Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 18:03

Wilders heeft de verzekering gekregen van alle instanties dat hij veilig is bij het rtl debat maar hij doet niet mee, lijkt op die mevrouw die NIET kon wachten.
Ongetwijfeld hoopt hij door de slachtofferrol op extra zetels .

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 19:13

Ja hoor, is gewoon onderdeel van zijn campagne denk ik.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 19:48

Electra63 schreef:
Wat de bedreigingen betreft, die zijn er al 20 jaar en met de zware beveiliging of de mogelijkheid om online aan te sluiten, is het gewoon gebruikmaken van de situatie.
Hij hoeft niet in debat en zich ook niet te verdedigen.

Dit is het precies, hij kan zo de vermoorde onschuld spelen en helaas trapt de achterban daar wel in. Het lijkt ook alsof hij denkt dat hij geen campagne nodig heeft omdat hij al jaren dezelfde campagne voert via mededelingen op de socials en eigenlijk nooit stopt daarmee.
Op het RTL nieuws hoorde ik net zeggen dat Jetten mag komen als Wilders niet komt, dus ik neem aan dat de eerste alvast zijn overhemd aan het strijken is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 19:50

Met debatteren kan hij alleen maar door de mand vallen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 19:52

Elisa2 schreef:
Mee eens hoor, hoop dat de sportbonden direct en goed ingrijpen. Gelijk in de kiem smoren zulke zaken.

De sportbonden kunnen niet op tegen haatzaaiende politiek.

Dit is een gevolg van Nederland voor de Nederlanders. Nederland islamiseert etc.
Dan wordt een team met meiden met een hoofddoek gewoon uitgescholden.

Haatzaaien heeft als gevolg dat mensen zich gekke vrijheden gaan permitteren.

Nu blijkt dat er AI wordt ingezet om haatzaaien moet ze zich helemaal de ogen uit de kop schamen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 19:53

Electra63 schreef:
Met debatteren kan hij alleen maar door de mand vallen.

Hmmmz, hij kent alle uitvluchten en dooddoeners en je praat hem niet zo makkelijk de mand in. Maar ik zou het wel willen hoor, maar hij zal toch verklaren dat het dan de schuld is van de opponent.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 19:54

Elisa2 schreef:
Welke pagina is dit dan?

En is dit onderzoek alleen bij de PVV gedaan? Ben benieuwd of nog meer partijen zo te werk gaan met door hun gewenste beïnvloeding.

Het team bracht vierduizend accounts op verschillende platforms in kaart, ongeveer elke pagina waarop aan politieke opinievorming wordt gedaan. Dat is inclusief de accounts van politici en politieke partijen op niet het hipste, maar met ruim tien miljoen gebruikers nog altijd het populairste sociale medium van Nederland. Hoewel de meeste partijen zo nu en dan een AI-plaatje gebruiken, meestal ter vervanging van een stockfoto, kan Votta één heel duidelijke trend ontwaren: pvv-fanpagina’s zijn momenteel de meest actieve gebruikers van AI als campagnemateriaal, zeker als het gaat om fotorealistische beelden.

Bron: https://www.groene.nl/artikel/maak-haar ... ig-en-knap

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 20:01

Wilders wil zelfs niet via een videoverbinding in de uitzending?
Hebben ze geen AI Geertje die dat online debat kan doen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 20:34

Ik vind het wel lekker makkelijk praten over iemand die dagelijks met beveiliging moet leven. Laat die man zelf kiezen waar ie zich wel of niet prettig bij voelt. Ik geloof er echt geen hout van dat zo'n debat invloed zou hebben op het aantal stemmen dat hij krijgt. Hij heeft naar mijn idee een hele vaste achterban.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 20:39

Gnome schreef:
Ik vind het wel lekker makkelijk praten over iemand die dagelijks met beveiliging moet leven. Laat die man zelf kiezen waar ie zich wel of niet prettig bij voelt. Ik geloof er echt geen hout van dat zo'n debat invloed zou hebben op het aantal stemmen dat hij krijgt. Hij heeft naar mijn idee een hele vaste achterban.

Ik denk dat voor veel van zijn kiezers het debat inderdaad niet veel verschil gaat maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 20:42

https://www.linkedin.com/posts/postma-j ... mRXAVXV4mU

Zelfs op LI heeft Jelle Postma een bericht hierover geplaatst.

Wat zou ik graag willen dat wij hem vaker op TV zouden zien i.p.v. opruiers zoals Weird Duk of Jack van Gelder.
Net als Hein de Haas en Beatrice de Graaff, die zou ik iedere week wel ergens op TV willen zien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 20:46

Gnome schreef:
Ik vind het wel lekker makkelijk praten over iemand die dagelijks met beveiliging moet leven. Laat die man zelf kiezen waar ie zich wel of niet prettig bij voelt.

Wij moeten toch ook met de gevolgen van zijn haat en opruiing leven? Het is echt heel vervelend voor hem, maar het is ook wel makkelijk als je je ook nergens voor hoeft te verantwoorden. Hij maakt het voor veel anderen ook moeilijker en gevaarlijker, en die hebben lang niet altijd de keuze om daarvan weg te lopen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 22:46

Hoezo nergens voor verantwoorden? Je doet nu net alsof hij alle debatten ontloopt in z'n carrière. Hij leeft toch met de gevolgen? Maakt nog niet dat ie zich dan moet blootstellen aan iemand die een aanslag op 'm beraamd. Dat zou je toch ook niet van een andere politicus verlangen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 23:04

Zelfs de ncvt heeft het veilig verklaard voor Wilders om aan het volgende debat deel te nemen. Hij doet het niet want door slachtofferrol spelen verwacht hij meer stemmen te krijgen . Bedreigen is absoluut fout, hij krijgt er zeer veel ( 80 % uit Pakistan) maar zoals nu vlak voor de verkiezingen en de debatten waarvan hij duvels goed weet dat ze hem aanpakken op z’n weglopen bij dit kabinet, komt het hem extra goed uit.
Er is zelfs voorgesteld om het in de tweede kamer te houden meer knetter veel beveiliging, nee hoor!

Dit zijn Trump light manieren.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 23:08

BigOne schreef:
Zelfs de ncvt heeft het veilig verklaard voor Wilders om aan het volgende debat deel te nemen. Hij doet het niet want door slachtofferrol spelen verwacht hij meer stemmen te krijgen . Bedreigen is absoluut fout, hij krijgt er zeer veel ( 80 % uit Pakistan) maar zoals nu vlak voor de verkiezingen en de debatten waarvan hij duvels goed weet dat ze hem aanpakken op z’n weglopen bij dit kabinet, komt het hem extra goed uit.
Er is zelfs voorgesteld om het in de tweede kamer te houden meer knetter veel beveiliging, nee hoor!

Dit zijn Trump light manieren.

Goed om te zeggen dat jij dit denkt en het dus geen feit is zoals je het nu wel presenteert.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 23:11

Is dit een algemeen politiek discussie topic of een Geert Wilders/PVV afzeik topic?

Er is hier een hele harde kern aanwezig die uithaalt naar elke andere mening en prominent Geert Wilders en de PVV op de korrel neemt. Niets is goed aan die partij of de man zelf. Prima hoor, of je die mening deelt is nog altijd aan een ieder zelf. Maar het neigt een beetje naar obsessief gedrag. Er zijn toch genoeg andere partijen, ideeën en plannen om over te praten?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 23:20

Kaja schreef:
Is dit een algemeen politiek discussie topic of een Geert Wilders/PVV afzeik topic?

Er is hier een hele harde kern aanwezig die uithaalt naar elke andere mening en prominent Geert Wilders en de PVV op de korrel neemt. Niets is goed aan die partij of de man zelf. Prima hoor, of je die mening deelt is nog altijd aan een ieder zelf. Maar het neigt een beetje naar obsessief gedrag. Er zijn toch genoeg andere partijen, ideeën en plannen om over te praten?

Op de meest positief ingestelde mensen na (die zijn er ook!), zijn Nederlanders gewoon vreselijke zeikerds... :')

https://www.managersonline.nl/weblog/105/nederlanders-zijn-vreselijke-zeikerds.html

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 23:31

Kaja schreef:

Tja..... het is ook niet echt normaal, dat Kamerleden racistische en opruiende AI-plaatjes op FB zetten i.p.v. in de Kamer aanwezig te zijn.
Of dat de grootste partij een kabinet laat klappen.
Of dat de grootste partij slechte ministers en staatssecretarissen had .
Daar valt nu eenmaal veel over te discussiëren.

Maar het staat je natuurlijk vrij om iets positiefs over de PVV te berichten of wat dan ook over welke politicus of partij dan ook.
Als het interessant is, komen daar vanzelf reacties op.
:D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 23:33

Nou Kaja, Geert is gewoon een dikke hypocriet, weet nog wat hij voorstelde toen Sylvana Simons werd bedreigd?
Sylvana moest zich maar terugtrekken uit de politiek en Denk opheffen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 23:34

Kaja schreef:

Het staat je vrij om zelf iets positiefs over GW en de PVV te delen, dat is geen punt. Je kan zelfs een topic openen om het alleen daarover te hebben en wie weet vind je daar wat meer medestanders, of fans van GW.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 23:42

De harde kern is direct aanwezig :D

Nou ik ben dat afzeiken op de PVV echt wel een beetje zat. Ik wil gewoon lekker meelezen met alle discussies over partijen, plannen, debatten. Wellicht af en toe even meekletsen.
Ik heb echt helemaal niets te zeggen over de PVV of Geert Wilders. Vandaar ook mijn opmerking. Nu jullie nog :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 23:44

Als je je vinger een beetje op en neer wiebelt over het scherm ga je er zo aan voorbij. Doe ik ook. Werkt fantastisch

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 23:44

Kaja schreef:
De harde kern is direct aanwezig :D

Nou ik ben dat afzeiken op de PVV echt wel een beetje zat. Ik wil gewoon lekker meelezen met alle discussies over partijen, plannen, debatten. Wellicht af en toe even meekletsen.
Ik heb echt helemaal niets te zeggen over de PVV of Geert Wilders. Vandaar ook mijn opmerking. Nu jullie nog :+

Maar wat heb je dan wel te zeggen over welke politieke partij dan ook ?

Je komt af en toe hier binnenvallen en dan te klagen over de inhoud van dit topic.

Geef het goede voorbeeld, zou ik zeggen!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 23:47

Nogmaals de obsessie voor Wilders neemt buitenproportionele vormen aan. Ik snap dat dat wellicht een blinde vlek kan zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 23:51

Kaja schreef:
Nogmaals de obsessie voor Wilders neemt buitenproportionele vormen aan. Ik snap dat dat wellicht een blinde vlek kan zijn.

Klopt, van de andere kant ook. Vandaar dat iemand die totaal niets met de Nederlandse bevolking heeft toch zoveel stemmen krijgt, iets met balk en splinter ?