Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:38

Citaat:
onbehandelde dyslexie ?

Dyslexie is aangeboren en gaat nooit over. Er valt mee te leven maar je kunt het vergelijken met een soort van "handicap". Dus behandelen....? Dyslexie is een blijvertje...., helaas,... schrijft de dyslexia :=

Ok blijft bij mijn standpunt dat iemand die dom zou zijn geen president van America kan worden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:41

pien_2010 schreef:
[

Ok blijft bij mijn standpunt dat iemand die dom zou zijn geen president van America kan worden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij nergens meer over verbaas.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:54

Hij zal niet echt dom zijn maar kunnen lezen van de zooi die je ondertekend is toch wel een eerste vereiste . Daarnaast is z’n hele “ schoolcarrière “ nogal in nevelen gehuld.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:55

Onontwikkeld en dom zijn twee verschillende dingen.
Trump heeft een enorm gebrek aan kennis.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:56

pien_2010 schreef:
Citaat:
onbehandelde dyslexie ?

Dyslexie is aangeboren en gaat nooit over. Er valt mee te leven maar je kunt het vergelijken met een soort van "handicap". Dus behandelen....? Dyslexie is een blijvertje...., helaas,... schrijft de dyslexia :=

Dyslexie gaat niet over, nee. Maar door veel te oefenen en soms op een bepaalde manier te leren lezen, (bijvoorbeeld extra groot dus minder woorden per regel of tekst afdekken zodat er 1 regel tegelijk zichtbaar is) kan iemand vaak wel beter leren lezen.

Terwijl het lezen proberen te ontwijken er voor zorgt dat iemand überhaupt niet leert lezen. Dus op die manier moet je 'behandelen' meer zien als het accepteren en er mee proberen te dealen in plaats van lezen te ontwijken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:27

mysa schreef:
Trump heeft een enorm gebrek aan kennis.

Gebrek aan interesse, vermoed ik. Het boeit hem gewoon niet.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:29

Voor iemand die sowieso niet in feiten gelooft, maakt het ook niet uit of wat hij zegt waar is of niet.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:32

mylittlejoy schreef:
[ Afbeelding ]

Nou, wat zal t zijn? Uit de NAVO? VN? Meer info over z'n crypto-scam? Een nieuw verbond met Rusland? Meer over de aangekondigde heffingen voor Europa?

Oh dan vergeet je nog het mogelijkse aanhechten van Canada, kopen van Groenland, terug innemen Panamakanaal, scheiden van Melania, eerste spadesteek voor resort in Gaza, of is het een plan om ipv een muur met Mexico nu een diepe gracht met krokodillen te maken. Of toch iets helemaal anders. Stay tuned.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:34

BigOne schreef:
Hij zal niet echt dom zijn maar kunnen lezen van de zooi die je ondertekend is toch wel een eerste vereiste . Daarnaast is z’n hele “ schoolcarrière “ nogal in nevelen gehuld.

Hij heeft soms zoveel te ondertekenen dat het ook gewoon een kwestie van geen zin hebben kan zijn. Zijn grootste hobby's zijn tenslotte golfen en aandacht op de TV trekken.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:50

Loretta schreef:
BigOne schreef:

Hij heeft soms zoveel te ondertekenen dat het ook gewoon een kwestie van geen zin hebben kan zijn. Zijn grootste hobby's zijn tenslotte golfen en aandacht op de TV trekken.

Het staat niet sexy op tv als je alles gaat lezen. In de voorbereiding zou hij overal over geïnformeerd moeten zijn en is er afgesproken dat alles in definitieve versie gepresenteerd zou worden. Misschien heeft iemand stiekem een EO tussen gedaan die zegt: "Wij Donald Trump, de Koning van dit land en omstreken hebben heel veel spijt van onze domme dingen en treden op 4 maart voorgoed af".

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:51

Veronica2 schreef:
"Wij Donald Trump, de Koning van dit land en omstreken hebben heel veel spijt van onze domme dingen en treden op 4 maart voorgoed af".

:D :D :D :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:01

Er zijn heel verschillende soorten intelligenties, maar treurig blijft het. Om in Amerika moet je gewoon rijk zijn om een kans te maken om president te worden; niet meer niet minder...blijkbaar.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:06

Zou elke president echt elke ding lezen? Ik vraag me dat af, die handtekeningen zijn toch gewoon niets meer dan iemand die een stapel op het bureau legt en zegt: dit is goedgekeurd, tekenen graag.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:17

Ruitje, anderen moeten hem inderdaad alles erover vertellen. Bij twijfel kan het zelf nog eens lezen, maar dat zal Trump voor een camera nooit doen.

In het verslag op reportersonline trof ik een fall out aan waar ik eigenlijk heel hard om moest lachen. Wereldpolitiek volgens de wetten van het schoolplein :
Citaat:
Putin hint op een mineralendeal met de VS en zegt dat Rusland ‘veel meer’ zeldzame aardmetalen heeft dan Oekraïne.
:')

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:39

Veronica2 schreef:
Ruitje, anderen moeten hem inderdaad alles erover vertellen. Bij twijfel kan het zelf nog eens lezen, maar dat zal Trump voor een camera nooit doen.

In het verslag op reportersonline trof ik een fall out aan waar ik eigenlijk heel hard om moest lachen. Wereldpolitiek volgens de wetten van het schoolplein :
Citaat:
Putin hint op een mineralendeal met de VS en zegt dat Rusland ‘veel meer’ zeldzame aardmetalen heeft dan Oekraïne.
:')

En, vraagt hij ook veiligheidsgaranties tegen de nazi's in het westen? >;)

Lijkt mij overigens dat een president in elk geval globaal de papieren doorneemt, voordat hij zijn handtekening zet. Beetje risicovol om overal maar klakkeloos een krabbel onder te zetten.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:59

Hoe laat is het onze tijd, dat die mededeling komt waarop hij zinspeelt op dat gekke social media platform van hem?

Trouwens qua zijn keuzes richting Ru denk ik echt dat ie bang is voor Ru. Dat Pu ergens mee gedreigd heeft. Atoombom ofzo.
Dus dat hij vooral vanuit angst aan het re(a)geren is nu.

Het verbaast me wel heel erg, agressieve leidinggevenden zijn erg uit de mode om het zacht te zeggen, althans hier worden die geboycot. Maar in de USA kan dat blijkbaar ongestraft maar doorgaan en doorgaan.

Als dit de mens is, na zoveel jaar vooruitgang… vreselijk.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 07:08

Marigold schreef:
Het verbaast me wel heel erg, agressieve leidinggevenden zijn erg uit de mode om het zacht te zeggen, althans hier worden die geboycot. Maar in de USA kan dat blijkbaar ongestraft maar doorgaan en doorgaan.

Niet alleen in Amerika, helaas. Bolsonaro deed het ook, en in Nederland probeerde Thierry Baudet het: eerst zaai je twijfel over de politie, de rechters en de jourmalisten, en dan biedt je een Sterke Man aan om het land te redden van de verloedering.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:10

Lieser schreef:
Marigold schreef:

Niet alleen in Amerika, helaas. Bolsonaro deed het ook, en in Nederland probeerde Thierry Baudet het: eerst zaai je twijfel over de politie, de rechters en de jourmalisten, en dan biedt je een Sterke Man aan om het land te redden van de verloedering.

_O-
Sorry, ik ben niet oneens met je, maar ik probeer de woorden ‘Sterke Man’ te koppelen aan ‘Thierry Baudet’….
_O-
Dat gaat me niet lukken… _O- _O- _O-

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:41

Er is een projectie voor de USA GDP voor het eerste kwartaal van 2025 naar buiten gebracht. Van een +3% in januari is deze nu bijgesteld naar -2,8% voor Q1. Een vrije val van 5,8%.

Als ik snel zoek, was de recessie van 2008-2009 -4,8% over 18 maanden. Dit is in een kwartaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:42

Ja je wilt je geld toch ook niet in de USA steken met al deze waanzin :n

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:47

Ja, hij heeft nu ook per 2 april heffingen aangekondigd op external product (agrarisch). Geen idee of hiermee bedoeld wordt een importheffing op alle buitenlandse agrarische producten of op export van agrarische producten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:48

Ik zag iets langskomen van Canada die een 100% heffing op Tesla's wilde zetten }:)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:54

Het lijkt wel of Trump de VS bewust in een recessie wil laten storten. De rijke mensen kunnen daar dan van profiteren door goedkoop aandelen aan te kopen, maar de gewone mensen gaan het zwaar krijgen...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:56

Huh, Trump maakt keuzes die goed uitpakken voor rijke mensen?!?!

Wt enorm onverwacht, hij zou 'the working class' toch helpen!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:58

Iemand die dat nog gelooft, kunnen we -denk ik wel- naïef noemen?