Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:47

Janneke2 schreef:
juval schreef:
ik ga glyfsaat absoluut niet verdedigen en ik was heel verbaasd dat het nog 10 jaar is goedgekeurd. Maar Glyfosaat wordt niet gebruikt om bijen te verdelgen.

Please....

Nee.
Imkers klagen niet over hooligans die glyfosaat in de korven komen spuiten.

Citaat:
Er zijn al tientallen jaren vermoedens over de kankerverwekkendheid en relatie tot ziektes als Parkinson. Ik vind het vreemd dat er in al die jaren nooit sluitend bewijs is gevonden dat dit middel echt de veroorzaker is.

Dat heb ik ook niet beweerd.
Ik heb een tijd in de Bollenstreek gewoond en als gezegd, na de tweede begrafenis van een relatief jonge bollenboer was ik het eufemisme zat.
(Één van de dingen die we wel weten, is dat gifstof 1 plus gifstof 2 elkaar kunnen versterken.)

Citaat:
Maar goed, we zijn er dus uit dat Bayer kennelijk Big Agro is

... nou: in de column uit Trouw doelt de schrijver op Bayer als hij Big Agro zegt.
Idd, Monsanto zal er ook onder vallen, en nog een X aantal bedrijven die rijk worden over de rug van de boeren.

(HET effectiefste middel tegen "onkruid" bestaat niet. Een beetje boer weet dat de natuur zo werkt. Slim zijn en van het "onkruid" een deugd maken - permacultuur, wisselbeplanting en noem maar op - werkt ook.)
Citaat:
maar dit zijn buitenlandse bedrijven, denk je nou echt dat die zich druk maken om een kleine politieke partij in Nederland?

%)
Hoe heb ik het nu...????

Het ene moment is de Nederlandse agrarische sector een speler op de wereldmarkt, en nu zijn we opeens een klein landje...?

(Wij hebben binnen onze landsgrenzen ook een paar reuzen, heb ik begrepen.
Zuivergigant A-ware: omzet 2,2 miljard euro, winst 51 miljoen, eigen vermogen van 120 miljoen, eigenaar in de quote 500. Royal De Heus, omzet 3.2 miljard, winst 125 miljoen, eigen vermogen 1,4 miljard. Eigenaar in de quote 500. Van - Drie groep, omzet 2,3 miljard, winst 75 miljoen, geschat eigen vermogen 1,2 miljard.)

wat wil je eigenlijk zeggen met je one-liners?
Jij verbindt BBB aan Big Agro. Ik zeg dat dat niet klopt. Deze bedrijven hebben heel weinig met BBB van doen. BBB heeft nog nauwelijks invloed op wat er allemaal speelt. Wellicht hebben deze bedrijven wel een ingang bij VVD of CDA.

Dat het grote bedrijven zijn klopt. Daar zijn er meer van. Waarom zouden grote bedrijven geen winst mogen maken? daar profiteren wij ook allemaal van mee door belastingen en werkgelegenheid (de Nederlandse bedrijven dan in jouw overzicht).

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:51

Cer schreef:
Loretta schreef:
En het ergste van alles vind ik nog wel dat groepen ook nog eens dat die groepen tegenover elkaar gezet worden.

Ja nou ja ik zie dat hier ook hoor.
Ik weet nog steeds niet wie die rijken nu zijn, maar ik heb het niet slecht, hoewel het op het randje zit (Nee ik mag zeker niet klagen) maar ik moet wel inleveren om anderen te helpen, dus dan kan het net naadje worden, ook voor mij. Ja ik denk daaraan aan mezelf, ik heb hard gewerkt om het wat beter te hebben dan mijn ouders vroeger..zo egoistisch ben ik dan weer wel.

De grootste vraag is lever jij nu in om de armsten te helpen of lever jij in zodat er uiteindelijk meer overblijft voor de grootste multinationals? Ik denk dat als je direct kijkt dat je dan zou zeggen dat je inlevert om de allerarmsten te helpen. Maar ik weet wel zeker dat als je dieper kijkt dat je tot de conclusie zult komen dat je vooral inlevert ten bate van de multinationals, hun aandeelhouders en hun CEO's

Er is in Nederland een bizarre wirwar van toeslagen en allerlei regels ontstaan om mensen aan de onderkant net genoeg te geven om niet dood te gaan maar net te weinig om van te leven.

De zorgtoeslag verdwijnt rechtstreeks in de zakken van de zorgverzekeraars.

De huurtoeslag gaat rechtstreeks naar de verhhurder. Vaak is dat een coorperatie maar lang niet altijd.

En tot slot de laatste uitvinding van toeslagen de energietoeslag die rechtstreeks door vloeit naar de energiebedrijven.

Dus ja, waar gaan al deze toeslagen uiteindelijk naar toe. Ik begrijp heel goed dat de ceo's maar wat blij zijn met deze toeslagen want daardoor weten ze zeker dat hun bedrijven het geld binnen kunnen harken.

De middeninkomens hebben geen toeslagen nodig. Die kunnen zelf hun geld verdienen om de zorgverzekeraar, de huisjesmelker en de hoge energierekening te betalen. En een mooie bonus is dat de middeninkomens opgezet worden tegen de laagste inkomens.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:57

anjali schreef:
Volgens de leer van het communisme zijn de rijken : degenen die de productiemiddelen in handen hebben.

Das leuk, maar daar hebben we niet veel aan in Nederland, wel?

@juval - je hebt zeker gelijk, grote bedrijven en hun lobbies hebben allemaal een vinger in de pap, dat is niet exclusief voor de agrireuzen. Maar feit is wel dat er grof geld verdiend wordt aan de boeren, onder andere door deze bedrijven. BBB wordt wel degelijk gefinancieerd door de agrobusiness, het feit dat ze het zo goed doet / deed is gedeeltelijk te danken aan een PR bureau ván de agrobusiness. Het beleid van de afgelopen decennia heeft zwaar ingezet op schaalvergroting, en de BBB gaat niet voor verandering zorgen voor de boeren. De grote bedrijven zullen het nog steeds voor het zeggen hebben, de boer blijft uitgebuit en de het milieu en de biodiversiteit gaat nog verder achteruit. Ik neem aan dat de huidige situatie voor jullie ook niet ideaal is, en snap gewoon echt niet zo goed waarom je nadrukkelijk stemt voor behoud van de huidige, onwenselijke situatie.

Cer schreef:
Ja nou ja ik zie dat hier ook hoor.
Ik weet nog steeds niet wie die rijken nu zijn, maar ik heb het niet slecht, hoewel het op het randje zit (Nee ik mag zeker niet klagen) maar ik moet wel inleveren om anderen te helpen, dus dan kan het net naadje worden, ook voor mij. Ja ik denk daaraan aan mezelf, ik heb hard gewerkt om het wat beter te hebben dan mijn ouders vroeger..zo egoistisch ben ik dan weer wel.

Ik weet ook niet wie de rijken zijn, en weet ook al niet wanneer iemand echt arm is. Ik weet ook al niet wie nou "het Volk" is, maar ik behoor er niet toe, want ik ben best tevreden. Ik heb er geen problemen mee om in te leveren om anderen te helpen, want ik besef heel goed dat ik behoorlijk gepriveligeerd ben met ouders die bijvoorbeeld mijn studie konden betalen. Aan de andere kant hebben mijn ouders beiden hard gewerkt om te komen waar ze nu zijn (komen allebei bepaald niet uit een makkelijk of rijk gezin) en verstandige beslissingen gemaakt. Ook ik (en mijn partner erbij) hebben altijd hard gewerkt, ik als zelfstandig ondernemer. Nooit geleend, nooit meer gekocht dan we konden en altijd gespaard binnen het loon wat we toen ontvingen. Het voelt dan wel een beetje alsof je een soort wordt gestraft voor het feit dat je je schaapjes op het droge hebt, en wordt beloond als je je zaken minder goed hebt geregeld.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:04

Janneke2 schreef:
juval schreef:
ik ga glyfsaat absoluut niet verdedigen en ik was heel verbaasd dat het nog 10 jaar is goedgekeurd. Maar Glyfosaat wordt niet gebruikt om bijen te verdelgen.

Please....

Nee.
Imkers klagen niet over hooligans die glyfosaat in de korven komen spuiten.

Citaat:
Er zijn al tientallen jaren vermoedens over de kankerverwekkendheid en relatie tot ziektes als Parkinson. Ik vind het vreemd dat er in al die jaren nooit sluitend bewijs is gevonden dat dit middel echt de veroorzaker is.

Dat heb ik ook niet beweerd.
Ik heb een tijd in de Bollenstreek gewoond en als gezegd, na de tweede begrafenis van een relatief jonge bollenboer was ik het eufemisme zat.
(Één van de dingen die we wel weten, is dat gifstof 1 plus gifstof 2 elkaar kunnen versterken.)

Citaat:
Maar goed, we zijn er dus uit dat Bayer kennelijk Big Agro is

... nou: in de column uit Trouw doelt de schrijver op Bayer als hij Big Agro zegt.
Idd, Monsanto zal er ook onder vallen, en nog een X aantal bedrijven die rijk worden over de rug van de boeren.

(HET effectiefste middel tegen "onkruid" bestaat niet. Een beetje boer weet dat de natuur zo werkt. Slim zijn en van het "onkruid" een deugd maken - permacultuur, wisselbeplanting en noem maar op - werkt ook.)
Citaat:
maar dit zijn buitenlandse bedrijven, denk je nou echt dat die zich druk maken om een kleine politieke partij in Nederland?

%)
Hoe heb ik het nu...????

Het ene moment is de Nederlandse agrarische sector een speler op de wereldmarkt, en nu zijn we opeens een klein landje...?

(Wij hebben binnen onze landsgrenzen ook een paar reuzen, heb ik begrepen.
Zuivergigant A-ware: omzet 2,2 miljard euro, winst 51 miljoen, eigen vermogen van 120 miljoen, eigenaar in de quote 500. Royal De Heus, omzet 3.2 miljard, winst 125 miljoen, eigen vermogen 1,4 miljard. Eigenaar in de quote 500. Van - Drie groep, omzet 2,3 miljard, winst 75 miljoen, geschat eigen vermogen 1,2 miljard.)

Citaat:
wat wil je eigenlijk zeggen met je one-liners?

Pardon...?
Ik geloof niet dat ik oneliners opschreef.

Jij publceerde een column uit Trouw, stelt daarbij de vraag 'wat precies big agro is' en ik zeg dat dat in deze column Bayer is.
Ik zeg kort dat Bayer slecht onderzoek heeft laten doen naar de mate waarin glyfosaat giftig is voor bijen.
En ik zeg dat de term big agro ruimer is dan firma Bayer alleen.

Waar staat de oneliner?
Citaat:
Jij verbindt BBB aan Big Agro.

Pardon, dat doe ik niet. Ik heb vagelijk ooit iets gehoord, weet er het fijne niet van en zwijg er over.

Jij stelt opeens
(... zo ervoer ik dat...)
'dat we een klein landje zijn en dat Bayer en co zich vast niet druk maken over de Nederlandse politiek'.

Nu, voor wie weet dat Nederland flink exporteert, is dat een rare stelling.
Citaat:
Ik zeg dat dat niet klopt. Deze bedrijven hebben heel weinig met BBB van doen. BBB heeft nog nauwelijks invloed op wat er allemaal speelt.

Prima.
Ik hou mij niet zo bezig met de bbb dus ik geloof het grif.
(Mijn oog heeft wel geregistreerd dat je schreef 'weinig' ipv 'niets'.)

Citaat:
Wellicht hebben deze bedrijven wel een ingang bij VVD of CDA.

Zou mij niets verbazen.
Citaat:
Dat het grote bedrijven zijn klopt. Daar zijn er meer van. Waarom zouden grote bedrijven geen winst mogen maken?

Pardon...?

Ik heb een paar cijfers over drie bedrijven gepubliceerd.
Ik zet daar winst neer.
Ik heb niet gezegd 'dat winst maken niet mag'.

Citaat:
daar profiteren wij ook allemaal van mee door belastingen en werkgelegenheid (de Nederlandse bedrijven dan in jouw overzicht).

Dat waag ik te betwijfelen.
Ik geloof niet in het sprookje 'dat de winst van ieder Nederlands bedrijf maar moeiteloos terugvloeit in de Nederlandse economie'.
Er is belasting op winst, maar er zijn ook slimme constructies om die belasting zo laag mogelijk te houden en als eigenaar rijk te worden.

En werkgelegenheid, tja.
Heikele discussies in mijn vriendenkring: een werknemer bij Philip Morris heeft een baan.
Maar draagt die baan bij aan de economie...?
Tja, er gaat veel geld om in sigaretten.
Maar het kost ons allemaal ook verschrikkelijk veel geld.
Zet je die twee dingen naast elkaar, dan kun je vwb 'de economie' die sigarettenfabriek maar beter sluiten...
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 17-11-23 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:05

Even voor wie wij ons allemaal een slag in de rondte werken en we ons blauw betalen.
Artikel is ruim een maand oud, maar dit is dus wel het probleem.
Je moet wel heel naïef zijn om te geloven dat deze mensen het allemaal doen omdat ze de VVD zo'n gezellig brei clubje vinden.

https://www.quotenet.nl/quote-500/a4534 ... -yesilgoz/

Dan gisteravond weer dat akkefietje in het debat met die CEO van dat vage uitzendbureau die de VVD 100.000 heeft gedoneerd. Ik snap gewoon echt niet dat dat geen alarmbellen bij de meeste mensen doet afgaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:10

maar probeert men in dit topic nu de VVD stemmer aan te spreken of wat?
Want die zitten hier niet heel veel meer denk hoor..

Citaat:
Het voelt dan wel een beetje alsof je een soort wordt gestraft voor het feit dat je je schaapjes op het droge hebt, en wordt beloond als je je zaken minder goed hebt geregeld.

Dat vind ik ook een lastige...

Citaat:
Ik heb er geen problemen mee om in te leveren om anderen te helpen

Ik ook niet, maar het ligt er wel een beetje aan hoeveel er dan voor mezelf overblijft..

Berdien

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:17

Ik overweeg nog steeds VVD :j Blijf hun programma concreet en uitgewerkt vinden.

Ook gekeken bij D66 als ‘groen-rechtser’, maar daar vind ik het niet. GL/PVDA heeft een aantal punten waar ik het echt niet mee eens ben. Andere linkse partijen kan ik me echt totaal niet in vinden. Andere rechtse partijen óók niet.

Maar een volledig rechts kabinet? Daar moet ik nog eens op kauwen. Wat dat betreft zou een stem op GL/PVDA wel goed zijn, zodat links een zo groot mogelijk aandeel krijgt.

En zo maal ik nog even door.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:18

Juval, BBB is ontstaan uit big agro . Remarkable, het bureau die BBB hebben opgezet heeft als allergrootste klant Bayer. Dus zeggen dat ze niets met de agrarische sector( waar veel meer toebehoort dan alleen boeren) is zeer kortzichtig.
En voor diegene die nu al moeite heeft om de touwtjes aan elkaar te knopen, wanneer het om je inkomsten gaat zou je goed na moeten denken waar je op stemt;

https://x.com/tomvanderlee/status/17254 ... EopP3zUX6Q

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:19

@Cer

Ik denk dat sommige fanatieke 'links' stemmers wat doorslaan in hun betoog. En ja, ik ga ook op een linkse partij stemmen, maar stoor me wel een beetje aan sommige reacties. Laat iedereen zelf kunnen bepalen waar hij/zij op stemt zonder te worden neergezet als een dwaas.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:19

Mijn vader verdiende heel goed en heeft altijd ongelooflijk veel geld aan allerlei goede doelen geschonken. Bijna elke bedelbrief die binnenkwam daar schonk hij flink aan. Maar, dat waren dan goede doelen die hij zelf kon uitkiezen. Als de belastingdienst je geld afpakt waar gaat dat dan aan besteed worden? Ook aan doelen waarvan jij vindt dat het slechte doelen zijn!?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:22

Belastingdienst, dat geld komt in de schatkist voor bv Nederland.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:23

Berdien schreef:
...
Maar een volledig rechts kabinet? Daar moet ik nog eens op kauwen. Wat dat betreft zou een stem op GL/PVDA wel goed zijn, zodat links een zo groot mogelijk aandeel krijgt.

Hier hetzelfde dilemma.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:25

Ann schreef:
@Cer

Ik denk dat sommige fanatieke 'links' stemmers wat doorslaan in hun betoog. En ja, ik ga ook op een linkse partij stemmen, maar stoor me wel een beetje aan sommige reacties. Laat iedereen zelf kunnen bepalen waar hij/zij op stemt zonder te worden neergezet als een dwaas.

Dank!

Ja, ik gun echt iedereen de wereld. Maar sommige plannen lijkt het wel dat het ten nadele van mijzelf gaat. En dat vind ik lastig. Ook op de as van kiescompas zit ik ik rechtsboven. Dus wel milieu, maar economisch gezien totaal anders.

Dus ik puzzel ook nog even door. Want een totaal rechts-zonder-milieu is ook geen optie.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:34

Berdien schreef:
Ik overweeg nog steeds VVD :j Blijf hun programma concreet en uitgewerkt vinden.

Ook gekeken bij D66 als ‘groen-rechtser’, maar daar vind ik het niet. GL/PVDA heeft een aantal punten waar ik het echt niet mee eens ben. Andere linkse partijen kan ik me echt totaal niet in vinden. Andere rechtse partijen óók niet.

Weet je, ik denk dat de mensen die rechtser georiënteerd zijn er wel meer zo instaan. Je wilt rechts stemmen maar er is simpelweg weinig keus. Of je moet christelijk stemmen, of een partij die eh… wat extremer is. Ieder z’n ding. Ik snap je overweging wel.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:56

Nikass schreef:

@Janneke, ik denk dat je deze quote bedoelt van Nikass. (ik lees Trouw niet).
met oneliners bedoel ik verder opmerkingen als 'Please.... of %) of hooligans die glyfosaat in de korven spuiten of hoe heb ik het nu ..??? of pardon...?' Dat komt gewoon niet heel erg vriendelijk over.

De stelling is nu dus dat BBB door Big Agro wordt gestuurd en gefinancierd aangezien Bayer hetzelfde marketingbureau gebruikt. Belangenverstrengeling? ik betwijfel het, maar goed, ik ben kortzichtig :)

@nps, ik mag gelukkig stemmen op wie ik wil, en op dit moment heb ik het meeste vertrouwen in BBB. BBB gaat zeker voor verandering en ontkent de klimaatproblemen zeker niet. Wij boeren zijn een van de eersten die de negatieve gevolgen van de klimaatverandering merken. Er wordt al heel hard gewerkt aan verbeteringen, maar dat schijnt niemand hier te willen zien. Wij boeren doen al heel veel voor het behoud van de biodiversiteit en het milieu. Uiteraard willen we uit de onzekerheid, maar dan wel de goede kant op. Niet onteigenen en land afpakken, maar op een betere manier ruimte om te boeren.
Laatst bijgewerkt door juval op 17-11-23 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:00

Veronica2 schreef:
Nikass schreef:
Loretta steeds meer. In de daklozen opvang zitten tegenwoordig ook voormalig ondernemers en gezinnen met kinderen.
Het is allang niet meer voorbehouden voor de stereotype dakloze of verslaafden.

NIet elke persoon is geschikt om te ondernemen, daar moet je toch wel een zeker talent voor in huis hebben. Naar mijn idee is er onder de flexwet destijds veel misgegaan en is het zelfstandig ondernemen een tijdje als een soort heilige graal door veel mensen aangegrepen om nooit meer voor een baas te hoeven werken. Uiteindelijk bleek dat ze helemaal geen werk meer konden vinden en zonder baas is er dan dus ook niks meer. Zo glijd je vanzelf af richting de daklozenopvang.

Serieus?
Concludeer jij nu echt even kort door de bocht dat ze het aan zichzelf te wijten hebben?
Het kan jou net zo goed overkomen.

Je kan Timmermans wel afzeiken, maar als jij niet van leugens houdt, moet je de VvD niet promoten. Of is het beleid van de afgelopen dertien jaar je ontgaan?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:09

BigOne schreef:
Juval, BBB is ontstaan uit big agro . Remarkable, het bureau die BBB hebben opgezet heeft als allergrootste klant Bayer. Dus zeggen dat ze niets met de agrarische sector( waar veel meer toebehoort dan alleen boeren) is zeer kortzichtig.

Eerlijk is eerlijk:
Juval sprak over 'weinig' - niet over 'niets'.
Citaat:
En voor diegene die nu al moeite heeft om de touwtjes aan elkaar te knopen, wanneer het om je inkomsten gaat zou je goed na moeten denken waar je op stemt;

https://x.com/tomvanderlee/status/17254 ... EopP3zUX6Q

Gosh, de CU doet het meest tegen armoede. +:)+
Chapeau!
(Er was een kieswijzer waar ik de CU bovenaan had.)
...ik kreeg ook een keer Volt bovenaan, die kan er ook wat van!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:09

BigOne schreef:
Ik ga zeker voor links, ondanks dat onze kids waarschijnlijk in de toekomst wat meer erfbelasting moeten gaan betalen. Daar staan zoveel voordelen tegenover dat het gewoon links wordt.
Wanneer we de onvrede uit de maatschappij willen hebben is links gewoon een betere optie want die zorgen ervoor dat mensen er het meeste op vooruit gaan. In tegenstelling tot rechts, daar gaan behalve de grote jongens iedereen erop achteruit.

En zo simpel is het _/-\o_

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:10

Berdien schreef:

Naar mijn idee komt GL/PvdA nog het best tot z'n recht in de oppositie en juist niet in het kabinet. We lijken soms heel erg gericht op hoe het kabinet eruit moet komen te zien, maar de oppositie moet ook een degelijke rol hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:15

juval schreef:
Nikass schreef:

@Janneke, ik denk dat je deze quote bedoelt van Nikass. (ik lees Trouw niet).
met oneliners bedoel ik verder opmerkingen als 'Please.... of %) of hooligans die glyfosaat in de korven spuiten of hoe heb ik het nu ..??? of pardon...?' Dat komt gewoon niet heel erg vriendelijk over.

De stelling is nu dus dat BBB door Big Agro wordt gestuurd en gefinancierd aangezien Bayer hetzelfde marketingbureau gebruikt. Belangenverstrengeling? ik betwijfel het, maar goed, ik ben kortzichtig :)

@nps, ik mag gelukkig stemmen op wie ik wil, en op dit moment heb ik het meeste vertrouwen in BBB. BBB gaat zeker voor verandering en ontkent de klimaatproblemen zeker niet. Wij boeren zijn een van de eersten die de negatieve gevolgen van de klimaatverandering merken. Er wordt al heel hard gewerkt aan verbeteringen, maar dat schijnt niemand hier te willen zien. Wij boeren doen al heel veel voor het behoud van de biodiversiteit en het milieu. Uiteraard willen we uit de onzekerheid, maar dan wel de goede kant op. Niet onteigenen en land afpakken, maar op een betere manier ruimte om te boeren.

Ik snap dat je dat wil. Alleen begrijp ik niet dat je na al die tijd niet gehoord te worden, en als speelbal van de grote bedrijven en de vrije markt te zijn gebruikt, tóch denkt dat een zelfde soort rechtse regering daar nu verandering in gaat brengen.
Dan vraag ik me af, was het allemaal wel zo slecht voor jullie, of gedij je er eigenlijk wel prima op?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:16

BigOne schreef:
Ik ga zeker voor links, ondanks dat onze kids waarschijnlijk in de toekomst wat meer erfbelasting moeten gaan betalen. Daar staan zoveel voordelen tegenover dat het gewoon links wordt.
Wanneer we de onvrede uit de maatschappij willen hebben is links gewoon een betere optie want die zorgen ervoor dat mensen er het meeste op vooruit gaan. In tegenstelling tot rechts, daar gaan behalve de grote jongens iedereen erop achteruit.

Behalve dan dat de beloofde cadeaus van GL/PvdA betaald gaan worden door jou en door mij. Er is geen andere funding dan om de plannen te bekostigen dan verhogen van bestaande belastingen en wellicht het instellen van nieuwe belastingen en dan nog is er niet genoeg. De rest wordt betaald via de prijzen voor de consument voor alles, dus boodschappen, leuke dingen, energie, brandstof, huur, huizenprijzen, alles. Hierdoor is het een kortzichtig plan van GL/PvdA en dat zal dan binnen een eventuele regeringsperiode ook blijken; in het geheel is het geen duurzaam, toekomstbestendig plan en blijkt het een doekje voor het bloeden. In the end is de loon(en andere inkomen)/prijsspiraal de baas en vinden we onszelf straks terug op een onbetaalbaar prijspeil. Als je denkt dat dingen nu duur zijn, dan staat je nog wat te wachten.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:18

Ann schreef:
Berdien schreef:
...

Hier hetzelfde dilemma.

En hier ook. Exact hetzelfde dilemma, omdat GL / PvdA de enige serieuze groene coalitiepartner op links lijkt te zijn. Ik kom qua wijzers nog steeds meer overeen met D66 of Volt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:19

Veronica2 schreef:
BigOne schreef:

Behalve dan dat de beloofde cadeaus van GL/PvdA betaald gaan worden door jou en door mij. Er is geen andere funding dan om de plannen te bekostigen dan verhogen van bestaande belastingen en wellicht het instellen van nieuwe belastingen en dan nog is er niet genoeg. De rest wordt betaald via de prijzen voor de consument voor alles, dus boodschappen, leuke dingen, energie, brandstof, huur, huizenprijzen, alles. Hierdoor is het een kortzichtig plan van GL/PvdA en dat zal dan binnen een eventuele regeringsperiode ook blijken; in het geheel is het geen duurzaam, toekomstbestendig plan en blijkt het een doekje voor het bloeden. In the end is de loon(en andere inkomen)/prijsspiraal de baas en vinden we onszelf straks terug op een onbetaalbaar prijspeil. Als je denkt dat dingen nu duur zijn, dan staat je nog wat te wachten.

Wie liegt hier nou... >;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:21

Is dat elkaar voor leugenaar uitmaken nodig?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:22

Zou je dit soort oneliners willen onderbouwen, Nikass? Op wat voor manier denk jij bijvoorbeeld hoe de plannen van GL-PvdA gefinancierd gaan worden?