Elisa2 schreef:Om eerlijk te zijn vind ik Jetten helemaal niks met zijn idealistische en onrealistische klimaat plannen.
Mee eens.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Raineri schreef:DuoPenotti schreef:https://www.nu.nl/val-kabinet/6272207/k ... eling.html
Dit vind ik nu een mooi artikel.
Ik zei eerder al ze is erg goed voor het buitenland maar niet voor Nederland.
En ook dat de bedreiging niet DE reden is voor stoppen. Maar uiteraard wel mee speelt.
Dit artikel is wat ik ook bedoelde te zeggen.
En ik hoop dat ze een fijne functie krijgt die wel weer bij haar past.
Ik kan je artikel helaas niet openen door een betaalmuur
Jessix schreef:Ik las gisterenavond een stuk (sorry weet even echt niet meer waar) over dat elke partij zich wel mag vernieuwen. Ook in de tweede kamer zitten veel mensen als jaren. Wilders, Klaver, etc. Misschien tijd voor een hele frisse wind?
BeFunny schreef:Jessix schreef:Ik las gisterenavond een stuk (sorry weet even echt niet meer waar) over dat elke partij zich wel mag vernieuwen. Ook in de tweede kamer zitten veel mensen als jaren. Wilders, Klaver, etc. Misschien tijd voor een hele frisse wind?
Daar hadden we het veel eerder al over idd.
Een bezem erdoor en een frisse wind door de tweede kamer.
Elisa2 schreef:Ik ben wel voor een frisse wind, maar ook wel voor ervaring..dus ik zou zeggen hou de mensen met veel ervaring op de strategische plekken. Zoals Omzigt bijvoorbeeld zodat deze kunnen bijsturen waar nodig.
En het lijkt mij goed als iedere partij zich zou vernieuwen en even goed zou overdenken waar zij nu precies staan, hoe zij in zaken staan. En vooral een tien jaren plan maken over hoe ze Nederland willen besturen.
BeFunny schreef:xPabloBokt schreef:Hier ook
En Jesse Klaver heeft zich aangesloten bij PVDA. Hoor ik net.
Dat vind ik net zo'n onrealistisch figuur.
BeFunny schreef:Wat we hebben zitten dat heeft er met elkaar zo'n gigantische puinhoop van gemaakt en daar zit een bak ervaring tussen. Dat die ervaring mij wel een beetje gestolen kan worden.
Ik denk dat echt goede zaken mensen het ook heel goed zouden doen in het kabinet. En mensen die goed strategisch kunnen denken.
In het verleden hebben we wel een aantal van die mensen in de kamer gehad.
BeFunny schreef:Hier ook
nps schreef:BeFunny schreef:Wat we hebben zitten dat heeft er met elkaar zo'n gigantische puinhoop van gemaakt en daar zit een bak ervaring tussen. Dat die ervaring mij wel een beetje gestolen kan worden.
Ik denk dat echt goede zaken mensen het ook heel goed zouden doen in het kabinet. En mensen die goed strategisch kunnen denken.
In het verleden hebben we wel een aantal van die mensen in de kamer gehad.
Denk je dat volledig nieuw het echt beter gaat doen? En waarom dan?
Tango1979 schreef:BeFunny schreef:Hier ook
Hij heeft zich niet aangesloten bij de PvdA ipv GL he. Leden van GL en PvdA mogen lid worden bij elkaars partij, om de samenwerking tussen de 2 partijen te promoten.
Ik ben wel voor een gezamenlijk links blok. Al die versnippering die we nu hebben, maakt het vormen van een coalitie gruwelijk moeilijk.
Tango1979 schreef:BeFunny schreef:Hier ook
Hij heeft zich niet aangesloten bij de PvdA ipv GL he. Leden van GL en PvdA mogen lid worden bij elkaars partij, om de samenwerking tussen de 2 partijen te promoten.
Ik ben wel voor een gezamenlijk links blok. Al die versnippering die we nu hebben, maakt het vormen van een coalitie gruwelijk moeilijk.
Elisa2 schreef:Wat mij betreft mogen alle partijen met hun plannen eerst op realisme getest worden, compleet met financiele doorberekeningen voordat ze van alles roepen. Dat scheelt later ook een boel als anders blijkt dat ze het niet waar kunnen maken.