Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:05

Benzz schreef:
Maar het zijn geen racisten hoor.......echnie

Tja…..een halve Indo, een halve Ierse, een Turkse en een overspannen meneer schrijven een troonrede waarbij een Nederlander met 90% Duits bloed die getrouwd is met een Argentijnse moet voorlezen dat we niet meer buitenlanders willen…..

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:18

Heel scherp Cowboy (hahahahaha).

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 20:19

mysa schreef:
BigOne schreef:
Een stroomstootwapen door dierenarts gebruikt om een paard of koe in de benen te krijgen is heel iets anders dan ze zo snel mogelijk de vrachtwagen en slachtstraat in te drijven.

Mijn da gaf mijn oude paard een adrenaline-injectie om haar overeind te helpen nadat ze opgejaagd was.

En dat is minder erg dan een stroomstoot?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:20

pien_2010 schreef:
Heel scherp Cowboy (hahahahaha).

Gejat van……Lubach (dacht ik).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:26

Stroomstoot verbod is toegezegd door de minister. Goed zo. Het ging er emotioneel aan toe in de commissie .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:35

pien_2010 schreef:
Stroomstoot verbod is toegezegd door de minister. Goed zo. Het ging er emotioneel aan toe in de commissie .

Ik had mezelf overigens al gemeld om de hufter die de varkens die nergens naar toe konden elke 2 seconden zapte een uurtje te bewerken met zijn eigen stroomstootwapen. Met een beetje gericht zappen sterft dan in elk geval een nutteloze genenpool uit. -:(- Worden we als NL toch weer 1/17.000.000 beter…..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:54

ruitje schreef:
mysa schreef:

Mijn da gaf mijn oude paard een adrenaline-injectie om haar overeind te helpen nadat ze opgejaagd was.

En dat is minder erg dan een stroomstoot?

Dat weet ik dus niet zeker. D.a. zei dat dat niet rottig is en ik zag ook geen angst of onrust zo. Feit is dat ze die wei uit moest en het haar zo lukte om op te staan en mee naar huis te lopen. (500m) Daarna ook nooit meer op de wei gezet maar los op het erf.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 21:08

Ik weet niet wat ik van dat stroomstootding vind. Ik weet wel dat ik misselijk werd van dat filmpje met die varkens.

Ik heb er gewoon geen ervaring mee. En als mensen uitleggen dat je bijvoorbeeld bij een koe in de sloot het kan gebruiken..

Ik vind het idee van een stroomstoot alleen zo misselijk. Maar aan de andere kant: zweepslagen oid is ook niet beter.

Daarom vind ik de discussies hier zo fijn. Zeker met zaken waar ik gewoon weinig van weet en in t dagelijks leven niet mee in aanraking kom. Dan geven de meningen van mensen hier toch weer wat nuance

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 21:20

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 21:24

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 21:35

Alleen mensen die LinkedIn hebben kunnen de link openen. Kun je vertellen waar het over gaat?

Ik ben ooit een ochtend in een slagerij geweest waar het allemaal zeer rustig aan toe ging zonder nare prikkers etc. Er was goed over nagedacht. Later sprak ik met de mijnheer van de keuringsdienst en waren die verplicht aanwezig moet zijn, en van hem hoorde ik dat ze ook hele andere dingen zien. Als je met dieren werkt hoort er controle te zijn zodat dit soort wantoestanden uit het filmpje uitgesloten zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 21:37

ruitje schreef:

Dat laatste deel van het overzicht (stroomstootwapens in andere landen) is zinloos en suggestief. Het is als zeggen:”Ja, we gebruiken waterboarding bij de politie, maar we gooien in elk geval geen mensen uit vliegtuigen boven de Noordzee dus we zijn goed bezig.”

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 21:45

Cowboy55 schreef:
ruitje schreef:

Dat laatste deel van het overzicht (stroomstootwapens in andere landen) is zinloos en suggestief. Het is als zeggen:”Ja, we gebruiken waterboarding bij de politie, maar we gooien in elk geval geen mensen uit vliegtuigen boven de Noordzee dus we zijn goed bezig.”

:D hihi

Een beetje taseren is niet erg, als ze maar niet per direct gaan stuiptrekken of een hartaanval krijgen

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 21:48

Inderdaad Cowboy. "Ik zou ze nog veel meer pijn kunnen doen dus wees maar gerust, dit is niet zo erg"
is toch een beetje een rare redenering.
Dat zeg je immers ook niet over een hond die slechts met een schoen geslagen wordt terwijl het ook met een zweep had gekund.

Ik houd qua productiedier voor mezelf de regel aan 'Als ik mijn hond bij leven niet zo zou behandelen zal ik het met dieren die ik op ga eten ook niet doen' aan. Als transporteurs/slachters dat ook deden zou het een stuk mooier gaan.

Wat betreft manieren om dergelijk wangedrag aan te pakken: Constant cameratoezicht wat via een livestream te volgen is zou al een stuk helpen. Als je als arbeider/bedrijf weet dat je constant bekeken wordt en alle misdragingen gezien worden let je waarschijnlijk een stuk beter op.

Betekent natuurlijk wel dat vlees duurder zal worden (slachten gaat minder snel, personeel moet beter opgeleid zijn). Dan moet er door middel van importtarief/importverbod wel gezorgd worden dat niet alles dan gewoon maar uit het buitenland gehaald word.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 21:55

ruitje schreef:

De opgegeven data klopt niet met wat ik ben tegengekomen in webshops. De veeprikkers die daar te koop zijn hebben het dubbele voltage als in het plaatje wordt opgegeven.

overigens wordt de stroomsterkte bepaald door de spanning en de weerstand en die is weer een afgeleide van de afstand tussen de polen en de geleidbaarheid van de huid. Een nat varken zal een grotere schok krijgen dan een droge stier met wintervacht. Dus wat er boven het plaatje staat is maar ten dele waar, de spanning zegt wel iets over de potentiele kracht van de schok.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 21:59

julius_juut schreef:
Betekent natuurlijk wel dat vlees duurder zal worden (slachten gaat minder snel, personeel moet beter opgeleid zijn). Dan moet er door middel van importtarief/importverbod wel gezorgd worden dat niet alles dan gewoon maar uit het buitenland gehaald word.

Dat hoeft niet persé. Mijn overbuurman heeft een plantenkwekerij met een man of 10 personeel. Hij heeft in levensgrote letters de wijze tekst op de muur geschilderd: Kwaliteit kost geld, chaos nog meer :D

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 22:01

pien_2010 schreef:
Alleen mensen die LinkedIn hebben kunnen de link openen. Kun je vertellen waar het over gaat?

Echt een goeie speech van Esther Ouwehand. Kort samengevat: er is geen asielcrisis. Waarom praten we niet over de mestcrisis, klimaatcrisis, milieucrisis?

Verder spreekt ze het kabinet aan op hun zondebokpolitiek. Benadrukt dat ze de rechterlijke consequenties van dit beleid (we zijn al vaak genoeg teruggefloten door de rechter) niet mals zullen zijn.

En spreekt ze de partijen aan op hun plannen om de Kamers buitenspel te zetten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 22:04

Bedankt Tango. Esther Ouwehand is goed bezig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 23:10

Esther gebruikt geen wollige taal, die zegt heel rustig en vaak to the point waar het om gaat. Ben geen PvdD stemmer maar kan haar zeker waarderen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 23:35

BigOne schreef:
Esther gebruikt geen wollige taal, die zegt heel rustig en vaak to the point waar het om gaat. Ben geen PvdD stemmer maar kan haar zeker waarderen.

Dat geldt voor mij ook. In het huidige politieke klimaat worden zgn linkse partijen ineens de gematigde middenmoot in het politieke landschap.
Op YouTube zijn meer opnames van Esther waarin ze inhoudelijk de koers van het huidige kabinet de spiegel voorhoudt. Het lukt de regerende partijen niet om daar inhoudelijk op te reageren. Dat blijft bij modder gooien en hoongelach.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 06:24

Cowboy55 schreef:
pien_2010 schreef:

Ik had mezelf overigens al gemeld om de hufter die de varkens die nergens naar toe konden elke 2 seconden zapte een uurtje te bewerken met zijn eigen stroomstootwapen. Met een beetje gericht zappen sterft dan in elk geval een nutteloze genenpool uit. -:(- Worden we als NL toch weer 1/17.000.000 beter…..

:D Wat een stoere mannen macho praat joh. Neem toch aan dat je niet iemand om zeep wil helpen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 06:41

Grappig wel, al die dubbele agenda's die een tabel op internet volgens jullie heeft :) .

Ik lees dat er niet in, maar ik lees vast verkeerd :+

Misschien kunnen jullie ook bronnen delen, of zoals Pien eigen ervaringen met een stroomstootwapen.

Anders ben je precies waar je betreft de asielzoekers rechts zo van beticht: een mening aan het baseren op je onderbuikgevoel :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:03

Scherp ruitje!

Ik vraag me wel af of het voor de werknemers (zoals op het filmpje met de varkens) verschil uitmaakt? Is een stroomstoot geven "makkelijker" dan bijvoorbeeld het gebruik van een zweep oid? Moreel beter te verdedigen voor jezelf?

Want het idee van stroom vind ik gewoon misselijk, maar zweep, slaan etc is natuurlijk niet minder erg.

Wat zou jij een goede oplossing vinden om mishandeling te voorkomen?

Wel even een opmerking over je vergelijk: verbieden asielzoekers versus verbieden stroomstok. Ik denk niet dat de stroomstok er wakker van zal liggen :D En de gemiddelde boer, als ik de eerdere opmerkingen hier lees, ook niet?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:13

nope. Hier ligt ergens zo'n ding, weetikhoeveel jaar niet gebruikt, dus die doet het niet meer.
Veearts heeft ooit mijn paard ermee geprikt, die moest op de trailer om naar de kliniek te gaan. Het was noodzakelijk, snel en effectief.
Denk dat de meeste boeren zoiets gebruiken als het echt niet anders kan. Dan dieren daar constant mee geteisterd worden in een slachthuis is een heel ander verhaal. Zoals gewoonlijk ontbreekt de nuancering weer.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:41

Tango1979 schreef:
Ik weet niet wat ik van dat stroomstootding vind. Ik weet wel dat ik misselijk werd van dat filmpje met die varkens.

Ik heb er gewoon geen ervaring mee. En als mensen uitleggen dat je bijvoorbeeld bij een koe in de sloot het kan gebruiken..

Ik vind het idee van een stroomstoot alleen zo misselijk. Maar aan de andere kant: zweepslagen oid is ook niet beter.

Daarom vind ik de discussies hier zo fijn. Zeker met zaken waar ik gewoon weinig van weet en in t dagelijks leven niet mee in aanraking kom. Dan geven de meningen van mensen hier toch weer wat nuance

Goed bericht. Het is precies zo dat er over zaken waar veel mensen nooit mee te maken hebben toch over wordt geoordeeld en beslissingen worden genomen. Ik schat zo in dat de leden in de tweede kamer nooit met een koe in de sloot te maken hebben gehad. Die begrijpen het nut van zo'n hulpmiddel niet en zien alleen de filmpjes van activisten waarin groot misbruik wordt gemaakt van het stroomapparaat.

Zijn we niet hypocriet als we aan de andere kant toch onze paarden achter een stroomdraad zetten? de kans dat ze die raken is ook aanwezig (en geeft hetzelfde effect).

En inderdaad, wat is het volgende. Er zal een alternatief moeten worden gezocht om de dieren in beweging te krijgen, dus afschaffing van zweep en stokken zullen binnenkort ook wel volgen.