Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:25

Karl66 schreef:
Nee, Enzino, dat is geen strawman, dat is waar deze discussie mee begon. En om een bericht van jou aan te halen:

Je blijft maar door hameren, maar je hebt nog steeds geen gelijk.

Jouw strawman stelling:
dat een rechter omdat hij door de politiek benoemd wordt, politieke beslissingen neemt

De stelling die je aanhaalt:
hij doet de expliciete uitspraak dat de rechter inderdaad politiek bevooroordeeld zijn (-> moet "is" zijn, een rechter).

Dat een rechter politiek bevooroordeeld is, wat hij stelt, is niet gelijk aan dat elke rechter, omdat hij door de politiek benoemd wordt, politieke beslissingen neemt, wat jij er van maakt. Bovendien verwar je wat Roger Stone zegt en wat ik zeg.

Karl66 schreef:
Scalia is een duidelijk voorbeeld van een precieze rechter, die voor een hele letterlijke interpretatie van de de constitutie gaat.

Volgens de bron is hij echter een conservatieve rechter die later als liberaal werd beschouwd.

Maar jij weet het beter.
Gefeliciteerd, ga gerust door met het verdraaien met woorden, ik ben er wel klaar mee, dit voelt teveel als frustreren om geen ongelijk toe te hoeven geven.

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:50

Goed, dan zal ik nog één keer samenvatten zoals ik het zie en zoals het door de meeste politieke commentatoren wordt bezien. Roger Stone is veroordeeld omdat hij een misdrijf heeft gepleegd, namelijk meineed en niet omdat een rechter politiek bevooroordeeld was. Of wil je ontkennen dat hij meineed gepleegd heeft?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:48

Ik zie op facebook onder mijn vrienden meer Trumpvlaggen langskomen dan Biden vlaggen. Het zou me niets verbazen als Trump toch weer aan populariteit wint, of 'de beste uit de slechten' is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:55

Dat zal aan je vrienden liggen, ik zie bijna alleen anti-trump berichten op fb. En nu vooral heel veel mensen die oproepen om de mail-in dingen aan te vragen zodat trump kan worden weggestemd.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:23

Opiniepeilingen en je eigen bubbel zijn niet hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:29

germie schreef:
Ik zie op facebook onder mijn vrienden meer Trumpvlaggen langskomen dan Biden vlaggen. Het zou me niets verbazen als Trump toch weer aan populariteit wint, of 'de beste uit de slechten' is.

Dat komt waarschijnlijk ook omdat Biden de nominatie nog niet heeft (ook al is het wel het meest voor de hand liggend dat hij het gaat worden aangezien hij voldoende steun heeft van de delegates). Pas halverwege augustus zal de "2020 democratic convention" plaats vinden en zullen ze officieel bekendmaken wie hun presidentiële candidaat gaat worden (en wie de vice-president rol zal vervullen). Tot die tijd zal de "democratic-media-machine" zich, denk ik, nog wat koest houden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:32

enzino schreef:
germie schreef:

Dat komt waarschijnlijk ook omdat Biden de nominatie nog niet heeft (ook al is het wel het meest voor de hand liggend dat hij het gaat worden aangezien hij voldoende steun heeft van de delegates). Pas halverwege augustus zal de "2020 democratic convention" plaats vinden en zullen ze officieel bekendmaken wie hun presidentiële candidaat gaat worden (en wie de vice-president rol zal vervullen). Tot die tijd zal de "democratic-media-machine" zich, denk ik, nog wat koest houden.

En als ze slim zijn houden ze daarna ook een relatief low profile. De beste reclame voor Biden zit in de dagelijkse acties van Trump. En een leger dat druk bezig is zichzelf te vernietigen moet je niet storen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:43

Dat bespaard dan ook weer meteen een hoop advertentiegeld.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:43

Trump word herkozen.. biden gaat het niet winnen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:58

Shilady, op basis waarvan denk je dat?

Ik las dat Politico per ongeluk de naam van Biden's running mate had vrijgegeven en dat het Kamela Harris zou zijn. Daarnaast was er ook al een foto van een aantekenbriefje van Biden zelf, die dat suggereerde.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:04

Karl66 schreef:
Shilady, op basis waarvan denk je dat?

Ik las dat Politico per ongeluk de naam van Biden's running mate had vrijgegeven en dat het Kamela Harris zou zijn. Daarnaast was er ook al een foto van een aantekenbriefje van Biden zelf, die dat suggereerde.

Kamala Harris lijkt de favoriet ja. Of Tammy Duckworth, Val Demmings of Stacey Abrams.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:10

shilady schreef:

Ik zweef ook nog tussen hoop en vrees. Zat er aan te denken een topic te openen met de titel: 'Wie vreest net als ik, dat Trump herkozen wordt'. ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:13

Ja, ik had zelf verwacht dat Susan Rice een hele grote kans zou maken. Maar het lijkt er op dit moment op dat Harris de beste kaarten heeft.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:17

mysa schreef:
shilady schreef:

Ik zweef ook nog tussen hoop en vrees. Zat er aan te denken een topic te openen met de titel: 'Wie vreest net als ik, dat Trump herkozen wordt'. ;)

Ik geloof ook pas dat ie niet herkozen is als ik de uitslag met mijn ogen zie....maar haal wel wat drank in huis. Ga ik either way drinken. :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:26

Het is ook nog helemaal niet zeker dat Biden gaat winnen. Hij staat er op dit moment duidelijk beter voor dan Trump en die heeft nog minder dan honderd dagen om daar wat aan te doen. Zeker als je naar het kiezen per post kijkt, dat begint al veel eerder. Maar dit Is zo'n rare campagne, dat er nog van alles kan gebeuren. Vooral omdat Trump het uiteindelijk maar in een aantal swingstates hoeft te keren. Alleen wijzen de cijfers in die staten er nog niet op en is de trend op dit moment nog steeds in het voordeel van Biden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:31

Ik denk dat volgende week wel eens de doorslag kan geven. Nu krijgen Amerikanen die werkloos zijn geworden een ondersteuning van 600 dollar per week. Republikeinen willen dit sterk verminderen of helemaal weg omdat ze denken dat mensen niet aan het werk gaan door die ondersteuning. Veel mensen geven aan dat er gewoon geen werk is en Pelosi wil deze regeling verlengen aangezien ze vind dat de Corona nog zo huishoud dat mensen beter veilig thuis kunnen blijven.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:50

Oh ja, die economische afhandeling door de republikeinen is zo dramatisch, dat gaat Trump niet helpen maar de republikeinen, die herkozen moeten worden bezorgen zichzelf een gigantisch probleem. En dat, omdat een groepje teaparty ideologen de partij gijzelt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:10

Eén vraag houdt mij momenteel bezig:
Zou de coronacrisis in de VS minder uit de hand zijn gelopen als er geen verkiezingen op stapel hadden gestaan?

Er is in de VS momenteel op geen enkel vlak sprake van een beleid dat gericht is op duurzaam herstel.
Of het nu gaat om het law-and-order verhaal, het overeind houden van de economie, of het managen van de Corona-pandemie, het is allemaal visieloos korte-termijnbeleid met een constant schuin oog op de peilingen. Een lange termijnstrategie ontbreekt ten enenmale.
En bij de Democraten is er op dat punt ook niemand die zich enigszins opwerpt als visionair, het lijkt alleen nog maar te gaan om de verkiezingen en om de vraag wie straks de macht heeft.

Zo beschouwd valt er voor de Amerikanen eigenlijk weinig te kiezen in november. En ziet het toekomstperspectief voor de VS er steeds somberder uit.
Dat vind ik behoorlijk verontrustend, en niet alleen voor de inwoners van de VS.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:28

Zolang je een leider van een land bent die economie boven mensen zet krijg je bij een virus dat zich zo razendsnel verspreid altijd dit soort toestanden . Kijk naar Brazilië en India bvb . Zelfde verhaal .

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:08

Trump hoeft helemaal niet herkozen te worden: hij gooit inmiddels (wat husbie van me al voorspelde trouwens) een balletje op om... de verkiezingen uit te stellen. Tja, gebruik maken van een noodtoestand... zeer bekende truc om aan de macht te blijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:30

Dat kan hij helemaal niet , zijn hele familie stemt bijna per post alleen nu zou het niet betrouwbaar zijn. Is ook bullshit wat hij verkondigd .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:49

Het maakt niet uit of hij de verkiezingen uitstelt. Per januari volgend jaar loopt zijn termijn af. Op dat moment is hij dan president af en gaat de macht naar het congres. Het gevolg is dat Pelosi dan waarnemend president wordt, tot er alsnog verkiezingen uitgeschreven kunnen worden. Uitstellen heeft voor Trump geen enkele zin.

Bigone, was het alleen maar Trump die het probleem is. Dan zou het congres tenminste nog voor een correctie kunnen zorgen. Maar de republikeinse senatoren zijn bezig met een nieuwe tijdelijke wet om het coronaleed te verlichten. Het probleem is dat ze het leed van corporate Amerika verlichten en de burgers en kleine bedrijven kapot laten gaan. En de democraten, die vinden het prima, leunen achterover en wachten tot de republikeinen de verkiezingen op een onvoorstelbare manier gaan verliezen. En dat ondertussen de Amerikaanse economie gesloopt is, dat boeit niet. Zolang de beurskoersen maar niet te lijden hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:41

Even een zijstapje:

“Former Presidents Bill Clinton, George W. Bush and Barack Obama, Speaker of the House Nancy Pelosi and former Atlanta mayor William Craig Campbell will attend and participate in Rep. John Lewis’ funeral in Atlanta today. President Obama will deliver the eulogy.“

Wil je raden wie er niet is?

Overigens is de uitvaart NU live bij CNN te zien.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:12

Biden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:16

_/-\o_
Karl66 schreef:
Biden?

Karl toch. Hoe kom je er op .
Dikke blunder van Trump dat hij daar niet met zijn neus vooraan staat .
Zal mij benieuwen of hij op de begrafenis van Cain wel aanwezig zal zijn.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 30-07-20 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt