Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:56

Berdien schreef:
Goed nieuws, de rest van de kamer heeft dierenwelzijn gelukkig nog wél op de agenda staan:
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... eid-tweede

Gelukkig!

Wat een drogreden ook wat de BBB geeft. 'Het kan een ziek dier een zetje geven om weer in de benen te komen'. Wat voor percentages zouden het werkelijk zijn qua gebruik als je het verdeeld tussen opdrijven van dieren/drijvers die prikken zonder reden/dieren die uit welzijnsoogpunt overeind gejaagd moeten worden? Ik denk dat dat laatste maar heel klein is.

En ik kwam dit artikel tegen over de huidige politiek en hoe kiezers zelf vooral schuld hebben aan hoe veel luchtkastelen en gebouwd en beloofd worden. Vond het wel interessant:

https://decorrespondent.nl/15578/kiezer ... f9427f24c0

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 10:58

Een stroomstootwapen door dierenarts gebruikt om een paard of koe in de benen te krijgen is heel iets anders dan ze zo snel mogelijk de vrachtwagen en slachtstraat in te drijven.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:01

julius_juut schreef:
En ik kwam dit artikel tegen over de huidige politiek en hoe kiezers zelf vooral schuld hebben aan hoe veel luchtkastelen en gebouwd en beloofd worden. Vond het wel interessant:

Wat een ontzettend goed stuk dit! Uit dit stuk, over vertrouwen

Correspondent schreef:
Hoe dat vertrouwen dan precies hersteld dient te worden, daar lijken noch de politiek, noch de kiezers een echt helder idee over te hebben. Vooralsnog lijkt de strategie vanuit de politiek om vooral zo veel mogelijk conflictvermijdend te zijn, in de hoop dat zonder nieuwe grote schandalen het vertrouwen vanzelf wel weer terug groeit. Als een ouder die na een scheiding uit schuldgevoel ‘ja’ zegt op elke vraag om een snoepje, speelgoed of zakgeld – in de hoop dat de kinderen je op termijn, ondanks het treurige flatje waar papa nu woont, tóch een leuke ouder vinden.

Wat ik ook zei over die dikke kleuter, alleen dan nog veel beter verwoord.

Supertreffend voorbeeld ook, over parkeren - ik kan het hier niet plaatsen, maar de strekking is: Moet er iets gebeuren aan het parkeerprobleem? Antwoord volk: Ja!!. Gemeente verruimt tijden betaald parkeren. Iedereen boos, want owee, we willen niet meer betalen!! Resultaat - besluit wordt teruggedraaid, parkeerprobleem bestaat nog steeds. In de afbeelding in het artikel staat een heel mooi plaatje. Men wil wel dat parkeeroverlast verdwijnt, maar niet meer betalen, geen beperkingen qua aantal auto's per adres, geen huizenblokken slopen voor extra parkeerruimte... Dus, ga het dan maar eens oplossen als beleidsmaker. Onwerkbaar gewoon.

Een beetje nee is écht oké soms.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:16

Gewoon NEE ook hoor.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:25

Nouja, dat wil het volk dus niet horen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:28

BigOne schreef:
Een stroomstootwapen door dierenarts gebruikt om een paard of koe in de benen te krijgen is heel iets anders dan ze zo snel mogelijk de vrachtwagen en slachtstraat in te drijven.

Mijn da gaf mijn oude paard een adrenaline-injectie om haar overeind te helpen nadat ze opgejaagd was.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:30

nps schreef:
Nouja, dat wil het volk dus niet horen.

Dan is het maar goed dat ik geen volksvertegenwoordiger ben :+

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:03

julius_juut schreef:

Dit is een ontzettend raak artikel +:)+ Maar ook lekker kort en bondig. Dank voor het delen!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:15

Toevallig vandaag antwoorden op kamervragen gelezen over mishandeling bij eendenfokkerijen en slachterijen. Hele lege antwoorden van minister Wiersma helaas.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 14:10

Voor wie nog steeds denkt dat we in Nederland echt vol zitten en we daarom de migratie in moeten perken. Deze motie laat zien dat het inperking alleen geldt voor de 10% migranten die op de vlucht zijn.
De motie om de instroom van arbeidsmigranten te gaan beperken is verworpen:
Afbeelding

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 14:21

Tiggs schreef:
Toevallig vandaag antwoorden op kamervragen gelezen over mishandeling bij eendenfokkerijen en slachterijen. Hele lege antwoorden van minister Wiersma helaas.

Zoals?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 14:22

Zoals te verwachten, vooral BBB wil de mensen die de k@tbanen in slachthuizen en kassen niet kwijt. Stel je voor zeg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 14:41

Begrijp ik nu goed dat GL voor inperking arbeidsemigranten heeft gestemd en PVV tegen?

Ik begrijp de PVV niet meer nl als ik het goed begrijp en het niet andersom is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 14:51

PVV houdt de BBB de hand boven het hoofd .

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 15:24

Het soort migranten wat men / PVV niet wil is vrij specifiek. Maar dat is trouwens geen racisme hoor!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 15:25

irmaz schreef:
Tiggs schreef:

Zoals?

Sorry, er kwam wat tussen.

In deze link zie je de vragen en antwoorden. Ik vond het allemaal erg kil en ‘ja mag niet maar ze doen het toch, jammer’.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... beterschap

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 15:32

BigOne schreef:

:n PVV wil alleen minder minder Islam.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 15:36

irmaz schreef:
BigOne schreef:

:n PVV wil alleen minder minder Islam.

En in ruil voor dit wanbeleid krijgen ze steun van BBB, die steunen gewoon elkaar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 15:50

Wat ze dus in feite zeggen is dat het kleine groepje echte vluchtelingen dat mag niet meer en de grote groep waaronder arbeidsemigranten waar gerust voorzichtig naar gekeken kan worden daar deze een enorm appel doen op de infrastructuur van Nederland (woningbouw bv), dat maakt dan niets meer uit.
Dit klopt van geen meter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 15:53

Klopt ook niet, maar dat is wel de schijnheilige realiteit helaas.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:03

Tiggs schreef:

In deze link zie je de vragen en antwoorden. Ik vond het allemaal erg kil en ‘ja mag niet maar ze doen het toch, jammer’.

Ze beantwoord de vragen, denk ik, juridisch correct.

Ik vind het best wel kwalijk dat de sector zichzelf zou moeten controleren en bestraffen -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:49

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:11

irmaz schreef:
Tiggs schreef:

Ze beantwoord de vragen, denk ik, juridisch correct.

Ik vind het best wel kwalijk dat de sector zichzelf zou moeten controleren en bestraffen -O-

Inderdaad bizar dat degenen die de boel fout doen ook degenen zijn die 'sorry, doen we niet weer' moeten zeggen en dat dan bij zichzelf moeten handhaven.
Wat dan als ze het niet goed doen? Jezelf een pak billenkoek geven? Jezelf eens streng toespreken? Een paar briefjes van vijftig euro in de kachel gooien als boete?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:33

pien_2010 schreef:
Wat ze dus in feite zeggen is dat het kleine groepje echte vluchtelingen dat mag niet meer en de grote groep waaronder arbeidsemigranten waar gerust voorzichtig naar gekeken kan worden daar deze een enorm appel doen op de infrastructuur van Nederland (woningbouw bv), dat maakt dan niets meer uit.
Dit klopt van geen meter.

Jij zegt het nog netjes Pien. Wat een volledig hypocriet stemgedrag van PVV en VVD.

Owww NL is zoooo vol. We kunnen echt geen vluchteling meer helpen hoor. Neeeee veel te druk hier, Nederlanders eerst, onze kinderen kunnen geen huis krijgen huiliehuilie.

Maar ietsje minder arbeidsmigranten: OMG NEE daar beginnen we niet aan.

Wat een enorm hypocriete clubjes zijn dat.

Bah, normaal reageer ik niet zo maar ik vind dit echt walgelijk.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:37

Maar het zijn geen racisten hoor.......echnie