Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:27

Ik zou vanavond om 9u graag bij een bosrand van het DFW de Melkweg willen fotograferen. Dat durf ik nu niet meer geloof ik.

DubbelFun

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:36

Hier in de buurt staan ook nog genoeg ponies/paarden en schapen/geiten zonder fatsoenlijke omheining en ik verbaas me er ook over dat er niet veel meer gegrepen wordt.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:38

Ik snap, denk ik, waarom ze die foto rond laten gaan op social media. Om de mensen te laten zien wat voor gevolgen zo'n aanval heeft. Echter, schiet de foto zijn doel voorbij want iedereen heeft het er nu alleen maar over of het wel of niet slim is om de kinderen hier aan bloot te stellen i.p.v de impact die zo'n aanval heeft.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:44

Ik heb de vragenlijst ook beantwoord met letterlijk mijn advies weer die ik tijdens mijn bachelor biologie al had opgesteld. Dat was nog voor de komst van de wolf. We moesten voor een vak een analyse maken met voor en nadelen, weet nog wel dat onze conclusie toen al was dat Nederland te klein is voor de wolf. En dat tonen de wolven zelf nu al aan... |o

Forumster, yup ik reed altijd graag daar. Nu alleen nog met een groep menners met grotere paarden erbij of sowieso met meerdere aanspanningen. No way dat ik daar alleen ga ik rijden. Laatste keer reageerden de pony's daar alledrie gespannen in een bepaald stuk bos, zijn maar even een galopje gaan doen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:49

Dreamboy schreef:
Ik snap, denk ik, waarom ze die foto rond laten gaan op social media. Om de mensen te laten zien wat voor gevolgen zo'n aanval heeft. Echter, schiet de foto zijn doel voorbij want iedereen heeft het er nu alleen maar over of het wel of niet slim is om de kinderen hier aan bloot te stellen i.p.v de impact die zo'n aanval heeft.

Marketing technisch is het niet de meest slimme foto om te plaatsen. Plus geen wolfwerende dingen.

Handig is het niet. Maar ik snap sowieso niet dat je die dieren snachts in die regio buiten hebt lopen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:53

Wintu schreef:
Telpeva schreef:
Dan nog is het een wolf in daglicht op iemands erf, die ook niet onder de indruk is van de aanwezigheid van mensen (de beelden zijn vanuit een auto genomen zo te zien). in mijn beleving is dat al voldoende problematisch, of deze nu ook verantwoordelijk is voor het doden van de pony of niet.
Rond 8 uur is een tijdstip dat de kinderen ook daar aanwezig hadden kunnen zijn om de dieren te verzorgen, wat had er voor een ellende kunnen ontstaan als kinderen het dier eerst hadden gevonden of zelfs erbij waren terwijl hun pony werd gedood. En hoe zouden wolven reageren op (ongetwijfeld zeer emotionele) mensenkinderen zo dicht bij hun prooi.

Dat is ook voldoende problematisch, maar zou als ik in hun schoenen stond wel willen weten van de hoed of de rand. Ik zie geen bloed op de wolf, ik zie geen volle buik. Dus is het dan wel daarjuist gebeurd, of zijn er in de nacht ook al wolven geweest. Hoeveel wolven zijn er geweest dan en waarom is de andere pony zonder schade. Ik zou het willen weten iig.

Goed punt inderdaad ja :j mee eens wel

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:01

Benzz schreef:
Dreamboy schreef:

Marketing technisch is het niet de meest slimme foto om te plaatsen. Plus geen wolfwerende dingen.

Handig is het niet. Maar ik snap sowieso niet dat je die dieren snachts in die regio buiten hebt lopen.

Maar je weet toch niet of ze 's-nachts buiten liepen? De aanval was 8 uur vanochtend. Die van mij liepen op dat tijdstip ook al buiten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:03

Ze vonden de pony om 8 uur in de ochtend.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:05

Benzz schreef:

Oke, dat had ik dan verkeerd gelezen. Dan is het inderdaad niet zo slim.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:08

Dreamboy schreef:
Benzz schreef:

Wintu heeft hierboven ook een scherpe post gemaakt. Vooral over de wolf die gespot is op de camera.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:09

Dat versterkt dan alleen mijn idee maar dat de wolf op de fotoos niet de aanvaller is, maar een ander of meerdere, die dan volgevreten al vertrokken zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:12

Het weideseizoen loopt tot 1 november, het WAS gebruikelijk dat ponies tot die tijd dag en nacht op de wei bleven. Nu gaat dat niet meer vanwege die wolven.In sommige gebieden kunnen ze eigenlijk helemaal niet meer buiten. :(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 19:19

En die gebieden breiden zich steeds verder uit.
Twee jaar geleden durfden boeren in omgeving Wapse hun jongvee niet te meer te laten weiden. Of als ze de mogelijkheid hadden alleen nog maar vlakbij de stal zodat de dieren snel naar binnen gehaald kunnen worden.
Onder de boeren hoor je heel veel dat ze het vee veel minder buiten hebben lopen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:20

DubbelFun schreef:
Dat versterkt dan alleen mijn idee maar dat de wolf op de fotoos niet de aanvaller is, maar een ander of meerdere, die dan volgevreten al vertrokken zijn.

Dat denk ik dus ook, en die komen heus terug, want er loopt nog een pony.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:22

Dreamboy schreef:
Benzz schreef:

de foto's van weglopende wolf zijn ook in daglicht, dus zo vroeg zal het niet geweest zijn het is daarop al licht

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:26

Zonsopgang vanmorgen was 7:31

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:29

speurneusc schreef:
de foto's van weglopende wolf zijn ook in daglicht, dus zo vroeg zal het niet geweest zijn het is daarop al licht

De eigenaresse zegt zelf op FB dat het om 07.50 is gevonden.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:43

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:03

Wintu schreef:
Mijn ochtendronden zijn later tegenwoordig en niet meer langs weides met schapen.

Het is ook niet mijn ochtend ronde maar gewoon even plasje doen. Ik kan d’r slecht nog 2 uur met d’r pootjes over elkaar laten zitten. ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:08

Het zal je dier maar zijn, zelfs die boer is echt wel aan z'n schapen gehecht, ook al is het voor zijn inkomsten.
Maar het zal je pony of paard of schaap of geit maar zijn die opgevreten is. Je vindt ze ook altijd verminkt terug, dat maakt het nog gruwelijker.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:12

anjali schreef:
Het weideseizoen loopt tot 1 november, het WAS gebruikelijk dat ponies tot die tijd dag en nacht op de wei bleven. Nu gaat dat niet meer vanwege die wolven.In sommige gebieden kunnen ze eigenlijk helemaal niet meer buiten. :(

Ik heb mijn kleine pony’s al 2 jaar ‘s nachts op stal terwijl er toen enkel nog spraken was van heel af en toe een zwervende wolf in mijn regio. Ik wilde gewoon niet degene zijn die ‘s morgens zo de pony’s aantreft.

En ik vind het super jammer hoor. Ze hadden een heerlijk leven, 24/7 met een grote stro stal waarvan de deur nooit dicht ging. Maar ik durfde het al heel snel niet meer aan. Het gebeurd ook op de dag, ik weet het. Maar het merendeel ben de aanvallen in ‘s nachts of in de vroege ochtend. Op de dag zijn ze vooral aan het verkennen. Is mijn conclusie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 22:45

Waar is de linkse nu.nl met berichtgeving?
Of zijn ze nog samen met pvvd aan het verzinnen hoe ze het nu weer moeten verdraaien dat er in het licht een wolf over het erf banjerde waar even daarvoor een pony is verscheurd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 23:03

Hart van Nederland bracht het verhaal heel compleet.
Inclusief alle beelden, moeders aan het woord. De kinderen aan het woord.
Jongste kind was nu bang om buiten te spelen.
Omdat de wolf op het erf is gezien en in de weide is geweest, durft ze niet te meer te schommelen.
Dat maakte meer impact op haar dan de verscheurde pony.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 23:30

DuoPenotti schreef:
Waar is de linkse nu.nl met berichtgeving?
Of zijn ze nog samen met pvvd aan het verzinnen hoe ze het nu weer moeten verdraaien dat er in het licht een wolf over het erf banjerde waar even daarvoor een pony is verscheurd.

Hou toch op met dat polariseren, heeft niets met links of rechts te maken.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 05:58

Ik weet niet welke kleur de NOS aanhangt, maar zij hebben op hun site ook niets vermeld.