Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:36

BigOne schreef:
Trump promoot cryptocurrency, zegt dat hij een voorraad aan wil leggen, twee dagen ervoor koopt iemand voor 200 miljoen cryptocurrency? Vingers wijzen naar Musk!

En zo heeft Musk altijd gewerkt. Toen Bitcoij in opkomst was gebruikte hij Twitter al om de bitcoinkoers naar zijn hand te zetten. En zo worden miljardairs alleen maar rijker en rijker.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:52

Loretta schreef:
BigOne schreef:
Trump promoot cryptocurrency, zegt dat hij een voorraad aan wil leggen, twee dagen ervoor koopt iemand voor 200 miljoen cryptocurrency? Vingers wijzen naar Musk!

En zo heeft Musk altijd gewerkt. Toen Bitcoij in opkomst was gebruikte hij Twitter al om de bitcoinkoers naar zijn hand te zetten. En zo worden miljardairs alleen maar rijker en rijker.

Ik begrijp ook niet hoe Elon Musk nog naar zichzelf in de spiegel kan kijken. De man heeft miljarden en zelfs de wettelijke verplichting om 5% van zijn musk foundation te doneren aan goede doelen haalt hij niet.

https://newrepublic.com/post/189322/elon-musk-charity-law

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 12:35

Veronica2 schreef:
Voor wie het interessant vindt, de uitzending van Zembla van vanavond gaat over Project 2025.

Ik vond het heel interessant
Komt er dus gewoon op neer;
Vrouwen weer achter het aanrecht
Minderheden bestaan niet, hebben geen rechten
En de ( blanke ) man staat aan het hoofd van alles

En het christendom is het belangrijkste
Laatst bijgewerkt door higgins op 03-03-25 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 12:35

higgins schreef:
Veronica2 schreef:
Voor wie het interessant vindt, de uitzending van Zembla van vanavond gaat over Project 2025.

En de ( blanke ) man staat aan het hoofd van alles, en iedereen heeft ernaar te luisteren

Yep, zo 70 jaar terug in de tijd een beetje.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 12:55

Standpunten van Baudet en sgp dus .

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:45

Die Trump zal vast wel kunnen lezen. Die man is zo vergekomen en rijk dat lukt toch niet zomaar zonder lezen.

Misschien een leesbril en te kleine letters ofzo maar acht analfabeet lijkt me sterk.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:53

higgins schreef:
Veronica2 schreef:

En de ( blanke ) man staat aan het hoofd van alles

En het christendom is het belangrijkste

En dat laatste is helemaal niet hoe de constitutie is geschreven en ook niet hoe de founding fathers het voor zich zagen. Bovenaan staat We the People en het In God we Trust is het nationale motto geworden tijdens de Burgeroorlog, maar het staat niet in de Constitution.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 14:02

Founding fathers waren nogal van religie buiten de overheid houden ivm geen reliregels van een andere geloofsstroming willen.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 16:36

tamary schreef:
Founding fathers waren nogal van religie buiten de overheid houden ivm geen reliregels van een andere geloofsstroming willen.

Vrijheid van godsdienst lijkt mij ook wel voldoende. :) En met zoveel verschillende geloven hadden ze 1 ding gemeen: het geloof in wat ze wilde bereiken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 17:09

Christiene schreef:
Die Trump zal vast wel kunnen lezen. Die man is zo vergekomen en rijk dat lukt toch niet zomaar zonder lezen.

Misschien een leesbril en te kleine letters ofzo maar acht analfabeet lijkt me sterk.

Nou, hij is zo vaak failliet gegaan en heeft daarbij een spoor van niet meer inbare schulden achtergelaten dat ik het me afvraag of hij kan lezen. De Russen hebben hem vaak gered en nu houdt hij zich via Musk bezig met cryptocurrency. Van de eerste cryptomunten die hij “ zelf “ lanceerde en waarvan de waarde inmiddels nihil is tot nu het promoten van cryptomunten, hij doet het alleen voor eigen portemonnee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 17:31

Christiene schreef:

Eens.
Mocht hij wel analfabeet zijn dan heeft hij het ongelooflijk ver geschopt.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 17:41

Niets verbaast mij, zeker niet daar. Een groot deel van de volwassenen in de USA kan niet goed lezen en schrijven. Dat is gewoon diep triest, en juist een van de dingen waar ik Trump niet op zal veroordelen als hij het heeft (ookal zou hij om die reden niet op die plek moeten zitten).

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 17:59

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:27

Ik geloof ook niet dat hij niet kan lezen, dat lijkt me stug. Of hij kan begrijpen wat hij leest is een tweede.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:34

Het is wel opvallend dat hij echt niets leest wat hij ondertekend. Ook de brief van Koning Charles ging hij alleen ff kijken of zijn handtekening erop stond.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:53

Benzz schreef:
Het is wel opvallend dat hij echt niets leest wat hij ondertekend. Ook de brief van Koning Charles ging hij alleen ff kijken of zijn handtekening erop stond.

Op X gaat stug het verhaal rond dat hij een IQ heeft tussen 70 en 80.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:55

Babootje schreef:
Benzz schreef:

Op X gaat stug het verhaal rond dat hij een IQ heeft tussen 70 en 80.

Onzin verhalen denk ik. Als hij dat al zou hebben, dan heeft hij een enorm goed instinct. Kom op je wordt geen president van Amerika als je zo laag zit met je IQ.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:08

De waarheid zal vast in het midden liggen. Misschien is hij wel zo dyslectisch als een deur.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:15

secricible schreef:
De waarheid zal vast in het midden liggen. Misschien is hij wel zo dyslectisch als een deur.

Dat lijkt me een redelijk realistisch idee. En dan misschien is lezen te veel gedoe, dus slaat hij het over.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:25

Afbeelding

Nou, wat zal t zijn? Uit de NAVO? VN? Meer info over z'n crypto-scam? Een nieuw verbond met Rusland? Meer over de aangekondigde heffingen voor Europa?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:27

mylittlejoy schreef:
[ Afbeelding ]

Nou, wat zal t zijn? Uit de NAVO? VN? Meer info over z'n crypto-scam? Een nieuw verbond met Rusland? Meer over de aangekondigde heffingen voor Europa?

En wat zou het dan leuk zijn als echt helemaal niemand naar zijn Grote Bericht zou kijken (of luisteren) }>

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:33

Volgens mij hebben ze state of the union vandaag. Dat wordt wel redelijk serieus genomen. Speaker Johnson heeft echter wat dreigende taal blijkbaar geuit richting Democraten als ze geen staande ovatie zouden geven.

Edit, 4 maart, dus morgen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:46

mylittlejoy schreef:
Speaker Johnson heeft echter wat dreigende taal blijkbaar geuit richting Democraten als ze geen staande ovatie zouden geven.

Brrr, enge ontwikkelingen

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:55

mylittlejoy schreef:
Ik geloof ook niet dat hij niet kan lezen, dat lijkt me stug. Of hij kan begrijpen wat hij leest is een tweede.

Toch zijn er veel signalen dat Donald Trump in elk geval veel moeite heeft met lezen. Vermoed wordt dat hij toch echt gedeeltelijk analfabeet is of onbehandelde dyslexie heeft.

Misschien dyslexie?
https://www.commondreams.org/views/2019/09/17/why-trump-cant-learn-educated-guess-veteran-teacher

Misschien analfabeet, zelfs voor 'twitter' een assistent:
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/is-trump-analfabeet

In elk geval is Trump ook tijdens een rechtzaak door de rechter gevraagd iets te lezen. Hierop vertelde hij geen leesbril bij te hebben. De rechter gaf aan dat het geen probleem was om de tekst te vergroten, maar Trump weigerde nog steeds te lezen...

Trump beweerd zelf een hoog IQ te hebben, maar zijn schoolresultaten mogen niet bekend worden.
Schoolresultaten van Trump moesten verdwijnen:
https://www.hln.be/buitenland/trumps-vrienden-wilden-schoolresultaten-laten-verdwijnen~ac07e076/

Hij heeft les gevolgd op een school waar zijn ouders in het bestuur zaten. Zijn gedrag was echter zo slecht dat hij door zijn ouders van school gehaald is en naar een militaire school is gestuurd. Hij is uiteindelijk geëindigd als kapitein, maar is zelf nooit actief in de Vietnam oorlog geweest. Hij kreeg altijd uitstel. 1x Vanwege medisch klacht (hielspoor) 4x vanwege studie en ook toen mensen werden ingeloot is hij de dans ontsprongen.

Uiteindelijk heeft hij een bachelor gehaald voor een opleiding vastgoed. Zijn resultaten mogen echter niet openbaar worden gemaakt. Er wordt gesuggereerd dat iemand anders de toelating voor de opleiding heeft gedaan en dat zijn ouders een flinke donatie aan de school hebben gegeven. Volgens medestudenten was hij zelden in de les aanwezig, meestal aan het feesten en werden zijn scripties ook door anderen geschreven.

Trump heeft het ver geschopt voor iemand die waarschijnlijk zo slecht/ weinig kan lezen. Maar zijn gedrag wijst wel die richting op. Heel zorgelijk als een president zelf niet begrijpt wat hij ondertekend.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:57

Heftige informatie wel...

Die tweet vind ik wel een soort van eng.
Hij is al zo onvoorspelbaar.