Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:17

SusanH schreef:
Wbt de sportpaarden, ik vind het belachelijk dat je hond, of de dierenartskosten aan je hond niet ook vergoed worden via BIJ12. En wat je terugkrijgt is ook een schijntje natuurlijk tov de werkelijke (emotionele) waarde van je geliefde dier(en).

Tja als ze ook gedode sportpaarden moeten gaan vergoeden....Sommige zijn tonnen waard. Iedereen op Bokt vond altijd dat ook "sportpaarden" veel weidegang moeten krijgen, maar op deze manier zal men ze liever binnen houden! Overigens is zoals @SusanH ook zegt de emotionele waarde van je hobbydier met geen geld te vergoeden. Dat interesseert die nare pro-wolfers niet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:31

DuoPenotti schreef:
Ginam schreef:
Ja klopt Trieneke. Vooral als ze jagen in een roedel. Groot paard nog meer vlees ;(
Ik ben bang dat dat kwestie van tijd is als er niets gebeurd.

Ook zonder roedel.
Die hier volwassen koeien verwonden en dode was alleen.
Al 5 jaar geleden.
En nog blijft men zeggen pakt geen grote dieren.
Echt zo hardnekkige dat die pro wolf fabels blijven.

En maar zeggen dat het aan de omheining ligt, of denken dat een dier veilig is, omdat het s'nachts op stal staat. Mijn prowolf wederhelft denkt dat zelfs. Maar inmiddels hebben we de wolf hier ook, dus ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat het lampje bij hem gaat branden.

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-25 14:50

Citaat:
Weet u nog dat kindje dat vorig jaar in Austerlitz op 31 juli 2024 zogenaamd door een wolf omver is gelopen? Maar wacht even. Op 31 juli 2024, dus op dezelfde dag!,
zegt Commissaris van de Koning Provincie Utrecht dat voorlopig advies van wolvendeskundige is dat de wolf verkent of kleine mensen een prooi zijn en dat afschot de aangewezen aanpak zou zijn.

Ook verantwoordelijk Gedeputeerde Mirjam Sterk stuurt op dezelfde dag 31 juli 2024, (dag dat kind “ omver gelopen is” ) de staatssecretaris Ministerie LVVN Jean Rummenie een Whatsappje, over het eerste advies van de wolvenexpert, dat dit gedrag past bij een wolf die aan het kijken is of kinderen ook een prooi zouden kunnen zijn en vraagt een back-up van de staatssecretaris.

LET OP! Een dag later op 1 augustus 2024 trekt de wolvenexpert zijn advies over prooigedrag en advies voor afschot in, naar aanleiding van nieuwe informatie , terwijl er een klauwspoor en diepe krassen in rug kindje staan en adviseert wolf Bram te vangen en te zenderen. Wolf stond gewoon over kind heen ( zie documenten) om vervolgens tegen de pers te zeggen dat het kind in bramenstruik is gevallen. WAT EEN ONGELOFELIJKE BULLSHIT! En weet u wat nog het ergste is. De foto’s van rug kindje zijn bewust achtergehouden door de wolvenknuffelaars en nu blijkt, nadat de foto’s toch boven water zijn gekomen, dat het kindje wel degelijk gebeten is door wolf Bram! Gewoon bewust foto’s achterhouden! Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd! En je bent helemaal gestoord als je vervolgens zegt dat het geen probleemwolf is. De Provincie Utrecht heeft foto’s van rug kindje zwart gelakt in mijn Woo-besluit. We worden zwaar belazerd! Leest u even mee?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/19SxtA ... tid=wwXIfr

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:05

De twee kinderincidenten 2024 lijken regelmatig door elkaar gehaald te worden.

Er is er 1 op den Treek/Leusden, kind van buitenschoolse opvang,

En 1 in Austerlitz, redelijk dicht bij Beauforthuis en pyramide.

Ik heb al een paar keer gezien dat details van die twee incidenten met elkaar verward worden. Gebeurt hierboven ook.
Er worden details van twee verschillende incidenten bij elkaar gegooid.
Leusden en Austerlitz waren 2 afzonderlijke incidenten.

Is wel belangrijk om scherp op te zijn.

(En dan is het jongetje in 2025 dus nog een andere)

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:47

Ik zie nu af en toe onderweg de reclame borden van sneleentaxi, op eentje staat “van Hongerige Wolf naar Koedood” en eerst dacht ik dat het iets te maken had met het wolvenbeleid hier in Nederland. Maar het is maar een taxibedrijf :')
Slaat wel de spijker op z’n kop helaas :\
Afbeelding

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:54

anjali schreef:
SusanH schreef:
Wbt de sportpaarden, ik vind het belachelijk dat je hond, of de dierenartskosten aan je hond niet ook vergoed worden via BIJ12. En wat je terugkrijgt is ook een schijntje natuurlijk tov de werkelijke (emotionele) waarde van je geliefde dier(en).

Tja als ze ook gedode sportpaarden moeten gaan vergoeden....Sommige zijn tonnen waard. Iedereen op Bokt vond altijd dat ook "sportpaarden" veel weidegang moeten krijgen, maar op deze manier zal men ze liever binnen houden! Overigens is zoals @SusanH ook zegt de emotionele waarde van je hobbydier met geen geld te vergoeden. Dat interesseert die nare pro-wolfers niet.

Ik zag op social media zelfs een beschuldiging dat mensen hun dieren expres laten pakken voor geld.
Die lui hebben echt geen idee van emotionele waarde van dieren en ook niet van wat voor vergoedingen mensen krijgen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:38

tienus63 schreef:
Kun je TBO’er worden?
Dan staan ze in de rij om je te helpen afrikken ;)

Moet je wel je b*k houden als je koeien en kalveren gepakt worden.

Nou, moet lukken toch? En als ze allemaal gepakt zijn laten we het lekker dichtgroeien met JKK :+
Op Bokt heeft nog niemand mij antwoord kunnen geven/zelfs geen indicatie, wat de meterprijs is van zo'n wolfwerende omheining

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:05

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat het enige wat werkt is dat mensen zelf de stoute schoenen aan gaan trekken en er eens een paar om gaan leggen.

Dat gebeurt heus wel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-25 18:06

Aanval Garderen Gld alpaca gedood
Citaat:
Garderen, Gelderland.
27-08-2025
02:45

Aanval op alpaca

Afgelopen nacht is een aanval geweest op een kleine kudde alpaca's.
1 alpaca heeft de aanval niet overleefd, de rest van de kudde lijken ongedeerd.

Sterkte voor de eigenaar.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp  

#geenwolf
https://Geenwolf.com

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:16

Ik hoorde van mijn man met een collega uit Friesland, dat daar in een aantal gevallen men het probleem zelf maar "oplost" als er een wolf te dichtbij boerderijdieren wordt gesignaleerd.
Is er in het algemeen die indruk? Ik kan me overigens voorstellen dat het recht in eigen hand genomen wordt en zolang wolven niet gezenderd zijn kan dit redelijk ongestraft.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:22

Hmm zijn denk ik ook wel sterke verhalen. Hoe de regelgeving precies is kwa wapens weet ik niet maar die is echt wel streng. Mensen met een jacht vergunning of bv leden van een hobby schietclub hebben, hebben echt wel fikse verantwoording af te leggen met (wss) oa kogels tellen tov het aantal schoten.

Al zul er vast mensen zijn die er met een luchtbuks wat op los schieten en die zijn niet zo streng gehandhaafd.
Of kadavers vergiftigingen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:29

Gezien hoe lang aanvallen doorgaan van dezelfde wolven denk ik ook wel dat het meevalt.
De straffen zijn niet mals en denk maar dat de AR en aanverwante clubs procederen tot zoveel mogelijk straf.

Denk eerder dat er 1 knuffelt met een auto en onder een struik sterft, of dat moment in een sloot gekatapulteerd word oid.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:35

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:48

Babootje schreef:
Ik hoorde van mijn man met een collega uit Friesland, dat daar in een aantal gevallen men het probleem zelf maar "oplost" als er een wolf te dichtbij boerderijdieren wordt gesignaleerd.
Is er in het algemeen die indruk? Ik kan me overigens voorstellen dat het recht in eigen hand genomen wordt en zolang wolven niet gezenderd zijn kan dit redelijk ongestraft.

Dat zou best wel kunnen kloppen, want er zijn een aantal op zeer miraculeuze wijze verdwenen uit de omgeving.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:05

Ginam schreef:
Beelden van wolven die aankomen voor de moord op pony Matske.
Let op want je hoort een deel van de aanval. Dus niet kijken als je dat niet wilt.

https://www.facebook.com/share/v/1MEPVV ... tid=wwXIfr

Ja, dikke trigger warning.

Ik kan veel hebben maar vond dit wel echt heftig om te horen omdat je weet wat er gebeurt.

Toch ook heel goed dat dit naar buiten wordt gebracht. Dit maakt meer impact dan enkel een foto.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:20

Ik hoorde niks?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:25

Cinnepin schreef:
Ik hoorde niks?

Je moet even tegen het einde luisteren. Ik snap niet dat iemand nog pro wolf kan zijn na dit te horen, wetende wat er gebeurt. Dan heb je geen hart voor dieren. Ik kan veel hebben maar ik kreeg er kippenvel van

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:28

Zo'n jank geluid of iets?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:30

Cinnepin schreef:

Je hoort de pony zich verzetten met nodig geluiden van de pony erbij

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:33

oh, dan ga ik morgen nog even luisteren ...

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:47

Geen gek idee misschien om in al dit soort posts (vreselijk, maar goed dat ze naar buiten komen), een hele zwik van die pro-wolf clubs te taggen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:38

tienus63 schreef:
Citaat:
Weet u nog dat kindje dat vorig jaar in Austerlitz op 31 juli 2024 zogenaamd door een wolf omver is gelopen? Maar wacht even. Op 31 juli 2024, dus op dezelfde dag!,
zegt Commissaris van de Koning Provincie Utrecht dat voorlopig advies van wolvendeskundige is dat de wolf verkent of kleine mensen een prooi zijn en dat afschot de aangewezen aanpak zou zijn.

Ook verantwoordelijk Gedeputeerde Mirjam Sterk stuurt op dezelfde dag 31 juli 2024, (dag dat kind “ omver gelopen is” ) de staatssecretaris Ministerie LVVN Jean Rummenie een Whatsappje, over het eerste advies van de wolvenexpert, dat dit gedrag past bij een wolf die aan het kijken is of kinderen ook een prooi zouden kunnen zijn en vraagt een back-up van de staatssecretaris.

LET OP! Een dag later op 1 augustus 2024 trekt de wolvenexpert zijn advies over prooigedrag en advies voor afschot in, naar aanleiding van nieuwe informatie , terwijl er een klauwspoor en diepe krassen in rug kindje staan en adviseert wolf Bram te vangen en te zenderen. Wolf stond gewoon over kind heen ( zie documenten) om vervolgens tegen de pers te zeggen dat het kind in bramenstruik is gevallen. WAT EEN ONGELOFELIJKE BULLSHIT! En weet u wat nog het ergste is. De foto’s van rug kindje zijn bewust achtergehouden door de wolvenknuffelaars en nu blijkt, nadat de foto’s toch boven water zijn gekomen, dat het kindje wel degelijk gebeten is door wolf Bram! Gewoon bewust foto’s achterhouden! Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd! En je bent helemaal gestoord als je vervolgens zegt dat het geen probleemwolf is. De Provincie Utrecht heeft foto’s van rug kindje zwart gelakt in mijn Woo-besluit. We worden zwaar belazerd! Leest u even mee?

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/19SxtA ... tid=wwXIfr

Ik heb dezelfde soort wondjes opgelopen door de tanden van een hond. Dus dat dat "omvergeduwde" kindje niet gebeten is, is een dikke vette leugen! En nee, bramenwondjes zijn anders.
Glen Lelyveld en/of andere "wolven experts" zijn gewoon bang hun gerieflijke baan als ecoloog/"wolvenexpert" kwijt te raken, en wringen zich als een paling in een emmer snot om te "bewijzen" dat een wolf geen kinderen bijt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:44

Cinnepin schreef:

Ik vind het meer als een dier dat in de keel gebeten wordt klinken. %)

Wat een leed brengt de herintroductie van de wolf met zich mee... Zo onnodig. Ik heb meer waardering voor jagers gekregen. Die zouden nooit een dier zo laten lijden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:15

Zoolgangster schreef:
Ik heb dezelfde soort wondjes opgelopen door de tanden van een hond. Dus dat dat "omvergeduwde" kindje niet gebeten is, is een dikke vette leugen! En nee, bramenwondjes zijn anders.
Glen Lelyveld en/of andere "wolven experts" zijn gewoon bang hun gerieflijke baan als ecoloog/"wolvenexpert" kwijt te raken, en wringen zich als een paling in een emmer snot om te "bewijzen" dat een wolf geen kinderen bijt.

Kind Austerlitz is alleen omgelopen,
Die situatie is redelijk tot in detail bekend in Austerlitz.

Kind Leusden/Den Treek is discussie over. Dàt is die met wondjes al dan niet van bram(en)...

Het zijn twee verschillende incidenten op twee verschillende locaties op twee verschillende datums beide in 2024.
Austerlitz is nauwelijks in het nieuws geweest, Leusden/Den treek wel

Kilometer of 5 uit elkaar.

Datums zou ik even moeten opzoeken.

Het jongetje dit jaar was ook Austerlitz.
Dat is een derde! incident in die directe omgeving

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:20

Zoolgangster schreef:
Cinnepin schreef:

Ik vind het meer als een dier dat in de keel gebeten wordt klinken. %)

Wat een leed brengt de herintroductie van de wolf met zich mee... Zo onnodig. Ik heb meer waardering voor jagers gekregen. Die zouden nooit een dier zo laten lijden.

Uhm…. Kunnen jullie de beschrijving van hoe het filmpje klinkt aub achterwege laten! Ik kijk heel bewust niet en nu heb er alsnog achtergrondgeluid bij. ;(