Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OneDesire

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:20

Dat kan ik me heel goed voorstellen, dat je dat vervelend zou vinden. Ik heb er nl. al last van als de buren buiten aan het roken zijn, schuin onder mijn slaapkamer raam Boos! . Ik heb zomers dus regelmatig een stinkende slaapkamer. Maar ja, kan er niks van zeggen, ze zitten buiten in hun eigen tuin Ziek .

Ik hoop voor je dat je tot een oplossing met de gemeente en/of de cafehouder kunt komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:22

OneDesire schreef:
Dat kan ik me heel goed voorstellen, dat je dat vervelend zou vinden. Ik heb er nl. al last van als de buren buiten aan het roken zijn, schuin onder mijn slaapkamer raam

Dan doe je je raam toch dicht? je kunt ze moeilijk naar binnen jagen. Knipoog

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:25

Als je mij quote, quote dan ook alles Knipoog . Er staat nl. duidelijk bij vermeld dat ik er niks van kan zeggen, omdat ze in hun eigen tuin buiten zitten!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:27

Dubbele post
Laatst bijgewerkt door OneDesire op 03-10-07 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:28

Daarnaast ga ik niet op de loer liggen, als mijn raam al open staat, of de buren toevallig buiten zitten te roken Clown . Dus als ik er achter kom, is het meestal al te laat Bloos .

Edit: foutje

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:28

Nou, sorry, er gaat hier iets helemaal mis Boos!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:15

runningkawa schreef:
kan me voorstellen als je naast of boven een kroeg woont dat je daar niet blij mee wordt.
Hoop dat je daar met de kroeg en gemeente wel wat aan kunt gaan doen ;j

Sorry hoor, maar bij dit soort verhalen van mensen die boven een kroeg of andere horecagelegenheid wonen, vraag ik me toch echt af waarom je daar dan gaat wonen??? Hetzelfde geldt voor klachten over muziekoverlast e.d. boven kroegen, tja..... Dan moet je daar niet gaan wonen. Het is natuurlijk wat anders als je er al woonde en er komt alsnog een kroeg onder je te zitten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:35

IKbenEllen schreef:
naadje24 schreef:
tja....ook zomaar een paar voorbeelden van de eerste pagina's Rolleyes

Het kan aan mij liggen hoor, maar die zeggen lang niet allemaal dat je naar buiten MOET of niet MAG roken.

ik had het erover hoe je door mensen oftewel bokkers hier als roker in een verdomhoekje word gedouwd

met de uitspraak: "dan gaan ze maar lekker buiten staan" voel ik me wel degelijk als roker in zo verdomhoek gezet en zo heb ik dus meer van die uitspraken gequoted om mijn punt (waar ik het tenslotte over had) te verduidelijken Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:36

Nessah schreef:
1 juli Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

of zoals dit soort figuren Sigaar

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:39

faye schreef:

Wat een botte opmerking he, van een ROKER! ROFL

tja als jij een echte roker bent, geeft dit wel een bepaalde denkwijze aan waar ik mij vraagtekens bij zet
(oftewel, loonytune)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:39

naadje24 schreef:
Nessah schreef:
1 juli Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

of zoals dit soort figuren Sigaar

Omdat iemand blij is dat hij/zij vanaf 1 juli rookvrij kan eten wil toch niet zeggen dat die persoon jou in een verdomhoekje plaatst?
Die is gewoon blij dat er geen rook meer hangt in een ruimte waar je kan eten of drinken?!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:40

Nadya schreef:
Sorry hoor, maar bij dit soort verhalen van mensen die boven een kroeg of andere horecagelegenheid wonen, vraag ik me toch echt af waarom je daar dan gaat wonen??? Hetzelfde geldt voor klachten over muziekoverlast e.d. boven kroegen, tja..... Dan moet je daar niet gaan wonen. Het is natuurlijk wat anders als je er al woonde en er komt alsnog een kroeg onder je te zitten.

Allereerst: ik woon niet boven een kroeg, ik woon in het centrum en in een smalle straat om de doodsimpele reden dat het betaalbaar is, daarnaast zijn er een aantal kroegen in mijn straat een stukje verderop en tuurlijk hoor je bij sluiten mensen op straat en tuurlijk hoor je muziek, maar daar heb ik absoluut GEEN last van. Ik zeg daar ook niks van, maar ik ga mij wel zorgen maken als al deze rokende gasten straks met hun glazen bierflesje of bierglazen buiten moeten staan omdat ze binnen niet meer mogen roken. met alles gevolgen van dien. Ik heb dus liever dat ze lekker binnen blijven Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:50

Nadya schreef:
Naadje24 voelt zich duidelijk een slachtoffer. Terwijl jarenlang niet-rokers het slachtoffer zijn geweest van het passief meeroken op openbare plekken (of gewoon thuis, omdat een gezinslid bleef roken). Ik heb er helaas al diverse doden van gezien. Ook van het stevig roken trouwens. Longkanker is een hele nare dood, hoor. En dat is een van de vele mogelijkheden. Ken ook zat mensen die met dichtgeslipte aderen rondliepen en uiteindelijk ging het fout.

kanker is uberhaupt een nare dood, die je dus ook kan krijgen van niet roken...
jij voelt je toch ook slachtoffer?? want ja jij word toch ziek van mij?
dus omdat ik vaker reageer dan een ander en gewoon voor mijn mening en standpunt op kom ben ik maar gelijk iemand die zich een slachtoffer voelt?
beetje shortminded

Verder ben ik persoonlijk ook niet van alcoholmisbruik (ik hou best van een glaasje op zijn tijd, maar rijden doe ik dan bijvoorbeeld niet) en ik hou ook niet van die smerige lucht van uitlaatgassen (of ander vergif). Gelukkig woon ik in een dorp en heb ik totaal geen last van het verkeer, omdat het hier lekker rustig is. Maar wat hebben deze onderwerpen met roken te maken? We hebben het hier over roken en over niets anders. Het is wel erg makkelijk om je focus op iets anders te gooien, om vooral niet naar jezelf te hoeven kijken.
Het is een discussieforum....daarin wordt gediscusseerd over allerlei onderwerpen en zoja ook door andere zaken er bij te halen
want uiteindelijk gaat het niet alleen over roken toch? en gaat het over gezondheid!
want de TS wou er eerst ook geen discussie van maken maar word toch wel gedaan toch?
dus zo ook de andere zaken er dan ook maar bij Haha!

en ja ik geef toe een verslaafde te zijn...maar wel een vrijwillige....mij zal je niet horen klagen als ik wel longkanker krijg of dichtgeslipte aderen (waar ik overigens erfelijkheid voor heb) want dat is mijn eigen keuze in het leven geweest...
ik vind t wel best...met 50 jaar eraan of met 70....ik weet de keus wel Knipoog (zo fantastisch is het hier namelijk niet)
ja en dat jij daar nou anders over denkt dat is jou pakkie an...

ik wil een niet roker dan ook niet besmetten met mijn keuze in het leven en vind een verbod best prima mits er rookruimtes komen zodat wij rokers die keuze zelf kunnen gaan maken
maar aangezien die er niet komt en veel mensen daar ook nog eens op tegen zijn ga ik er dus dwars tegen in

een "gezonde discussie" overigens Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:53

Merilyn schreef:
Nadya schreef:

Allereerst: ik woon niet boven een kroeg, ik woon in het centrum en in een smalle straat om de doodsimpele reden dat het betaalbaar is, daarnaast zijn er een aantal kroegen in mijn straat een stukje verderop en tuurlijk hoor je bij sluiten mensen op straat en tuurlijk hoor je muziek, maar daar heb ik absoluut GEEN last van. Ik zeg daar ook niks van, maar ik ga mij wel zorgen maken als al deze rokende gasten straks met hun glazen bierflesje of bierglazen buiten moeten staan omdat ze binnen niet meer mogen roken. met alles gevolgen van dien. Ik heb dus liever dat ze lekker binnen blijven Haha!

ja het is dus het 1 of het ander he?

het is ook nooit goed

mogen wij rokers uberhaupt wel ergens komen in de toekomst Verward
de 1 wil je buiten de ander weer niet.....
als de regering straks daar naar gaat luisteren dan mag ik straks niet eens meer vrijwillig verslaafd zijn
maar een junk of een alcholist wel (die naalden en derg op straat gooien en zo straatvuil en ziektes veroorzaken en kans op besmetting bij kleine kinderen)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:03

naadje24 schreef:
als de regering straks daar naar gaat luisteren dan mag ik straks niet eens meer vrijwillig verslaafd zijn
maar een junk of een alcholist wel (die naalden en derg op straat gooien en zo straatvuil en ziektes veroorzaken en kans op besmetting bij kleine kinderen)

Nu overdrijf je wel heel erg. Junkies (ofwel mensen met een verslaving) mogen ook niet op straat rondslenteren en vedomi gebruiken. Daarnaast valt het reuze mee met de "ziektes" die hun zouden veroorzaken (je doet net alsof ze de pest of de tyves overdragen) en de kans op besmetting bij kinderen is ook minmimaal. ALS ze al een naald zomaar op de grond gooien dan is kans op besmetting alleen aanwezig als het bloed direct contact heeft met het bloed van dat kind. Anders niet. Ik werk heel veel met deze mensen en raak dus ook geaggiteerd als ik een dergelijke reactie lees. Het zijn geen straathonden en wensen zo mag je ze ook niet behandelen of over ze spreken...

Maar weer back on track... mijn buren roken ook en als ik het raam of de balkon deur openzet dan heb ik daar ook "last" van. Als ik daar geen trek in heb dan doe ik alles gewoon dicht. Net zo makkelijk. En ja, ik heb mensen die roken liever buiten (zelfs toen ik nog rookte had ik al last van rokerige kroegen, ik word daar gewoon benauwd van)... Daarnaast, wat al eerder is gezegd, in een rookvrije kroeg kan IEDEREEN komen, in een doorrookte pub komt een selectieve groep (een hoop mensen zoals hier in het topic gaan daar al niet naartoe). Dus waarom het niet leuk maken v oor iedereen? Als je zin hebt in een sigaretje loop je even naar buiten en steek je er 1 op, je zult heus niet de enige zijn en men went er snel genoeg aan. Als je uitgerookt bent ga je weer naar binnen.
Scheelt ook zeker een pakje sigaretten per stapavond Haha!

Roker blij, niet-roker bij, iedereen blij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:06

naadje24 schreef:
faye schreef:

Wat een botte opmerking he, van een ROKER! ROFL

tja als jij een echte roker bent, geeft dit wel een bepaalde denkwijze aan waar ik mij vraagtekens bij zet
(oftewel, loonytune)

Wat een onzin! Omdat ik wel rekening wens te houden met mijn medemensen? Roken is slecht, meeroken is slecht, als ik die keuze maak, prima, maar daar hoeft een ander geen last van te hebben. Ik rook ALTIJD buiten namelijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:25

Merilyn schreef:
Nadya schreef:

Ik heb zelf jarenlang in een stadscentrum gewoon op een etage. En ik hield rekening met herrie buiten, gasten die uitgaan e.d., die voor je deur hele serenades ten gehoor brengen, in de portieken pissen en zovoort. Hoort erbij, ook al is het niet altijd leuk en uiteindelijk heb ik definitief gekozen voor een dorp, omdat ik een andere levensfase in ging. Knipoog

Ik snap best dat je niet op die mensen buiten zit te wachten, maar ja, ik heb persoonlijk toch liever dat de horeca rookvrij wordt. Mijn zus werkt al jaren in de horeca en zit altijd in die rook, mijn vriend speelt in een band en zit bij optredens ook in die smerige rook (hij baalt daar heel erg van). Het is gewoon heel erg vervelend en je moet wat. Overigens was het bij ons niet bepaald goedkoop om in het centrum te wonen.........

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:25

Suelza schreef:
naadje24 schreef:

Nu overdrijf je wel heel erg. Junkies (ofwel mensen met een verslaving) mogen ook niet op straat rondslenteren en vedomi gebruiken. Daarnaast valt het reuze mee met de "ziektes" die hun zouden veroorzaken (je doet net alsof ze de pest of de tyves overdragen) en de kans op besmetting bij kinderen is ook minmimaal. ALS ze al een naald zomaar op de grond gooien dan is kans op besmetting alleen aanwezig als het bloed direct contact heeft met het bloed van dat kind. Anders niet. Ik werk heel veel met deze mensen en raak dus ook geaggiteerd als ik een dergelijke reactie lees. Het zijn geen straathonden en wensen zo mag je ze ook niet behandelen of over ze spreken...

ow en aids dan?

en in amsterdam vind je meer dan genoeg naalden op de grond hoor! en ja ook daar spelen kleine kinderen! en wat betreft het straatvuil....dronken mensen pleuren hun blikjes en derg maar op straat (zie hier maar de koemarkt na een avondje feest)
op straatvuil komen ratten af...de grootste ziektebrengers overigens...

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:26

Ik rook zelf niet, dat anderen willen roken, prima, maar met mijn astma heb ik er snel last van. Mijn vriend rookt wel, binnen alleen in de keuken onder de afzuigkap, of buiten.
We zijn naar italie op vakantie geweest enm daar mag je dus al niet meer roken in publieke ruimtes. Niemand die daar een probleem van maakt. Moet hier ook kunnen !!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:27

faye schreef:
Wat een onzin! Omdat ik wel rekening wens te houden met mijn medemensen? Roken is slecht, meeroken is slecht, als ik die keuze maak, prima, maar daar hoeft een ander geen last van te hebben. Ik rook ALTIJD buiten namelijk.

daar hebben ze er dus blijkbaar ook last van Tong uitsteken aangezien de buitenlucht nu zo vervuild word straks en de ramen niet meer open kunnen (citaat van een bokker)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:28

Persoonlijk denk ik dat er erg veel weerstand is en mensen moeilijk doen omdat het gewoon een verandering is. En mensen houden over het algemeen niet van veranderingen.

Als het straks zover is zul je er nog maar weinig mensen over horen omdat iedereen inziet dat het allemaal reuze meevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:29

naadje24 schreef:
faye schreef:

daar hebben ze er dus blijkbaar ook last van Tong uitsteken aangezien de buitenlucht nu zo vervuild word straks en de ramen niet meer open kunnen (citaat van een bokker)

Ik vind gewoon dat je jezelf onterecht slachtoffer maakt. Buiten roken went hoor, meur je zelf ook minder (want we stinken echt Knipoog )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:38

Naadje24; longkanker is in feite stikken. Als je bewust kiest om de kans daarop te vergroten bij jezelf, prima. Maar doe het anderen niet aan. Ik heb tegenwoordig zelf gelukkig niet zo'n last meer van veel in de rook zitten, want sinds ik een dochter heb, ga ik wat minder uit dan voorheen Knipoog . Maar ALS ik uitga (restaurant/dansen/bandje van mijn vriend kijken etc.), tja, dan word ik niet vrolijk van die blauwe wolken om me heen, nee. Jij doet idd een beetje zielig over je 'roker zijn' en dat er geen plek meer voor 'jullie' is en je zwaar gediscrimineerd voelt enzo. Tja..... Vind ik nou eenmaal slachtofferig overkomen. Mag jij shortminded vinden, hoor, ik lig daar niet zo wakker van.

Dit is idd een discussieforum, maar er staat niet voor niets in de regels dat je je aan het topiconderwerp moet houden. Dus uitlaatgassen, alcohol, drugs en drugsnaalden voor kleine kinderen gaat ietwat ver, hoor. Haha!

Vind jij het maar best om op je 50e te gaan Doei! . Ik heb een dochter en als ik 50 ben is zij 15 a 16 jaar. Dan hoop ik er nog lange tijd te zijn. Ik geniet gelukkig wel van het leven tegenwoordig en heb geen zin om weg te teren, als ik de keuze heb. Helaas heb ik die niet, maar ik heb wel de keuze gemaakt gezond te leven, zeker aangezien ik zelf jarenlang erg ziek geweest ben en weet hoe belangrijk je gezondheid is. Zonder je gezondheid heb je namelijk niets.

Er zijn, volgens mij, al heel wat rokersruimtes, hoor. In de jaren 70/80 zag je nergens zoiets en tegenwoordig zie je genoeg in de publieke gebouwen. Ik heb jarenlang gewerkt tussen de rokers (in het wereldje van 'seks, drugs en rock 'n roll') en wat was ik blij toen men op kantoor de rookkamertjes maakten. Wat ik dan weer gemeen vond, was dat die mensen zo vaak pauze namen om hun peuk op te roken, terwijl de hardwerkende (je hebt ook altijd luie mensen natuurlijk) nietrokers zaten te zwoegen Clown . Maar ja, je moest wat. Hier thuis komt die rookruimte in elk geval niet. Haha!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:39

naadje24 schreef:
ow en aids dan?

en in amsterdam vind je meer dan genoeg naalden op de grond hoor! en ja ook daar spelen kleine kinderen! en wat betreft het straatvuil....dronken mensen pleuren hun blikjes en derg maar op straat (zie hier maar de koemarkt na een avondje feest)
op straatvuil komen ratten af...de grootste ziektebrengers overigens...

Zoals ze je bij biologie hebben geleerd Knipoog breng je aids ALLEEN over met direct bloed op bloed contact (dus wond op wond, bloed in wond, bloedtransfusie) of geslachtsgemeenschap (en dan vnl. bij anale sex), dus niet als jij je aan een oude naald prikt. Dan gebeurt alleen als je naalden deelt, dus er met 1 naald op eenvolgend geprikt wordt. Dus niet via een naald die jij op straat zou zien liggen (dat het er niet prettig uitziet, is een tweede).

Overigens ben ik werkzaam in het centrum van Amsterdam en het valt best wel mee. Wellicht in de achterbuurten, maar daar kan ik niet over oordelen. Daar werk ik niet.

Anyway, niet te snel oordelen over je medemens, dat was het punt wat ik wilde maken.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:40

Nadya schreef:
Er zijn, volgens mij, al heel wat rokersruimtes, hoor. In de jaren 70/80 zag je nergens zoiets en tegenwoordig zie je genoeg in de publieke gebouwen. Ik heb jarenlang gewerkt tussen de rokers (in het wereldje van 'seks, drugs en rock 'n roll') en wat was ik blij toen men op kantoor de rookkamertjes maakten. Wat ik dan weer gemeen vond, was dat die mensen zo vaak pauze namen om hun peuk op te roken, terwijl de hardwerkende (je hebt ook altijd luie mensen natuurlijk) nietrokers zaten te zwoegen Clown . Maar ja, je moest wat. Hier thuis komt die rookruimte in elk geval niet. Haha!

Publieke rookruimtes hadden wij ook op mijn vorige werkplek. Ideale oplossing, vond ik dat. Ik begrijp ook niet waarom ze er daar niet meer van maken. Of een overdekte buitenplaats. Dan ben je van het gezeur af lijkt mij!