Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 23:51

Kaja schreef:
Nogmaals de obsessie voor Wilders neemt buitenproportionele vormen aan. Ik snap dat dat wellicht een blinde vlek kan zijn.

Kom gewoon met een goed argument om op welke partij wel of niet te kiezen. Wat je wel of niet belangrijk vindt.
Je kunt zelf sturing geven aan dit topic.

Ladyson

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 00:35

Ik geef even een zetje. Hoeveel mensen zouden de debatten bekijken en hoeveel zouden zich daar ook echt door laten beinvloeden? Iemand een idee daarvan?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 00:37

Veronica2 schreef:
Kaja schreef:
Is dit een algemeen politiek discussie topic of een Geert Wilders/PVV afzeik topic?

Er is hier een hele harde kern aanwezig die uithaalt naar elke andere mening en prominent Geert Wilders en de PVV op de korrel neemt. Niets is goed aan die partij of de man zelf. Prima hoor, of je die mening deelt is nog altijd aan een ieder zelf. Maar het neigt een beetje naar obsessief gedrag. Er zijn toch genoeg andere partijen, ideeën en plannen om over te praten?

Het staat je vrij om zelf iets positiefs over GW en de PVV te delen, dat is geen punt. Je kan zelfs een topic openen om het alleen daarover te hebben en wie weet vind je daar wat meer medestanders, of fans van GW.

Ik vermoed dat er op bokt genoeg 'medestanders' te vinden zijn, gezien het aantal stemmen voor PVV in de poll. Maar om een apart topic aan te dragen, vind ik dan wel een beetje ver gaan. Dit zou tenslotte het algemeen politiek discussie topic moeten zijn. Alhoewel sommigen soms over die eerste twee letters heen lijken te lezen. :+

Dat hier weinig reacties zijn uit de pro-PVV hoek, lijkt me vooral een verstandige beslissing. Iedereen die hier mee leest weet inmiddels wel dat er niets anders dan kritiek te verwachten is. Ik kan me best voorstellen dat niemand daarop zit te wachten.

En om eens wat positiefs over de PVV te melden: iedereen zal toch moeten toegeven dat Geert Wilders een hele gehaaide politicus is. Er zijn maar weinig partijen die met zo weinig inzet in de kamer toch zoveel kiezers over de streep halen om op hun partij te stemmen. Ergens best bewonderingswaardig. (Duik nu even weg voor de aankomende kritiek :+ )
Laatst bijgewerkt door journee op 12-10-25 00:46, in het totaal 2 keer bewerkt

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 00:44

Ladyson schreef:
Ik geef even een zetje. Hoeveel mensen zouden de debatten bekijken en hoeveel zouden zich daar ook echt door laten beinvloeden? Iemand een idee daarvan?

Je bedoelt de aankomende debatten voor de verkiezing? Gezien het aantal zwevende kiezers verwacht ik dat flink wat mensen kijken en de debatten veel mensen over de streep moeten halen. Wat er gezegd wordt en hoe men zich presenteert is dus best belangrijk. Zo'n debat kan net het zetje zijn om voldoende vertrouwen bij de kiezers op te wekken om op een partij te stemmen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 00:55

Oké even heel algemeen en ver weg van GW.
Ik heb absoluut geen kaas gegeten van politiek en ik vind het maar een grote poppenkast. Hoe kunnen we nou vooruit als we nu alweer een nieuw kabinet moeten kiezen? Kunnen we niet nu alvast een kabinet én een reserve kabinet kiezen? Eentje die het direct kan overnemen als het reguliere kabinet valt? Dan komt er misschien nog wat schot in de zaak….

Maargoed, qua keuzes: D66 of Volt? Ik neig naar Volt, ik kom overheen met vrijwel alle punten en het is zo fijn progressief, maar het is wel een kleine partij, is D66 dan niet de meer strategische keuze? Aan de andere kant ook een hekel aan strategisch stemmen, want als we allemaal zo stemmen komen kleine partijen nooit bovendrijven.
Dussss

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 06:59

Gnome schreef:
Hoezo nergens voor verantwoorden? Je doet nu net alsof hij alle debatten ontloopt in z'n carrière. Hij leeft toch met de gevolgen? Maakt nog niet dat ie zich dan moet blootstellen aan iemand die een aanslag op 'm beraamd. Dat zou je toch ook niet van een andere politicus verlangen.

Hmmm, van de 786 debatten in de tweede kamer is de hele PVV er 268 afwezig geweest.
Vind ik wel wat van als je enorm graag wil regeren.
Het is ook niet dat de hélen PVV fractie zoveel gevaar loopt.

https://nos.nl/artikel/2575214-pvv-frac ... -kamerwerk

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 07:36

Ik kijk nooit naar de debatten, dat vind ik allemaal manipulatief geneuzel. Ik kijk naar wat de partijen de afgelopen jaren hebben laten zien. Qua moties, waar waren ze voor en waar tegen. Dat geeft een veel realistischer beeld.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 07:43

Ilse_123 schreef:
Maargoed, qua keuzes: D66 of Volt? Ik neig naar Volt, ik kom overheen met vrijwel alle punten en het is zo fijn progressief, maar het is wel een kleine partij, is D66 dan niet de meer strategische keuze? Aan de andere kant ook een hekel aan strategisch stemmen, want als we allemaal zo stemmen komen kleine partijen nooit bovendrijven.
Dussss

Een goede oppositie is ook belangrijk!
Daarbij is het fijn, en m.i
goed, dat een partij langzaam groeit.
Wie weet komen ze over een aantal verkiezingen wel in het kabinet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 07:59

Kaja schreef:
De harde kern is direct aanwezig :D

Nou ik ben dat afzeiken op de PVV echt wel een beetje zat. Ik wil gewoon lekker meelezen met alle discussies over partijen, plannen, debatten. Wellicht af en toe even meekletsen.
Ik heb echt helemaal niets te zeggen over de PVV of Geert Wilders. Vandaar ook mijn opmerking. Nu jullie nog :+

Naast het feit dat de PVV waarschijnlijk de grootste worst is het ook een extremistische fascistische partij die prominent aanwezig is.
Het is niet gek dat er veel aandacht naar uit gaat. FVD is ook extreem krijgt ook redelijk wat aandacht maar is kleiner en daardoor nu minder gevaarlijk.

Mocht de PVV in een kabinet komen moeten ze uiteindelijk iedereen vertegenwoordigers niet alleen de 20% van de mensen die op hun gestemd hebben.
Dat is iets wat in het afgelopen kabinet ook al niet goed ging.
De PVV wil enkel zijn eigen plan doordrukken maar vergeet het grootste deel van de Nederlanders.

Ik heb het hele programma van de PVV doorgelezen en vind het punt chemische castreren van zware kindermisbruikers
De mantelzorgbonus lijkt mij ook wel wat.
Daarbij is Geer Wilders volgens mij een kattenmens. Dat is ook positief.
:)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 08:15

journee schreef:
Ik vermoed dat er op bokt genoeg 'medestanders' te vinden zijn, gezien het aantal stemmen voor PVV in de poll. Maar om een apart topic aan te dragen, vind ik dan wel een beetje ver gaan. Dit zou tenslotte het algemeen politiek discussie topic moeten zijn. Alhoewel sommigen soms over die eerste twee letters heen lijken te lezen. :+

In welk topic is die poll?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 08:24

Lynnepinny schreef:
journee schreef:

In welk topic is die poll?

[NM] Verkiezingspoll 2e kamerverkiezingen 29 oktober 2025

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 08:56

verootjoo schreef:
Gnome schreef:
Hoezo nergens voor verantwoorden? Je doet nu net alsof hij alle debatten ontloopt in z'n carrière. Hij leeft toch met de gevolgen? Maakt nog niet dat ie zich dan moet blootstellen aan iemand die een aanslag op 'm beraamd. Dat zou je toch ook niet van een andere politicus verlangen.

Hmmm, van de 786 debatten in de tweede kamer is de hele PVV er 268 afwezig geweest.
Vind ik wel wat van als je enorm graag wil regeren.
Het is ook niet dat de hélen PVV fractie zoveel gevaar loopt.

https://nos.nl/artikel/2575214-pvv-frac ... -kamerwerk

Het ging nu toch niet over de rest van z'n partij? Die man wordt ernstig bedreigd. Ik heb geen idee hoe het is om zo te moeten leven en ik hoop dat jullie dat ook niet weten. Daarom ga ik er geen mening over vormen of het wegblijven dan terecht is of niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 09:24

Nu ja, jij zei dat het niet is dat hij alle debatten ontloopt.
Terwijl hij toch 34% van alle debatten heeft ontlopen. Met zijn hele partij. Terwijl dat bij de andere partijen 1-11% van de debatten is.

Dit is niet bepaald het eerste waar hij niet op komt dagen.

Los van het feit dat hij bedreigd wordt. Dat is een schande voor de democratie.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 09:29

Ik begrijp ook niet dat de PVV stemmers wel klagen over asielzoekers die "gratis geld" krijgen, maar het niet erg vinden dat de PVV kamerleden niet op hun werk op komen dagen voor het bijzonder riante salaris dat ze ontvangen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 09:43

Minimaal 5 miljoen per jaar en dan nog een miljoen beveiliging erbij en ondertussen gewoon op komen draven wanneer er ergens voor of tegen gestemd moet worden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 09:49

verootjoo schreef:
Nu ja, jij zei dat het niet is dat hij alle debatten ontloopt.
Terwijl hij toch 34% van alle debatten heeft ontlopen. Met zijn hele partij. Terwijl dat bij de andere partijen 1-11% van de debatten is.

Dit is niet bepaald het eerste waar hij niet op komt dagen.

Los van het feit dat hij bedreigd wordt. Dat is een schande voor de democratie.

Dan klopt het toch wat ik zei? Dat jij dat breder wilt trekken moet je zelf weten.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 10:11

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 10:23

mce schreef:
iedereen draagt een steentje bij aan de winst van de PVV
https://www.facebook.com/reel/1126899152445748

Wat is de waarde van dit bericht?
Dit is geen artikel van een nieuwssite of krant?

Heb je gezien wat die Groeneveld verder plaatst op FB?
Gewoon extremistisch-rechts.
En vooral deelt hij de IA-berixhten gemaakt door de (minimaal) 2 PVV-kamerleden.

Bah ! Dat je dit soort ranzige berichten deelt.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 10:27

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 10:45

julius_juut schreef:
mce schreef:
iedereen draagt een steentje bij aan de winst van de PVV
https://www.facebook.com/reel/1126899152445748

Hier is echt helemaal niets van te maken als je niet al weet waar het over gaat :+

als je meerder blz. van dit topic gelezen hebt is het wel duidelijk, waarom wordt de PVV zo groot, en wat Kaja zegt de PVV is/wordt een obesessie,

stop met afgeven en promoot de betere partijen zou ik denken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 10:51

Mce,
Vind je dit een normaal bericht?
Alleen al om de naam van Jesse Klaver te verhaspelen is zo belachelijk en iets wat extreem rechts graag doet.

Ik vind dat dit soort berichten van een random FB-gebruiker niet in dit topic thuis hoort.

Je kunt dan gewoon l een bericht over dit onderwerp van Van der Plas zelf of BBB plaatsen.
Niet van één of andere extreem-rechtse idioot van FB.

De PVV is geen obsessie, maar de grootste partij.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 10:55

Electra63 schreef:
Mce,
Alleen al om de naam van Jesse Klaver te verhaspelen is zo belachelijk en iets wat extreem rechts graag doet.

Ik vind dat dit soort berichten van een random FB-gebruiker niet in dit topic thuis hoort.

Je kunt dan gewoon l een bericht over dit onderwerp van Van der Plas zelf of BBB plaatsen.

ach zo, vrijheid van meningsuiting is niet toegestaan.
ik dacht dat ik nog in een democratie leefde,

dan moeten de moderators het maar censureren.
Laatst bijgewerkt door mce op 12-10-25 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 10:56

fransje23 schreef:
Kaja schreef:
De harde kern is direct aanwezig :D

Nou ik ben dat afzeiken op de PVV echt wel een beetje zat. Ik wil gewoon lekker meelezen met alle discussies over partijen, plannen, debatten. Wellicht af en toe even meekletsen.
Ik heb echt helemaal niets te zeggen over de PVV of Geert Wilders. Vandaar ook mijn opmerking. Nu jullie nog :+

Naast het feit dat de PVV waarschijnlijk de grootste worst is het ook een extremistische fascistische partij die prominent aanwezig is.
Het is niet gek dat er veel aandacht naar uit gaat. FVD is ook extreem krijgt ook redelijk wat aandacht maar is kleiner en daardoor nu minder gevaarlijk.

Mocht de PVV in een kabinet komen moeten ze uiteindelijk iedereen vertegenwoordigers niet alleen de 20% van de mensen die op hun gestemd hebben.
Dat is iets wat in het afgelopen kabinet ook al niet goed ging.
De PVV wil enkel zijn eigen plan doordrukken maar vergeet het grootste deel van de Nederlanders.

Ik heb het hele programma van de PVV doorgelezen en vind het punt chemische castreren van zware kindermisbruikers
De mantelzorgbonus lijkt mij ook wel wat.
Daarbij is Geer Wilders volgens mij een kattenmens. Dat is ook positief.
:)

PVV een extremistische fascistische Partij? Misschien is het verstandig om dit linkje van het wetenschappelijk bureau GroenLinks even te lezen...

https://www.wetenschappelijkbureaugroenlinks.nl/artikelen/rondom-wilders

Daarnaast is het verschil tussen extreem en radicaal ook al heel vaak voorbij gekomen. Maar misschien heb je dat gemist.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2521526-is-de-pvv-radicaal-rechts-of-extreemrechts-en-waarom-is-dat-verschil-belangrijk

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 11:09

mce schreef:
Electra63 schreef:
Mce,

ach zo, vrijheid van meningsuiting is niet toegestaan.
ik dacht dat ik nog in een democratie leefde,

dan moeten de moderators het maar censureren.

Wat een onzin antwoord.

Dit is een topic over politiek nieuws.
Een FB-bericht van een burger, die alleen maar rechts-extremistische bullshit- en AI-berichten plaatst heeft gewoon niets met politiek, politici of beleid te maken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 11:09

Ja exact, Journee. Google gewoon eerst even een definitie voor je het gebruikt.

Meermaals is al onderbouwd dat pvv niet extremistisch is, wel dat ze er wat tegenaan schuren sindskort. Ze hebben een hechte band met Els Rechts, die beslist wist van de hooligans die zouden komen naar het protest enkele weken geleden. Maar voor nu is het gewoon radicaal rechts, en hopelijk blijft het daar.