Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cer schreef:Het zou zomaar kunnen dat mensen die normaal geen gas of olie stelletjes gebruiken, dat nu wel gaan doen. En dat niet buiten of in een schuur plaatsen maar in het keukenkastje bijvoorbeeld. Ik weet niet of iemand die nooit kampeert er goed en veilig mee om kan gaan ineens?

. 

verootjoo schreef:Er staat op de fles hoe je ermee om moet gaan. Bij mijn weten zijn er nooit grote rampen gebeurt met gasflessen door consumenten.
) _San87_ schreef:Nee, maar het is ook weer niet de bedoeling gasflessen IN huis te bewaren.

Lielle schreef:_San87_ schreef:Nee, maar het is ook weer niet de bedoeling gasflessen IN huis te bewaren.
hoezo niet? Hoe denk je dat mensen gasflessen meenemen op vakantie? Niet iedereen heeft een roofrack, die liggen echt gewoon in de auto.
Hier meerdere campingaz tanks en tankjes in huis, alleen wel handig om die niet naast de CV of in de brandende zon te leggen.
karuna schreef:Ik heb jaren gekookt op flessengas met een enorme propaan gasfles in de keukenkast onder het fornuis. Zolang je ventileert. De datum van de slangen respecteerd en de fles laat controleren jaarlijks kan het geen kwaad.
Ik heb altijd in mijn bus een camping gaz fles met opdraaibaar kookstuk en borden bestek enz liggen. Als ik onderweg strand kan ik dingen opwarmen. De camper heeft een dikke tank eronder liggen. Maar elke camper of caravan heeft een gaskastje waar de gasflessen inkunnen. Met een ventilatie naar buiten.
Gas is minder ontploffingsgevoelig dan spiritus en stinkt ook minder. Ik bedacht me, ik heb nog een petroleum kachel staan waar ook op gekookt kan worden, gekocht toen gas en stroom zo duur werden. Getest en gebruikt ook zodat ik weet hoe het werkt
_San87_ schreef:Hoezo levensgevaarlijk? Het is niet gevaarlijker dan een gastoestel in mijn ervaring.
8nnemiek schreef:_San87_ schreef:Hoezo levensgevaarlijk? Het is niet gevaarlijker dan een gastoestel in mijn ervaring.
Ik vind ze vooral heel eng omdat ze een bijna onzichtbare vlam hebben, je hoort en ziet ze niet branden. En spiritus verdampt snel wat voor een steekvlam kan zorgen als je hem bijvult.
En daarnaast, je zal maar in een onhandige actie het ding van tafel laten vallen; die vloeistof loopt overal heen en kan alles in de hens zetten![]()
Dus voor onhandige mensen als ik vind ik het levensgevaarlijk
Ook onveilig inderdaad. We koken nu op inductie. Het gas is echt alleen voor noodgevallen.
.