julius_juut schreef:En ik kwam dit artikel tegen over de huidige politiek en hoe kiezers zelf vooral schuld hebben aan hoe veel luchtkastelen en gebouwd en beloofd worden. Vond het wel interessant:
https://decorrespondent.nl/15578/kiezer ... f9427f24c0
Wat een ontzettend goed stuk dit! Uit dit stuk, over vertrouwen
Correspondent schreef:Hoe dat vertrouwen dan precies hersteld dient te worden, daar lijken noch de politiek, noch de kiezers een echt helder idee over te hebben. Vooralsnog lijkt de strategie vanuit de politiek om vooral zo veel mogelijk conflictvermijdend te zijn, in de hoop dat zonder nieuwe grote schandalen het vertrouwen vanzelf wel weer terug groeit. Als een ouder die na een scheiding uit schuldgevoel ‘ja’ zegt op elke vraag om een snoepje, speelgoed of zakgeld – in de hoop dat de kinderen je op termijn, ondanks het treurige flatje waar papa nu woont, tóch een leuke ouder vinden.
Wat ik ook zei over die dikke kleuter, alleen dan nog veel beter verwoord.
Supertreffend voorbeeld ook, over parkeren - ik kan het hier niet plaatsen, maar de strekking is: Moet er iets gebeuren aan het parkeerprobleem? Antwoord volk: Ja!!. Gemeente verruimt tijden betaald parkeren. Iedereen boos, want owee, we willen niet meer betalen!! Resultaat - besluit wordt teruggedraaid, parkeerprobleem bestaat nog steeds. In de afbeelding in het artikel staat een heel mooi plaatje. Men wil wel dat parkeeroverlast verdwijnt, maar niet meer betalen, geen beperkingen qua aantal auto's per adres, geen huizenblokken slopen voor extra parkeerruimte... Dus, ga het dan maar eens oplossen als beleidsmaker. Onwerkbaar gewoon.
Een beetje nee is écht oké soms.