Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:49

En homo's die een stel moslimsjongens tegekomen die hem vervolgens in de vijver pleuren waardoor die jongen bijna verzuipt!!!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:04

faye schreef:
Blue_Eyes schreef:
Er zijn best moslims die hun leven in Nederland niet zeker zijn, dat voorop. Voorlopig is het op de meeste plekken nog niet zo erg. Maar je merkt wel dat de haat die Wilders predikt, zijn vruchten afwerpt. Als het zo doorgaat, gaat het zover komen dat deze mensen hier inderdaad hun leven niet meer zeker zijn.

Oh ja? Nog nooit iets van vernomen. Doe eens een voorbeeld

Jij vroeg het. Als ik dan antwoord geef.... that's my point.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:10

Ik zie er geen punt in dat de moslim gevaar loopt in Nederland. Zullen we het dan eens over homo's hebben en moslimvrouwen die onderdrukt en mishandeld worden door hun man?

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:23

De goede moslims komen niet voor hun geloof op, ze laten zich zwart maken door de extremisten. Wanneer ze zelf waren gaan protesteren na 11 september, na Madrid, na Londen, dan waren ze ook geloofwaardiger geworden. Nu laten ze zich gewoon zwart maken door de extremisten.

De film aan zich is niet schokkend, deze beelden kennen we allemaal van de nieuwsuitzendingen en kranten, alleen laat Wilders nu alleen maar het slechte zien van het geloof en niet de goede kanten/mensen. Hij schilderd het erg zwart-wit af. Zo kun je van elk geloof de slechte kanten eruit halen en achter elkaar monteren in een film.

In principe is het Christendom, de Islam, het Jodendom enz. een pot nat. We noemen het geloof en de God alleen anders. Sinds mensenheugenis is er oorlog om het geloof. Dit komt vooral door de leiders en de extremisten binnen het geloof.

Laat gewoon ieder mens in zijn waarde en gun elkaar een goed leven.

Valeriie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:26

Ik vind het goed dat die film er is, En ik vind het belachelijk dat er zoveel ophef over was... Het zijn allemaal gebeurtenissen die echt gebeurt zijn. En er staan alleen feiten in. Tuurlijk zijn niet alle moslims zo, maar er zitten er zeker wel zulke tussen, en ik denk idd meer dan we zouden denken. De geloven brengen alleen maar oorlog en ruzies..

Valeriie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:34

@Ddees: Tuurlijk kan je van elk geloof zo'n film maken, maar ik denk dat die minder schokkend zijn dan een film van de islam.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:35

Ddees schreef:
De goede moslims komen niet voor hun geloof op, ze laten zich zwart maken door de extremisten. Wanneer ze zelf waren gaan protesteren na 11 september, na Madrid, na Londen, dan waren ze ook geloofwaardiger geworden. Nu laten ze zich gewoon zwart maken door de extremisten.

De film aan zich is niet schokkend, deze beelden kennen we allemaal van de nieuwsuitzendingen en kranten, alleen laat Wilders nu alleen maar het slechte zien van het geloof en niet de goede kanten/mensen. Hij schilderd het erg zwart-wit af. Zo kun je van elk geloof de slechte kanten eruit halen en achter elkaar monteren in een film.

In principe is het Christendom, de Islam, het Jodendom enz. een pot nat. We noemen het geloof en de God alleen anders. Sinds mensenheugenis is er oorlog om het geloof. Dit komt vooral door de leiders en de extremisten binnen het geloof.

klopt dat kan je doen wat je zegt maar welk geloof nu nog voegt er daadwerkelijk daden bij,
tuurlijk heeft het christendom dit ook ooit gehad,,,maar we leven nu en niet honderden jaren terug,,we zijn nu te slim om ook maar zo te denken.
het feit ligt dat veel moslims zich vasthouden aan woorden van de koran dan echt een blik te werpen in de echte werled.
geloven is prima daar is niks mis mee maar ga andere niet beoordelen of ze wel of niet geloven en dring niks op.
dit geld naturlijk niet voor alle moslims laat dat duidelijk zijn maar nederland moet niet een land worden van de burka en koran en moske´s
het is verder erg te noemen dat er duidelijk in de koran staat diegen die niet geloofd mag worden gedood!!! dit gaat boven mijn pet 'burka'
en er zijn zat mafketels op deze wereld die deze woorden in acht nemen en omzetten in daden,,feiten spreken voor zich.
en ik vind dat ik als nederlander mag zeggen dat dit soor gedrag en daden niet mag voorkomen in nederland,,het liefst nergens in de wereld maar dan zal ik mijn normen en waarden opleggen bij andere dus ben ik het zelfde bezig dan dus daarom doe ik dat niet.
Wilders zal vandaag of morgen uiteindelijk tussen 6 plankjes komen te liggen met zijn uitspraken en beleid,,maar dan durft niemand meer op te staan en zal nederland verdrinken in een geloof die ik niet kies.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:37

Citaat:

De meeste oorlogen beginnen niet om het geloof. Ze beginnen om macht en landjepik, waarbij geloof dan soms als een fraaie dekmantel wordt gebruikt.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:49

Blue_Eyes schreef:
De meeste oorlogen beginnen niet om het geloof. Ze beginnen om macht en landjepik, waarbij geloof dan soms als een fraaie dekmantel wordt gebruikt.

Pardon, noem eens een oorlog die niet om het geloof is?

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:49

Moniek schreef:
Ddees schreef:

klopt dat kan je doen wat je zegt maar welk geloof nu nog voegt er daadwerkelijk daden bij,
tuurlijk heeft het christendom dit ook ooit gehad,,,maar we leven nu en niet honderden jaren terug,,we zijn nu te slim om ook maar zo te denken.
het feit ligt dat veel moslims zich vasthouden aan woorden van de koran dan echt een blik te werpen in de echte werled.
geloven is prima daar is niks mis mee maar ga andere niet beoordelen of ze wel of niet geloven en dring niks op.
dit geld naturlijk niet voor alle moslims laat dat duidelijk zijn maar nederland moet niet een land worden van de burka en koran en moske´s
het is verder erg te noemen dat er duidelijk in de koran staat diegen die niet geloofd mag worden gedood!!! dit gaat boven mijn pet 'burka'
en er zijn zat mafketels op deze wereld die deze woorden in acht nemen en omzetten in daden,,feiten spreken voor zich.
en ik vind dat ik als nederlander mag zeggen dat dit soor gedrag en daden niet mag voorkomen in nederland,,het liefst nergens in de wereld maar dan zal ik mijn normen en waarden opleggen bij andere dus ben ik het zelfde bezig dan dus daarom doe ik dat niet.
Wilders zal vandaag of morgen uiteindelijk tussen 6 plankjes komen te liggen met zijn uitspraken en beleid,,maar dan durft niemand meer op te staan en zal nederland verdrinken in een geloof die ik niet kies.

Kijk naar de Chinezen in Tibet, naar de Joden in Israël. Ik zeg niet dat elk geloof net zo erg is. Maar als je alleen de slechte kanten wil laten zien, dan zijn die altijd te vinden.
Ook ik vind dat Wilders in sommige opzichten gelijk heeft en dat de moslims zich moeten aanpassen aan de westelijke maatstaven, als ze hier willen wonen. En natuurlijk ben ik voor vrijheid van meningsuiting, maar ook tegen Godslatering, en welke God maakt dan, na mijn mening, niet uit

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:52

Citaat:
De Russisch-Japanse oorlog (1904-1905) was een conflict tussen de twee dominante mogendheden van Noordoost-Azië. Rusland voerde al lange tijd een politiek van expansie in de richting van de Grote Oceaan. Zij was steeds op zoek naar een ijsvrije haven. Haar marinebasis te Vladivostok gelegen aan de Japanse Zee, was gesloten wegens het ijs gedurende een periode van 3 maanden per jaar. Door haar ligging kon Japan invloed uitoefenen op de Russische vlootbewegingen. De zwakte van het Chinese Rijk maakte expansie in de regio mogelijk. Rusland breidde aldus haar invloed uit over de Chinese provincie Mantsjoerije en de Chinese vazalstaat Korea.

@Esperanza: En dan heb ik nog niet verder gekeken in de lijst van oorlogen van de 20ste eeuw. Moet ik ze echt allemaal op gaan noemen en uitleggen? Ik heb wel wat beters te doen, sorry. Googelen kan je zelf ook.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:53

triest eigenlijk,iedereen vind de film mild en meevallen....er verliezen ongeveer 3000 mensen hun leven in een film van 16 minuten.....hoe kun je het dan over "meevallen" hebben?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:56

De pest is dat ze zich nou juist niet aanpassen /willen aanpassen! Het past niet in hun denkbeelden. Maar hun denkbeelden willen we hier toch niet meer hebben? Dat zijn we hier inmiddels toch ontstegen?

@blue_eyes Jij zegt dat die oorlogen niet om het geloof zijn.... dat waren ze wel, dat zijn ze altijd. Altijd om het geloof, mensen die pretenderen respectvol te zijn vanuit het geloof Haha! Maar altijd landje pik om zgn heilige grond ging of iets anders onnozels.

Het valt ook niet mee die film, er wordt maar weer eens hard duidelijk hoe ernstig het gesteld is eigelijk...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:01

Moniek schreef:
Ddees schreef:

Kijk naar de Chinezen in Tibet, naar de Joden in Israël. Ik zeg niet dat elk geloof net zo erg is. Maar als je alleen de slechte kanten wil laten zien, dan zijn die altijd te vinden.
Ook ik vind dat Wilders in sommige opzichten gelijk heeft en dat de moslims zich moeten aanpassen aan de westelijke maatstaven, als ze hier willen wonen. En natuurlijk ben ik voor vrijheid van meningsuiting, maar ook tegen Godslatering, en welke God maakt dan, na mijn mening, niet uit[/quote]

godslastering vind ik een eng woord doordat worden er veel dingen erge dingen goedgepraat.
Ik vind dat we nu wel nuchter genoeg kunnen reageren dat het woord godslastering wel geschrapt mag worden.
Overal in elke oorlog word geloog gebruikt maar vooral misbruikt,,maar de islam staat nu wel met kop en schouders boven aan als het om geloofsovertuiging oorlog voeren gaat.
kijk naar alle aanslagen van de afgelopen 10 jaar en kijk wat er dan op 1 staat.
Waar mensen zijn word gevochten dat is al vanaf het begin van de tijd en zal waarschijnlijk nooi ophouden maar onze voorouders hebben er voor gevochten om nederland en europa zo te krijgen met vrijheid en dat zullen we nu laten verzakken door dit tuig,,
nee daar moeten voor opstaan en niet toelaten,, wilders is niet in alles goed bezig daar ben ik het mee eens maar het is ook niet zo dat je met dit volk om de tafel kan gaan zitten en tot een oplossing kan komen.
want er is maar 1 oplossing en dat is aanpassen en dat beteken dat hun bepaalde handelingen uit hun geloof inzicht niet kunnen doen en dat is in strijd met de koran.
dus zullen ze dat niet doen want de gevolgen staan ook beschreven in de koran.
ik ben zelf een christen en zal nooit zover gaan als bepaalde moslims en ik ken verder ook geen 1 christen die dat wel doet.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:02

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
De Russisch-Japanse oorlog (1904-1905) was een conflict tussen de twee dominante mogendheden van Noordoost-Azië. Rusland voerde al lange tijd een politiek van expansie in de richting van de Grote Oceaan. Zij was steeds op zoek naar een ijsvrije haven. Haar marinebasis te Vladivostok gelegen aan de Japanse Zee, was gesloten wegens het ijs gedurende een periode van 3 maanden per jaar. Door haar ligging kon Japan invloed uitoefenen op de Russische vlootbewegingen. De zwakte van het Chinese Rijk maakte expansie in de regio mogelijk. Rusland breidde aldus haar invloed uit over de Chinese provincie Mantsjoerije en de Chinese vazalstaat Korea.

@Esperanza: En dan heb ik nog niet verder gekeken in de lijst van oorlogen van de 20ste eeuw. Moet ik ze echt allemaal op gaan noemen en uitleggen? Ik heb wel wat beters te doen, sorry. Googelen kan je zelf ook.

Ehm: de 2e wereldoorlog ging om het geloof, in Joegoslavië ging het om het geloof, tussen Israël en de Palestijnen: het geloof. Saddam Hoessein: het geloof enz.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:02

lees trouwens dat je beschrijft als alle het geloof is een pot nat.
daar zal ik heel voorzichtig mee zijn met dat soort uitspraken want dat klopt voor geen meter

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:06

@moniek, nee ik zou ook niet zo ver gaan. Maar ik ben ook niet zo opgevoed. Veel van de extremisten worden letterlijk gehersenspoeld en worden gedwongen om er aan deel te nemen.

met Godslatering bedoel ik niet dat ik zelf het recht in eigen handen zou nemen, maar meer in de rechtsstaat gezien: als je nu iets zegt over God, krijg je een boete. zeg je iets over Allah of over een andere God, dan wordt dit niet bestraft met een boete.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:08

Ddees schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ehm: de 2e wereldoorlog ging om het geloof, in Joegoslavië ging het om het geloof, tussen Israël en de Palestijnen: het geloof. Saddam Hoessein: het geloof enz.

De 2e wereldoorlog ging dus niet om het geloof. Saddam Hoessein ook niet. Over de rest durf ik zo geen uitspraak te doen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:08

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Ehm: de 2e wereldoorlog ging om het geloof, in Joegoslavië ging het om het geloof, tussen Israël en de Palestijnen: het geloof. Saddam Hoessein: het geloof enz.[/quote]

schrap de 2e wereldoorlog ook maar van het lijstje dat had niks met geloof te maken in een godsdienst.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:09

Moniek schreef:
lees trouwens dat je beschrijft als alle het geloof is een pot nat.
daar zal ik heel voorzichtig mee zijn met dat soort uitspraken want dat klopt voor geen meter

Mijn mening, ik zie het wezenlijke verschil niet tussen de geloven. Je gelooft in een God. Al het andere wat er bijkomt is door andere mensen verzonnen. Ze hebben er zelf een draai aan gegeven.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:09

Ik heb nog nooit iemand een boete zien krijgen voor het zeggen van "appelflap" etc, terwijl dat ook gezien wordt als godslastering.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:12

2e wereldoorlog ging wel degelijk om het geloof, of zijn al die Joden, Sinty's enz. voor niks uitgemoord. Het ging om het superieure ras: blond haar, blauwe ogen. De Joden om het geld en de macht.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:14

2e wereldoorlog is zeker niet begonnen om het geloof. Dat Joden en Sinti zijn afgeslacht (Roma ook trouwens) had te maken met de overtuiging dat hun ras slechter was dan het Arische ras, en dus met racisme en niet met religie.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:20

de verschillen tussen cultuur/geloof brengt een hoop ellende in de wereld..

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:22

Tja, het gaat om elkaar respecteren zoals we zijn. En dat is soms heel moeilijk voor mensen.