Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:34

pien_2010 schreef:
Daarom is die vraag wie de herstelbetalingen moeten gaan doen, zo'n onzinnige. Antwoord hoort vanzelfsprekend te zijn: "Rusland natuurlijk. En als dit niet voor hem natuurlijk is, dan hebben we nog in België 200 miljard bevroren goederen staan".

Heb hier ook al me openlijk afgevraagd of Trump ze geestelijk nog allemaal wel goed heeft in zijn hoofd (heb gewerkt met ouderen die in lichte of zeer zware mate dementie hebben. Met name de ontkenning dat hij Zelensky een dictator had genoemd vond ik schokkend. Of hij is een grote fantast/ leugenaar, of hij weet dat echt niet meer. Dat laatste is een teken aan de wand. )Kijk als die twijfel oprecht is en dit kan bewezen worden dat hij lichte dementie zou hebben (zal toch echt van uit de Republikeinen moeten komen die het wel goed voorhebben met hun land) dan kan een impeachment procedure gestart worden. Maar voorlopig zal niemand zich durven wagen aan dit onderzoek.

Hmm ik wil altijd wel voorzichtig zijn met dit soort diagnoses. Vond ik bij Biden, dus ook bij Trump —gelijke monniken gelijke kappen, imo. Ik denk dat dit net zo goed een symptoom kan zijn van bijv narcisme, of dat hij gemerkt heeft dat hij toch overal mee weg komt.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:40

Wanneer je over terugbetaling hebt, dit zijn de landen die insprongen toen usa art 5 activeerde n.a.v. 9-11
When the United states triggered NATO's Article 5, for the first and only time in history, every single NATO member answered America's call. Some, like Ukraine, didn't even need to be NATO members to answer it.

Unlike you, we don't need our money back and we don't you to thank us for honoring our word and doing our duty as allies, but don't you dare forget them:

UK: 457 fatalities, 2188 wounded
Canada: 159 fatalities, 635 wounded
France: 90 fatalities, 725 wounded
Germany: 62 fatalities, 249 wounded
Italy: 53 fatalities, 748 wounded
Romania: 27 fatalities, 142 wounded
Poland: 44 fatalities, 1361 wounded
Denmark: 50 fatalities, 230 wounded
Spain: 35 fatalities, 322 wounded
Netherlands: 25 fatalities, 140 wounded
Turkey: 15 fatalities, 135 wounded
Czech Republic: 14 fatalities, 37 wounded
Norway: 10 fatalities, 45 wounded
Estonia: 9 fatalities, 109 wounded
Hungary: 7 fatalities, 14 wounded
Sweden: 5 fatalities. 24 wounded
Latvia: 4 fatalities, 11 wounded
Slovakia: 3 fatalities, 12 wounded
Finland: 2 fatalities, 19 wounded
Portugal: 2 fatalities, 11 wounded
Albania: 1 fatalities, 6 wounded
Belgium: 1 fatalities, 15 wounded
Bulgaria: 14 fatalities, 38 wounded
Croatia: 1 fatalities, 12 wounded
Lithuania: 1 fatalities, 14 wounded
Montenegro: 1 fatalities, 2 wounded

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:42

Alles kan Imandra maar hij leek oprecht in zijn bewering dat hij dit echt nooit gezegd zou hebben. Terwijl het notabene op beeld staat.
Biden heb ik oud en broos gevonden, ook vergeetachtig soms op cruciale momenten en dat hij zou moeten stoppen met president zijn. Maar ik heb Bidem nooit (beginnend) dement gevonden. Dat is toch echt een ander beeld.

Maar je hebt gelijk het is altijd lastig om diagnoses te stellen.aar ik heb het bij Trump me afgevraagd of het allemaal nog wel goed zit daarboven. Dat is iets dat ze in de VS zelf zullen moeten zien uitvogelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:46

Zaten daar geen Amerikanen bij? Dat gaat toch over de inzet in Irak (ik heb het even snel gegoogled)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 18:05

Cer schreef:
Zaten daar geen Amerikanen bij? Dat gaat toch over de inzet in Irak (ik heb het even snel gegoogled)

Je mist even het punt blijkbaar! Zelenskyy moest dankbaar zijn, op z’n knieën en via een uitmelk constructie al die dik overdreven miljarden terugbetalen.
Dit zijn de landen die geholpen hebben, zelfs niet nato landen en die hebben nooit om terugbetaling gevraagd. Wat ze met hun eigen militairen doen doet in deze niet ter zake.
Alhoewel ze hun veterans trouwens schandalig behandelen met Musk/Doge.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 18:08

Ik vraag daar ook niet naar! Ik snap je punt wel! En daarnaast heb ik een vraag die te maken heeft met wat je plaatst!
:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 18:11

Een vraag die niet ter zake dient.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 18:17

BigOne schreef:
Een vraag die niet ter zake dient.

Ah oké prima dat jij dat bepaalt :j

Het lijkt alsof dat de “war on terror” zou moeten zijn maar ik weet niet of de Wikipedia pagina’s nog betrouwbaar zijn..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 18:25

Cer schreef:

Nee, Europa heeft geen Amerikanen naar Irak gestuurd.

Amerika wel:

From the onset of military operations in October 2001 to February 2024, the United States has incurred a total of 60,618 casualties. This includes 7,085 military fatalities and 53,533 wounded service members.

https://usafacts.org/articles/how-have- ... over-time/

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 18:32

https://npo.nl/start/serie/dit-is-tijs/ ... 2/afspelen

Dit was gisteren een interessante aflevering. Rob de Wijk analyseerde het juist anders. Trump stond in zijn hemd vrijdag zegt hij. Trump zou het allemaal wel ff regelen als vredestichter en stond compleet voor schut met wat er daar gebeurde.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 18:33

Oh ja ik had moeten schrijven “zaten er geen Amerikanen bij de casualties?” .. in het algemeen. Want het punt van het bericht begreep ik wel, dat schreef ik ook

Ik denk zelf dat het argument richting Trump geen stand houdt want dan zal hij zeggen “but more Americans died, way more.. the most!!”
:+

Ik las wel dat Europa verdeelt was ..

Qua analisten … onder hun zijn de meningen ook verdeeld..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 18:44

Cer schreef:

Afghanistan, waar usa een zooitje van gemaakt heeft door de rampzalige plotselinge aftocht. Taliban nam het land direct over en al die soldaten zijn dus echt voor niets gewond geraakt of erger, gestorven.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 19:07

Voor wie het interessant vindt, de uitzending van Zembla van vanavond gaat over Project 2025.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 19:34

Veronica2 schreef:
Voor wie het interessant vindt, de uitzending van Zembla van vanavond gaat over Project 2025.

Bedankt, ik ga kijken.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 19:41

Is dit online terug te kijken?
Edit: gevonden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 19:42

Polar schreef:

Vanavond toch pas?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 19:45

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 19:55

Benzz schreef:
Polar schreef:

Vanavond toch pas?
Ja klopt, beetje onduidelijk geschreven, maar ik bedoelde de plek waar de aflevering straks te zien zal zijn.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 22:08

IMANDRA schreef:
pien_2010 schreef:
Daarom is die vraag wie de herstelbetalingen moeten gaan doen, zo'n onzinnige. Antwoord hoort vanzelfsprekend te zijn: "Rusland natuurlijk. En als dit niet voor hem natuurlijk is, dan hebben we nog in België 200 miljard bevroren goederen staan".

Heb hier ook al me openlijk afgevraagd of Trump ze geestelijk nog allemaal wel goed heeft in zijn hoofd (heb gewerkt met ouderen die in lichte of zeer zware mate dementie hebben. Met name de ontkenning dat hij Zelensky een dictator had genoemd vond ik schokkend. Of hij is een grote fantast/ leugenaar, of hij weet dat echt niet meer. Dat laatste is een teken aan de wand. )Kijk als die twijfel oprecht is en dit kan bewezen worden dat hij lichte dementie zou hebben (zal toch echt van uit de Republikeinen moeten komen die het wel goed voorhebben met hun land) dan kan een impeachment procedure gestart worden. Maar voorlopig zal niemand zich durven wagen aan dit onderzoek.

Hmm ik wil altijd wel voorzichtig zijn met dit soort diagnoses. Vond ik bij Biden, dus ook bij Trump —gelijke monniken gelijke kappen, imo. Ik denk dat dit net zo goed een symptoom kan zijn van bijv narcisme, of dat hij gemerkt heeft dat hij toch overal mee weg komt.

Je wilt hem wel diagnoseren met narcisme, maar niet met dementie? :D
Ik ben het er in elk geval mee eens dat hij ze niet allemaal op een rijtje heeft. En wat voor naam je er aan kunt plakken is eigenlijk niet van belang. Probleem blijft dat iedereen de komende 4 jaar met het vreemde gedrag van Trump te dealen heeft...

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 22:10

Bij Trump verandert de waarheid naar gelang de gelegenheid en dat is altijd al zo geweest. Hij zal niet zijn hele leven al alzheimer hebben gehad.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 22:19

Journee je hebt gelijk hoor, bedoelde het ook niet zo. Bedoelde dat er zo veel verschillende oorzaken kunnen zijn :D. Puntje bij paaltje is zijn gedrag behoorlijk *bijzonder*. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 07:57

BigOne schreef:
Trump kan niet lezen blijkbaar, of z’n bril vergeten of gewoon echt niet kunnen lezen;
https://x.com/suzierizzo1/status/189604 ... EopP3zUX6Q

Humm. Eerst dacht ik Djiez wat een onzin, moeten we nu met zoiets laags beginnen :n
Ik denk dat niet kunnen lezen wel meevalt.

Maaaaarrrrr..... het zou best een aantal dingen verklaren eigenlijk :=

- dat hij toen die bijbel op zijn kop hield
- dat hij al die mapjes / papieren / decreten ondertekent en daarbij eerst vraagt wat het is
- dat hij er om bekend staat nooit briefings enzo te willen lezen / bekijken
- dat de mensen om hem heen steeds zeiden dat hij bij briefings vooral plaatjes wil bekijken
- dat hij zo verdomde weinig weet van de wereld en geopolitiek enzo
- hij heeft iets tegen teleprompters / wil altijd liever improviseren als hij iets "moet" zeggen
- zijn taalgevoel is sowieso niet zo best met hele domme fouten die hij regelmatig maakt
- dat verhaal dat zijn school zijn cijfers niet bekend mag maken omdat hij ze anders voor de rechter sleept

Misschien dat hij gewoon een heel laag leesniveau heeft ofzo....?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 08:12

Je ziet zijn ogen ook niet heen en weer gaan als hij de brief 'leest'.
Nu is het trouwens geen schande als iemand niet kan lezen, maar ik zou dat voor een president wel een vereiste vinden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 10:18

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 10:55

Trump promoot cryptocurrency, zegt dat hij een voorraad aan wil leggen, twee dagen ervoor koopt iemand voor 200 miljoen cryptocurrency? Vingers wijzen naar Musk!