enzino schreef:Je quote mijn bericht en komt met een harde "nee". Vervolgens ga je over wat anders door (de aanleiding).
Vind je de framing niet correct dan moet je dat natuurlijk gewoon aangeven, ben je het er niet mee eens dan geef je aan dat het "mijns inziens niet klopt" (mening vs feit).
Ga je nu serieus zeuren over de manier waarop ik iets schrijf in plaats van gewoon op de inhoud in te gaan? Wauw.
@HC een groot deel van wat je schrijft klopt gewoon niet. Die zwaardere EV kost niet méér energie om vooruit te komen ten opzichte van een ICE. De rubberdeeltjes kloppen maar het totaal aan fijnstof is wel minder omdat ze minder fijnstof met remmen verspreiden. Dat het ergens moet worden opgewekt klopt, maar daarin zit bij elektrisch rijden véél meer duurzame potentie tov een ICE.
Hoezo is goedkoper laden kunstmatig? Zeker naarmate de technieken vorderen wordt groene energie en elektra steeds goedkoper en wordt benzine (dat ook schaarser wordt) duurder. Die aanschafprijs is al jaren aan het dalen. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat men in de toekomst voor dezelfde al dan niet goedkopere prijs een EV kan rijden tov een ICE.
Een EV is niet perfect. Maar er zit een wereld van potentie achter én zelfs in zijn huidige niet-perfecte staat is de gemiddelde EV nog beter en duurzamer dan de gemiddelde ICE. Dat is uit tal van onderzoeken gekomen.
Dus omschakelen naar EV tov ICE doet wel dégelijk iets voor het milieu. Maar ik ben het met je eens dat we tegelijkertijd ook mínder moeten rijden en ook aan andere elementen in het duurzame plaatje moeten denken. Waaronder die multinationals. Cruiseschepen. Privé én commerciële vliegtuigen. Beter en goedkoper OV. Maar dat de overheid die dingen nog niet (goed genoeg) doet maakt de ontwikkeling naar EVs nog niet slecht, zeker gezien er nog helemaal geen verplichting voor de gemiddelde Nederlander is om elektrisch te rijden. Het zijn juist die multinational automerken die nu gedwongen worden om betere én goedkopere elektrische auto’s te gaan maken en meer met elkaar te gaan concurreren, willen ze hun huidige sterke positie ook meenemen ná 2035.