Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:53

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:54

Dinopino schreef:
Babootje toch blijft dit nieuws raar. Rusland heeft de kerncentrale bezet. Ze zitten r zelf. Werknemers zijn teruggekomen om het atoomafval te verplaatsen, omdat er steeds dichterbij op geschoten worden. Rusland wil de UN graag daar ontvangen, maar daarvoor moeten de beschietingen ophouden. Rusland wil de kerncentrale juist in werking houden voor de energievoorziening van het bezette gebied.

In een videoboodschap vertellen 4 voormalige werknemer, dat er geen twijfel bestaat, aan het feit, dat de granaten uit de Oekraine stammen.

Bron De Telegraaf:
"De burgemeester van het bezette Energodar, Dmytro Orlov, werkt vanuit Zaporizja. Hij heeft nog dagelijks contact met de Oekraïense medewerkers die de centrale draaiende houden. „De situatie is heel gespannen en wordt alleen maar erger.” Ruim 500 essentiële werknemers werken er volgens Orlov onder Russisch bewind in ploegendienst. Maar 100 werknemers zouden inmiddels in kelders worden vastgehouden en gemarteld, wegens verdenking van ’pro-Oekraïense steun’ en achterdocht dat zij doorspelen wat de Russen tussen de reactoren uitvreten. Zo zouden er munitievoorraden staan naast een reservoir met turbineolie: een flagrante overtreding van de brandvoorschriften. „Je mag daar nog geen sigaret roken”, aldus Orlov. „Ze zijn zelf begonnen de stad te beschieten, omdat ze begrepen dat de Oekraïense kant hun vuur niet zou beantwoorden”, stelt de burgemeester in ballingschap."

Rusland kan natuurlijk zeggen dat het atoomgezelschap welkom is, maar dat daar eerst de beschietingen voor moeten stoppen. Maar als ze zelf de beschietingen uitvoeren gaat dat natuurlijk niet gebeuren.
Dus ik moet het eerst nog zien...

Ik neem aan dat ze de munitie daar niet kunnen laten als het atoomgezelschap de centrale bezoekt. Die zullen overal een kijkje willen nemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:38

Op deze foto is een (heroïne, of cocaïne?) snuivende Zelensky te zien op een duidelijk gemanipuleerde foto. De persoonlijke beschadig campagne vanuit Rusland is dus begonnen, denk ik dan.

https://twitter.com/visegrad24/status/1 ... ZhdzPTa8Sw

Citaat:
The image on the left is an obvious manipulation that has been pushed by pro-Russian accounts. The original photo was taken in April of this year in Bucha, Ukraine, by an AFP photographer.

BigOne

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:59

Die foto een jaar geleden al voorbij zien komen en diverse anderen, allemaal fake.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:26

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 0791632897

Explosie gemeld in Sebastopol op de bezette Krim.

Volgens Refat Chubarov, hoofd van Mejlis, een vertegenwoordigend orgaan van de Krim-Tataren, werd op 20 augustus om 8.20 uur een krachtige explosie gehoord nabij het hoofdkwartier van de Russische Zwarte Zeevloot in het bezette Sebastopol.
De door Rusland geïnstalleerde "gouverneur" van het bezette Sebastopol Mikhail Razvozhayev zei ook dat een drone het dak van het hoofdkwartier van de vloot raakte. Hij zei dat er geen slachtoffers waren.

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 7965198336
Burgemeester: Explosies gemeld in het door Rusland bezette Melitopol.

De burgemeester van Melitopol, Ivan Fedorov, zei dat er 's nachts explosies waren gehoord in de stad, naar verluidt op een Russische militaire basis in de buurt van de luchthaven. Op het moment van publicatie zijn er geen slachtoffers gemeld.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:30

Ik ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt. Bedankt Babootje!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:34

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 5088968704
2 volwassenen, kind gewond bij Russische beschieting van Zaporizja Oblast.

De gouverneur van de oblast Zaporizja, Oleksandr Starukh, meldde dat de beschieting ongeveer 10 woongebouwen in het dorp Shevchenkivske trof, waarbij een 8-jarig meisje en twee volwassenen zwaar gewond raakten.

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 9293796352
https://www.bundesregierung.de/breg-en/ ... ne-2054992
Duitsland is van plan 255 Vulcano-projectielen naar Oekraïne te sturen.

Vulcano-projectielen van 155 mm kunnen doelen raken op een afstand van maximaal 70 kilometer.
De Duitse regering zei ook dat ze aan Oekraïne 5.000 draagbare antitankwapens, 100.000 EHBO-koffers, 200 vrachtwagens, een COBRA-radarsysteem met contrabatterij en 20 raketwerpers op pick-uptrucks met 2.000 raketten zou leveren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:41

pien_2010 schreef:

Alhoewel een groot offensief door Oekraine is aangekondigd is dit nog niet begonnen.
Oekraine is vooral bezig het front aan de kant van Rusland te verzwakken door strategische doelen (commandoposten, munitiedepots, vliegvelden, belangrijke bruggen) op te blazen.
Tegelijkertijd zie je veel wapens de kant van Oekraine opgaan.
Ben ook heel benieuwd hoe zich dit ontwikkelt. Krijg er wel een beetje pijn in mijn buik van.
Het lijkt nu vrij rustig maar het is stilte voor de storm vrees ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:55

Ik heb het idee dat Oekraïne super zuinig en intelligent met hun materiaal omgaan, en zo'n groot mogelijk vernietiging willen van de wapenvoorraden vd Russen.
Op de Krim rommelde het de hele nacht door met aanvallen nabij de vloot (helaas waarschijnlijk niets vernietigd) en munitie opslagplaatsen.
Bron heel veel twitter berichten inclusief de KyivIndependent.
Wellicht dat het de stilte voor de storm is.
Fijn dat Duitsland ook lijkt op te schalen met geven van materiaal. ♥ Ik hoop zo dat de wereld doorzet nu, want als Rusland succes heeft is dit een vrijbrief voor alle despoten, en die zijn er nogal. Bron verschillende twitter berichten ook van Duitsland zelf.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:35

Je eigen kerncentrale met granaten te bekogelen, dat je nog nodig hebt voor stroom. Zou uiterst dom zijn. De medewerkers zeggen duidelijk dat het Oekraïne raketten zijn.

Ooit komt de waarheid aan het licht, zoals nu de waarheid over de Tweede Wereldoorlog aan het licht gekomen is en de rol van de Amerikanen en de Engelsen hierbij. Jullie volgen De Telegraaf, als betrouwbare bron en Twitter, die duidelijk censureert. Wat voor informatie denken jullie daar dan te krijgen? Facebook en Twitter zijn gecensureerde mediakanalen.

En Pien ik kan je blijdschap over het beschieten van de Krim niet delen. Daar zitten op het moment kinderen uit Donbass,die proberen in Jewpatoria eindelijk tot rust te komen. Maar ook dat wordt ze hierdoor niet gegunt. Wat de doelen ook zijn, de bevolking staat doodsangsten uit.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:06

Dinopino schreef:
Je eigen kerncentrale met granaten te bekogelen, dat je nog nodig hebt voor stroom. Zou uiterst dom zijn. De medewerkers zeggen duidelijk dat het Oekraïne raketten zijn.

4 niet nader genoemde ex medewerkers van de 500 medewerkers die er zitten, waarvan je geen idee hebt of ze betrouwbare informatie geven.

Dinopino schreef:
Ooit komt de waarheid aan het licht, zoals nu de waarheid over de Tweede Wereldoorlog aan het licht gekomen is en de rol van de Amerikanen en de Engelsen hierbij. Jullie volgen De Telegraaf, als betrouwbare bron en Twitter, die duidelijk censureert. Wat voor informatie denken jullie daar dan te krijgen? Facebook en Twitter zijn gecensureerde mediakanalen.

Je doet echt rare uitspraken DP, waar geen touw aan vast te knopen is. Waar refereer je aan als "de waarheid over de Tweede Wereld oorlog en de rol van de VS en UK daarin"?

De berichtgeving in de Telegraaf is geverifieerd en als dat niet zo is, of kan, staat dat erbij. Betrouwbaar genoeg. De Kyiv Independent is een groep van onafhankelijke Engelstalige journalisten die vanuit Oekraine berichten. Een verifieerbaar en daardoor betrouwbaar platform.
In ieder geval enorm veel betrouwbaarder dan jouw 4 niet nader genoemde en niet verifieerbare medewerkers.
Ik deel jouw mening over censuur door Twitter ook niet. Als je een beetje rondsnuffelt zie je veel pro Russische content en de hetze tegen Zelenksi ook daar vorm krijgen.
Ik lees iedere x weer met verbazing hoe naïef jij uitspraken doet.

Dinopino schreef:
En Pien ik kan je blijdschap over het beschieten van de Krim niet delen. Daar zitten op het moment kinderen uit Donbass,die proberen in Jewpatoria eindelijk tot rust te komen. Maar ook dat wordt ze hierdoor niet gegunt. Wat de doelen ook zijn, de bevolking staat doodsangsten uit.

Ik vind jou echt ongelooflijk...
Het is vreselijk voor ALLE kinderen in oorlogsgebied.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:15

Ja klopt babootje en dus begrijp ik niet dat iemand blij is over beschietingen, waar dan ook. Waarom bestempel je mijn uitspraken als naïef. Wanneer iets niet overeenkomt wat je op de tv ziet of leest, is de ander naïef of niet goed geïnformeerd. Jouw bron is betrouwbaar en onderbouwd. De dingen die ik lees en zie, zouden nooit op twitter terecht kunnen komen.

Twitter censureert niet. Hoe duidelijk wil je het hebben dat ze Trump eraf smeten. Denk je echt dat er sindsdien niemand meer geweerd wordt.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 20-08-22 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:16

Don’t feed the troll !

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:34

Babootje schreef:
pien_2010 schreef:

Alhoewel een groot offensief door Oekraine is aangekondigd is dit nog niet begonnen.
Oekraine is vooral bezig het front aan de kant van Rusland te verzwakken door strategische doelen (commandoposten, munitiedepots, vliegvelden, belangrijke bruggen) op te blazen.
Tegelijkertijd zie je veel wapens de kant van Oekraine opgaan.
Ben ook heel benieuwd hoe zich dit ontwikkelt. Krijg er wel een beetje pijn in mijn buik van.
Het lijkt nu vrij rustig maar het is stilte voor de storm vrees ik.

Spannend en een eng idee inderdaad. Aan de ene kant hoop ik dat ze Rusland loeihard uit de Krim schoppen, en ook uit alle andere ingepikte stukken land, zò hard dat ze het water over vliegen en in Rusland pas weer landen (Asterix en Obelix vibes). In mijn ogen zou dat gerechtigheid zijn, maar hoeveel levens zal dat kosten -O- ben blij dat dat geen keuzes zijn die ik hoef te maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:41

Telpeva, mijn man draait het terecht om en hij zegt altijd: "Pien heb je jezelf al eens afgevraagd hoeveel levens het gaat kosten als de Russen dit gaan winnen "? Daar heeft hij wel een punt natuurlijk. Want de Oekraïner, dat zag je ook op de Russische staatsTV show, die bestaat nu al niet meer. Dat is niet eens meer een nazi, maar is gewoon helemaal niets meer en wij, die lid zijn van de NAVO zijn de volgende waartegen het volk wordt opgehitst . Heel zorgelijk. Dus ik hoop dat de Russen met een loeiharde schop uit alle bezette gebieden van Oekraïne gaan vliegen.

En als het gaat om kinderen die slachtoffer zijn, dan steek eerst maar eens de hand in Russische boezem. Foei!! Schande wat er allemaal gebeurd is aan kinderverkrachtingen en moorden voor het oog van de moeder om de moeders maar te breken. Enne zullen we stoppen met quoten van bepaalde mensen want "dan wordt de troll ook niet gevoerd".

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:27

Gewoon negeren en niet meer op reageren toch, of waren we dat weer vergeten?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:42

Zonet kreeg ik een appje van de Oekraïense Yu.... En ik wil het jullie niet onthouden. Ik vind het zo vreselijk gaaf. _O-

Afbeelding

https://www.reuters.com/world/europe/uk ... 022-08-18/

Hierin valt dus te lezen dat middels een crowdfund actie Oekraïense mensen → jong en oud een satelliet aan het leger cadeau hebben gedaan en dit immense bedrag bij elkaar hebben gebracht. HEt is een sateliet die haarscherpe beelden 's nachts maar ook als het bewolkt is kan zenden naar het leger zodat haarscherp duidelijk is waar wie en wat aanwezig is. Nog nooit is het gebeurt in de wereldgeschiedenis dat mensen zelf een satelliet bij elkaar gespaard hebben. Ik begreep van Yu... dat zij er ook aan mee heeft betaald. Ik vind het zo gaaf en ik had het nog niet eerder gelezen!
Laat dat gemotiveerde volk maar schuiven. ~~}>

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:17

Wauw...!

Wat een motivatie, hutje bij mudje en dan het equivalent van 55 miljoen dollar.

'Dat geeft deze burger weer moed!'

Pien, dank voor het delen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:55

Dinopino schreef:

Je gaat me vast wel vertellen wat je bedoelt met je opmerking over WO2, dat vind ik nl buitengewoon interessant.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:28

Don’t feed the troll!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 20:15

CharleyT schreef:
Dinopino schreef:

Je gaat me vast wel vertellen wat je bedoelt met je opmerking over WO2, dat vind ik nl buitengewoon interessant.

Niet naar vragen, dan komt er weer een reactie waar niemand wat aan heeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 20:23

Janneke2 schreef:
Wauw...!

Wat een motivatie, hutje bij mudje en dan het equivalent van 55 miljoen dollar.

'Dat geeft deze burger weer moed!'

Pien, dank voor het delen.

Ja, ik vind het zoooo fantastisch! Helemaal met je eens.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 08:36

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 08:40

Jammer dat haar vader niet bij haar in zijn auto zat.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 08:41

irmaz schreef:
Darya Dugina, Russisch propagandist die oa Ukraïners beschreef als ondermens, en dochter van Purins' rechterhand Alexander Dugin is gisterenavond omgekomen door een auto-bom.
https://twitter.com/H_Bouwmeester/statu ... 5808442368

Dochter reed in vader’s auto…..