer pvv de totale meerderheid heeft zonder andere partijen.
Definitie van fascisme ;
Het fascisme streeft naar een totalitaire staat – de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties. Het fascisme is extreem nationalistisch. Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 16:01

Bull oliebol, de enige reden dat hij een "totale meerderheid" zou moeten hebben is omdat andere partijen hem bij voorbaat uitsluiten.