Janneke2 schreef:juval schreef:ik ga glyfsaat absoluut niet verdedigen en ik was heel verbaasd dat het nog 10 jaar is goedgekeurd. Maar Glyfosaat wordt niet gebruikt om bijen te verdelgen.
Please....
Nee.
Imkers klagen niet over hooligans die glyfosaat in de korven komen spuiten.Citaat:Er zijn al tientallen jaren vermoedens over de kankerverwekkendheid en relatie tot ziektes als Parkinson. Ik vind het vreemd dat er in al die jaren nooit sluitend bewijs is gevonden dat dit middel echt de veroorzaker is.
Dat heb ik ook niet beweerd.
Ik heb een tijd in de Bollenstreek gewoond en als gezegd, na de tweede begrafenis van een relatief jonge bollenboer was ik het eufemisme zat.
(Één van de dingen die we wel weten, is dat gifstof 1 plus gifstof 2 elkaar kunnen versterken.)Citaat:Maar goed, we zijn er dus uit dat Bayer kennelijk Big Agro is
... nou: in de column uit Trouw doelt de schrijver op Bayer als hij Big Agro zegt.
Idd, Monsanto zal er ook onder vallen, en nog een X aantal bedrijven die rijk worden over de rug van de boeren.
(HET effectiefste middel tegen "onkruid" bestaat niet. Een beetje boer weet dat de natuur zo werkt. Slim zijn en van het "onkruid" een deugd maken - permacultuur, wisselbeplanting en noem maar op - werkt ook.)Citaat:maar dit zijn buitenlandse bedrijven, denk je nou echt dat die zich druk maken om een kleine politieke partij in Nederland?
![]()
Hoe heb ik het nu...????
Het ene moment is de Nederlandse agrarische sector een speler op de wereldmarkt, en nu zijn we opeens een klein landje...?
(Wij hebben binnen onze landsgrenzen ook een paar reuzen, heb ik begrepen.
Zuivergigant A-ware: omzet 2,2 miljard euro, winst 51 miljoen, eigen vermogen van 120 miljoen, eigenaar in de quote 500. Royal De Heus, omzet 3.2 miljard, winst 125 miljoen, eigen vermogen 1,4 miljard. Eigenaar in de quote 500. Van - Drie groep, omzet 2,3 miljard, winst 75 miljoen, geschat eigen vermogen 1,2 miljard.)
wat wil je eigenlijk zeggen met je one-liners?
Jij verbindt BBB aan Big Agro. Ik zeg dat dat niet klopt. Deze bedrijven hebben heel weinig met BBB van doen. BBB heeft nog nauwelijks invloed op wat er allemaal speelt. Wellicht hebben deze bedrijven wel een ingang bij VVD of CDA.
Dat het grote bedrijven zijn klopt. Daar zijn er meer van. Waarom zouden grote bedrijven geen winst mogen maken? daar profiteren wij ook allemaal van mee door belastingen en werkgelegenheid (de Nederlandse bedrijven dan in jouw overzicht).