Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:24

DuoPenotti schreef:
In een ander artikel stond dat tegenwoordig duren huurmoordenaars niet meer ingehuurd hoeven te worden omdat er op elke straathoek tegenwoordig van die dodo's staan die het voor 1500/5000 doen, dus waarom zou deze zoveel meer krijgen?

Zal ff gaan zoeken of ik het terug kan vinden.

Krijgen is iets anders dan van te voren beloven.

De opdrachtgevers snapten ws ook wel dat hij direct gepakt zou worden dus dat ze het geld toch niet hoefden uitbetalen.
Mogelijk waren ze niet eens van plan te betalen maar was het hoge bedrag alleen een lokkertje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:25

Uiteraard, maar zie mijn volgende post, ze beloven het waarschijnlijk niet eens.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:54

Ik hoop/denk ergens dat er voorlopig geen updates komen over de toestand van Peter, tenzij hij verslechterd of overlijdt. Maar goed ook als we niet weten hoe hij het doet, want als wij het niet weten, dan weten de opdrachtgevers ook niet hoe hij het maakt.

Ik WIL dus niet eens weten hoe het met Peter gaat, ik ben elke dag blij en opgelucht dat er geen nieuws over zijn huidige toestand gedeeld wordt. Geen nieuws is goed nieuws imo, en meer dan dat hoef ik niet te weten.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 20:27

Die jongens zitten waarschijnlijk zelf ook zwaar aan de drugs laag iq of niet zonder drugs (waarschijnlijk coke) durven ze die trekker niet over te halen. Als je nou heel boos bent op iemand heb je adrenaline maar zo in koele bloede iemand neerschieten waar je verder niets tegen hebt lijkt mij zonder drugs niet kunnen. Dan heb ik het niet over de echte profs huurmoordenaars maar de jongens van straat.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 20:35

Dresj ik denk dat je dit toch verkeerd ziet. Die komen uit een andere omgeving eventueek opvoeding dat is niet drugs gerelateerd. Maar geen emotie/haat/agressie en zoveel meer factoren die voor ons niet te begrijpen zijn

Morgen live uitzending NPO voor t groen wij gaan kijken en doneren om toch zo een soort van kaarsje mee te branden

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:02

dresjoepie schreef:
Die jongens zitten waarschijnlijk zelf ook zwaar aan de drugs laag iq of niet zonder drugs (waarschijnlijk coke) durven ze die trekker niet over te halen. Als je nou heel boos bent op iemand heb je adrenaline maar zo in koele bloede iemand neerschieten waar je verder niets tegen hebt lijkt mij zonder drugs niet kunnen. Dan heb ik het niet over de echte profs huurmoordenaars maar de jongens van straat.

Als je motieven maar groot genoeg zijn denk ik dat iedereen dat wel kan. Dat kan ook indirect, als jij door omstandigheden in zware financiële problemen komt en iemand geeft je een berg goud om dit te doen... Hoeven je eigen problemen maar sterk genoeg te zijn en wegen voor jou de voordelen op tegen de nadelen. Ik denk alleen dat het gros van de mensen (gelukkig) niet kan beginnen denken over hoe groot en hoe zwaar die motieven voor iemand zouden kunnen zijn.

En dan kan je IQ nog zo hoog zijn en je zo vrij van drugs zijn maar mentale problemen kunnen zo veel sterker zijn dan dat... Ik zeg niet dat ik medelijden naar zulke mensen uit want acties hebben consequenties, maar álles heeft een motief. Je beweegt niet automatisch, je pakt drinken omdat je dorst hebt of je lichaam denkt dat te krijgen als je geen drinken pakt. Dat ik zonder nadenken mijn flesje water aan mijn mond zet (en dan ineens merk dat die al leeg is) betekent niet dat ik dat zonder reden deed.
Opvoeding kan nog zo goed gaan maar het kan áltijd bij iemand verkeerd gaan ongeacht hoe goed iemand zijn best doet als ouder, dat geloof ik echt.
Dat even los van hoe groot de kans is dat het wel dit geval is, ik wil niet over 1 kam scheren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:53

Dat denk ik ook wel. Als je maar wanhopig genoeg bent. Of als je letterlijk door wanhoop gedreven bent door bijvoorbeeld onmacht. Ik begreep het vroeger nooit maar inmiddels wel.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:16

dresjoepie schreef:

Dat doen ze gewoon hoor, geen probleem. Daar is geen drugs voor nodig

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:27

Vandaag toevallig aflevering 1 gezien van Narcostaat. Knul van 20 (?) die tegen Danny zegt dat hij zo iemand zou neerschieten.
En een ex-topcrimineel die uitlegt hoe het zo uit de hand kon lopen. Best interessant.

https://www.npostart.nl/VPWON_1308697

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 00:14

chanicha schreef:
Is De jacht op de mocromaffia nog ergens anders te zien?
Anders moet ik een abonnement gaan nemen alleen daarvoor :=

Ik zou even een gratis proef abonnement nemen van 2 weken!

Ik heb net de eerste twee afleveringen gekeken (bedankt voor de tip hier!). Zeer indrukwekkend.

Ook opvallend dat er al eerder een aanslag met een raketwerper op het gebouw van Panorama is geweest en ze de Telegraaf vermoedelijk ook al hebben geprobeerd. Dat zijn allemaal “ oude “ dingen die ik eigenlijk al vergeten was.

Ik vind de documentaire in ieder geval zeer indrukwekkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 00:16

dresjoepie schreef:

En wat als je eigen familie bedreigd wordt? “ als jij deze klus niet afrond, dan pakken we je familie wel”?
Ik denk dat heel veel mensen uit angst doorgaan en dit soort opdrachten uitvoeren, omdat zij niet willen dat zijzelf of hun naasten de volgende zijn. Het begint met iets kleins, rolt steeds verder uit en dan zit je zo diep in de oliebol dat je niet eens weet hoe je eruit kan komen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 00:32

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 04:52

Peter Schouten zat gisteravond bij Op1 en vertelde dat hij en de andere advocaat hadden aangedrongen op betere beveiliging van Peter:
https://www.nu.nl/algemeen/6145201/advo ... vries.html

Dit vond ik best een heftig stuk:
Citaat:
Schouten herinnert zich onder meer een incident na afloop van een eerdere uitzending van Op1, waarin de advocaten samen met De Vries te gast waren. "We rijden hier weg en Peter loopt in het donker naar de parkeerplaats. Ik zeg 'wat loop jij hier te doen?'." De advocaat bracht De Vries vervolgens naar zijn auto en kaartte zijn beveiliging aan bij de NCTV. "Toen heb ik gezegd, 'dat kan niet. Voor mijn part gaan jullie achter hem aanlopen'", aldus Schouten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:35

Jorienn schreef:
chanicha schreef:
Is De jacht op de mocromaffia nog ergens anders te zien?
Anders moet ik een abonnement gaan nemen alleen daarvoor :=

Ik zou even een gratis proef abonnement nemen van 2 weken!

Ik heb net de eerste twee afleveringen gekeken (bedankt voor de tip hier!). Zeer indrukwekkend.

Ook opvallend dat er al eerder een aanslag met een raketwerper op het gebouw van Panorama is geweest en ze de Telegraaf vermoedelijk ook al hebben geprobeerd. Dat zijn allemaal “ oude “ dingen die ik eigenlijk al vergeten was.

Ik vind de documentaire in ieder geval zeer indrukwekkend.

Dank je!
Heb nu voor een maand Videoland en gisteren de eerste aflevering gekeken.
Ik wist dat ze genadeloos zoniet gewetenloos waren maar er zit ook gewoon krankzinnigheid bij!
Vanavond de tweede kijken, bedankt voor de tip!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:57

dresjoepie schreef:

Hoeven niet per se druggebruikers te zijn al ligt dat wel voor de hand. Een slecht ontwikkeld geweten, antisociale stoornis, ontvankelijk voor groepsdruk kunnen allemaal bijdragen aan zo'n daad. Eenmaal lid van zo'n criminele bende en je komt er vrijwel niet uit.
Bovendien laat wat er met Nabil B gebeurt goed zien wat er miet iemand gebeurt die de groep wil verlaten. Dan leg je zelf het loodje of je vrienden en familie. Dat zet al genoeg druk op zulke jongens.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:02

Of die jongen wiens afgehakte hoofd voor een lounge zaak was gelegd in Amsterdam...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:10

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:26

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:31

StalNollie schreef:
Dresj ik denk dat je dit toch verkeerd ziet. Die komen uit een andere omgeving eventueek opvoeding dat is niet drugs gerelateerd. Maar geen emotie/haat/agressie en zoveel meer factoren die voor ons niet te begrijpen zijn

Morgen live uitzending NPO voor t groen wij gaan kijken en doneren om toch zo een soort van kaarsje mee te branden

Ik hoop dat die miljoen heel snel binnen gaat komen voor de stichting.

Zelf heb ik altijd een heel positief beeld van hem, ik heb hem bezig gezien voor een zaak die door zijn toedoen uiteindelijk is opgelost. Hij is zo volhardend en daarnaast ook heel veel oog voor de menselijke kant van de zaken. Het raakt hem ook echt, hij is er helemaal bij betrokken en gaat er vol voor. Er zijn maar weinig in Nederland die op die manier vastgelopen zaken helpen op te lossen.

Daarnaast vind ik het ook voor hem spreken dat ze bijvoorbeeld bij Promenade de gek met hem aansteken en hij vervolgens de 'mysterie guest' is in de laatste aflevering van het eerste seizoen. Ik hou van die zelfspot.

Tja en kun je iemand dwingen om beveiliging te nemen als hij dat duidelijk niet wil? Dat vind ik een hele lastige.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:44

Ik heb RTL Boulevard opgezet en er is volgens de familie nog geen reden voor een update over Peter. -O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:33

Nu op NPO1 een programma voor het doneren voor de gouden tip voor Tanja Groen.
Zelfs de kinderen van Peter en via brief ook zijn partner hebben hiervoor een oproep gedaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:35

Cayenne schreef:
Nu op NPO1 een programma voor het doneren voor de gouden tip voor Tanja Groen.
Zelfs de kinderen van Peter en via brief ook zijn partner hebben hiervoor een oproep gedaan.

Ja vond het heel erg mooi om te zien.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:50

Er is toch al ruim een half miljoen opgehaald?

Ik had het heel even op staan maar had er een beetje moeite mee ;( .
Wellicht kijk ik er morgen nog even naar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:52

Al ruim 900.000 euro! :oo

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:54