Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:15

bigone schreef:
Sinds maandag werd er extra of te wel iedereen getest met klachten, die cijfers werden dagelijks verwerkt. Amsterdam vijf dagen geen positieve testen, vandaag 60. Of ze moeten het maar eens per week doorgeven . Alle andere ggd ‘s doen dat dagelijks.

Ik denk dat je meer moet kijken naar de verschillen in ziekenhuisopnamen en sterfgevallen, die had je namelijk eerst ook al.
De eerste dagen waren de lijnen zwaar overbelast en ik kan me ook voorstellen dat de ggd misschien niet direct bij was met hun administratie

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:16

Drone shot van vandaag! Ik sta er gelukkig net niet op haha.

De mensen staan ongeveer 2 tot 3 meter uit elkaar. Waar er veel bij elkaar staan waren de mensen die gingen spreken.

Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:18

MarlindeRooz schreef:

De mensen staan ongeveer 2 tot 3 meter uit elkaar. Waar er veel bij elkaar staan waren de mensen die gingen spreken.

[ [url=m/ChhElQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er goed uit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:19

Fijn dat het zo ook kan!
Waar is dit?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:22

LadyMadonna schreef:
Klopt oomens, hij heeft veel gedaan voor ziekenhuizen en armen, maar wel met slavengeld. Ik vind dat een lastig verhaal met de kennis van nu.

Maar moet daarom een beeld maar weg? Het hoort bij de geschiedenis. Zodirect worden ook nog onze kerken vernietigd. Niet dat ik kerks ben, maar de gebouwen horen hier in het straatbeeld thuis.

LadyMadonna

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:26

Daarom zeg ik, ik vind dat lastig. Net als de discussie bijv over de gouden eeuw

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:30

MarlindeRooz schreef:

Mooi, net als die foto uit Gent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:31

MarlindeRooz schreef:

Zo kan het dus ook en op deze manier heeft niemand er problemen mee denk ik.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:38

elnienjo schreef:
LadyMadonna schreef:
Klopt oomens, hij heeft veel gedaan voor ziekenhuizen en armen, maar wel met slavengeld. Ik vind dat een lastig verhaal met de kennis van nu.

Maar moet daarom een beeld maar weg? Het hoort bij de geschiedenis. Zodirect worden ook nog onze kerken vernietigd. Niet dat ik kerks ben, maar de gebouwen horen hier in het straatbeeld thuis.

Het is een heel lastig iets. Aan de ene kant zou ik zeggen misschien het standbeeld verplaatsen naar een museum. Aan de andere kant hoeveel standbeelden zijn er dan wel niet. Dat wordt een groot museum. Het is wel een historisch iets. Er zijn zoveel herdenkingen aan een niet zo leuk verleden. Zo zijn er op veel plaatsen monumenten voor de slachtoffers van de tweede wereldoorlog. Ook niet fijn om daar telkens aan herinnert te worden. Toch worden die geplaatst met een goede reden. Dit standbeeld is natuurlijk nooit geplaatst om de slechte daden van deze man te gedenken.

Wat je ook van deze persoon vindt. Het is wel een deel van de geschiedenis. Die moet je niet uitwissen maar het is ook goed om het verleden wel in een perspectief te plaatsen. Een standbeeld is toch iets om iemand te vereren en dan kun je je wel afvragen of een dergelijk standbeeld nu nog wel past.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:43

LadyMadonna schreef:
Fijn dat het zo ook kan!
Waar is dit?

Park de Wezelanden Zwolle.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:58

elnienjo schreef:
LadyMadonna schreef:

Zo is er al dagenlang discussie in België over de standbeelden van koning Leopold II, die idd ook een belangrijk deel van onze geschiedenis is.. Zoals je zegt, dan kan er véél afgebroken worden! Dat is 'een straatje zonder einde' zoals ze zeggen..

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:01

En zoals ik al zei... :

Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:02

Zet alle bandieten aka weldoeners dan bij elkaar in een park. Kan een ieder vanuit zijn eigen motivatie zo'n standbeeld bezoeken. ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:03

Het naziregime heeft ontzettend veel bijdragen geleverd aan de medische wetenschap, maar niemand die het in zijn hoofd haalt om een standbeeld van Hitler neer te zetten. Of nou ja, niemand die niet bij gezellige white power clubjes zit :o

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:10

Magrathea schreef:
Het naziregime heeft ontzettend veel bijdragen geleverd aan de medische wetenschap, maar niemand die het in zijn hoofd haalt om een standbeeld van Hitler neer te zetten. Of nou ja, niemand die niet bij gezellige white power clubjes zit :o

Er bestaat nergens in Duitsland een Dr Josef Mengele Krankenhaus of iets dergelijks en die komst er ook niet.

Het verschil met de tweede wereldoorlog is dat de nazi's plotsklaps verdwenen zijn en alle Adolf Hitler platzen en strasses in 1 klap iets afschuwelijks werden. Deze twijfelachtige beelden en straatnamen zijn al lang geleden geplaatst en daarna is onze samenleving langzaam aan veranderd. De standbeelden hebben daardoor al een lange historie gekregen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:18

Wbt pesten en kleur, bij ons op school waren de grootste pesters de op een hand te tellen leerlingen met ‘kleur’.
Ik kan er niks anders van maken, die terroriseerden structureel enkele andere leerlingen.
Tot echt diehard pesten aan toe.
Ze stonden echt hoog in rang bij ons op school hoor, die werden écht niét gepest.
Dat waren altijd de blanke leerlingen.
En vaak zetten de leerlingen met ‘kleur’ ook blanke medeleerlingen aan tot pesten.
Maar zij begonnen altijd, en nee dat is geen vooroordeel maar eigen ervaring op school.
Het was bij ons dun bezaaid met niet blanke leerlingen, maar degene die er waren, waren stuk voor stuk vreselijke etterbakken.
Ik kan me in het discrimineren daarin op school uit eigen ervaring dus niet zo vinden.
Maar dan schrijf ik dus bewust uit eigen ervaring.

Maar mán wat een étterbakken waren dat, ik weet nog de straatnaam van de grootste klier van het stel uit mijn hoofd.
En dat is 12-14 jaar geleden.

Neemt niet weg dat onnodig politiegeweld niet kan trouwens.
Mijn ex is marinier en de amerikanen staan daar bij de nederlanders als enorme blaaskaken bekend zeg maar. :=
Waar nederland een persoon met wapenstok neerzet aan wal in de haven...
Tja daar zetten de amerikanen complete barricades van zeecontainers neer met dik bewapende militairen met automatische wapens.
Daar werd best wel eens de draak mee gestoken hoor door onze nuchtere hollanders.

Verder merk ik dat ik de hele demonstraties echt poedersuiker vind, en er kwaad om wordt qua corona.
Wat mij betreft mag iedereen die op de dam stond tekenen af te zien van de IC.
Hadden ze het fatsoenlijk aangepakt had ik gezegd ja dat kan ook niet, goed dat je opkomt voor waar je voor staat!
Dus wat hebben ze bij mij bereikt inclusief Akwasi?
Krijg toch de hik, je vind jezelf belangrijker dan de volksgezondheid en het zorgpersoneel wat zich de pleuris gewerkt heeft.
Trauma’s opliep, en nu terecht verdrietig zijn en gefrustreerd.
Want denk maar niet dat ze zorg mogen weigeren aan een demonstrant.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:50

Loretta schreef:
Magrathea schreef:

Er bestaat nergens in Duitsland een Dr Josef Mengele Krankenhaus of iets dergelijks en die komst er ook niet.

Het verschil met de tweede wereldoorlog is dat de nazi's plotsklaps verdwenen zijn en alle Adolf Hitler platzen en strasses in 1 klap iets afschuwelijks werden. Deze twijfelachtige beelden en straatnamen zijn al lang geleden geplaatst en daarna is onze samenleving langzaam aan veranderd. De standbeelden hebben daardoor al een lange historie gekregen.

Met name dat het veel minder lang geleden is en veel beter gedocumenteerd. Directe slachtoffers van het nazi-regime zijn nog in leven, bovendien hun kinderen en kleinkinderen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:53

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:03

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:10

V_Naomi schreef:
Firelight schreef:
In Brussel zijn ze nu ook aan het plunderen:
https://mobile.twitter.com/Yassin_Akouh ... 3028114432

Ook de politie is bekogeld met vanalles, het waterkanon en traangas werden ingezet en er zijn enkele arrestaties geweest..

Gaat lekker daar dan....

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:30

@firelight : ik had niks anders verwacht in Brussel eerlijk gezegd :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:18

150 arrestaties in Brussel , graag de bak in en alle schade verhalen op dat stelletje schooiers.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:22

Ik denk toch dat de demonstraties in de kiem gesmoord hadden kunnen worden als landsbestuurders direct hadden gezegd: kom langs, gaan we praten, en nu écht bedenken wat we gaan doen om racisme aan te pakken.

Want het is ergens ook een beetje gek om boos te zijn op demonstrerende mensen terwijl je ook kunt zeggen: ja weet je, misschien hebben we wel veel te lang gewacht met het probleem écht aan te pakken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:29

Magrathea schreef:
Ik denk toch dat de demonstraties in de kiem gesmoord hadden kunnen worden als landsbestuurders direct hadden gezegd: kom langs, gaan we praten, en nu écht bedenken wat we gaan doen om racisme aan te pakken.

Want het is ergens ook een beetje gek om boos te zijn op demonstrerende mensen terwijl je ook kunt zeggen: ja weet je, misschien hebben we wel veel te lang gewacht met het probleem écht aan te pakken.

En dit is gewoon echt een vraag (niet veroordelend of iets) maar wat is concreet wat de overheid nu moet doen? Zijn daar concrete ideeën over? Ik vind dat namelijk in Nederland nu wel heel lastig.