Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:00

Genoeg naïeve MAGA's hoor :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:05

Die gun ik een recessie (of zelfs een depressie) van harte...
Arme mensen die niet op deze idioot hebben gestemd en hun land zo zien aftakelen in zo'n korte tijd.

Veel respect trouwens voor Frans Timmermans zijn reacties, helder en doortastend vind ik.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:12

En het gaat ook heel veel Amerikanen die nu nog niet in de problemen zitten in de problemen brengen.
Het aantal mensen in armoede zal hierdoor sterk gaan toenemen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:13

De eerste Tesla showroom in Frankrijk afgebrand.

Trump heeft de 25% tarieven voor Canada en Mexico en China laten ingaan.
Die krijgen ze uiteraard ook terug van deze landen. De handelsoorlog is begonnen.
De Amerikaanse boeren (overigens voornamelijk Trump stemmers) zullen dit gaan voelen omdat veel landbouwproducten geexporteerd worden naar Mexico.
De beurzen reageren onzeker en duiken in de min.
Ontario dreigt de stroom uit te zetten voor 1,5 miljoen klanten in New York, Michigan en Minnesota.
In opdracht van Trump heeft Hegseth de cybersecurity operaties tegen Rusland stopgezet. Volgens Trump niet nodig want Rusland is een vriend van Amerika %)

De kans dat Trump uit de NATO kan stappen is niet zo groot,
In december 2023 sponsorde Marco Rubio met senator Tim Kaine een maatregel in de NDAA waardoor geen enkele Amerikaanse president de NAVO kan verlaten of nieuwe wetgeving mbt de NAVO kan invoeren zonder een tweederde meerderheid in de Senaat. En dat gaat niet gebeuren, want de democraten zullen nooit voor stemmen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:15

@Loretta
Ondertussen wordt er flink bezuinigd op Medicare & Social Services door Trump & Musk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:34

Ann schreef:
@Loretta
Ondertussen wordt er flink bezuinigd op Medicare & Social Services door Trump & Musk.

Terwijl er straks nog meer Amerikanen er afhankelijk van worden.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:43

Trump heeft alle militaire hulp aan Oekraïne per direct gepauzeerd totdat wordt vastgesteld dat de Oekraïense leiders zich te goeder trouw inzetten voor vrede. Al het Amerikaanse militaire materieel dat zich momenteel niet in Oekraïne bevindt, zou worden geblokkeerd, met inbegrip van wapens in transit op vliegtuigen en schepen of wachtend in transitgebieden in Polen. Direct gevolg van Zelensky's gedrag afgelopen weekend. De man mag op zijn knietjes terug naar Amerika om zijn verontschuldigingen aan te bieden, zoniet ligt de weg voor Rusland wagenwijd open...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:44

Ann schreef:
@Loretta

Neeeeeee, alleen de "fraude" wordt eruit gehaald, aldus Trump. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:56

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:06

Ja, maar gaat dat genoeg compenseren op de lange termijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:11

Tja, als je er tienduizenden mensen uitgooit bij diverse instanties, en ook niet de tienduizenden mensen in dienst laat treden voor duurzame projecten die onder Biden opgestart zijn.....dan heb je dat niet zomaar gecompenseerd lijkt mij.

Maar echte cijfers doen er niet echt toe onder Trump toch. Die kan gewoon zichzelf op de borst kloppend het heuglijke nieuws gaan mededelen dat bedrijven werkgelegenheid terugbrengen op Amerikaans grondgebied en dat "Trump was right about everything" *\%/*

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:13

Is een Taiwanese chipfabrikant lees ik, zou dat niet tactisch zijn omdat China Taiwan zou willen invallen? Dat ze hierdoor soort van verzekerd zijn van militaire steun van Amerika?

Ik vind het zo'n rare wereld waar we nu in zitten. Hoe krijgen die Russen nou zoveel mensen in hun broekzak? Geld? Zouden zoveel mensen hun land in de uitverkoop zetten voor geld?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:14

miezelke schreef:
Trump heeft alle militaire hulp aan Oekraïne per direct gepauzeerd totdat wordt vastgesteld dat de Oekraïense leiders zich te goeder trouw inzetten voor vrede. Al het Amerikaanse militaire materieel dat zich momenteel niet in Oekraïne bevindt, zou worden geblokkeerd, met inbegrip van wapens in transit op vliegtuigen en schepen of wachtend in transitgebieden in Polen. Direct gevolg van Zelensky's gedrag afgelopen weekend. De man mag op zijn knietjes terug naar Amerika om zijn verontschuldigingen aan te bieden, zoniet ligt de weg voor Rusland wagenwijd open...

Nou nee, Amerikaanse wapens is niet alles dat Oekraine geleverd krijgt, ver van dat. Europa heeft meer wapens geleverd dan US en een groot deel van de door US toegezegde wapens is nog niet geleverd. Oekraine produceert nu ook een aanzienlijke hoeveelheid wapens. Dit is al de hele oorlog zo.
De net geleverde Zweedse manpads doen hun werk in Toretsk aan het front waar Oekraine bezig is met een counter offensief. Ik heb begrepen dat de manpads vliegtuigen kunnen neerhalen die luchtsteun geven aan de Russische grondtroepen. Dus niet meteen een probleem, maar Europa zal wel moeten opschalen om het gat te kunnen vullen.
https://www.youtube.com/watch?v=pxxDtzfEqFI

Het narratief in de US (en richting MAGA achterban) is, dat de Amerikaanse belastingbetaler moet betalen voor de oorlog in Oekraine, maar in werkelijkheid heeft US voornamelijk uit oude (afgeschreven) voorraden geleverd. Die voorraad moet worden aangevuld, hetgeen de US banen heeft opgeleverd en geld dat weer in de economie terugkomt. Dus het is niet helemaal cadeau; het heeft ze ook iets opgeleverd.
Trump als zakenman weet dat best, maar blijven "het volk" iets anders voorhouden. Wat best populair is want men vindt de belastingen al veel te hoog.
Nou verrassing... die worden nog veel hoger als gevolg van Trumps acties.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:16

pmarena schreef:
Het is wel jammer dat zijn import tarieven toch inderdaad wel voor elkaar lijken te krijgen dat er banen terugkomen naar de USA. Honda en een chipfabrikant. Zie dag 43:

https://reportersonline.nl/trump-dag-43 ... te-houden/

Ligt ietsjes genuanceerder; de civic wordt al in indiana geproduceerd, maar zou mogelijk naar Mexico vertrekken. Dit lijkt van de baan.

Wat betreft de chips, hiermee lijkt trump de credit te willen claimen voor de CHIPS act van Biden, die hier al mee bezig was en veel geld geïnvesteerd heeft.

De bewoordingen van Trump vind ik wel weer onheilspellend: if something were to happen to Taiwan.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:16

Natuurlijk niet de hoofdzaak nu maar als handelsverkeer tussen USA en Mexico wordt aangetast, zal dat dan een effect hebben op de paarden die voor zover ik weet allemaal uiteindelijk in Mexico naar de slacht gaan omdat dat in de USA niet mag?

Ik kan me er eigenlijk ook niks bij voorstellen, USA is zo ontzettend groot, ik kan me niet voorstellen dat alle paarden over zo’n grote afstand worden verplaatst aan het eind van hun leven. En ze schieten daar misschien ook wel met een buks als het moet.
Nouja, naar onderwerp maar ik vroeg het me gewoon af.

En wat ik me ook afvraag: al dat geld dat in de oorlog en in versterken van Europa wordt gestoken, vd Leijen heeft het over biljarden.. waar blijft dat uiteindelijk? Ik bedoel geld is net als water, het blijft wel ergens, je koopt iets, dan heeft de verkoper het geld.
Ik vrees dat al deze troubles het geld vanuit alle hoekjes bij elkaar verzameld, naar de rekening van die uber rijken.
Al is een heel gedeelte ook voor verbeteren van de infrastructuur, dat is wel weer goed voor engineer bureaus en algehele werkgelegenheid.
Er zullen dan nu ook wel veel banen ontstaan in defensie?

Ik heb gewoon het gevoel dat we midden in iets zitten wat we juist door onze positie (er midden in) niet kunnen overzien.

Oja en wat ik nog wou zeggen, Microsoft is van USA.. heel veel data is opgeslagen in clouds van USA.. en nu is het wachten tot Ru die hacked.
Lekker dan..

Wow Amigo, ik blijf denken dat Ru met kernbom dreigt als men hun in de weg zit, ipv geld als mean reason voor Trump zijn keuzes. Maar dat is slechts mijn gevoel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:19

Waren die chipfabrikant plannen om uit te breiden er al niet onder Bidden?
Edit: wat MLJ zegt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:21

@marigold: ik denk niet dat het dreiging met een kernbom is. Ik denk eerder dat ze iets hebben waarmee ze Trump persoonlijk kunnen ruïneren, waarmee hij voorgoed achter de tralies zou verdwijnen bijvoorbeeld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:23

Marigold schreef:
Oja en wat ik nog wou zeggen, Microsoft is van USA.. heel veel data is opgeslagen in clouds van USA.. en nu is het wachten tot Ru die hacked.
Lekker dan..

Dat vind ik eigenlijk nog het engste. Wij werken met Teams en met Sharepoint op het werk. Moet er niet aan denken dat Elon of een of andere koekenbakker in het programma gaat zitten snuffelen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:40

mylittlejoy schreef:
@marigold: ik denk niet dat het dreiging met een kernbom is. Ik denk eerder dat ze iets hebben waarmee ze Trump persoonlijk kunnen ruïneren, waarmee hij voorgoed achter de tralies zou verdwijnen bijvoorbeeld.

Dat zou dan betekenen dat de hele wereld last heeft van een persoonlijke vete? }:0
Is toch verschrikkelijk, zou nou niemand daar iets aan kunnen doen?
Spoiler:
Bijvoorbeeld Melania, iets met s nachts en een kussen :)*

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:46

Het zou me werkelijk niks verbazen als Melania zelf door de Russen gerecruteerd is :+

Ik denk ook niet dat de beweegredenen van Trump uit bezorgdheid over anderen dan hemzelf voortkomen.
Die heeft echt schijt aan alles en iedereen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:53

Nou ja, op dit moment heeft heel de wereld last van de persoonlijke hebzucht van Musk en Trump.

Ik zie het niet als vete, meer als Rusland kan de macht van Trump goed gebruiken en Trump kon de macht van Rusland goed gebruiken om aan de macht te komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:54

mylittlejoy schreef:

Zal niet gaan, hij is als president onschendbaar. Ik blijf er nog steeds bij dat de verkiezingen niet eerlijk zijn gegaan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:54

Ik ga met mylittlejoy mee, macht & geld gaat het om.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 12:08

purny schreef:
Zal niet gaan, hij is als president onschendbaar. Ik blijf er nog steeds bij dat de verkiezingen niet eerlijk zijn gegaan.

Zelfs in het geval van treason? Zoals in het geval dat de verkiezingen door Rusland en Musk gekocht zouden zijn en Trump een Russische spion is?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 12:13

Ann schreef:
Het lijkt wel of Trump de VS bewust in een recessie wil laten storten. De rijke mensen kunnen daar dan van profiteren door goedkoop aandelen aan te kopen, maar de gewone mensen gaan het zwaar krijgen...

Het is een middel voor hem, via deze recessie verzwakt hij de landelijke economie en hij hoopt dat men zich dan wanhopig aan zijn voeten stort. Vervolgens kan hij 'maatregelen' treffen waardoor de economie weer opkrabbelt en dan is hij de gevierde vogel. Lichtpuntje hierin is de economische zelfstandigheid van staten die wel goed voor hun inwoners zorgen.

Over onze verbondenheid met de US via Microsoft etc. MS is een commercieel bedrijf met hun hoofdkwartier in Washington (WA). De federale overheid heeft maar beperkte zeggenschap over zelfstandig opererende bedrijven, zeker als deze zich prima kunnen bedruipen zonder steun van de overheid.

Melania spreekt ongetwijfeld Russisch