Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:24

Babootje schreef:
Zo te lezen ook wat manschappen en munitie meegenomen..
Vind het best heel spannend allemaal.

Ik denk dat technisch gezien de brug door de Russen zelf is opgeblazen, een soort van eigen goal zeg maar :D

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:57

Nog een stukje achtergrond van Alexander Dugin is te vinden in een interview met het NRC in 2017:
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/10/de ... 5-a1580749
Met een interessante uitspraak over het huidige Rusland:
Afbeelding

Dugin vertelde in een fragment dat ik gisteren op tv voorbij zag komen in een tafelgesprek bij het Nexus-instituut tegen Antony Blinken (minister buitenlandse zaken VS) dat hij een voorstander is van soft-power en tegen hard-power was. Met soft-power bedoelde hij de 5de kolonne, hard-power is militair ingrijpen.

Het lijkt mij dan ook onlogisch dat hij zijn dochter op zou offeren om de strijd in Ukraïne aan te wakkeren, zoals nu rond gaat op Soc Med.

Babootje

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:42

Niettegenstaande de toestemming van de Russen is een controle van de centrale door het internationaal atoomgezelschap nog heel ver weg.

Bron: De Telegraaf

Oekraïne: Rusland heeft kerncentrale Zaporizja beschoten

De Oekraïense Nuclear Regulatory Inspectorate zegt dat Russische troepen de kerncentrale Zaporizja hebben beschoten. Twee transformatoren zouden zijn beschadigd en er zou tijdelijk een communicatielijn zijn afgesneden.

Oekraïne en Rusland geven elkaar de schuld van de aanvallen rondom de kerncentrale. Eerder al hebben internationale functionarissen gewaarschuwd dat dit kan leiden tot een catastrofe in Europa's grootste kerncentrale.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:05

Moet toegeven de Russen zijn ook wel ontzettend dom.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:54

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:57

Ja en ze beschieten de kerncentrale, die voor de stroom verantwoordelijk is. Niet te begrijpen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:05

Natuurlijk wel, ze proberen alles, inclusief moord om er voor te zorgen dat Putin kan zeggen dat er echt oorlog is en een mobilisatie afkondigt. Want dan moet je zorgen dat je je bevolking zo indoctrineert dat ze in de waanzin meegaan . Hij heeft een groot tekort aan kanonnenvoer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:06

En de Russen riskeren daarmee oorlog met de gehele NATO, want enkele politici hebben al angegeven dat het vrijkomen van straling onder Artikel 5 terecht komt.

En dan gaan die Russen precies doen waar Oekraine het meeste profijt bij gaat hebben, want die staan er dan niet meer alleen voor. Echt zo dom die Russen, je zou het bijna niet geloven.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:12

enzino schreef:
En de Russen riskeren daarmee oorlog met de gehele NATO, want enkele politici hebben al angegeven dat het vrijkomen van straling onder Artikel 5 terecht komt.

En dan gaan die Russen precies doen waar Oekraine het meeste profijt bij gaat hebben, want die staan er dan niet meer alleen voor. Echt zo dom die Russen, je zou het bijna niet geloven.

Het vrijkomen van straling in het algemeen of specifiek het vrijkomen van straling door toedoen van de Russen?
Ik neem aan dat er na ieder incident bij die kerncentrale hoe dan ook een internationaal welles-nietes steekspel ontstaat, op nog iets grotere schaal dan na de MH17.
Voordat dat uitgespeeld is, is iedere kans om op een actuele situatie te reageren al lang verkeken.

Denk je echt dat de NAVO zich maanden of zelfs jaren later nog op grond van artikel 5 in een wereldoorlog gaat storten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:20

Specifiek door opzettelijk toedoen van de Russen, als in de zin dat de radioactiviteit een invloed heeft op de gezondheid van de NATO bevolking en daarmee dus een aanval op NATO is.

En die dreigementen kwamen van politici dus zijn op zich natuurlijk geen cent waard. Maar het zal waarschijnlijk wel een escalatie zijn waarbij Rusland niets te winnen heeft en Oekraïne alles.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:30

De Russen zijn zo dom, dat je het bijna intelligent kan noemen. Bouwen de kapot geschoten flats weer op. Leveren elke dag tonnen aan drinkwater en eten. En gaan dan alles bestralen, door op de kerncentrale te schieten, die ze bezet houden. Een paar bommen op de Oekraine, was volgens mij sneller geweest, om iedereen te doden. Dat landen, zoals China, niet begrepen hoe gruwel de Russen wel niet zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:48

Ah, tuurlijk, ze zijn daar stiekem op een humanitaire missie die bedoeld is om het land alvast weer op te bouwen, en toen hebben die gemene nazi's ze de toegang geweigerd en toen moesten ze wel gaan schieten zeker? 8)7

Schei uit, ga toch weg! Dat meen ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:06

Laten we de geijkte zin er maar weer ingooien : Don't feed the troll, iemand heeft weer even niets te doen en spamt allerlei topics vol met onnavolgbare onzin.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:09

Tactiek blijkbaar. Overal propaganda maken: pro-Russische, Pro-Trump en wat er nog maar meer voor ellende op het lijstje van de rechtse complotdenkers staat, vervolgens heeft men er hier genoeg van en reageert niet meer en na een korte afwezigheid trappen we er met zijn allen gewoon weer in. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:17

mysa schreef:
Tactiek blijkbaar. Overal propaganda maken: pro-Russische, Pro-Trump en wat er nog maar meer voor ellende op het lijstje van de rechtse complotdenkers staat, vervolgens heeft men er hier genoeg van en reageert niet meer en na een korte afwezigheid trappen we er met zijn allen gewoon weer in. :)
Tout a fait (inderdaad!).

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:25

Gewoon onder de foei zetten, dan zie je de berichten ook niet en kom je niet in de verleiding erop te reageren.

Hoewel ik moet toegeven dat die berichten in al hun onnavolgbare logica soms wel uiterst vermakelijk zijn :+ . Dus dat mis je dan wel.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:41

Maar dan moet er niet gequote worden, want dan zie je die berichten alsnog.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:55

Oomens wil je dan even aantonen wat ik zeg niet waar is. Zijn het dan de mensen zelf, die hun flats weer opbouwen, zodat ze in de winter niet buiten hoeven te leven. Wil je dan ook even aantonen dat er geen nazi's zijn, die zelfs de militairen van Oekraïne vermoorden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:56

Ik vind de berichten ook wel vermakelijk En... wonderlijk, verbazingwekkend ook, om te lezen hoe mensen zo verstrikt kunnen raken in de Wappie scene,

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:17

mysa schreef:
Maar dan moet er niet gequote worden, want dan zie je die berichten alsnog.
Voilà! Dat dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:19

Doe eens lief joh.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:55

Dinopino schreef:
Oomens wil je dan even aantonen wat ik zeg niet waar is. Zijn het dan de mensen zelf, die hun flats weer opbouwen, zodat ze in de winter niet buiten hoeven te leven. Wil je dan ook even aantonen dat er geen nazi's zijn, die zelfs de militairen van Oekraïne vermoorden.

Nee, wil ik niet. Zonde van de moeite ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:36

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:27

oomens schreef:
Dinopino schreef:

Nee, wil ik niet. Zonde van de moeite ook.

Ik wil het wel doen.
Mariupol voordat de Russen er binnen waren getrokken en Mariupol nu, een beeld van de bijzondere manier van "opbouwen" van Russische makelij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Citaat:
Slechts 3% van de inwoners van #Mariupol heeft toegang tot water. Overal wordt water opgevangen, ook in rioolputten, waar water verscheen na experimenten met watervoorziening. Mensen moeten kilometers reizen om bij waterinnamepunten te komen, maar dit is niet altijd genoeg
https://twitter.com/ResistUA/status/1544289993836728321
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En over de moderne Nazi's gesproken, de tekens op de helm van de rechter persoon zeggen jou vast wel wat. En de Russische 3 kleur eronder zal wel per ongeluk zijn.
(voor degenen die minder ervaring hebben met nazi-runen: https://taz.de/Faschistische-Symbole-erkennen/!5512652/ )
Afbeelding

Wat achtergrond over de Russische Wagner-groep: https://www.kyivpost.com/russias-war/wo ... raine.html

Overigens houdt Putin zelf zich vrij nauwkeurig aan het script van Adolf Hitler. Meest in het oog springende is het in de propagandamedia afschilderen van Ukraïners als ondermensen maar er zijn te veel overeenkomsten om toevallig te zijn.

Russia's finest: https://twitter.com/adnashmyash/status/ ... 7944127491
(sorry, alleen een ondertitelde versie op Twitter)

Putin's geheime neo-nazi leger: https://www.youtube.com/watch?v=XQc6mJ7u8gQ

Nog een fijn artikel: https://theconversation.com/putins-fasc ... zis-178535

Rusland (met Russisch politicus Dmitri Rogozin voormalig directeur Roscosmos), je hoeft deze video niet te verstaan, beelden zeggen genoeg: https://www.youtube.com/watch?v=xkXVVcPWSU8

En het feit dat fascistische groeperingen in Europa dol op Putin zijn (zoals ons eigen Uilskuiken van Minerva het geloof ik uitdrukte) geeft eigenlijk al genoeg bewijs wie de werkelijke Nazi is: soort zoekt immers soort.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:28

BigOne schreef:
Rechterhand van Putin opgenomen in het ziekenhuis met vermoedelijk ernstig infarct ( of iets te veel polonium of iets dergelijks) dit is een hardliner en werd al maanden getipt als de opvolger van Putin :

https://twitter.com/flater831/status/15 ... P8C54Gr4WQ

Oei is dat niet de 2e keer dat hem wat "overkomt"?