Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 08:45

pien_2010 schreef:
Zonet kreeg ik een appje van de Oekraïense Yu.... En ik wil het jullie niet onthouden. Ik vind het zo vreselijk gaaf. _O-

[ [url=m/z6TEbR.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.reuters.com/world/europe/uk ... 022-08-18/

Hierin valt dus te lezen dat middels een crowdfund actie Oekraïense mensen → jong en oud een satelliet aan het leger cadeau hebben gedaan en dit immense bedrag bij elkaar hebben gebracht. HEt is een sateliet die haarscherpe beelden 's nachts maar ook als het bewolkt is kan zenden naar het leger zodat haarscherp duidelijk is waar wie en wat aanwezig is. Nog nooit is het gebeurt in de wereldgeschiedenis dat mensen zelf een satelliet bij elkaar gespaard hebben. Ik begreep van Yu... dat zij er ook aan mee heeft betaald. Ik vind het zo gaaf en ik had het nog niet eerder gelezen!
Laat dat gemotiveerde volk maar schuiven. ~~}>

Wel heel bijzonder dit. Aan het begin van de oorlog heeft toch wel iedereen de Oekrainers onderschat. Het land zou binnen een paar weken gevallen zijn.

Maar zo'n sattaliet kan hele nuttige informatie verschaffen. De Russen kumnen niet meer ongezien bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:11

Volgens de bron zelf gaat het echter niet om een satelliet maar de gebruiksrechten op een al bestaande satelliet:
Citaat:
A well-known Ukrainian TV host has crowdfunded a gift to help Ukraine's armed forces beat back Russia's invasion: usage rights to a radar satellite that can see through clouds.

(die wereldgeschiedenis blijft dus ongewijzigd)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:34

enzino schreef:
Volgens de bron zelf gaat het echter niet om een satelliet maar de gebruiksrechten op een al bestaande satelliet:

Gelukkig wel, want als het ding nog gebouwd en gelanceerd zou moeten worden, dan zouden ze er op korte termijn helemaal niets aan hebben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:36

oomens schreef:
enzino schreef:

Gelukkig wel, want als het ding nog gebouwd en gelanceerd zou moeten worden, dan zouden ze er op korte termijn helemaal niets aan hebben.

55 miljoen was dan wel een koopje geweest :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:38

Vraag me af of hier in dit topic weleens iemand heeft meegemaakt hoe eng het is, wanneer zo'n onbemande drone op je gaat schieten.

Wat een onnodig bloedvergieten en het westen sponsort de wapens. Wapens kunnen enkel doden. En steeds weer het riedeltje, Rusland viel het land aan. Het andere verhaal wat Rusland werkelijk doet is natuurlijke Russische propaganda. Daarom wordt Rusland ook gesteund door vele andere landen. Rusland heeft slechte een klein deel van zijn leger in de Oekraine ingezet. En in plaats van de bevolking te kunnen helpen, zijn ze drukker met de door het Westen geleverde wapens te vernietigen.

Voor wie je ook bent, wapens hebben nog nooit een einde gemaakt aan een oorlog. In de Tweede Wereldoorlog werden de jonge Duitse soldaten ook verteld dat ze aan het winnen waren. Je eigen regering stuurt je dus doelbewust in de dood.

oomens

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:45

Blablabla

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:34

En van wie is die satelliet dan eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:41

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 10:45

Ze zijn in Rusland wel consequent met de terminologie. Ik ben benieuwd of nazi het meest gebruikte woord van 2022 gaat worden in Rusland.

„De minister van Defensie van Moskou, Sergei Shoigu, heeft voorstellen voor een in de hele EU geldend verbod voor Russen om de Europese Unie binnen te komen, bekritiseerd als "nazi-politiek". "We zien vandaag nog steeds een duidelijke opkomst van een nazi-beleid, wanneer van de hoogste Europese tribunes het Russofobe idee om alle Russische burgers de toegang tot de landen van de EU te ontzeggen actief wordt gepromoot," zei Shoigu op zaterdag op het Eerste Internationale Antifascistische Congres in de buurt van Moskou.„

En

"Tsjetsjeense bloedwraak is geen overblijfsel uit de Middeleeuwen, zoals Europese liberalen ten onrechte veronderstellen. Het was het enige en meest effectieve instrument om agressie en meedogenloosheid te beteugelen, en het deed zelfs de theoretische mogelijkheid van moord met voorbedachten rade teniet," schrijft de Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov, die bekend staat als "Poetins bloedhond", op zijn Telegram-kanaal.
De Tsjetsjeense leider richt zijn boodschap rechtstreeks aan de Oekraïense president Volodimir Selensky. "Omdat ze nooit hebben geschitterd in een eerlijk gevecht, schijnen ze liever in de media," schrijft Kadyrov verder.
Hij en alle nazi-fascisten wacht "een onaangenaam einde". Er zal geen genade voor hen zijn, voegt hij eraan toe. "Tsjetsjenen beginnen niet voor niets bloedveten," blijft Kadyrov dreigen. Volgens Kadyrov zou Selensky ook het doelwit van een bloedvete kunnen zijn. Hij is een "gijzelaar van het Westen".

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:45

Ik vind het opvallend dat de staatsmedia de explosie van de auto van Dugin melden (ipv verzwijgen of verdoezelen).

Toegeven dat er een aanslag op het eigen grondgebied is gepleegd doen ze nog net niet letterlijk (ik lees geen Russisch) maar zo'n ding ploft niet spontaan uit elkaar.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:09

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:23

Die aanslag kan zomaar een inside job van de fsb in opdracht van Putin zijn geweest. Dugan had er ook in moeten zitten maar die is op het laatste moment met een andere auto van het feest weggegaan. Putin heeft dit soort zaken nodig om echt de oorlog te verklaren om zo te mobiliseren!!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:32

BigOne schreef:
Die aanslag kan zomaar een inside job van de fsb in opdracht van Putin zijn geweest. Dugan had er ook in moeten zitten maar die is op het laatste moment met een andere auto van het feest weggegaan. Putin heeft dit soort zaken nodig om echt de oorlog te verklaren om zo te mobiliseren!!

Dat dacht ik ook al. In elk geval is niet/nauwelijks te achterhalen wie hier een rol in heeft gehad. Op het risico af heel cynisch te zijn durf ik er zelfs geen geld op te zetten dat papa zijn dochter niet heeft laten ploffen voor eigen gewin……
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 21-08-22 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:47

Hij (Dugin) krijgt wel heel veel aandacht wereldwijd. Putin kan dit op meerdere manieren gebruiken, Dugin kan dit gebruiken.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:12

DerkSauer meldt op Twitter (geen idee hoe ik dat bericht kan linken op mijn telefoon) dat de oorzaak van de aanslag eerder ligt in een onderlinge vete of corruptie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:54

mysa schreef:
En van wie is die satelliet dan eigenlijk?

Volgens mij is het gedoneerd aan de Oekraïnse regering. Dus aan het leger. Door het immens bedrag bij elk aar gebracht is het alleen recht voor Oekraïne. Goed gedaan dus. TAK :j ( ja in het Oekraïens)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:28

Bloemetje75 schreef:
Hij (Dugin) krijgt wel heel veel aandacht wereldwijd. Putin kan dit op meerdere manieren gebruiken, Dugin kan dit gebruiken.

Mark Galeotti zegt op Twitter dat Dugins invloed op het Kremlin zwaar overschat wordt.

(voor wie hem niet kent: hij is historicus en Rusland expert.)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mark_Galeotti

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:47

Een soortgelijk bericht van Mark Sleboda op twitter:

The attempted assassination of Dugin which instead resulted in the killing of his daughter, was part of the increasingly demented propaganda & infowar of a desperate & crumbling US proxy Putsch regime in Kiev in lieu of success on the battlefield of which it is incapable 1/

^ 2/- The killing of "Putin's brain" who "inspired" the Russian intervention in the Ukrainian civil conflict would be celebrated by Kiev regime propagandists as a "victory".
It does not matter in the slightest that none of it is true. It doesn't matter that in reality Dugin has

^ 3/- never met or spoken to Putin. It doesn't matter that his unique ideas had zero influence in the Kremlin and little to none in the rest of Russian society. In doesn't matter that to the contrary the Kremlin got Dugin fired from Moscow State University and banned him from

^ 4//- government media because of his strident views on the Putsch in Ukraine at a time when the Kremlin was pushing the Minsk accords to resolve the civil conflict there. The truth doesn't matter because Dugin has been blown up as a caricature bogeyman in the minds of the West

^ 5/-and Putsch-controlled Ukraine. And his assassination would thus still serve as a propaganda victory, in spite of it's complete divorce from reality. In this, the Western media which caricatured and inflated Dugin and the Western govts which nonsensically sanctioned him are

^ 6/- fully complicit in the murder of Darya Dugina, his daugther.

(Op mijn mobiel nu dus snelle copy/paste)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:04

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 7074286592
Oekraine ontkent iets te maken te hebben met de moord op Dugin's dochter.

Podolyak: Oekraïne heeft niets te maken met de moord op de dochter van Alexander Doegin, ideoloog van de Russische oorlog.

"We zijn geen criminele staat, in tegenstelling tot Rusland", zei Mykhailo Podolyak, een adviseur van het hoofd van het presidentiële kantoor van Volodymyr Zelensky.

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 8374884354

Explosie gemeld in Sebastopol vroeg in de ochtend.

RFE/RL meldde dat er geen tekenen waren van luchtafweeroorlogvoering, maar de Russische nieuwszender Meduza meldde dat volgens voorlopige informatie de explosies afkomstig waren van luchtverdediging.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:13

@Enzino: ik distantieert me van dat 'soortgelijke bericht' hoor. Dat bericht van jou trekt heel andere conclusies.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:40

Voor diegene die niet weet wie Dugin is, ondanks dat sommigen beweren dat hij Putin nooit gesproken heeft, Putin volgt al meer dan 20 jaar exact de weg die Dugin overal verkondigde, is in het Engels dus zelf even vertalen :
https://www.washingtonpost.com/opinions ... -playbook/

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:56

enzino schreef:
Een soortgelijk bericht van Mark Sleboda op twitter:

The attempted assassination of Dugin which instead resulted in the killing of his daughter, was part of the increasingly demented propaganda & infowar of a desperate & crumbling US proxy Putsch regime in Kiev in lieu of success on the battlefield of which it is incapable 1/

^ 2/- The killing of "Putin's brain" who "inspired" the Russian intervention in the Ukrainian civil conflict would be celebrated by Kiev regime propagandists as a "victory".
It does not matter in the slightest that none of it is true. It doesn't matter that in reality Dugin has

^ 3/- never met or spoken to Putin. It doesn't matter that his unique ideas had zero influence in the Kremlin and little to none in the rest of Russian society. In doesn't matter that to the contrary the Kremlin got Dugin fired from Moscow State University and banned him from

^ 4//- government media because of his strident views on the Putsch in Ukraine at a time when the Kremlin was pushing the Minsk accords to resolve the civil conflict there. The truth doesn't matter because Dugin has been blown up as a caricature bogeyman in the minds of the West

^ 5/-and Putsch-controlled Ukraine. And his assassination would thus still serve as a propaganda victory, in spite of it's complete divorce from reality. In this, the Western media which caricatured and inflated Dugin and the Western govts which nonsensically sanctioned him are

^ 6/- fully complicit in the murder of Darya Dugina, his daugther.

(Op mijn mobiel nu dus snelle copy/paste)

Het is dat het zo'n serieus onderwerp is(iemand verloor het leven) maar verder zeg ik: te zot voor woorden, hoe verzinnen ze dat allemaal bij elkaar.
En kom niet met 'verdiep je er eens in o.i.d,' daar begin ik niet aan met dit soort propaganda flauwekul.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:56

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:04

Dinopino schreef:
Vraag me af of hier in dit topic weleens iemand heeft meegemaakt hoe eng het is, wanneer zo'n onbemande drone op je gaat schieten.

Wat een onnodig bloedvergieten en het westen sponsort de wapens. Wapens kunnen enkel doden. En steeds weer het riedeltje, Rusland viel het land aan. Het andere verhaal wat Rusland werkelijk doet is natuurlijke Russische propaganda. Daarom wordt Rusland ook gesteund door vele andere landen. Rusland heeft slechte een klein deel van zijn leger in de Oekraine ingezet. En in plaats van de bevolking te kunnen helpen, zijn ze drukker met de door het Westen geleverde wapens te vernietigen.

Voor wie je ook bent, wapens hebben nog nooit een einde gemaakt aan een oorlog. In de Tweede Wereldoorlog werden de jonge Duitse soldaten ook verteld dat ze aan het winnen waren. Je eigen regering stuurt je dus doelbewust in de dood.

Zomaar eens een vraag: beweer je nu dat Rusland eigenlijk een vriendschappelijk interventie is begonnen op verzoek van de regering van Oekraine? Dat slachtoffers, kapot geschoten gebouwen enz enz gewoon niet waar gebeurd zijn?

En nog een vraag: wat is 'natuurlijke propaganda? Kijk vol nieuwsgierigheid uit naar je antwoorden, men is nl nooit te oud om te leren toch.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:05

Don't feed..