[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:08

Shaggy09 schreef:
Jildau schreef:
Jullie zien serieus niet wat er gaande is in de media? Dat daar enorm gestuurd wordt? Dat bij de NPO alle hoge piefen ex-partijleden zijn en politiek betrokken bij betaalde partijen? Één en al vriendjespolitiek.

De ene politicus komt aan tafel en er wordt nog net niet bij hem/haar in de kont gekropen en de ander is bij voorbaat al verloren. Ik zou daar ook geen trek in hebben.

Kom alsjeblieft met bronnen of iets want ik kan hier helemaal niks mee.
Ik zie zat politici die scherp ondervraagd worden.

Vulina schreef:
Heb je daar serieus een bron voor nodig?? Je kunt toch zelf ook kijken, lezen en luisteren??

Onderbouw je zooi gewoon, zo moeilijk is dat niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:08

Ik doe dat en ik vind van niet. Meningen zijn geen feiten.

Ik vind je een laffe herder als je normaal een grote bek hebt maar wegloopt bij tv interviews als mensen je kritische vragen gaan stellen. Dat bewijst dat je idiote (virusgekkie) standpunten niet te onderbouwen zijn in een goede discussie.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:09

irmaz schreef:
Tja RTL4 is natuurlijk ook van de NPO, daarom ging bij Jinek zo fout voor Baudet...

Hij wist zelf niet eens dat ie bij RTL zat. _O-

MarlindeRooz

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:10

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:11

Ik kijk nooit. Maar in een debat mag eenieder zijn mondje roeren en gaat men gewoon met elkaar de discussie aan. Moet je er wel naartoe gaan, natuurlijk.

nynke55

Vulina schreef:
Oh en ik vind, waar je ook op wilt stemmen, dat de stemmer uiteindelijk de overhand zou moeten hebben. Als de PVV de op 1 na grootste partij wordt, is dat omdat Nederland zo heeft gestemd. Of je het daar nu mee eens bent of niet. Anders heeft stemmen totaal geen zin.

Verder geef ik Baudet gróót gelijk. Ik zou me ook niet herhaaldelijk in een hoek laten zetten. Het is zo overduidelijk, dat het van te voren allemaal al bedacht is. Elk goed TV programma, zou volledig onafhankelijk moeten interviewen, debatteren of wat dan ook. En het is gewoon een feit, dat de FvD en de PVV gigantisch worden benadeeld, al voor ze ergens aan tafel gaan zitten.

Je zegt het goed, de PVV is de 1 na grootste. En de grootste heeft de meeste stemmen. En die is het met een heleboel dingen niet eens met de pvv, hoe zie jij dan dat die een coalitie kunnen vormen?
En alle politici worden behoorlijk aan de tand gevoeld. Het verschil is dat de meesten wel antwoord geven op een vraag en zij niet zulke controversiele standpunten hebben.

Amyyy

Vulina schreef:
Oh en ik vind, waar je ook op wilt stemmen, dat de stemmer uiteindelijk de overhand zou moeten hebben. Als de PVV de op 1 na grootste partij wordt, is dat omdat Nederland zo heeft gestemd. Of je het daar nu mee eens bent of niet. Anders heeft stemmen totaal geen zin.

Verder geef ik Baudet gróót gelijk. Ik zou me ook niet herhaaldelijk in een hoek laten zetten. Het is zo overduidelijk, dat het van te voren allemaal al bedacht is. Elk goed TV programma, zou volledig onafhankelijk moeten interviewen, debatteren of wat dan ook. En het is gewoon een feit, dat de FvD en de PVV gigantisch worden benadeeld, al voor ze ergens aan tafel gaan zitten.

Als de PVV de een na grootste partij wordt, is dat omdat ongeveer 80% daar niet op heeft gestemd, Evan degene die gaan stemmen. Van heel Nederland dus nog minder. Dus nee. Dat is niet 'omdat Nederland zo heeft gestemd'. Het ding van een coalitie is dat je een meerderheid vormt, dat kan ook met een hele hoop kleinere partijen, waar uiteindelijk dus wel minimaal 50% van de stemmers voor gekozen heeft.

Met de rest van de van de conspiracy theorieën kan ik niks.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:14

Het dreigt hier weer minder leuk te worden.

Respecteer ajb andere meningen, noem ze geen zooi. Maak anderen niet belachelijk met woorden en smilies.

Dan blijft het voor iedereen leuk en interessant. Ik hoop dat dit topic nog enkele dagen blijft lopen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:15

Shaggy09 schreef:
irmaz schreef:
Tja RTL4 is natuurlijk ook van de NPO, daarom ging bij Jinek zo fout voor Baudet...

Ik heb 't toch niet over Jinek? Ja daar ging het helaas precies zo. Als een Kaag of Marijnissen daar zit komt er geen Martijn Koning ze de grond in boren en daar partners en kinderen bij betrekken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:16

Het begon er mee dat iemand een bepaalde stem dieptriest noemde, dan krijg je dat.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:16

Boras schreef:
Het dreigt hier weer minder leuk te worden.

Respecteer ajb andere meningen, noem ze geen zooi. Maak anderen niet belachelijk met woorden en smilies.

Dan blijft het voor iedereen leuk en interessant. Ik hoop dat dit topic nog enkele dagen blijft lopen.

Gewoon je posts onderbouwen dan kunnen we tenminste discussiëren. Ik vind dit geen plek om complottheorieën op tafel te gooien.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:18

Shaggy09 schreef:
irmaz schreef:

Jildau schreef:
Ik heb 't toch niet over Jinek? Ja daar ging het helaas precies zo. Als een Kaag of Marijnissen daar zit komt er geen Martijn Koning ze de grond in boren en daar partners en kinderen bij betrekken.

Toevallig zat meneer Azarkan er ook, werden hem ook zeer scherpe vragen gesteld en kreeg hij ook een roast a la Matijn Koning.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:19

Jildau schreef:
Shaggy09 schreef:

Maar als je zulke heftige uitspraken doet dan kan je ook een heftigere aanpak verwachten. Als iemand met een sterke mening (zoals baudet) er zit dan heb je een ander gesprek dan wanneer er iemand zit met een wat minder beladen persoonlijkheid.

Edit:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bd29246c/
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 16-03-21 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:19

Dus uiteindelijk, als de PVV de op 1 na grootste wordt, kunnen we net zo goed alleen de VVD laten regeren. De andere partijen doen dan niet meer mee. Dan is een coalitie helemaal niet nodig, de grootste partij wint en mag regeren. 2de, 3de of 4de, niks mee te maken.

Als in elk debat dezelfde vragen worden gesteld, of eigenlijk: elk debat worden dezelfde beschuldigingen geuit, en elke keer mag je die zelfde beschuldigingen weer gaan ontkennen, dan bleef ik ook weg.

Grappig ook, dat jullie alleen daar op in gaan. Even vergeten wat ik zei over onze ondernemers, die allemaal failliet gaan. Mijn kinderen die een K*T jeugd hebben. Mijn bedrijf wat te lijden heeft onder het huidige beleid.

Azarkan kreeg láng niet zulke beschuldigende vragen als Baudet. Alleen de blik al die erbij wordt gebruikt. Zo vol minachting. Dáár is niks onafhankelijks aan.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:23

MarlindeRooz schreef:
Maar als je zulke heftige uitspraken doet dan kan je ook een heftigere aanpak verwachten. Als iemand met een sterke mening (zoals baudet) er zit dan heb je een ander gesprek dan wanneer er iemand zit met een wat minder beladen persoonlijkheid.

Edit:

Maar als iemand je dan een virusgekkie gaat noemen (zoals jij net deed).. Dat is exact wat er dus gebeurd. Jij mag wel iemand een virusgekkie noemen, maar vind wel dat hij heftige uitspraken heeft?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:23

Ik denk niet dat je helemaal snapt hoe een kabinetsformatie werkt. De partijen met de meeste stemmen zitten er niet automatisch bij. Net als dat de persoon met de meeste stemmen niet altijd minister-president wordt.

FVD gaat niks kunnen veranderen aan jouw “lijden” Vulina. En je kinderen lijden door een jaar corona? Wat sneu dat jij zo negatief bent. En dat “lijden” komt niet door de regering maar door een pandemie. Alles open gooien is geen optie dat is al zóvaak uitgelegd.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:24

Vulina schreef:
Dus uiteindelijk, als de PVV de op 1 na grootste wordt, kunnen we net zo goed alleen de VVD laten regeren. De andere partijen doen dan niet meer mee. Dan is een coalitie helemaal niet nodig, de grootste partij wint en mag regeren. 2de, 3de of 4de, niks mee te maken.

Als in elk debat dezelfde vragen worden gesteld, of eigenlijk: elk debat worden dezelfde beschuldigingen geuit, en elke keer mag je die zelfde beschuldigingen weer gaan ontkennen, dan bleef ik ook weg.

Grappig ook, dat jullie alleen daar op in gaan. Even vergeten wat ik zei over onze ondernemers, die allemaal failliet gaan. Mijn kinderen die een K*T jeugd hebben. Mijn bedrijf wat te lijden heeft onder het huidige beleid.

Azarkan kreeg láng niet zulke beschuldigende vragen als Baudet. Alleen de blik al die erbij wordt gebruikt. Zo vol minachting. Dáár is niks onafhankelijks aan.

Wat een houding.. Als nu al heel de jeugd van je kids is verziekt door dit dan krijgen ze nog veel voor de kiezen in de rest van hun leven. :+

Misschien kun je je afvragen hoe het komt dat Baudet iedere keer zo slecht uit de verf komt. Want het ligt altijd aan iedereen behalve meneer Baudet zelf. De politici doen het, de NPO doet het, de MSM doet het. Maar het is absoluut niet mogelijk dat meneer zelf vragen ontwijkt of respectloze kreten doet. Wat een gigantisch bord heb je dan voor je kop.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:24

MarlindeRooz schreef:
Jildau schreef:

Edit:

Ik kan de link niet lezen want dat is alleen voor abonnees..

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:26

Ik heb een heel rondje stemwijzers gedaan met de volgende uitkomsten.

Volkskrant stemwijzer: Partij voor de dieren - FvD - PVV
Kieskompas: 50Plus, Christenunie
Jongerenkieswijzer: DENK, SP, PvdD
Welkepartijpastbijmij.nl: Code oranje, piratenpartij, 50Plus
Indebuurt.nl: 50Plus, Volt, Splinter
ProDemos: Splinter, BBB, Code Oranje

Gaat lekker alle kanten op, van links naar rechts, van conservatief naar progressief. Ik ben ook niet echt links of rechts, het verschilt echt per onderwerp. Het blijft lastig tot het stemhokje :). Wat doen jullie stemwijzers?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:27

Ze gingen net ook in op het gerommel met partijen en gebrek aan financiële onderbouwing bij Henk Krol op een denigrerende manier, maar die bleef zitten en bleef minzaam lachen (al ben ik geen fan van die man, dat is wel wat een politicus moet doen, incasseren en antwoorden)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:27

Nee, want ze vormen een coalitie met partijen waar ze mee kunnen polderen, ze geven gewoon allemaal wat toe, simpel gezegd. Wat betreft de ondernemers, het is wel dankzij deze regering dat er een enorm hulppakket kan komen, was de corona epidemie in de crisisjaren gekomen, hadden ze het helemaal kunnen schudden. En ze gaan niet allemaal failliet. Dit duurt nu een jaar, je kinderen hebben 18 jaar een jeugd en ze kunnen nog een heleboel, vooral in een dorpje als de jouwe. En je kunt Rutte niet de schuld geven van de corona, had je liever een Bolsanaro? Die blik naar Baudet, die heb ik niet gezien.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:28

Welk enorme hulppakket? Dat hoor ik altijd als argument maar ik ken geen enkele ondernemer die het daadwerkelijk gekregen heeft. De kapper hier had het over eenmalig 10% van de omzet. Poeh poeh.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:31

Vulina schreef:
MarlindeRooz schreef:

Edit:

Maar als iemand je dan een virusgekkie gaat noemen (zoals jij net deed).. Dat is exact wat er dus gebeurd. Jij mag wel iemand een virusgekkie noemen, maar vind wel dat hij heftige uitspraken heeft?

Hij noemt Corona niet erger dan een griepje. Hij staat racisme en antisemitisme toe in zijn partij. Hij ontkent klimaatverandering. Hij vindt vrouwen minderwaardig en weinig ambitie hebben.

Echt een topgozer!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:31

Shaggy09 schreef:
Vulina schreef:

Wat een houding.. Als nu al heel de jeugd van je kids is verziekt door dit dan krijgen ze nog veel voor de kiezen in de rest van hun leven. :+

Misschien kun je je afvragen hoe het komt dat Baudet iedere keer zo slecht uit de verf komt. Want het ligt altijd aan iedereen behalve meneer Baudet zelf. De politici doen het, de NPO doet het, de MSM doet het. Maar het is absoluut niet mogelijk dat meneer zelf vragen ontwijkt of respectloze kreten doet. Wat een gigantisch bord heb je dan voor je kop.

Wat een houding? Van wie??

Ik wil ze dat nu juist besparen. Een vrij en sociaal leven :j En daar vecht ik zeker voor.

MarlindeRooz, ik begrijp heel goed hoe het werkt.
En de boel open gooien gaat een heleboel mensen redden, ipv die enkeling die er nu aan bezwijkt. Je laat je leven door angst beheersen, dat gaat er bij niet in. Om een virus, wat gemakkelijk te bestrijden is met medicatie. Met een sterftevorm, nog lager dan de griep of het aantal verkeersdoden...

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:32

Jildau schreef:
Welk enorme hulppakket? Dat hoor ik altijd als argument maar ik ken geen enkele ondernemer die het daadwerkelijk gekregen heeft. De kapper hier had het over eenmalig 10% van de omzet. Poeh poeh.

Ik vraag me ook af of al dat geld komt uit de Nederlandse kas, of van de geldmachine van Europa. Het lijkt me niet dat NL zelf alles uit de oude sok mag halen terwijl buurlanden handje mogen ophouden.