Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie18x

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:28

Maar dan zou de marge toch nooit 1 zetel kunnen zijn?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:30

Rawr schreef:
IMANDRA schreef:
Volgens mij zeiden ze net dat tot half 9 alle stemmen zijn meegeteld, dus het laatste halfuurtje niet. Dat kan net een beetje verschil geven (ze hadden het net over een marge van 1 zetel) maar zal niet heel veel verschillen. Dus helaas.. 4 jaar lang FvD...

Stemmen kunnen nog niet geteld worden want de stembussen zitten op slot tot 21:00. Exitpolls worden meestal vastgesteld door mensen te vragen wat ze gestemd hebben bij het verlaten van het stemlokaal.

Ah, my bad. Hoe dan ook nog niet definitief. Hoop op grote verschillen morgen maar ijle hoop denk ik zo :n

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:30

Jawel, want niet iedereen werkt mee aan de exitpoll en je kunt niet controleren of iemand liegt over wat diegene heeft gestemd dus Ipsos moet een slag om de arm houden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:31

Fijn voor die nieuwe partijen die zoveel zetels binnen halen. Voor hun dan. Maar de grootste prestatie is toch echt om geen zetels te verliezen. :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:31

Ik vind het verbazingwekkend dat FvD in Noord-Brabant zoveel heeft gewonnen. Er schijnt niet eens een programma te zijn voor de PS en ze hebben ook niet echt campagne gevoerd.
Onbegrijpelijk dat je dan op zo'n partij stemt.....
Allemaal ontevreden, boze mensen terwijl Nederlanders zo hoog op de lijst van gelukkige mensen staan.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:32

Electra63 schreef:
Ik vind het verbazingwekkend dat FvD in Noord-Brabant zoveel heeft gewonnen. Er schijnt niet eens een programma te zijn voor de PS en ze hebben ook niet echt campagne gevoerd.

De meeste mensen stemmen toch op een partij vanwege de landelijke agenda en niet de provinciale, dat geldt voor elke partij. En met het oog op de Eerste Kamer is dat nou ook weer niet zo vreemd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:34

Electra63 schreef:
Allemaal ontevreden, boze mensen terwijl Nederlanders zo hoog op de lijst van gelukkige mensen staan.

Het is helaas een trend dat men steeds wantrouwiger wordt van cijfers, statistiek en wetenschap, en daar spelen partijen zoals FvD en PVV op in. Beleid doet er niet veel toe, maar de uitspraken die ze doen doen wel veel. Gevoelspolitiek, in plaats van baseren op betrouwbare cijfers. Ontevreden mensen zijn makkelijk emotioneel te bespelen en zijn amper gevoelig voor cijfers en statistieken.

En gemiddeld gaan Nederlanders er alsnog op vooruit toch? Dus het is echt het gevoel dat het slecht gaat: in werkelijkheid is dit niet. Nogmaals: gemiddeld. Dus het merendeel gaat erop vooruit.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:35

Electra63 schreef:

Ik schrok er ook van, ookal woon ik in Drenthe.
Voor mijn gevoel heeft het grootste gedeelte van de FvdD stemmers geen flauw idee waar Baudet naar toe wil...helpt de economie om zeep met zijn Nexit plannen en blijft minderheden én vrouwen niet voor vol aanzien.
Hier VVD'er en ik hoop heel hard dat deze exitpols nog wat gaan veranderen.
Potentieel gevaarlijk ventje die Thierry.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:36

Electra63 schreef:

Vanmiddag op m'n werk vertelde m'n collega. Ik heb de vorige verkiezingen maar op de pvdd gestemd want ik wist het anders ook niet. Dusss

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:37

Nou, laten we positief blijven dan.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:42

Waarom die agressie op FvD/PVV stemmers? Jullie laten nu overkomen alsof iedereen die daar op stemt gefrustreerde boze mensen zijn. Niemand hier durft nog te zeggen dat ze rechts gestemd hebben.
En voor degene die pvvd stemmen, die partij was niet thuis toen het gebeuren bij de OVP aan de gang was, ze staan wel aan de deur bij een oud wat mager paard, maar 1000 magere verhongerende dieren is te moeilijk voor ze.

Laat iedereen in zijn/haar waarde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:44

Pvv komt voor mij niet met oplossingen en fvd vind ik een no go. Zeker na maandag

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:48

_zsazsa_ omdat FvD dit land sociaal én economisch om zeep gaat helpen. Dat is geen mening, dat is een feit gezien de standpunten én eerdere uitlatingen, Baudet heeft enkele jaren geleden een proefschrift geschreven waar enkele niet nader te noemen voormalig dictatoren van zouden smullen.
Zo'n pannekoek mag best voor wat kritische noten zorgen in de 1e kamer maar daar moet het vooral bij blijven...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:48

Ik begrijp vooral vrouwen die op Baudet stemmen niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:49

_Zsazsa_ schreef:
Waarom die agressie op FvD/PVV stemmers? Jullie laten nu overkomen alsof iedereen die daar op stemt gefrustreerde boze mensen zijn. Niemand hier durft nog te zeggen dat ze rechts gestemd hebben.
En voor degene die pvvd stemmen, die partij was niet thuis toen het gebeuren bij de OVP aan de gang was, ze staan wel aan de deur bij een oud wat mager paard, maar 1000 magere verhongerende dieren is te moeilijk voor ze.

Laat iedereen in zijn/haar waarde.

Volgens mij is hier niemand agressief op PVV of FvD stemmers, maar zijn we (toegegeven: flink) kritisch op de partijen en diens beleidspunten. En dat mag best benoemd worden, zo lang het netjes gebeurt. VVD wordt ook flink bekritiseerd hier, en ik durf ook nog steeds te reageren.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:55

Hey, mijn stamcafé op TV. :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:56

Iedereen zal eigen beweegredenen hebben om op een partij te stemmen. Ik vind wel dat er dusdanig gereageerd wordt op sommige partijen dat mensen hier niet meer gaan reageren die erop stemmen en dat is zonde. Dan hoor je dus ook nooit de redenen erachter, en daar zijn we nu net benieuwd naar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:58

Straks exit polls eerste kamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:59

Boras schreef:

Leg uit?
Hier een vrouwelijke fvd stemmer en ik ken er meer.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:01

_Zsazsa_ schreef:
Iedereen zal eigen beweegredenen hebben om op een partij te stemmen. Ik vind wel dat er dusdanig gereageerd wordt op sommige partijen dat mensen hier niet meer gaan reageren die erop stemmen en dat is zonde. Dan hoor je dus ook nooit de redenen erachter, en daar zijn we nu net benieuwd naar.

Tja, als je op zo'n partij als PVV of FvD stemt dan weet je ook dat daar kritiek op komt, al is het alleen doordat wat ze roepen gewoonweg niet klopt. Veel mensen ervaren het dus als een slecht iets dat zo'n extreme partij zo veel gegroeid is. Dat wordt hier ook gezegd.

Als mensen dan niet meer voor hun mening uit durven te komen... tja. Nogmaals, VVD krijgt ook veel kritiek en er zijn meerdere mensen die gewoon durven te zeggen dat ze VVD stemmen.

@Myrthe: denk dat Boras oa op dit doelt: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/thierry- ... g-seksisme

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:01

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:02

@Myrthe3

Quote van wikipedia:
Citaat:
In 2014 mengde Baudet zich in de maatschappelijke ophef rond versiergoeroeJulien Blanc door deze te verdedigen. Hij onderschreef in een blog de stelling van Blanc dat vrouwen door hun seksuele partner niet alleen maar met respect behandeld willen worden, maar dat mannen zich als alfamanmoeten positioneren en dat vrouwen overrompeld, overheerst en overmand willen worden.[22] Deze opvattingen leidden tot kritiek op Baudet, die daarop wederom verklaarde achter de ideeën van Blanc te staan.[23][24] In de aanloop naar de verkiezingen en daarna gaf Baudet meerdere malen aan dat hij echter nooit had bedoeld dat iemand iets tegen iemand anders zin in mag doen.[25]

Op een vraag van Quote-hoofdredacteur Sander Schimmelpenninck over het ontbreken van vrouwen in de Quote 500 antwoordde Baudet in 2017 dat hij inderdaad zag dat vrouwen "minder excelleren in sommige beroepen" en meer interesse hebben in "familieachtige dingen".[26] In een interview met Powned lichtte hij deze uitspraken toe onder verwijzing naar onder meer een rapport van de OESO waaruit zou blijken dat 75% van de vrouwen er voor kiest om parttime te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:05

Myrthe3 schreef:
Boras schreef:

Leg uit?
Hier een vrouwelijke fvd stemmer en ik ken er meer.

Ook heel benieuwd.. Misschien denkt ze dat we voor zijn looks hebben gedaan? :')

Ik heb op fvd gestemd omdat ik de ommezwaai van bijvoorbeeld vvd naar links niet steun. De klimaatwet die enorm doorslaat en ons burgers bakken met geld gaat kosten. Nederland die weer eens het braafste jongetje van de klas wil zijn..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:08

FvD had bij de meeste provincies geen programma, waar stem je dan op?
Als je op een andere partij stemt, welke dan ook, dan weet je wat hun beleid/programma is in de provincie of ze meer snelwegen of OV willen? Meer windmolens? Landbouw en megastallen?

Wat stemmen op Baudet als vrouw: vrouwen zijn minder intelligent en nee is geen nee in de slaapkamer, vrouwen willen gewoon toch dan genomen worden..... volgens Baudet, kort samengevat....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:08

Het is een interessante ontwikkeling.

Ik ben heel benieuwd hoe Forum het intern gaat doen.

Voor de PVV ben ik nooit bang geweest, die waren gedoemd te mislukken.

Wat gaat forum doen? Daar lopen heel wat ego's rond.