Overstromingen in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:59

Waarom ironisch?

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:01

Cowboy55 schreef:
marleen_usar schreef:
Een koe is 100 km door het water mee gesleurd, gelukkig overleefd de anderen worden hopenlijk op tijd gered.

Ben ik de enige Bokker met een heel ironische gedachte over die koe?

Het eerste wat ik dacht is 'ik hoop voor die koe dat het een hobbykoe is ofzo, en geen vleeskoe' anders is er natuurlijk alsnog geen happy ever after. :')

Maar natuurlijk mooi dat de koe levend uit het water is gehaald!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:03

Shae schreef:
Cowboy55 schreef:

Ben ik de enige Bokker met een heel ironische gedachte over die koe?

Het eerste wat ik dacht is 'ik hoop voor die koe dat het een hobbykoe is ofzo, en geen vleeskoe' anders is er natuurlijk alsnog geen happy ever after. :')

<KNIP>!

Ik ben dus niet de enige Bokker met een ironische gedachte over de koe…… :')

Arabesk

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:08

Ik dacht eerder OMG hoeveel dieren zullen er wél verdronken zijn en waar dobberen al die kadavers straks....

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:11

Maar laten verzuipen dan? Het is toch een positief iets in deze nare dagen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:15

Weet iemand hoe het met de 2 witte hondjes gaat die achtergelaten moesten worden bij evacuatie? Ik blijf er maar aan denken... ;(

Onderwerp: Overstromingen in Limburg
poes schreef:
[ [url=m/MF4sdI.png]Afbeelding[/url] ]

Echt zo zo verschrikkelijk dit :(

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:17

Die zijn gered <3

Ergens eerder staat een link naar Facebook met foto's van geredde dieren en daar staan de hondjes ook bij.

Gelukkig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:29

Toen ik net over de ijssel reed zag ik nog jongvee in de uiterwaarden staan. Welke idioot van een veehouder haalt zijn dieren niet weg? _-:( Vertrouwd hij er op dat ze op de dijk kunnen blijven. Drie ervan stonden tot hun buik in het water. De vier anderen onderaan de dijk met de voeten in het water.

Die geredde koe, ik schoot vol tranen toen ik het bericht las. |( Dat dier heeft zoveel angst gehad en zoveel geluk ook gezien te zijn. :(:)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:35

karuna schreef:
Toen ik net over de ijssel reed zag ik nog jongvee in de uiterwaarden staan. Welke idioot van een veehouder haalt zijn dieren niet weg? _-:( Vertrouwd hij er op dat ze op de dijk kunnen blijven. Drie ervan stonden tot hun buik in het water. De vier anderen onderaan de dijk met de voeten in het water.

Die geredde koe, ik schoot vol tranen toen ik het bericht las. |( Dat dier heeft zoveel angst gehad en zoveel geluk ook gezien te zijn. :(:)

Misschien moet je wat minder snel oordelen. In een post een aantal pagina's geleden legde de DB nog uit dat sommige dieren zich niet laten vangen etc.

Ik zie overigens heel veel foto's langskomen van boeren die met trekkers en wagens dieren en mensen uit huizen zijn gaan halen. Mooi om te zien vond ik dat :)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:36

karuna schreef:

Het redden moet ook wel lukken hè, die boer zal echt niet voor zijn lol zijn broodwinning op die manier willen achterlaten. Als je maar 15 minuten krijgt om het hoognodige te pakken, red je dat niet om ook nog je vee te redden ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:37

Dat van die snelweg in Duitsland vind ik echt heftig, je zal daar maar in de file staan en ineens in een vloedgolf zitten met je gezin ...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:38

Mwa deze dieren staan niet echt onbereikbaar maar tegen een woonwijk aan ver van een boerderij af. Het is niet zoals ik vroeger wel gezien heb een overgelopen boerderij waar mensen hals over kop hebben moeten vluchten. Maar een veehouder die daar altijd een stuk of 8 tot 10 jonge koeien heeft lopen. In de uiterwaarden pal aan de ijssel. De schapen die er ook lopen zijn netjes weggehaald. Idem de paarden die er ook staan. Ook die zijn opgehaald. De wei is niet dusdanig groot dat ze met wat opdrijven niet te vangen zijn.

Twee smallere stukjes laag en een stukje dijk. Een voor schapen en een voor wat jongvee, en een groter stuk van een ander met paarden.
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-07-21 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:39

karuna schreef:
Mwa deze dieren staan niet echt onbereikbaar maar tegen een woonwijk aan ver van een boerderij af. Het is niet zoals ik vroeger wel gezien heb een overgelopen boerderij waar mensen hals over kop hebben moeten vluchten. Maar een veehouder die daar altijd een stuk of 8 tot 10 jonge koeien heeft lopen. De schapen die er ook lopen zijn netjes weggehaald.

Als ze zich nuet laten vangen houdt het ook op. Hou toch eens op met altijd dit soort reacties van jou.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:40

Kan zijn dat hij nu eerst de schapen aan het wegbrengen is (zijn kleiner en kunnen minder water hebben) en dat hij straks de koeien ophaalt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:41

karuna schreef:
Mwa deze dieren staan niet echt onbereikbaar maar tegen een woonwijk aan ver van een boerderij af. Het is niet zoals ik vroeger wel gezien heb een overgelopen boerderij waar mensen hals over kop hebben moeten vluchten. Maar een veehouder die daar altijd een stuk of 8 tot 10 jonge koeien heeft lopen. In de uiterwaarden pal aan de ijssel. De schapen die er ook lopen zijn netjes weggehaald. Idem de paarden die er ook staan. Ook die zijn opgehaald. De wei is niet dusdanig groot dat ze met wat opdrijven niet te vangen zijn.

Twee smallere stukjes laag en een stukje dijk. Een voor schapen en een voor wat jongvee, en een groter stuk van een ander met paarden.

Joh, als jij het zo goed weet, wat let je? Vang die koeien af en breng ze naar een hoger gelegen stuk. Dat geveroordeel altijd direct, een boer laat zijn vee echt niet voor de lol ‘gewoon’ achter hoor…

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:41

Geen enkele veehouder laat zijn dieren voor de lol verzuipen. Ze zullen vast naar hoger land kunnen lopen of ze worden nog opgehaald. Er moet ook ruimte + materieel + mankracht zijn hé om ze 'even' weg te halen...

Een boer kent zijn land vast beter dan een toevallige voorbijganger.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:42

Pardon? Iets aardiger mag ook denk ik? Ik maak me zorgen over de dieren. Dat stukje loopt vaker vol en het zijn altijd een paar koeien in dat stuk wei dat als laatste of niet wordt weggehaald. Bij een beetje hoog water loopt het daar vol. Ik weet toevallig van iemand die daar in die wijk woont dat zij al eens de draad hebben opengeknipt om de dieren eruit te kunnen laten. Omdat de eigenaar er kennelijk geen noodzaak in ziet zijn dieren op tijd weg te halen.

De schapen zijn niet van de koeieneigenaar.

Het zijn geen wilde koeien maar jongvee.
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-07-21 18:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:42

karuna schreef:

De meeste boeren met wildvee zijn al heel lang bezig met het zorgen om ze weg te krijgen. Een wild dier is nu niet eenmaal altijd te vangen. Soms als je ze probeert te vangen rennen ze juist van je weg het water in. Het blijven wilde dieren. Waar ik me aan erger zijn twee paarden en ezel eigenaren hier die op sociale druk van t hele dorp en aandringen van de politie nog steeds hun dieren in een half ondergelopen weiland hebben staan. Zelfs met aanbod van een stal en weide in het zelfde dorp op loop afstand hebben ze zo iets van neuh laat maar staan, het weiland is hoog zat…

Dit is de foto van gister. Weiland lag vanmorgen nog meer onder water. Helaas heb ik tot nu toe geen verdere update gehad over deze paarden en de ezels een stukje verderop. Mensen in het dorp hebben al vaak zat melding gemaakt bij politie, gemeente en de dierenbescherming maar je hebt geen poot om op te staan als de eigenaar zegt; neuh die staan daar prima.
Afbeelding

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:43

Dan mag jij wat aardiger zijn over de betreffende boer lijkt me. Of zijn jouw berichten altijd poeslief en aardig? Nou dan.

Nogmaals: een boer zal echt zijn vee (broodwinning) echt niet voor de lol laten verzuipen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:44

Maartje1990 schreef:
karuna schreef:
Mwa deze dieren staan niet echt onbereikbaar maar tegen een woonwijk aan ver van een boerderij af. Het is niet zoals ik vroeger wel gezien heb een overgelopen boerderij waar mensen hals over kop hebben moeten vluchten. Maar een veehouder die daar altijd een stuk of 8 tot 10 jonge koeien heeft lopen. De schapen die er ook lopen zijn netjes weggehaald.

Als ze zich nuet laten vangen houdt het ook op. Hou toch eens op met altijd dit soort reacties van jou.

Sluit ik me bij aan, de beste stuurlui staan aan wal (hoewel dat nu erg cru klinkt) of in dit geval, achter het toetsenbord.
Jij hebt geen idee in wat voor paniekmodus deze mensen zich bevonden en hoe snel ze moesten schakelen. Ik denk niet dat zoiets in te beelden is als je zelf niet in het rampgebied bevond

cursebreaker

Ik wordt er ook echt naar van dat mensen zo makkelijk oordelen. Boeren maar ook hulpdiensten staan echt niet blij toe te kijken als ze dieren moeten achterlaten en/of een redding moeten staken. Makkelijk praten/oordelen door toetsenbord helden mag wel eens klaar zijn.

Ik vond de emotionele post van de dierenambulance midden Limburg erg mooi geschreven. Ik heb veel respect voor ze allemaal en ben in gedachte bij ze. Ik vind het echt schandalig hoe sommige mensen zich online blijven uiten over zowel de ambulances alsook Staatsbosbeheer ed. Achteraf gezien en vanuit eigen huis makkelijk gezegd allemaal wat de beste aanpak wel of niet is. Het is vreselijk dat er beslissingen gemaakt moeten worden waarin mensen moeten stoppen om de dieren te redden- omdat het te gevaarlijk is ed. Verdrietig is het, dat mensen zo makkelijk oordelen, met wat al die mensen doorstaan daar momenteel. Boeren alsook Staatsbosbeheer ed zien hun runderen - alsook welk ander dier dan ook - echt niet graag verloren gaan hoor.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-07-21 18:51, in het totaal 2 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Ik ben opgegroeid in overstromingsgebied. Dus heb er meer dan genoeg ervaring mee

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:45

karuna schreef:
Ik ben opgegroeid in overstromingsgebied. Dus heb er meer dan genoeg ervaring mee

Maar ook dat je op zo’n korte termijn, lees: 15 minuten, je biezen moest pakken? Omdat het water zo snel omhoog kwam..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:46

ruitje schreef:
Dat van die snelweg in Duitsland vind ik echt heftig, je zal daar maar in de file staan en ineens in een vloedgolf zitten met je gezin ...

Zo vreselijk. Daar lig ik wakker van bij wijze van spreken. De meeste boeren houden van hun dieren, maar staan ook stevig met de laarzen in de klei.
Redden......ja natuurlijk, maar het moet wel kunnen en anders redden vh eigen vege lijf. Zo heurt het.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:46

Karuna, idioot van een veehouder is zeker wel aardig? Hou eens op met je vooroordelen zeg.