Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:12

BigOne schreef:
Voor diegene die niet weet wie Dugin is, ondanks dat sommigen beweren dat hij Putin nooit gesproken heeft, Putin volgt al meer dan 20 jaar exact de weg die Dugin overal verkondigde, is in het Engels dus zelf even vertalen :
https://www.washingtonpost.com/opinions ... -playbook/

Ze hebben elkaar dan wel gesproken? Bron (staat namelijk niet in je link)

En je opiniestuk sluit inderdaad mooi aan bij de eerdere quote: The truth doesn't matter because Dugin has been blown up as a caricature bogeyman in the minds of the West and Putsch-controlled Ukraine. Ik zie het echter niet beter onderbouwd in je link dan dat Putin misschien wel stap voor stap een boek van Orwell aan het volgen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:13

CharleyT schreef:
Het is dat het zo'n serieus onderwerp is(iemand verloor het leven) maar verder zeg ik: te zot voor woorden, hoe verzinnen ze dat allemaal bij elkaar.
En kom niet met 'verdiep je er eens in o.i.d,' daar begin ik niet aan met dit soort propaganda flauwekul.

Geen idee hoe ze het verzinnen, maar het weerleggen kan makkelijk met feiten en argumentatie. Misschien een tip?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:13

mysa schreef:
Don't feed..

De hongerigen dienen gevoed te worden, we blijven menselijke waarden hoog houden. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:22

enzino schreef:
BigOne schreef:
Voor diegene die niet weet wie Dugin is, ondanks dat sommigen beweren dat hij Putin nooit gesproken heeft, Putin volgt al meer dan 20 jaar exact de weg die Dugin overal verkondigde, is in het Engels dus zelf even vertalen :
https://www.washingtonpost.com/opinions ... -playbook/

Ze hebben elkaar dan wel gesproken? Bron (staat namelijk niet in je link)

En je opiniestuk sluit inderdaad mooi aan bij de eerdere quote: The truth doesn't matter because Dugin has been blown up as a caricature bogeyman in the minds of the West and Putsch-controlled Ukraine. Ik zie het echter niet beter onderbouwd in je link dan dat Putin misschien wel stap voor stap een boek van Orwell aan het volgen is.

Dat zeg ik ook niet, dat ze elkaar hebben gesproken.

Anoniem

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:35

Dan was het wat onhandig verwoord.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:01

enzino schreef:
Dan was het wat onhandig verwoord.

Dat kan, maar is ook een kwestie van hoe je het leest.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:14

enzino schreef:
Een soortgelijk bericht van Mark Sleboda op twitter:

The attempted assassination of Dugin which instead resulted in the killing of his daughter, was part of the increasingly demented propaganda & infowar of a desperate & crumbling US proxy Putsch regime in Kiev in lieu of success on the battlefield of which it is incapable 1/

^ 2/- The killing of "Putin's brain" who "inspired" the Russian intervention in the Ukrainian civil conflict would be celebrated by Kiev regime propagandists as a "victory".
It does not matter in the slightest that none of it is true. It doesn't matter that in reality Dugin has

^ 3/- never met or spoken to Putin. It doesn't matter that his unique ideas had zero influence in the Kremlin and little to none in the rest of Russian society. In doesn't matter that to the contrary the Kremlin got Dugin fired from Moscow State University and banned him from

^ 4//- government media because of his strident views on the Putsch in Ukraine at a time when the Kremlin was pushing the Minsk accords to resolve the civil conflict there. The truth doesn't matter because Dugin has been blown up as a caricature bogeyman in the minds of the West

^ 5/-and Putsch-controlled Ukraine. And his assassination would thus still serve as a propaganda victory, in spite of it's complete divorce from reality. In this, the Western media which caricatured and inflated Dugin and the Western govts which nonsensically sanctioned him are

^ 6/- fully complicit in the murder of Darya Dugina, his daugther.

(Op mijn mobiel nu dus snelle copy/paste)

Werkt hij nog steeds voor RT of verkoopt hij zichzelf tegenwoordig als onafhankelijk ?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:24

Bloemetje75 schreef:
DerkSauer meldt op Twitter (geen idee hoe ik dat bericht kan linken op mijn telefoon) dat de oorzaak van de aanslag eerder ligt in een onderlinge vete of corruptie.

Ik stel mijn hoop mbt het beëindigen van Poetins oorlog op sabotage en desertie.

Maar paleisrevoluties en onderlinge vetes zijn ook welkom.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:06

Janneke2 schreef:
Bloemetje75 schreef:
DerkSauer meldt op Twitter (geen idee hoe ik dat bericht kan linken op mijn telefoon) dat de oorzaak van de aanslag eerder ligt in een onderlinge vete of corruptie.

Ik stel mijn hoop mbt het beëindigen van Poetins oorlog op sabotage en desertie.

Maar paleisrevoluties en onderlinge vetes zijn ook welkom.

_O- Heerlijke post. Ik ben het helemaal met je eens Janneke. Of het nu linksom of rechtsom gaat, als er maar een einde komt aan die oorlog. En hoe, maakt me niets uit, al gaat het via het uitmoorden van de Kremlin kliek van elkaar. Ik vind het allemaal best en ik zal er geen traan om laten. Hele nare opmerking ik weet het, maar ik sta er echt zo in. Deze kliek heeft zoveel op zijn geweten, dat ze niet genoeg gesaboteerd kunnen worden cq elkaar vanwege allerlei toestanden uit mogen moorden. Mijn zegen heeft het!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:14

De Russische politicoloog Anton Sjechovtsov vertelde drie weken geleden, in een podcast van de onafhankelijke nieuwssite Medoeza, dat Doegin niet zozeer de ideoloog is van het Kremlin als wel een ‘oliemannetje’. ,,Wanneer Rusland in Europa op zoek is naar iemand die het Russische gedachtegoed kan verspreiden, dan zoekt Doegin in zijn netwerk en komt met iemand op de proppen.’’

Laat hij nou een voorbeeld en bekende van Baudet zijn, dus ze zijn niet ver weg, het gebeurt onder onze neus. En Baudet draait totaal door de laatste weken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:46

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 18:50

Gewoon allemaal theorien. Ik stel voor dat we het liever bij feiten houden :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:09

Feiten zijn tot nu toe bekend, er is iemand die niet in die auto had moeten zitten opgeblazen, diegene die er in had moeten zitten ging op het laatste moment met iemand anders naar huis.
De rest van de feiten zullen we zeer waarschijnlijk nooit horen want Rusland hè .
Zal interessant zijn hoe dit door Rusland eventueel gebruikt gaat worden, het is wel in de zeer rijke wijk gebeurt waar bvb ook een villa van Putin staat .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:31

Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220818_96966751
Omdat dit een item is dat constant upgedate wordt en niet achter een betaallink zit, hieronder de tekst waarheen ik verwijs.

Russisch ex-parlementslid: 'Russische partizanen eisen aanslag op Daria Doegina op' Een onbekende Russische groepering, het Nationaal Republikeinse Leger, heeft de aanslag op Daria Doegina, de dochter van de Russische ultranationalist Alexander Doegin, opgeëist. Dat zegt een voormalig lid van de Doema, Ilya Ponomarev, zondagavond op zijn eigen televisiezender die vanuit Kiev uitzendt, zo bericht The Guardian.Ponomarev beweert dat deze groepering hem heeft gemachtigd om een verklaring af te leggen. 'Wij (...) verklaren de aanstichters van de oorlog vogelvrij en zij die stelen van het volk en hen onderdrukken', luidt het in een statement dat aan het vroegere parlementslid werd overgemaakt. 'We verklaren president Poetin (...) een oorlogsmisdadiger die de grondwet heeft aangepast, een oorlog tussen Slavische volkeren heeft ontketend en Russische soldaten naar een zekere en zinloze dood leidt'.Volgens Ponomarev, die nu in Kiev woont, gaat het om een groep Russische partizanen die via ondergrondse operaties proberen om het Poetin-regime omver te werpen. The Guardian zegt dat de informatie niet kon worden geverifieerd. Het voormalige Russische parlementslid meent dat de aanslag op Daria Doegina -zaterdagavond in de buurt van Moskou- een nieuw hoofdstuk is in het verzet tegen Poetin. Hij beweert zelfs dat Russische partizanen klaar zijn voor nog meer, gelijkaardige aanvallen op hooggeplaatste doelwitten die banden hebben met het Kremlin.Ponomarev was in 2014 het enige Russische parlementslid dat tegen de annexatie van de Krim stemde. Toen hij terugkeerde van een reis naar de VS werd hem de toegang tot Rusland geweigerd. In 2019 werd hij een Oekraïens burger. Na de invasie van Rusland startte hij een eigen tv-kanaal om nieuws over anti-oorlogsacties te brengen.

We zullen moeten afwachten de komende dagen (weken?) om erachter te komen of er iets van deze informatie klopt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:00

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6781999 ... doegina-op
Russische verzetsbeweging eist aanslag op Daria Doegina op: 'We verklaren president Poetin een oorlogsmisdadiger'

Een onbekende Russische groepering, het Nationaal Republikeinse Leger, heeft de aanslag op Daria Doegina, de dochter van de Russische ultranationalist Alexander Doegin, opgeëist. Dat zegt een voormalig lid van de Doema, Ilya Ponomarev, zondagavond op zijn eigen televisiezender die vanuit Kiev uitzendt, zo meldt The Guardian.
Ponomarev beweert dat deze groepering hem heeft gemachtigd om een verklaring af te leggen. “Wij verklaren de aanstichters van de oorlog vogelvrij en zij die stelen van het volk en hen onderdrukken”, luidt het in een statement dat aan het vroegere parlementslid werd overgemaakt. “We verklaren president Poetin een oorlogsmisdadiger die de grondwet heeft aangepast, een oorlog tussen Slavische volkeren heeft ontketend en Russische soldaten naar een zekere en zinloze dood leidt”.
Volgens Ponomarev, die nu in Kiev woont, gaat het om een groep Russische partizanen die via ondergrondse operaties proberen om het Poetin-regime omver te werpen. The Guardian wijst er wel op dat die informatie niet kon worden geverifieerd.

Het voormalige Russische parlementslid meent dat de aanslag op Daria Doegina – zaterdagavond in de buurt van Moskou – een nieuw hoofdstuk is in het verzet tegen Poetin. “Een nieuw, maar niet het laatste”, klonk het. Hij beweert zelfs dat Russische partizanen klaar zijn voor nog meer, gelijkaardige aanvallen op hooggeplaatste doelwitten die banden hebben met het Kremlin.

Daria Doegina was de 30-jarige dochter van Alexander Doegin, een bekende politieke commentator en ultranationalist. Zowel hij als zijn dochter waren voorstander van de Russische inval in Oekraïne, en om die reden werden er ook sancties tegen hen opgelegd in de Verenigde Staten en in het Verenigd Koninkrijk. Daria kwam zaterdagnacht om toen ze met de wagen van haar vader naar huis reed in de buurt van Moskou, en het voertuig ontplofte. Volgens de verklaring van het Nationaal Republikeins leger was ze “een legitiem doelwit”, omdat ze een bekend supporter was van de oorlog in Oekraïne.

Pro-Oekraïens

Ponomarev was in 2014 het enige Russische parlementslid dat tegen de annexatie van de Krim stemde. Toen hij terugkeerde van de VS, werd hem de toegang tot Rusland geweigerd. In 2019 werd hij een Oekraïens burger. Na de invasie van Rusland in dat land, startte hij een eigen tv-kanaal om nieuws over anti-oorlogsacties te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:01

Dat klinkt een stuk aannemelijker dan wat sommigen hier neerplempen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:05

Uhhhmmmm……wow. :wow:

De kans dat Poetin en zijn oligarchen vrijwillig zouden vertrekken was toch al nul, maar dit is een echte interne oorlogsverklaring.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:37

Cowboy55 schreef:
Uhhhmmmm……wow. :wow:

De kans dat Poetin en zijn oligarchen vrijwillig zouden vertrekken was toch al nul, maar dit is een echte interne oorlogsverklaring.

Die ook overeenkomt met wat al verkondigd werd in het begin van de oorlog tijdens het journaal.

Ik ben slecht met namen, maar op journaal was een man die aangaf dat er een Russische ondergrondse beweging was opgestaan tegen het regiem waar we nog meer van zouden horen en dat er een machtswisseling zou komen. Ik geloof dat dit hier wel eens onder zou kunnen vallen. De tijd zal het leren.
Bedankt elnienjo en Babootje voor het plaatsen van dit verhaal. Een regelrechte oorlogsverklaring.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:41

Jeetje, dat is wel een wending. Vraag me wel af of ze het daadwerkelijk op de dochter en niet op de vader hadden gemunt, sinds zij normaalgesproken in een andere auto rijdt en niet in die van hem?

Stille meelezer, maar ben zo blij dat dit topic actief nieuws deelt. Vind het absurd hoe weinig updates over de oorlog er op nu.nl en nos zijn. En als ze er zijn, moet je ook nog eens zoeken tussen alle komkommertijd headlines.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:44

Hoop dat dit een doorbraak kan worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:48

Mijn voorzichtige kant vindt dat de onafhankelijkheid er niet echt van af spat: een meneer 'die al tegen de annexatie van de Krim was' en nu in Kiev woont/ van daar uit uitzendt.
(Hoe onafhankelijk was Radio Oranje van de Britse regering...?)

Anyway: ik ben op voorhand fan van het (nieuwe) (verboden)
Nationaal Republikeinse Leger.
Hoe meer verdeeldheid pal rondom het Kremlin hoe beter.

(Het woord 'verboden' is een associatie met de IRA, jarenlang op last van dezelfde Britse regering aangeduid als 'het verboden Ierse Republikeinse Leger'.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 22-08-22 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:49

elnienjo schreef:

Niet om flauw te zijn, maar doorbraak voor wat? Poetin cum suis gaan nergens naar toe. Ze kunnen ook bijna nergens terecht als ze al zouden willen gaan pleiten, tenzij het concept van een verblijf in een derderangs bananenrepubliek waar ze zich blauw betalen om er ‘mogen’ te blijven aantrekkelijk voor ze is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:59

.... af en toe duikt die gedachte op, ook binnen de Verenigde Naties.
In principe staat de VN voor internationaal recht - maar als je een dictator 'zijn ontsnapping gunt', kan dat humanitair wellicht beter zijn.
(Meaning minder bloedvergieten.)

Maar de gedachte dat het (verboden) Nationale Republikeinse Leger in staat is om aanslagen binnen de inner circle te plegen kan ook flink wat teweeg brengen.
(Tenminste een aantal mensen die al dan niet terecht die 'inner circle' uit worden gezet op verdenking van verraad.)('Er uit gezet' wil nog wel eens moord betekenen.)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:07

Cowboy55 schreef:
elnienjo schreef:

Niet om flauw te zijn, maar doorbraak voor wat? Poetin cum suis gaan nergens naar toe. Ze kunnen ook bijna nergens terecht als ze al zouden willen gaan pleiten, tenzij het concept van een verblijf in een derderangs bananenrepubliek waar ze zich blauw betalen om er ‘mogen’ te blijven aantrekkelijk voor ze is.

Ik dacht persoonlijk meer aan moord vanuit z'n eigen inner circle. Al zou ik er ook geen probleem mee hebben dat ie uitgerookt wordt en uit Rusland verbannen ergens op een eiland moet gaan zitten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:26

elnienjo schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik dacht persoonlijk meer aan moord vanuit z'n eigen inner circle. Al zou ik er ook geen probleem mee hebben dat ie uitgerookt wordt en uit Rusland verbannen ergens op een eiland moet gaan zitten.

Ah....nou, laten we dat maar doen dan :D
De vraag is dan wel of 'we' erop vooruit gaan. Tegelijkertijd lijkt t niet veel slechter te kunnen met deze :+