Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:04

Elisa2 schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik Jetten helemaal niks met zijn idealistische en onrealistische klimaat plannen.

Mee eens.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:08

xPabloBokt schreef:
Elisa2 schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik Jetten helemaal niks met zijn idealistische en onrealistische klimaat plannen.

Mee eens.

Hier ook

En Jesse Klaver heeft zich aangesloten bij PVDA. Hoor ik net.
Dat vind ik net zo'n onrealistisch figuur.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:15

Raineri schreef:
DuoPenotti schreef:
https://www.nu.nl/val-kabinet/6272207/k ... eling.html

Dit vind ik nu een mooi artikel.

Ik zei eerder al ze is erg goed voor het buitenland maar niet voor Nederland.
En ook dat de bedreiging niet DE reden is voor stoppen. Maar uiteraard wel mee speelt.

Dit artikel is wat ik ook bedoelde te zeggen.

En ik hoop dat ze een fijne functie krijgt die wel weer bij haar past.

Ik kan je artikel helaas niet openen door een betaalmuur O:)

Is geen betaalmuur, alleen maar aanmelden, voor de rest gewoon altijd gratis.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 09:16

Ik vind Jesse Klaver vooral een natte dweil :o. Met z'n hippe naamswijziging.

Misschien dat PvdA en GL samen een potje kunnen breken...

Elisa2

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:18

Haha ook mee eens..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:22

Ik las gisterenavond een stuk (sorry weet even echt niet meer waar) over dat elke partij zich wel mag vernieuwen. Ook in de tweede kamer zitten veel mensen als jaren. Wilders, Klaver, etc. Misschien tijd voor een hele frisse wind?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:24

Hm, maar dan heb je weer dat mensen "niet genoeg ervaring hebben". Of moeten de nieuwe mensen dan ergens anders uit de politiek komen? (ik weet niet precies hoe dat werkt)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:24

Jessix schreef:
Ik las gisterenavond een stuk (sorry weet even echt niet meer waar) over dat elke partij zich wel mag vernieuwen. Ook in de tweede kamer zitten veel mensen als jaren. Wilders, Klaver, etc. Misschien tijd voor een hele frisse wind?

Daar hadden we het veel eerder al over idd.

Een bezem erdoor en een frisse wind door de tweede kamer.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:26

Ervaring is prima, maar hoeft niet perse 25 jaar te zijn toch?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:27

Ik ben wel voor een frisse wind, maar ook wel voor ervaring..dus ik zou zeggen hou de mensen met veel ervaring op de strategische plekken. Zoals Omzigt bijvoorbeeld zodat deze kunnen bijsturen waar nodig.

En het lijkt mij goed als iedere partij zich zou vernieuwen en even goed zou overdenken waar zij nu precies staan, hoe zij in zaken staan. En vooral een tien jaren plan maken over hoe ze Nederland willen besturen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:28

BeFunny schreef:
Jessix schreef:

Daar hadden we het veel eerder al over idd.

Een bezem erdoor en een frisse wind door de tweede kamer.

Ja, ik had daar zelf niet zo aan gedacht omdat de focus (mijn focus misschien wel) vooral op het kabinet ligt. Maar ik vond het ook wel een goed punt.

(misschien had ik het dan wel hier gelezen. :') )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 09:42

Elisa2 schreef:
Ik ben wel voor een frisse wind, maar ook wel voor ervaring..dus ik zou zeggen hou de mensen met veel ervaring op de strategische plekken. Zoals Omzigt bijvoorbeeld zodat deze kunnen bijsturen waar nodig.

En het lijkt mij goed als iedere partij zich zou vernieuwen en even goed zou overdenken waar zij nu precies staan, hoe zij in zaken staan. En vooral een tien jaren plan maken over hoe ze Nederland willen besturen.

Ja, hier kan ik me wel in vinden. Ik hoor om me heen ook veel geluiden dat er een frisse wind nodig is :).

Die ervaring kan alsnog gewoon binnen de partij zitten, natuurlijk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:44

Wat we hebben zitten dat heeft er met elkaar zo'n gigantische puinhoop van gemaakt en daar zit een bak ervaring tussen. Dat die ervaring mij wel een beetje gestolen kan worden.

Ik denk dat echt goede zaken mensen het ook heel goed zouden doen in het kabinet. En mensen die goed strategisch kunnen denken.

In het verleden hebben we wel een aantal van die mensen in de kamer gehad.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:46

BeFunny schreef:
xPabloBokt schreef:
Hier ook

Maar D66 is zoiezo een partij die zich inzet voor klimaat, dat is waar de partij voor staat. Daarom was Rob Jetten als minister van Energie en Klimaat een hele logische keuze. Afijn, mensen die geen verdere achteruitgang van de natuur en biodiversiteit willen stemmen zoiezo geen D66. Ik vind het juist sterk dat óndanks dat het vreselijk onpopulair was zijn poot stijfhield op het gebied van natuur en klimaat.

Ik moet altijd denken bij Jetten aan dit filmpje van Arjan Lubach over Robje Jetten: https://www.youtube.com/watch?v=QUdX-3m4Wuc , vanaf 4.48. Het lijkt me een vriendelijke, fatsoenlijke man, ben benieuwd wat ie gaat doen. Hij is in ieder geval geen vrouw, wel homo, en lijsttrekken van de partij die het meest populair is om te haten vanuit populistisch rechts. Ik wens hem heel veel succes en een teflon-achtige dikke huid.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:46

BeFunny schreef:
Wat we hebben zitten dat heeft er met elkaar zo'n gigantische puinhoop van gemaakt en daar zit een bak ervaring tussen. Dat die ervaring mij wel een beetje gestolen kan worden.

Ik denk dat echt goede zaken mensen het ook heel goed zouden doen in het kabinet. En mensen die goed strategisch kunnen denken.

Denk je dat volledig nieuw het echt beter gaat doen? En waarom dan? Tot nu toe hebben alle nieuwe partijen die met een fris geluid en gebrek aan fatsoen de kamer in kwamen roeptoeteren echt he-le-maal niks bereikt. Behalve dan verder polariseren, ruzie maken, uiteenvallen en voor 12 miljoen nieuwe splinterpartijtjes in de kamer zorgen. En ohja, dat er een beetje minder normaal met elkaar om wordt gegaan in de kamer.
Laatst bijgewerkt door nps op 14-07-23 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:48

BeFunny schreef:
Hier ook

Hij heeft zich niet aangesloten bij de PvdA ipv GL he. Leden van GL en PvdA mogen lid worden bij elkaars partij, om de samenwerking tussen de 2 partijen te promoten.

Ik ben wel voor een gezamenlijk links blok. Al die versnippering die we nu hebben, maakt het vormen van een coalitie gruwelijk moeilijk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:52

nps schreef:
BeFunny schreef:

Denk je dat volledig nieuw het echt beter gaat doen? En waarom dan?

Ik zeg niet volledig nieuw maar wel dat de bezem er door moet.

En met een aantal nieuwe mensen dat we ook wat meer besluitvaardigheid gaan zien.

Want bijv nu met die vluchtelingen daar moeten keuzes gemaakt worden en daarvoor moet iemand ook een ijzeren harnas hebben want dat gaat linksom of rechtsom niet goed vallen ;)

Maar de keuze moet gemaakt worden of dat nou meer links of meer rechts is. Daar moet wat gebeuren.

Het zelfde geldt voor bepaalde verdelingen daar moeten ook andere keuzes gemaakt worden.

Wat we hebben zitten heeft bewezen hier niets mee te kunnen ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:53

Tango1979 schreef:
BeFunny schreef:
Hier ook

Hij heeft zich niet aangesloten bij de PvdA ipv GL he. Leden van GL en PvdA mogen lid worden bij elkaars partij, om de samenwerking tussen de 2 partijen te promoten.

Ik ben wel voor een gezamenlijk links blok. Al die versnippering die we nu hebben, maakt het vormen van een coalitie gruwelijk moeilijk.

Ik ben wel voor minder partijen maar ik heb niets met dat groene gewouwel. En ook niet zoveel met links getouwtrek.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:08

_San87_ schreef:
Ik vind Jesse Klaver vooral een natte dweil :o. Met z'n hippe naamswijziging.

Misschien dat PvdA en GL samen een potje kunnen breken...

En de eikeltjespyjama.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 13:14

Tango1979 schreef:
BeFunny schreef:
Hier ook

Als lid van de SP mag je niet tevens lid zijn van een andere partij. Althans dat was enkele jaren geleden zo toen ik daarnaar informeerde.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 13:16

Dat is volgens mij bij de meeste politieke partijen zo. PvdA en GL hebben nu besloten een samenwerking aan te gaan en laten die "beperking" daardoor vallen.

SP is overigens wel voor meer samenwerking maar zien het niet zitten om op te gaan in andere partijen. Begrijp ik ook wel, want hun aanpak is heel anders.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 13:42

Wat mij betreft mogen alle partijen met hun plannen eerst op realisme getest worden, compleet met financiele doorberekeningen voordat ze van alles roepen. Dat scheelt later ook een boel als anders blijkt dat ze het niet waar kunnen maken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 13:43

Dat ben ik hardgrondig met je eens Elisa!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:00

Elisa2 schreef:
Wat mij betreft mogen alle partijen met hun plannen eerst op realisme getest worden, compleet met financiele doorberekeningen voordat ze van alles roepen. Dat scheelt later ook een boel als anders blijkt dat ze het niet waar kunnen maken.

Op realisme getest. Hoe zie je dat voor je? Iets wat vandaag realistisch lijkt kan er morgen heel anders uitzien. De corona Crisis is niemand op bedacht geweest bijv ;)

Ik denk dat met goede omdenkers (als iets anders loopt) dat ook kunnen switchen van strategie en niet blijven vasthouden aan iets wat je hebt geroepen en niet meer waar kan maken en daar vooral open over zijn. Ook het waarom. Dat scheelt ook al.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:05

Nou bijvoorbeeld asielbeleid, partijen die nu roepen geen asielzoekers meer te willen maar voorbij gaan aan de Europese afspraken daar over bijvoorbeeld. Dan zou ik toch wel graag een echt goed doordacht plan zien met onderbouwingen hoe ze dat dan voor elkaar willen gaan krijgen. Ook juist in Europa en met de regels die daarbij horen etc.

Onverwachte crisissen zijn er natuurlijk altijd, maar veel wordt er nu geroepen over al langer bestaande problemen. De asielcrisis, de zorg en zo zijn er nog wel meer.

Omdenken is ook goed als dat nodig is uiteraard, maar sommige problemen vergen imo een lange termijn aanpak. En daar is een goed bedacht en realistisch plan wel zo handig voor. En dan ook niet denkend aan 1 probleem an sich, maar ook koppelen welke problemen andere weer in stand houden. Zodat het niet lapmiddeltjes politiek is/ wordt zeg maar.